overstappen of niet?
Geplaatst door: berend7824 op: 02-03-2009 19:44
Dat internetters moeite hebben naar een minder dure provider over te stappen kan ik me best voorstellen. Ik heb zelf een half jaar geleden meegemaakt, dat er veel fout kan gaan bij het overstappen op een andere telefoonaanbieder. Het heeft twee maanden, veel telefoontjes, mailtjes en ergernis gekost voor Ziggo mij telefoon met nummerbehoud kon leveren. Ik ben daarvoor trouwens in financieel opzicht alleszins redelijk gecompenseerd. Ik heb nu van Ziggo het Alles-in-1 Plus pakket en geen telefoon van KPN meer. Dat samen levert een besparing van gemiddeld 25 tot 30 euro per maand op en dat is toch best de moeite waard. Overstappen loont maar je moet je realiseren dat er van alles fout kan gaan en je moet in zo'n situatie een gezonde dosis brutaliteit hebben om als de de overstap problemen veroorzaakt de nieuwe provider aansprakelijk te stellen voor de daaruit voortvloeiende kosten en ergernis en een financiële compensatie te eisen.
Reactie door onbekende gebruiker op 04-03-2009 17:36
Dit geldt inderdaad voor veel mensen, inclusief mijzelf. Maar ergens is het toch van de gekke, dat dit niet geruisloos mogelijk is. Maak het de mensen maar flink zuur, dan stappen ze niet over. Het zou erg prettig zijn, als de providers ieder een overstapservice zouden hebben. Laat ze het dan maar onderling uitvechten, dan heeft de klant er geen last van.
Reactie door onbekende gebruiker op 04-03-2009 18:56
Een tijdje geleden waren de modems op bij Tele2 nu bij Ziggo. Tel uit je winst. En dan nog de eventuele kortingen die KPN weer in rekening brengt als je opzegt. Als je kinderen hebt die studeren zou ik hooguit in de zomervakantie switchen om ellende te voorkomen. Ik zit nu zonder telefoon omdat ik geen modem heb gekregen.
Reactie door onbekende gebruiker op 06-03-2009 19:57
Wie heeft ervaring met alles in 1 pakket van ziggo voor 39,95 per maand met gratis decoder.Ik denk er over na maar ben nog niet genoeg overtuigd.Ik heb wel uitgerekend dat ik nu te veel betaal als ik alles bij elkaar op tel.Daar komen de belkosten nog over heen.Dus ik hoop jullie goed ervaringen en natuurlijk de slechte ervaring natuurlijk te lezen.
Reactie door onbekende gebruiker op 06-03-2009 20:19
overstappen
eenjarig contract opgezegd en overgestapt naar het zwarte schaap ZIGGIO
Ik ga wel overstappen DENK Ik. Is een financiele stap, heb namenlijk een site gevonden waar ze gratis internet aanbieden. Ben wel benieuwd hoe dit werkt en of het onbeperkt is enzo anders hoef ik het echt niet. Het is in ieder geval bij kliqz zie kliqz.nl
Hallo, Ik ben al jaren aangesloten bij Ziggo en tot heden heb ik weinig problemen. Ik heb een alles in 1 pakket. Ga voor jezelf na wat je nu precies wilt hebben en bedenk wel, bij iedere provider is wel wat aan-op te merken. Let vooral op de kosten. Het pakket van € 39,95 is een goed pakket, mits je niet te veel 06-nummers gebruikt, want dan lopen de kosten aardig op.
Veel sterket bj een goede keuze,
Ik heb in januari een overstap aangevraagd naar een alles-in-1 pakket van Ziggo. Maar het is nu nog niet geregeld! Wat een ramp. Ik zit zonder internet en zonder telefoon. Want ze hebben wel m'n KPN alvast opgezegd maar niks bij mij in werking gesteld. Probleem zit blijkbaar in mijn ziggo modem. Die kunnen ze niet activeren ofzo. Ze hebben er al een nieuwe aan gehangen maar ook dat werkt niet. En de klantenservice is helemaal triest, van het kastje naar de muur sturen is het enige dat ze kunnen.
Ik zou zeggen stap alsjeblieft niet over! Ik zit nu al weken in een uitzichtloze situatie dankzij sicko
hallo,
Ik heb het Ziggo pakket 23 september 2008 aangevraagd.
Na nu bijna een half jaar later, bijna 20 beluren naar Ziggo, 3mnd lang geen telefoon, geen internet en een kostenpost van zo,n € 500,- en...........nog steeds niets gehoord van die geweldige maatschappy die schi.. heeft aan zijn klanten.
ben ik weer teruggegaan naar mijn oude provider, weer extra kosten en een nieuw telefoonnummer , omdat Ziggo dat niet tijdig heeft overgenomen.
Nu nog mijn kosten terug, dat zal wel een hoop heen en weer geschrijf gaan worden.
Vr Gr. Kees van Beelen
Begin februari per internet aangemeld van Telfort naar KPN, als rede meer het continue verlies van verbinding. Soms gaat het weer een tijdje goed met de verbinding, dagen zijn er dat de verbinding om de 2 of 3 minuten weer verbreekt. Een helpdesk is afschuwelijk voor hetzelfde probleem zijn er de meest uiteenlopende oplossingen. Gezien ik continue verbroken word krijg ik ook continue verschillende medewerkers, het ligt altijd aan jouw computer nooit aan de verbinding. de laatste die ik kreeg was dat misschien de magnetron de storing zou veroorzaken, vreemd wanneer deze niet in werking is. Men is vaak bij het onhebbelijke af.
