Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

pakje niet afgeven bij de buren

Geplaatst door: joolesg op: 05-05-2011 11:25
Mijn medicijnen werden afgeven bij de buren door TPG....echter dit wist ik niet.....dus ik emailen met de apotheek - waar zijn mijn medicijnen - ja, al opgestuurd - maar waar zijn ze? 2 dagen later lag het pakket voor mijn deur....daarna heb ik specifiek gezegd nooit af geven bij de buren..... de Buren kijken mij niet meer aan - maar er stond op het pakket dat het van de apotheek was, dan ga je niet 2 dagen wachten - weten zij veel wat het is of waarom....verder met TPG hele goede ervaringen - behalve met rouw kaarten die gestuurd worden voor dat er een nationale vrije dag is....dan wordt er gebeld - en een mevrouw leest die kaart voor - ik schrok me rot...ze belde om 8.15 sóchtends, ik sliep en dan hoor je dat (!) is overleden.....die kaart kwam uiteindelijk dezelfde dag van de crematie na dat wij daar waren geweest. oh oh soms lopen dingen heel raar
Reactie door stacey op 05-05-2011 12:36
Misschien eens contact maken met je buren en zeggen dat je soms medicatie krijgt van de apotheek en of ze het geen probleem vinden dit voor je in ontvangst te nemen als je er een keer niet mocht zijn........... Worden hier zelfs soms pakjes afgegeven aan de buren 4 huizen verder, geen probleem, als je normaal met elkaar omgaat en elkaar kent en gedag zegt zie ik het probleem ook niet zo.
Reactie door stacey op 05-05-2011 12:38
TNT doet hier overigens wel netjes een briefje in de bus waar het pakket achtergelaten is, dat is ook volgens hun voorwaarden. Doet jou bezorger dat niet, dan is hij daar te beroerd voor blijkbaar en zou je klacht bij TN hierover kunnen neerleggen.
Reactie door jaapje op 05-05-2011 14:42
joolesg. de verzender kan op het pakket aangeven dat dit enkel op het huisadres afgegeven mag worden. TPG post zal zich dan daaraan houden. Normaal vinden mensen het namelijk prettig als ze het bij de buren kunnen ophalen. Het is wat stacey zegt: normaal doen ze bij jou ook een briefje in de bus dat het bij de buren op nr.xxx is bezorgd.
Reactie door börgemeister op 06-05-2011 05:48
TPG Post is al geruime tijd TNT POST en wordt binnenkort omgedoopt naar een nieuwe naam (koninklijke) POSTNL - met de koninklijke kroon bovenop het logo. Ik begrijp überhaupt niet waarom medicatie per post moet worden verzonden, ga naar de apotheek om daar de mediacatie op te halen. Heeft u die apotheek, die agressief telefonisch patiënten wierf, waar veel om te doen over is geweest?
Reactie door loreleigil op 06-05-2011 18:38
Quote: börgemeister schreef op vrijdag 6 mei 2011, 05:48: TPG Post is al geruime tijd TNT POST en wordt binnenkort omgedoopt naar een nieuwe naam (koninklijke) POSTNL - met de koninklijke kroon bovenop het logo. Ik begrijp überhaupt niet waarom medicatie per post moet worden verzonden, ga naar de apotheek om daar de mediacatie op te halen. Heeft u die apotheek, die agressief telefonisch patiënten wierf, waar veel om te doen over is geweest? einde Quote Niet iedereen kán naar de apotheek om zijn/haar medicijnen op te halen! En niet elke apotheek bezorgt thuis. Ik krijg mijn medicijnen ook via een koeriersbedrijf, puur omdat dit erg specifieke medicijnen zijn. Heeft niets met Apotheek Zorg (die bedoelde u?) te maken. ;-)
Reactie door enrique op 10-05-2011 12:06
Quote: börgemeister schreef op vrijdag 6 mei 2011, 05:48: TPG Post is al geruime tijd TNT POST en wordt binnenkort omgedoopt naar een nieuwe naam (koninklijke) POSTNL - met de koninklijke kroon bovenop het logo. Ik begrijp überhaupt niet waarom medicatie per post moet worden verzonden, ga naar de apotheek om daar de mediacatie op te halen. Heeft u die apotheek, die agressief telefonisch patiënten wierf, waar veel om te doen over is geweest? einde Quote Soms kom ik bij de apotheek en hebben ze een speciaal medicijn net niet meer op vooraad. Ze vragen dan (als service) zal ik het straks laten bezorgen? Je hoeft dan niet weer terug te komen. Bij een goede apotheek een normale gang van zaken. En dan is TNT niet de schuldige maar de bezorger van de apotheek, en daarom is er ook geen briefje achtergelaten.
