Overstappen van leverancier
Geplaatst door: martijn 21 op: 29-04-2010 16:22
Beste mensen,
Ik ben momenteel bezig met een onderzoek naar waarom consumenten niet overstappen naar goedkopere leveranciers van (mobiele) telefonie, internet, televisie, gas en stroom. Zou u mij kunnen vertellen waarom u niet zou overstappen naar een andere (goedkopere) leverancier. Of anders gezegd wat u zou willen weten en welke garanties u zou willen hebben voordat u zou willen overstappen. Wat zijn volgens u de nadelen van overstappen?
Alvast bedankt!
Martijn
Reactie door read op 29-04-2010 16:34
martijn 21
Zelf ben ik van mening, dat de hoofdreden om niet over te stappen is: het voorkomen dat je in een administratieve chaos terecht komt.
Pedro.
Reactie door wolfenjong op 29-04-2010 17:05
Hallo
Omdat er helemaal niet zoveel voordeel te halen is, als wordt voorgespiegeld.
Het zijn vooral de vergelijkingssites die dit verkondigen, en voor iedere overstap betaald krijgen, van de leveranciers, maar de concument komt vaak bedrogen uit met zijn overstap.
En zo lang dat het niet zo geregeld is, dat je ook weer met een of twee maal klikken van een contract af kan, zullen veel mensen dit niet doen, en gelijk hebben ze.
Succes nog met je onderzoek.
Reactie door freya op 29-04-2010 17:10
Er bestaat gewoon niet zoiets als 'de goedkoopste'. Ze roepen het allemaal, maar het moet toch uit de lengte of de breedte komen. De één scoort beter op het ene, de ander weer beter op een ander punt. Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Als er één daadwerkelijk de goedkoopste was, dan zaten we daar inmiddels allemaal en konden de anderen zichzelf opheffen. Zoveel mensen, zoveel smaken.
Zo is het met het kopen van een auto, een TV, een wasmachine, enz. en zo ook met 'providers'.
Verder schrijf je: '....en welke garanties u zou willen hebben voordat u zou willen overstappen....' en laat daar nu juist een groot deel van het probleem in zitten. De providers 'beloven' en 'garanderen' van alles, maar als je eenmaal bent overgestapt blijkt er van alles niet te kloppen. Kortom, er wordt van alles bij elkaar gelogen om je maar over te halen. En zoals al gezegd, je haalt je hoogstwaarschijnlijk ook nog eens een hoop administratieve problemen op je hals, dus het is niet zo vreemd dat mensen 'huiverig' worden om over te stappen.
m.vr.gr. Freya
Reactie door erik008 op 29-04-2010 19:17
Een onbekend product is goedkoop.
De markt ontdekt dat dit product goedkoop en erg goed is.
De prijs gaat omhoog vanwege de grotere vraag naar het product.
Als je goedkoop koopt. ben je of niet veeleisend of je hebt een neus voor koopjes.
Ook kan een product voor mij goedkoop zijn omdat ik het beter kan benutten dan een ander. Je kiest een product op maat.
Wat ik me ook nog kon herinneren.
Er kwam een test op de tv van een wc rol...tjonge wat was die eigenmerk rol goed.
Een maand later zat er een totaal andere rol in die zelfde verpakking.
Daar wil ik me niet aan ergeren.
Ik koop de duurdere, waarvan de kwaliteit constant is.
Ook denk ik goed na, waarom is iets goedkoop.
Als je dan goed oplet, ontdek je vaak wel iets wat je niet aan staat.
Je loopt het risico op verborgen ellende.
Vaak verkoopt een duur product beter omdat het suggereert dat het beter is.
Dit hoeft absoluut niet zo te zijn.
Reactie door jscholtes op 30-04-2010 09:53
Niet alle telefonie providers leveren volledige dekking in Nederland.
Wat voor de een goedkoop lijkt is voor een ander duur.
Binnenhalen van nieuwe klanten met lucratieve aanbiedingen en vervolgens bekend staan om slechte service.
Voldoende redenen?
Reactie door bachanaal op 30-04-2010 11:38
prijsverschillen zin tegenwoordig relatief klein. dan gaan andere faktoren een rol spelen zoals service, bereikbaarheid en probleemloos gebruik .bij energiebedrijven worden vaak fouten gemaakt met meterstanden in hun voordeel, dat duizenden euro's kan schelen (zelf meegemaakt)
Reactie door martijn 21 op 03-05-2010 17:45
Ik heb inmiddels veel redenen voorbij zien komen. Mijn dank!
Ik ben het ook met jullie eens, maar om dit te bewijzen in mijn onderzoek heb ik meer mensen nodig die dezelfde of natuurlijk een andere mening hebben.
Dus als u dit lees laat alstublieft even weten wat u ervan vindt.
Alvast bedankt!
Martijn
Reactie door marianneve op 03-05-2010 20:24
De reden dat ik niet overstap is omdat er meestal een addertje onder het gras zit of de aanbieding maar van tijdelijke duur blijkt te zijn.
Ik weet nu wat ik heb en je moet maar afwachten wat je krijgt.
Reactie door harrie op 04-05-2010 07:41
Gelukkig zit ik bij een "ouderwetsch" nutsbedrijf met de gemeentes en de provincie als aandeelhouders.
De winst (dividend) komt nu de inwoners ten goede, inplaats van de speculanten.
Zou dit wegvallen, gaan de gemeentelijke / provinciale belastingen fors omhoog.
De gemeente waar ik woon behoort nu tot de goedkoopste in NL, mede dankzij het Nutsbedrijf.
Het is gewoon stom dat Nuon en Essent verkocht zijn aan particuliere bedrijven. De inwoners zullen het gaan merken aan de lokale belastingen, als de zak met geld straks op is.(en daar zijn ze hard mee bezig)
Harrie
Reactie door damaster op 09-05-2010 22:08
Ik zou overstappen als er een provider/aanbieder is die écht goedkoper is en dezelfde diensten/mogelijkheden en kwaliteit biedt.
Ik ben al jaren dik tevreden met mijn provider, die al jaren op nummer 1 staat in de zgn. providermonitor. Dat geeft aan dat het een goede provider is, die evt. problemen direct oplost. Lukt dat niet, dan krijg ik netjes een brief waarin zij hun excuses aanbieden en als daar aanleiding toe is restitutie of andere vorm van genoegdoening.
Ik ken buiten mijn provider geen enkele provider die het beter kan én doet.
Dan kan mijn provider wel wat duurder zijn, ik weet wel wat ik aan hen heb en dat ik op hen kan vertrouwen als er iets aan de hand is.
De reden dat ik niet overstap is dus dat ik zeer tevreden ben met mijn provider, ondanks dat deze wat duurder is dan anderen.
Reactie door henny_blond op 11-05-2010 11:49
martijn 21 doe het niet het gaat allemaal mis,ik heb het aan de lijfen onder vonden,voor je het weet betaal je aan twee instanties ,reden verkeerde meterstand van gas en stroom,en dat duurdt maanden voor dat het goed is.maar we blijven betalen.en inmiddels vraagt een andere instantie ook geld.dus mijn advies blijf waar je bent.zo lang deze instanties de administratie nog niet op orden hebben ben jij de pieneut
Reactie door tdehond op 12-05-2010 16:40
Mobiele telefonie:
Zeg ik per einddatum schriftelijk aangetekend op. Vlak voor einddatum neem ik een andere overeenkomst voor een gereduceerd bedrag.
Dat houdt de vaste lasten van mobiele telefonie laag.
Vaste telefonie, internet, tv. in 1 pakket
Gaat over het algemeen goed. Facturering gaat goed. Prijs acceptabel. Blijft dus voorlopig zo.
Energie: zeker niet de goedkoopste maatschappij, maar ik heb geen zin in rompslomp en mogelijke problemen rond de overstap.
Reactie door rvrw op 12-05-2010 22:33
Bent u zelf wel eens overgestapt?
Van verschillende aanbieders heb ik al pagina's vol voordat ik begrijp wat ik afneem.
En de regel wij behouden ons het recht de voorwaarden eenzijdige te wijzigen.
Ben geen spaarzaam type maar ga voortaan liever voor de bonuspunten vaste klant.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!