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en dacht veilig te kunnen overstappen naar de KPN, keurig alles via internet opgegeven, met behoud van telefoonnummer. Ik ontving dan ook met regelmaat welkoms emails, en gerust stellende correspondentie. Zie ik in de email dat het merendeel van mijn gegevens fout zijn en dat ik een ander telefoonnummer wil, hetgeen ik pertinent niet wil. Dan zijn er 0900 nummers en medewerkers die je vriendelijk te kennen geven dat hun collegaas waarschijnlijk hebben zitten slapen, en zij het allemaal in orde zullen brengen.
Op de dag dat ik officieel weet de oude provider niet meer te hebben belt een medewerker van de KPN dat het erg jammer is maar er is iets fout gegaan en ik zou helaas voorlopig zonder telefoon en internet verbinding zitten. Het is gewoon ja sorry maar ik kan er niets aan doen. Het is om uit je vel te springen en precies datgene waar ik al zo bang voor was.
Het advies was de oude provider maar te bellen KPN kon er niets aan doen voorlopig. Dan volgt er weer eindeloos bellen met 0900 nummers maar dan voor €0,30 per minuut bij Telfort. Nee zegt de oude provider u bent geen klant meer van ons," ja maar mevrouw," ik weer, dat kan niet want ik bel u nog steeds met mijn oude nummer. Dat kan niet, zegt de andere kant dan weer want het staat in mijn computer. Tientallen keren heb ik dit mogen herhalen eindelijk was de dame bereid het even na te vragen, hetgeen dan weer betekent langdurig in de wacht staan.
Het over en weer bellen, emailen tussen Telfort en KPN, begon smorgens rond elf uur en in de avond om 18.30 ging er nog een email uit. Probleem niet opgelost.
KPN beloofde voorlopig in ieder geval een verbinding (medisch noodzakelijk)eerst voor de 9e toen werd dat de 16e vervolgens de 25e. Inmiddels heb ik nog steeds de oude verbinding met Telfort, als ik bel heb ik deze weliswaar niet, maar de volgende medewerkster stelt dan weer ja u heeft ons wel, maar nu zit u er weer voor een jaar aan ons vast, want het opzegtermijn is verstreken.
Wie mag ik aansprakelijk stellen voor de uren telefoonkosten met absolute nitwitten.
ziggo.nl is de slechtste wat ik heb meegemaakt, net nieuw alles in een van 39,95 monteur laten komen, telefoon kon hij niet aansluiten, tv moet jezelf aansluiten.
startpagina, daar mag je reageren ik niet dus, na zoveel kennisgeving, niets, dan gooien we hem eruit, en wat gebeurt er, w8woorden op en bloot staat heel mijn leven erop, ken je zeggen luisteren toch niet
huisregels: racisme, prive, art.1 , en ik kan niet reageren, dus schel jullie je huid maar vol, maar laat mij erbuiten ziggo,
groetjes
Dit zal wel algemeen zijn maar wanneer er een probleem is bij een grote organisatie en je moet zaken doen met een call-centre, dan heb je echt een probleem.
Ik zou aangemeld zijn bij betreffende firma maar na een telefoontje van hun dat e.e.a. fout is gegaan kreeg ik op een gegeven moment toch gewoon de melding dat ik was overgestapt. Na telefoonisch overleg was niets bekend van eerder telefoontje van hun kant en was ik gewoon aangemeld. Ik had het toen afgesproken welkomstpakket nog niet in huis. Ik had na het verkijgen van dit welkomstpakket nog 7 dagen de tijd om eventueel
zonder kosten
op te zeggen. Deze kans heb ik dus niet gekregen. Ook na het verzenden van een mailtje en van een aangetekende brief bleef ik toch als klant vermeld in hun systeem. Ik ben benieuwd waar dit verhaal zijn einde bereikt.
overstap van essent naar nem,ik probeer middels aangetekende brieven,mail en telf,van min aanmelding af tekomen,bij deze (NEM) ,ze reageren niet,komen hun afspraken niet na,en liegen ook nog eens over hun prjsafspraak (GEGARANDEERD DE GOEDKOOPSTE) NU ZE GAVEN MIJ EEN LEVERINGS TERMIJN DOOR DIE 55% HOGER IS ALS BIJ ESSENT,OP JAAR BASSIS RUIM 600€ MEER,DAAR IK ECHTER GEEN BEVESTIGING-GEEN WELKOMSPAKKET,LAAT STAAN DE LEVERINGS VOORWAARDE EN WELK CONTRACT IK ZOU HEBBEN,HEB GEKREGEN,WIL IK NIETS MET DEZE FIRMA TEMAKEN HEBBEN,ECHTER NU 3-4-09 ZEGGEN ZE MET DE LEVERING TE BEGINNEN WAAR ZIJN ZE MEE BEZIG??????????
WE ZIJN ER SPRAKELOOS VAN ,DAT DIT KAN IN NEDERLAND
DIT WORDT OOK NOG,GEPROMOOT DOOR EEN BEKENDE NEDERLANDER (MEVR FROGER)
In uw bericht van 4 april op dit forum geeft u aan dat u problemen heeft met uw ongewenste overstap van Essent naar NEM.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer mailen naar
forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Annemarie
Hallo. Kan iemand mij vertellen of ze ervaring hebben met alleen internetten via Online, en waar het een dochter van is
geen ervaring, wel de houder van de website gevonden. Kun je zelf checken op www.sidn.nl
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!