Reactie door moin op 10-05-2011 12:27
Mijn overbuurman werkt bij de TNT (straks anders) En er worden bij ons ook wel eens pakjes voor die buurman bij ons afgeleverd door een collega van hem. Ook van andere buren worden pakjes bij ons afgeleverd. Ze staan dan overdag in de gang en ze eten geen brood. Er worden altijd briefjes in de brievenbussen gedaan. En als we zien dat de mensen thuis zijn dan brengen we de pakjes eventueel even naar ze toe. Behalve als het om zware dozen gaat, want de risico op stukvallen is er natuurlijk ook nog. Dan mogen ze het zelf ophalen. Moin
Reactie door suurtje op 10-05-2011 12:35
normaliter doet de postman een kaartje in de bus waar het pakketje is afgegeven en weet je dus waar je het af moet halen. ikzelf heb hey probleem andersom dat de buren het pakketje pas na een week op kwamen halen dus nu neem ik voor hun geen pakjes meer aan. de overige buren zijn zeer teverden dat hun pakje bij mij is afgegeven dat scheelt ze wachttijd en een rit naar het postkantoor.
Reactie door chippy69 op 10-05-2011 12:36
Ik vind dat tnt terug moet komen met het pakje of het moet laten ophalen door de geadresseerde. zeker met medicijnen moet je voorzichtig zijn. die kunnen in verkeerde handen komen. bovendien was er nieteens een brief bij de geadresseerde achter gelaten. tnt loopt echt de huizen langs om maar het pakket achter te laten. dit vind ik NIET kunnen. jammer dat er geen concurentie is, tnt zou dan meer zijn best doen denk ik.
Reactie door ginyt op 10-05-2011 12:48
Mijn buurvrouw is erg nieuwsgierig en ik heb ook geen zin in ''verplichte praatjes'' , dus laat ik altijd op het pakket vermelden ''alleen bezorgen op huisadres" en dat gaat (bijna) altijd goed.
Reactie door grace10 op 10-05-2011 13:55
joolesg, je hebt groot gelijk! Ik zit altijd met hetzelfde probleem en je kunt niet altijd bij een leverancier aangeven dat je pakketje NIET bij de buren afgegeven mag worden. En als dat wel zo is, trekt de pakket bezorger er zich niks van aan! Het gaat hun niks aan waarom ik dat niet wil hebben. Ik had bij de apotheek zelf aangegeven dat de medicatie die nabezorgd moest worden NIET bij de buren afgegeven mochte worden en? Jawel hoor, toch doen! Bij UPS is het gebeurd dat mijn laptop "ergens" in de straat was afgegeven, pas toen het een verzekeringskwestie leek te worden wist men weer waar. De TNT leurt met je pakketje ook de hele straat af, je persoonlijke spullen komen overal terecht en dan ligt er vaak niet eens een briefje in de bus. Nu hang ik als ik wegga een platic zak aan de deur met daarop een briefje: Als het pakketje niet door de brievenbus past, svp in deze zak over de schutting laten vallen. Maar ja, wat doe je als het breekbaar is? Maar niks meer bestellen dus.
Reactie door wimmi20 op 10-05-2011 14:09
TNT heeft nauwelijks meer vaste pakket bezorgers in dienst. De meeste bezorgers zijn zelfstandige ondernemers die per pakket worden betaald. Voor een uitgeknepen prijs. Als je een witte bestelwagen hebt kun je worden aangenomen als "vrije" bezorger. Het is voor die mensen belangrijk dat zij hun pakjes zo snel mogelijk kwijtraken, want ze worden per stuk betaald. Dus worden de pakjes vaak bij buren afgegeven. Een bezorger in vaste dienst hoeft zich minder druk te maken want hij werkt voor een vast salaris. Hij besteed dus meer "zorg" aan uw pakketje. Hier--in een grote stad--zijn de bezorgers vaak afkomstig uit een Afrikaans land en spreken gebrekkig Nederlands. Dat communiceert ook niet makkelijk. Want niet iedereen spreekt Engels. Wat ik overigens niet snap in het nogal warrige verhaal van TS: hij/zij vertelt een onsnapbaar verhaal over het bezorgen van rouwkaarten : er werd gebeld en iemand las een rouwkaart voor, schrijft Joolesq. Wie belde ? De postbode? Belt bij u de postbode aan ? Met een voorleesservice ? Snapt u het misschien ? Ik niet !
Reactie door wimmi20 op 10-05-2011 15:39
En nog even een aanvulling van iets waar ik HELEMAAL niets van snap: TS Joolesq vertelt dat een rouwkaart 's morgens om 8.15 uur werd bezorgd. En werd voorgelezen. En dat de kaart werd bezorgd op dezelfde dag van de crematie. Waar ze al waren geweest, schrijft Joolesq. Dus die crematie was nog veel vroeger dan 8.15 uur. Lijkt mij sterk. Als je al geweest bent op de crematie hoe kun je dan schrikken van een voorgelezen rouwkaart ? Je wist toch al dat die persoon dood en gecremeerd was ? Want je was er zelf bij. s' Morgens heeeeel vroeg. Ik begin toch echt te twijfelen aan het waarheidsgehalte van dit verhaaltje.
Reactie door antje41 op 10-05-2011 15:46
Wij zijn ook niet in staat om altijd naar de Apotheek te gaan mijn man is kanker patiënt en ik hart en reuma patiënt dus zijn hier best veel medicijnen nodig Een keer een telefoontje van de huisarts naar de Apotheek dat alle medicijnen altijd thuis moesten worden bezorgt Een compliment voor de Huisarts en Apotheek nooit geen problemen meestal de zelfde en anders de volgende dag is alles in huis Zo kan het dus ook
Reactie door beardies op 10-05-2011 17:10
Ik bestel een pakketje met mijn adres erop, dus ik wil ook dat het pakketje op mijn adres wordt afgegeven. Dus niet bij de buren. Vorig jaar heeft 1 van mijn buren een pakketje aangenomen en is 2x bij ons aan de deur geweest en wij ook een paar keer bij hun, of wij of zij waren niet thuis. Daarna gingen ze 2 wkn.op vakantie, dus.... moesten wij 2 wkn. wachten op ons pakketje. Het pakketje moest binnen 2 wkn. teruggestuurd worden als de inhoud niet beviel. Leuk allemaal hoor, omdat het bedrijf Selekt Vracht te beroerd is om nogmaals langs te komen. Waar blijft de service????
Reactie door sonjaatje op 10-05-2011 19:17
En als ze nogmaals langs waren gekomen was je wel thuis?
Reactie door rosenthal op 10-05-2011 19:39
Online apothekers, brrr, daar moet ik niets van hebben. Ik hou het gewoon bij de gewone apotheker. Ook voor voorlichting is de gewone apotheker veel beter, vind ik. En als ik niet in staat ben om het zelf af te halen dan wordt het zelf door de apotheker bezorgd.
Reactie door mavlo77b op 10-05-2011 19:43
Quote: beardies schreef op dinsdag 10 mei 2011, 17:10: Ik bestel een pakketje met mijn adres erop, dus ik wil ook dat het pakketje op mijn adres wordt afgegeven. Dus niet bij de buren. Vorig jaar heeft 1 van mijn buren een pakketje aangenomen en is 2x bij ons aan de deur geweest en wij ook een paar keer bij hun, of wij of zij waren niet thuis. Daarna gingen ze 2 wkn.op vakantie, dus.... moesten wij 2 wkn. wachten op ons pakketje. Het pakketje moest binnen 2 wkn. teruggestuurd worden als de inhoud niet beviel. Leuk allemaal hoor, omdat het bedrijf Selekt Vracht te beroerd is om nogmaals langs te komen. Waar blijft de service???? einde Quote Je hebt een punt hoor. Maar dan zou ik binnen die termijn die webwinkel contacteren. In feite heb jij het object NIET ontvangen. Er valt je ook niet veel te verwijten. Ze moeten kunnen aantonen dat je het hebt aangenomen, en dat kunnen ze ook niet. Moeten zij toch maar zorgen dat je het geleverd krijgt, en niet bij de buren. Tijd voor een nieuw systeem. Tegenwoordig is iedereen zo'n beetje overdag toch gewoon aan het werk. Volgens mij staan die transporteurs de helft van de tijd te wachten op een deur die niet open gaat. Lekker efficient. Waarom niet in elk dorp een avondwinkel of iets waar pakketten kunnen worden afgehaald tegen tonen bewijs van verzending?
Reactie door moin op 10-05-2011 20:13
Wij zijn afhankelijk van een WAO inkomen (dus zonder werk) Door dagelijks hand en spandienstjes te doen in de buurt hebben we niet het gevoel helemaal nutteloos en profiteur te zijn zoals sommige mensen wel beweren. Daar is gaandeweg ook het ontvangen van pakjes voor mensen die overdag aan het werk zijn bij gekomen. Mensen weten van ons dat het wel goed is. En als men het niet vertrouwd dan is het hun probleem, dan moeten ze zelf naar het postkantoor of een ander afhaaladres 8 km verderop. Het is aan mensen hun eigen keus wat ze willen doen. Het maakt me verder niets uit, wat er gisteren bij ons in de gang stond, dat ben ik vandaag allang weer vergeten. Tja, en als de leverancier er zelf geen pakpapier ter discretie om een doos met een tosti wafelijzer doet, dat is mij toch niet aan te schrijven? Ik zie het zo: Het bespaart de bezorger tijd, het spaart energie/ benzine wanneer het in één rit kan. Ook weer beter voor het milieu. De mensen hebben hun spullen eerder en hoeven er niet apart achteraan.
Reactie door tucker op 12-05-2011 15:53
Quote: moin schreef op dinsdag 10 mei 2011, 20:13: Wij zijn afhankelijk van een WAO inkomen (dus zonder werk) Door dagelijks hand en spandienstjes te doen in de buurt hebben we niet het gevoel helemaal nutteloos en profiteur te zijn zoals sommige mensen wel beweren. Daar is gaandeweg ook het ontvangen van pakjes voor mensen die overdag aan het werk zijn bij gekomen. Mensen weten van ons dat het wel goed is. En als men het niet vertrouwd dan is het hun probleem, dan moeten ze zelf naar het postkantoor of een ander afhaaladres 8 km verderop. Het is aan mensen hun eigen keus wat ze willen doen. Het maakt me verder niets uit, wat er gisteren bij ons in de gang stond, dat ben ik vandaag allang weer vergeten. Tja, en als de leverancier er zelf geen pakpapier ter discretie om een doos met een tosti wafelijzer doet, dat is mij toch niet aan te schrijven? Ik zie het zo: Het bespaart de bezorger tijd, het spaart energie/ benzine wanneer het in één rit kan. Ook weer beter voor het milieu. De mensen hebben hun spullen eerder en hoeven er niet apart achteraan. einde Quote Je hebt helemaal gelijk Moin, zo simpel kan het zijn. Ook ik neem regelmatig pakjes aan voor mijn buren, en zij voor mij. Ik ben allang blij dat ik er niet extra voor naar het postkantoor hoef. Als iedereen een beetje normaal met z'n buren omgaat dan is dit geen enkel probleem, maar sommige willen nou eenmaal overal een probleem van maken. Adem in, adem uit... ;-)
Reactie door moin op 12-05-2011 16:22
Dankjewel Tucker Moin

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!