Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Oxxia in de fout met terugbetalen!

Geplaatst door: edagter op: 20-08-2015 14:10
Ik had een contract met Oxxio maar heb dat vorig jaar beëindigd. In maart ontving ik een jaarafrekening en daarop stond vermeld dat ik 704,67 terug zou ontvangen. Gisteren kwam ik er achter dat ik dat nooit ontvangen had. Gebeld met Oxxio en men zou dat op de boekhouding uitzoeken en kwam in de wacht te staan. Na lang wachten was het antwoord dat ik wel al ruim drie euro had ontvangen maar door een fout in hun systeem konden ze geen terugbetalingen meer doen. Het was niet mogelijk in de boekhouding na te zoeken wie wat moest ontvangen tenzij de klant daar zelf om gaat vragen. Dat betekend dat er waarschijnlijk heel veel mensen zijn die nooit wat terug ontvangen tenzij ze er toevallig zelf aan denken en bellen waar of het geld blijft!!! Ook is Oxxia niet in staat omgaand het bedrag te storten en zou dat nopg weken kunnen duren. Eigenlijk kunnen ze niet aangeven of dat weken, maanden of nog langer zou zijn. Dit vind ik bijna oplichting en het is goed daar aandacht aan te besteden omdat er ongetwijfeld veel mensen zijn die terug moeten ontvangen nadat ze of besparende maatregelen hadden genomen, of gewoon minder zijn gaan gebruiken. Ed Agter
Reactie door tijger1 op 20-08-2015 15:34
Ik denk dat 99,99% van de mensen die ruim € 700 van hun energieboer moeten terugkrijgen, bijna dagelijks op hun bankrekening kijken of het is gestort. Heeft natuurlijk ook helemaal niets met oplichting te maken. Stuur ze een kopie van uw afrekening en verzoek ze het gedrag wat nog tegoed is binnen 14 dagen over te maken. Voortaan regelmatig uw rekening controleren.
Reactie door edrick3 op 20-08-2015 15:45
Hallo edagter, Als je een creditnota (jaarafrekening) hebt ontvangen zou ik ze even een briefje sturen waarin je aangeeft dat je het geld nog steeds niet ontvangen hebt en dat je dringend verzoekt om dit nu binnen 14 dagen op je rekening terug te storten. Zet je klacht (ook) op [url=http://www.klachtenkompas.nl/: klachtenkompas.nl[/url: Suc6
Reactie door edagter op 20-08-2015 17:31
Quote: tijger1 schreef op donderdag 20 aug 2015, 15:34: Ik denk dat 99,99% van de mensen die ruim € 700 van hun energieboer moeten terugkrijgen, bijna dagelijks op hun bankrekening kijken of het is gestort. Heeft natuurlijk ook helemaal niets met oplichting te maken. Stuur ze een kopie van uw afrekening en verzoek ze het gedrag wat nog tegoed is binnen 14 dagen over te maken. Voortaan regelmatig uw rekening controleren.einde Quote De aansluiting is van mijn bedrijfspand en ik ga er gewoon van uit dat het geld gestort gaat worden. Mijn boekhouder maakte mij er op attent dat het geld nog niet binnen was. Toen heb ik contact opgenomen met Oxxio en ik kreeg daar te horen dat als je zelf niet belt, het geld nooit teruggestort wordt omdat ze niet kunnen zien in hun boekhouding wie er geld terug moet ontvangen en dat ze niet automatisch kunnen laten verwerken. Dat is toch de wereld op zijn kop! Het feit dat er wel ruim drie euro terug is gestort van diezelfde jaarafrekening is op zicht al heel erg ongewoon! Dat ging wel automatisch maar het hele bedrag kan blijkbaar niet! Ik begrijp echt niet dat wanneer ze ruim zevenhonderd euro terug moeten storten waar die ruim drie euro dan vandaan komen. Als je wat terugbetaald, dan doe je toch het hele bedrag!!! Ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn die geld terug moeten ontvangen het nooit krijgen omdat ze vergeten te reageren! Natuurlijk gaat het niet altijd om grote bedragen maar ook een paar tientjes wil je graag ontvangen. Verontrustend is het dat ook nu nog niet gezegd kon worden of het nog dagen, weken of zelfs maanden kon duren voordat ik het geld binnen krijg. Als ik zo met mijn klanten zou omgaan dan kon ik de zaak wel sluiten. Vragen om betaling binnen veertien dagen is volgens Oxxio dan ook zinloos. Ik wacht nog maar even af.
Reactie door tijger1 op 20-08-2015 17:40
Fijne boekhouder dan dat die er pas na anderhalf jaar achterkomt. Maar voor de rest heeft men u een onzin verhaal op de mouw gespeld. Uiteraard wordt een tegoed normaal wel uitbetaald en hoeft de klant niet te gaan piepen. Dus daar blijft echt niets steken. Voortaan dan maar zelf de rekeningen ook controleren.
Reactie door valerius-2 op 20-08-2015 21:15
Is het geen reserve voor u maandelijkse termijnen te betalen of komen die ook nog steeds.IK had ook eens bij energie direct zo;n zaak ze hiel dit ls een voorschot basis waarvan elke maand het voorschot werd betaald.
Reactie door edagter op 20-08-2015 21:18
Quote: valerius-2 schreef op donderdag 20 aug 2015, 21:15: Is het geen reserve voor u maandelijkse termijnen te betalen of komen die ook nog steeds.IK had ook eens bij energie direct zo;n zaak ze hiel dit ls een voorschot basis waarvan elke maand het voorschot werd betaald.einde Quote Nee, het was een eindafrekening omdat ik naar een andere leverancier ben gegaan.
Reactie door edagter op 20-08-2015 21:22
Quote: tijger1 schreef op donderdag 20 aug 2015, 17:40: Fijne boekhouder dan dat die er pas na anderhalf jaar achterkomt. Maar voor de rest heeft men u een onzin verhaal op de mouw gespeld. Uiteraard wordt een tegoed normaal wel uitbetaald en hoeft de klant niet te gaan piepen. Dus daar blijft echt niets steken. Voortaan dan maar zelf de rekeningen ook controleren.einde Quote De boekhouder is een uitstekende man die geduld heeft getoond maar op een bepaald moment is dat op. De eindafrekening was van medio februari 2015 dus even rekenen Tijger, dat zijn zes maanden en geen achttien. De rekeningen worden gecontroleerd door mijn boekhouder en de externe accountant. Dat zijn tijgers in hun vak en kunnen wel goed tellen.
Reactie door tijger1 op 20-08-2015 22:17
U schrijft anders dat u het contract vorig jaar hebt beëindigd en ik dacht dat u vorig jaar maart bedoelde, omdat u schrijft dat u in maart de afrekening ontving. En nu is het ineens in februari? Dan had men in maart bij Oxxio asn de bel moeten trekken, want het tegoed wordt na ca, 14 dagen uitbetaald. En wat bedoelt u dan, dat u er gisteren achterkwam? Hebben die tijgers toch zitten slapen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor