Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

overzetten abonnement

Geplaatst door: maket op: 02-05-2013 16:32
Ik heb deze klacht een tijd terug ook al geplaatst, maar zie hem niet meer staan. Ik ben nu sinds 2009 klant bij de Hi. Heb toen ik 17 was een mobieltje gekregen als verjaardagscadeau van mijn toenmalige vriendje, hij heeft daarbij toen ook meteen een contract afgesloten voor mij als verassing. Het contract staat dan ook op zijn naam. Ik heb de kosten van het abonnement echter altijd zelf betaald, al mijn gegevens staan op het contract ik ben alleen geen officiele contracthouder. Nu ben ik 4 jaar verder en heb ik inmiddels een nieuwe vriend. Omdat mijn contract echter nog op naam van mijn ex staat ben ik steeds van hem afhankelijk als het gaat om opzeggen, verlengen etc. We hebben redelijk goed contact maar het lijkt me logisch dat ik het abonnement op mijn eigen naam wil. Ik heb naar de klantenservice gebeld, die verwezen me door naar de winkel. Vervolgens ben ik naar de winkel gegaan. Daar werd mij verteld dat dit 52 euro kost!! Voor alleen het omzetten van een naam! 52! Ik vond dit een belachelijk hoog bedrag en daar waren ze het in de winkels ook wel mee eens (bij de vodafone kost dit immers maar 17,50?!). Ze gaven aan dat ik naar de klantenservice kon bellen en dat die dan wel eens wat wilden regelen. Dus ik heb naar de klantenservice gebeld, mijn verhaal gedaan en dit afgesloten met de vraag wat ze voor me konden doen. Ik heb hierover nu 2 klachten: - de klantenservice (ene Ilona) was ontzettend onbeleefd. Gaf aan dat ik PAS 4 jaar klant was (wat ik toch best lang vind aangezien ik pas 22 ben) en dat ze niks voor me konden doen. Ze reageerde ronduit verontwaardigd en agressief toen ik zei dat ik 52 euro echt te veel geld vond. Ik denk echt dat ze een rotdag achter de rug had, wat ik vervelend vind maar ook niet mijn probleem is. Vervolgens gaf ik aan dat ik er dan aan dacht op te zeggen, omdat ik niet van plan was dit bedrag te betalen. Ze gaf aan dat ik dat dan maar moest doen. Beetje raar: een klantenservice die klanten adviseert op te zeggen. - Ik vind 52 euro voor het overzetten van een contract een bedrag dat niet in verhouding is. Daarnaast vind ik het een rare gang van zaken dat je blijkbaar afhankelijk bent van de bui van de service-medewerkers of zij een 'dealtje' met je kunnen sluiten of niet. Ik weet dat mijn buurjongen wel gratis overzetten voor elkaar had gekregen, dus waarom ik dan niet? Omdat ik net iemand aan de lijn krijg die hier geen zin in heeft/een rotdag heeft of wat dan ook? Ik ben erg teleurgesteld in de Hi, was tot nog toe altijd tevreden maar zo ga ik niet blijven.
Reactie door diumenge op 03-05-2013 15:34
Ik zou lekker opzeggen en (ergens anders) een nieuw abonnement afsluiten. Mocht het niet mogelijk zijn om in dat geval je nummer te behouden, omdat de naam van de contracthouder ook veranderd, laat het nummer dan tijdelijk op een prepaid nummer zetten en zet het van daar over naar het nieuwe abonnement.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!