Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

OV-chipkaart

Geplaatst door: redacteur op: 19-01-2009 11:42
poortjes weggehaald
Van 19 tot 29 januari worden in de metro van Rotterdam de poortjes weggehaald  die te openen zijn met een strippenkaart. De invoering van de OV-chipkaart is dan een feit. Er is veel discussie over.
Wat vindt u van de OV-chipkaart? Denkt u dat het lastiger wordt op te reizen met het openbaarvervoer? Of juist makkelijker?
Stem op de poll en disscusieer mee in het Kassa-forum.
Ik vind het een regelrechte ramp. Ik heb de kostprijs per rit die ik 2 keer per week doe vergeleken met de strippenkaart en per rit ben ik elke keer 2ct duurder uit met de OV-chipkaart dan met de strippenkaart. Ook al is het maar 2ct, het dure reizen gaat straks ook voor mij beginnen. op de lage termijn gaat 2ct toch aardig doortellen.
Wat betreft dat iedereen nu precies betaald wat ie reist vind ik alleen maar goed, maar je hebt een hoge instapprijs en maar een half uur de tijd om over te stappen. Dus als ik vanuit mijn woonplaats naar het winkelcentrum ga, zal ik binnen een half uur klaar moeten zijn met winkelen, anders betaal ik weer die hoge instapprijs. Als ze die nu eens omlaag gooien, dan zou dat een stuk schelen in de kosten.
Verder schijnen de poortjes ook niet altijd goed te werken, je haalt je pasje erover, maar moet goed op de display letten of er wel iets afgeschreven wordt. Het kan zomaar gebeuren dat het poortje wel reageert en open gaat, maar niks van je pas afschrijft, dan krijg je controle en heb je niet betaald, terwijl het poortje wel openging. Kan je de discussie voorstellen van het welles/nietes spel dat je wel betaald hebt omdat het poortje openging, terwijl het apparaat van de controleur zegt van niet, werken die apparaten van de controleurs wel goed?
Kortom, ik vind het zwaar k.............en voor mij hoeft het niet
Ik vind het helemaal niks die OV cipkaart. Ingewikkeld en heel lastig voor oudere mensen i.v.m. opladen e.d.
Bovendien denk ik niet dat het zwartrijden wordt tegengegaan. Als je gewoon niet in en niet uitcheckt, kost het niets. Zo vaak krijg je geen controle.
En dúúr. Regelmatig reis ik van Amsterdam naar Abcoude. Met bus, metro, bus, die reis duurt ongeveer 5 kwartier. Dus dan zou ik dan al 3x het inchecktarief kwijt zijn!!!
Ik vind het helemaal niks die OV chipkaart. Veel te ingewikkeld, zeker voor oudere mensen.
Het zwartrijden wordt er toch niet door tegengegaan. Als men gewoon niet in- en niet uitcheckt kost het niets!! Zo vaak wordt er niet gecontroleerd!
En veel te dúúr. Regelmatig reis ik van Amsterdam naar Abcoude: bus, metro, bus. Die reis duurt 5 kwartier.
Dan zou ik dus 3x het instaptarief kwijt zijn!!
Het is een waardeloos systeem, vooral het opladen op een klein metrostation met allerlei ongure types is niet veilig, het duurt behoorlijk lang dat je met je pinpas in de automaat staat en het bedrag eindelijk is overgeschreven dus nee, geef mij de strippenkaart maar.
Het mooist zou zijn als je vanaf je pc kon inloggen en het bedrag zou kunnen opwaarderen, waarom is daar niet aan gedacht door de heren uitvinders?
Het is regelrechte diefstal, vooral als je diverse malen moet overstappen en steeds het instaptarief moet betalen ben je veel duurder uit.
Ook lastig met opwaarderen van het tegoed.
Was in 1e instantie heel positief over het gebruik van de OV-chipkaart; ben ookal geruime tijd in het bezit daarvan.Maar het GVB maakt gebruik erg moeilijk. Overstappen kan alleen door het in- en uitchecken en als je bijv. van lijn 51 overstapt op lijn 5, moet je op het perron uitchecken en dan weer in de tram inchecken. Gebruik je op sommige plaatsen lijn 5, waar ook lijn 51 stopt, kan je weer NIET op het perron inchecken. Hoe bedoelt u het makkelijk maken ? I.Klein Langenhorst-Edel
Ik proef in de reacties veel vooringenomenheid en onwetendheid wat de chipcard eigenlijk doet en hoe hij werkt.
Het is een geweldige verbetering tegenover het malle systeem van de strippenkaart. Met de chipcard betaal je voor de werkelijke afstand.  Dat is soms iets duurder maar vaak ook veel goedkoper dan die strippenbedoening.   En fouten?  Dat was in het begin en is nu zelfs niet eens meer in hele procenten te meten!
Jammer dat het sommigen moeite kost om vlug aan deze nieuwe, eerlijker manier van betalen te wennen.
Ik ben er niet blij mee, ik vind het belachelijk dat gedoe van dat je op nieuw het dure instap tarief moet betalen als je pech hebt met overstappen. En verder vond ik het rvreemd dat ik op de web site nergens kon vinden wat de aanschaf van de kaart kost. Ik probeerde het nog te vragen bij waar je vragen kunt stellen op die site, die op de folder vermeld staat  maar ik kreeg weer een vraag als antwoord onder dast ik duidelijk had aangegeven dat ik de prijs van de kaart wilde weten. Ik ben bij een loket te weten gekomen dat hij 7,50 kost, maar dat schijnt ook nog te kunnen verschillen per verkoop plek. Heel ingewikkeld allemaal. Gedoe ,gedoe...ik ben benieuwd hoe het zal gaan op 29 jan! Ik vermoed dat het een bijna komische puinzooi wordt.. Maar ach wie weet over een poos gaat het allemaal wel goed net als in Parijs ,Londen enz. Ik heb alleen gehoord dat de kaarten in Londen veel eenvoudiger zijn en daardoor geen problemen opleveren zoals hier. We zullen het allemaal wel zien...
Ik ben tegen de chipkaart.
de ervaringen in Rotterdam leren dat het altijd duurder is. Als je een keertje vergeet uit te checken ben je gelijk 4 euro kwijt, dat kan met een strippenkaart niet. De strippenkaart is niet alleen om die reden dus goedkoper. De strippenkaart is compleet anoniem en niet traceerbaar. Iets dat met de chipkaart wel kan. Hiermee kan gecontoleerdworden hoe het reisgedrag van iemand is. De vervoersmaatschappijen willen geen garantie geven dat het reisgedrag van mensen met een persoonlijke kaart anoniem is.
Alweer een kaart. Een strippenkaart kan ik aan mijn, buitenlandse, vrienden meegeven deze kaart niet. Met statiegeld zou er wel wééér een andere kaart te koop zijn maar dat is weer op speciale punten.  Na het invoeren van de chip parkeerkaart weer een onvriendelijke bezoekers werende actie van Rot ter dam.
als je mensen uit het openbaar vervoer wilt weren moet je de chipkaart invoeren.Hoe krijg je mensen die 1 a 2 keer per jaar ermee reizen?? Denk aan b.v. vakantie naar schiphol reizen. Dit doe ik per openbaar vervoer 2 keer per jaar. Denk dat ik nu maar met de auto ga. Want aanschaffen? opladen?? woon in een klein dorpje in het zuiden. Bus trein?? Hoe, wat ,waar?
Als niet gebruiker van het openbaar vervoer is dit een regelrechte ramp. EN ja ook nog eens geen 60 plus korting dan. Voor veel gebruikers in de randstad misschien een oplossing maar niet voor de andere nederlanders.
Ik heb zijdelings met dit project te maken gehad. Maar veel problemen werden weggewuifd. Want dit prestige object zal en moet er komen.
Ik ben het helemaal met u eens. Als je als toerist eens een keertje in Rotterdam bent en met de metro wilt reizen heb je toch geen idee hoe alles werkt? Ik begrijp nu dat je voor de aanschaf van de kaart alleen al geld kwijtbent en dan heb je nog geen meter gereisd! Dit vind ik niet kunnen.
reis nooit per open baar vervoer dus zal ik er weinig last van hebben
maar dat zie je------ en hoor je mensen vergeten af temelden loopt je geld automatich gewoon door naar de gene die incasserden,, en de mensen hun pas leeg
terug betalen -doen ze zeker niet aan
Ik Vind het rottrdamse vervoers bedrijf de R.E.T een grote oplichters bende door het invoeren kan ik niet meer binnen een uur heen en terug rijden met de metro wat voor de RET dus een winst van 100 procent is en omdat ik afhankelijk van het openbaar vervoer ben is er voor mij maar 1 mogelijk heid nog minder met de metro ook heb ik al zeker 6 x geld terug moeten vragen door dat er teveel afgehaald werdt van de kaart en dat duurde ook wel even dus ook alweer rente van de mensen innen dus in mijn ogen is het een dieven zooi
Groetjes Annie
Hoi met G Scheers ik woon in het oosten van het land dus als ik naar Rotterdam wil  een dagje uit dan kom ik met de trein maar als ik daar met het openbaarvervoer wil kan ik niet mee.Dus wat is de bedoeling moet ik een chipcard aanschaffen of kan ik niet mee.Als ik 2 keer per jaar in Rotterdam kom dan ga je toch geen ov chipcard nemen.Laat ze me dat eens even uitleggen.BEDANKT.
Eindelijk van die malle strippenkaart af. Onlogisch en stom die strippenkaart. Vakjes tellen, zones tellen, te gek voor woorden.
OV-Chipkaart is de oplossing, maar kennelijk is dat voor een aantal te moeilijk, jammer maar alles went.  Controle ondergaan is voor sommige mensen moeilijk te accepteren. Succes daar in Rotterdam. Nu de rest van Nederland nog..................
 Ik heb de kaart nog niet gebruikt, dus daar kan ik geen oordeel over geven. Wat ik wel voorzie bij het verlaten van het metrostation is de snelheid waarmee dit gaat. Voor ouderen moet dit een zenuwachtige toestand zijn. Optie is, voorlopig bovengronds te reizen.
Ik ga vanaf de invoering van de OV-poortjes niet meer naar Rotterdam. Ik heb alleen maar strippenkaarten en ben niet van plan een OV-chipkaart aan te schaffen om een dagje naar Rotterdam te gaan.
Een echte miskleun!!
Ik vertrouw die ov chipkaart niet meer. Ik ben er al aardig wat geld mee kwijtgeraakt en wanneer het niet terug te vinden is krijg je het ook niet meer terug. Verder vind ik die portjes op het station echt hopeloos. Wat denk je als er brand uit breekt, mensen zitten nu al klem!
De OV-chipkaart hoeft van mij niet!
Ik heb ook een enkele rit van mijn huis naar mijn werk vergeleken.
Met de strippennkaart ben ik 0,97 euro kwijt, maar met de OV-chipkaart ben ik 2,29 euro kwijt!
Dat vind ik toch een erg groot verschil.
Als ik een hele maand reis met de OV-chipkaart (uitgaande van 21 dagen), ben ik in totaal 96,18 euro kwijt. Terwijl een maandabonnement voor ditzelfde traject 40,= euro kost.
Ik vind dat toch ook wel een behoorlijk verschil!!!

Met de strippenkaart kon je ook gemakkelijk overstappen, nu met de OV-chipkaart moet je elke keer weer dat starttarief betalen.
Daarom weet ik niet of dat de OV-chipkaart wel een hele goede stap is geweest.

Groetjes,
Simone te Spijkenisse
De OV-chipkaart hoeft van mij niet!
Ik heb ook een enkele rit van mijn huis naar mijn werk vergeleken.
Met de strippennkaart ben ik 0,97 euro kwijt, maar met de OV-chipkaart ben ik 2,29 euro kwijt!
Dat vind ik toch een erg groot verschil.
Als ik een hele maand reis met de OV-chipkaart (uitgaande van 21 dagen), ben ik in totaal 96,18 euro kwijt. Terwijl een maandabonnement voor ditzelfde traject 40,= euro kost.
Ik vind dat toch ook wel een behoorlijk verschil!!!

Met de strippenkaart kon je ook gemakkelijk overstappen, nu met de OV-chipkaart moet je elke keer weer dat starttarief betalen.
Daarom weet ik niet of dat de OV-chipkaart wel een hele goede stap is geweest.

Groetjes,
Simone te Spijkenisse
Als je een gecombineerd abonnement hebt voor trein en ander vervoer krijg je ieder jaar een nieuwe kaart waar de OV chip op zit,je kan nooit precies berekenen hoeveel er op je chipkaart nodig is, om te zorgen dat er aan het eind van het abonnement geen geld meer opstaat.Informatie bij de NS, GVB,gevraagd die verwijzen naar elkaar en volgens het GVB kan je het tegoed terug vragen maar dat kost 2.50 en moet je het schriftelijk aanvragen.Gevolg wrs.veel abonn,houders nemen niet de moeite om bv,5 € of kleinere bedragen terug te vragen vanwegen de moeite en de kosten dus grote winst voor de vervoers bedrijven want er zijn miljoenen abonnement houders.Ik vraag me af of hier wel over nagedacht is door de vervoers bedrijven.Ik heb Rover om een reactie gevraagd maar die hebben tot op heden nog niet gereageerd.Ook Radar en Kassa heb ik hier een mail over gestuurd, ook die hebben geen reactie gegeven.Misschien als er door meer gebruikers vragen over gesteld worden komen ze in actie.Elly
Vraag: Hoe werkt vrij reizen ofwel keuzedagen bij de OV chipkaart?
Woon in Almere en half mei start de OV chipkaart op het trajekt Lelystad/Schiphol. Hiervoor kontakt opgenomen met klantenservice OV chipkaart. Deze wisten hierop geen antwoord te geven en verwees me naar de NS. Ook de NS weet het niet. Voorlopig blijven, volgens de NS, de kaartjes gehandhaafd. Maar hoe het in de toekomst gaat weet men niet.
Ik vind het invoeren van de O.V. Chipkaart niet prettig. immers wanneer ik kom uit Den-Haag maar ga nogal eens naar Rotterdam omdat ik daar de markt en de binnestad erg gezelling vindt. Dat betekent voor mij dat ik geen gebruik kan maken van het openbaar vervoer terwijl ik voorheen gewoon met mijn strippenkaart terecht kon. Voor mij betekent dit NIET MEER NAAR ROTTERDAM.JAMMER
mijn kinderen hebben een studenten- ov-kaart, maar dat is ec ht een drama.
Tot nu toe, geen chipkaart ontvangen, en wordt je gestuurd naar de RET om een tijdelijke kaart te halen. Daar aangekomen blijkt dat deze kaart pas vanaf 28 januari af te halen is, en ja, de kaart gaat de 29e in! Dat wordt overnachten bij de RET, want ik denk dat er aardig wat studenten nog geen kaart hebben.
Even gebeld naar studenenreisbewijs, en daar krijg je het advies om even naar de RET te gaan om een tijdelijke pas te halen, echt, een geweldige voorlichting!
Toen ik de dame vertelde dat de kaart pas vanaf de 28e op te halen is, werd ze boos, en zei dat dit niet waar is.
Ik heb haar dan ook het advies gegeven om even de RET te bellen, zodat ze wel de juiste voorlichting kan geven (via een betaald 0900 nummer) en toen werd de verbinding verbroken,
Jammer want wie weet hoeveel mensen nu nog het advies krijgen om even naar de RET te gaan!
Ik ben fel tegen de ov-chipkaart! Ik moet zelf een aangepaste ov-chipkaart hebben, omdat ik een student ben in doordeweeks gratis mag reizen. Alleen zijn deze nog niet gemaakt! Dus over 2 weken kan ik niet meer met de metro reizen. Nu heb ik nagezocht of hij dan inmiddels wel wordt gemaakt, maar zelfs dat bleek niet het geval. Mijn pasfoto zou namelijk niet binnen zijn. Die pasfoto heb ik toch echt al 3 keer ingeleverd. DIt is toch belachelijk.
Met de strippenkaart kon je ook stempelen en mocht je binnen het uur terug. Dit vond ik altijd heel handig, want dan kon ik even wat ophalen in de stad. Met de ov-chipkaart wordt het dan ineens 2 keer zo duur!
Ik hoop dat ze er snel op terugkomen, maar dat zal wel niet want er valt grof geld te verdienen.
Ik beschik al jaren over een (doorlopende) voordeelurenkaart. Daar ik 60+ ben, krijg (= koop) ik ook de zgn. vrij reizen kaartjes (6 per jaar). Hoe dat daarmee zal gaan als de OV-chipkaart in heel Nederland wordt ingevoerd kan niemand me nog vertellen. Maar ik zit ook nog met iets anders: mijn man reist (soms) op mijn kaart met me mee, krijgt dan 40% korting. Ook kan ik nu nog 2 anderen ook tegelijkertijd op dezelfde kaart meenemen tegen 40% korting. Hoe gaat dat straks met de OV-chipkaart? Moet mijn man soms een eigen OV-chipkaart nemen? Misschien is er iemand die in Rotterdam of omgeving ditzelfde soort probleem is tegengekomen. Laat even horen svp.
Woon bij een metrohalte zonder poortjes. Daardoor loop je vaak zonder nadenken naar buiten, zonder uit te checken. Na 10 keer niet uitchecken wordt een abonnement geblokkeerd.
Het in/uitcheckapparaat is vaak buiten gebruik. Ik kan dan wel instappen omdat er geen poortjes staan maar bij het uitstappen bij een andere halte heb ik een probleem.
de ov kaart is voor mijn goed koper want ik moet op duivendrecht over stappen op de metro en dan voor twee halts moest vroeger voor twee zone betalen nu maar voor een klein stukje er van. en het help ook voor ongewenste gaste op het peron.
Om meerdere redenen
Ten eerst; ik ben student, studeer in Delft, maar ben woonachtig in Breda, ik moet vaak in Rotterdam zijn (met de metro), maar ondanks al meerder malen een pasfoto te hebben ingeleverd is er nog steeds geen chipkaart in de brievenbus gevallen, wat betekent dat ik binnenkort óf moet gaan betalen terwijl ik recht heb op gratis OV, óf moet gaan proberen om zwart te rijden... Met m'n huidige OV-studentenkaart zou ik dat probleem niet hebben.
Ten tweede ben ik van mening dat de vervoersbedrijven data informatie verzamelen, wat ik schending van de privacy vind. Met een strippenkaart zou die discussie niet eens bestaan...
Ten derde worden de vervoersbedrijven er alleen maar beter van als mensen vergeten uit te checken, wat ik met een strippenkaart niet zie gebeuren....
Tot slot is het systeem al lang en breed gekraakt, wat het simpelweg naief maakt om het toch door te voeren... Probeer maar eens een strippenkaart te kraken....
Het is niet moeilijker. Maar voor de 65+ers is het duurder. PLus dat je een bedrag betaald voor de chip a euro 7.50. Niet vergeten in te checken en uit te checken.
gstam Sp
Naast verschillende blauwe plekken zowat trauma opgelopen vanwege de poortjes bij de trein en verschillende malen ook vanwege die poortjes trein gemist  dus was dus ik blij dat die proef gestopt was en de poortjes weer open stonden    Maar nu reis ik ook regelmatig via Vlaardingen naar Rotterdam Blaak kan nu niet met ov chipkaart in de trein want die doet niet meer mee dus moet ik eerst een trein of strippenkaart kopen en vanaf Schiedam weer de ov chip kaart , vrienden van ons die zo een maal per jaar met ons mee reisden krijg ik nu helemaal nooit meer mee zeker niet met hun gezin is gewoon niet meer te doen met al die losse chipkaarten die ze voor die ene keer moeten aanschaffen.
Met de kortingskaart van de trein kon ik altijd drie mensen met korting mee nemen ook dat voordeel is straks weg.
 Wat een gedoe allemaaL! Net wilde ik voor het eerst is dat ding opladen, bij zo'n oplaad-apparaat. Ik wilde betalen met mijn giropas, zegt dat ding dat mijn pas ongeldig is! Ik gebruik hem elke dag, 5 minuten ervoor nog ergens, geen enkel probleem. Oke bij aankomst op mijn metro station waar ik moest uitstappen dacht ik probeer ik het daar nog is!.... Wat blijkt, het oplaad apparaat staat alleen op het andere perron (de metro die precies de andere kant op gaat moet je eerst weer terug naar boven de trap op over de straat naar beneden naar het andere peron om dat ding op te laden, Nu ja voortaan weet ik dus dat je altijd eerst naar het andere perron moet, welke kant je ook op moet als je op wilt laden.....en tja ik vertrouw het niet om zomaar in ene veel geld op die kaart op te laden!). Leuk voor als je haast hebt! Ha
Ik vraag me af wat er mis is met de al bestaande chipknip ???? Die gebruik ikzelf namelijk heel vaak en die werkt perfect en is makkelijk in het gebruik. Waarom kan dat dan niet in het openbaar vervoer gebruikt worden ?
Ed Hulstein
l,s
dan kunt u mij vast wel vertellen hoe het allemaal moet en wat mij dat gaat kosten als ik naar het zuidplein moet en hoe ik moet betalen.
Ik heb een voordeelurenkaart voor de trein(65 +) weet u wat het instaptarief is als ik naar AHOY (ZUIDPLEIN) ga?
b.v.d.
[edit- emailadres verwijderd door redactie:
Ik ben van mening dat het op praktische bezwaren gaat opleveren ,iedereen moet weer langs die sensor om af te melden wat in de praktijk weer vertraging oplevert bij het uitstappen en doorstroming belemmerd.Zeker bij bus en tram en mocht je het vergeten dan wordt het een dure rit.
Bij kleine treinperons heb ik een paaltje zien staan en wel in het midden van het peron dwz dat een aantal mensen terug moeten lopen om de kaart er tegen te houden .
En wat te doen als de elektronika het laat afweten ?
Mensen zijn al gauw pissig als iets niet werkt maar we zullen zien.
Lijkt met kwetsbaarder voor fraude dan de strippenkaart. Bovendien een geldverslindende operatie door vervanging van apparatuur. Wat gebeurt er met met de oude stempelautomaten? Wat goed functioneert moet je behouden en waar nodig perfectioneren.
Marcel Gerbrands, Delft
Wat ik heel vreemd vind is dat ze de stad Rotterdam steeds onaantrekkelijker maken om als niet inwoner een dagje naar toe te gaan.
Als je met de auto gaat moet je eerst een shipknip opladen omdat je nergens met muntgeld kan betalen,mits je in het centrum in een parkeergarage gaat staan, even naar de euromast of langs de kade lopen dan moet je eerst op zoek naar een bank.
Of je kan een chipkaart kopen voor 20 euro bij een sigarenzaak,die daar ook nog eens een slaatje uit slaat.
Wil je met de metro?pech dan moet je eerst een dure kaar aanschaffen.
Begrijp jij het nog ?wij niet.
in spanje heb je ook het systeem van poortjes,maar uit de automaat trek je een plaats bewijs die is voorzien van een streepjes code waar meee de poortjes opend.tarief is gebaseerd op plaats van vertrek tot aan de plaats van aankomst.dus ook kilometer tarief,maar in nederland moet alles zo moeilijk  ik zou willlen aanraden het systeem nog eens tegen het licht tehouden
Als gebruiker van de OV-chip kaaart ben ik tevreden. Een groot aantal negatieve reacties is m.i. te wijten aan de onbekendheid. Er wordt gesproken over het "meerdere"" malen moeten betalen van het instaptarief. Onzin. Het instaptarief wordt bij uitchecken keurig terugbetaald en slechts het "reisbedrag"wordt afgeschreven. Het opwaarderen op een metrostation zou inderdaad sneller kunnen, maar er bestaat ook een OV-chipkaart op naam. Met zo'n kaart bestaat de mogelijkheid om hem automatich op te laten waarderen zodra het tegoed onder  € 5.- komt.
Ik mis de optie "het is te duur". Mijn meest frequente reizen zijn ieder ~7 cent duurder geworden:
- Metro Wibautstraat naar Metro Amsterdam CS: 2 strippen (=97 cent), chipkaart: 104 cent
- Tram 7 Beukenweg/OLVG naar Bos en Lommer plein: 3 strippen (=146 cent), nu 154 cent met de OV chipkaart
Lachen! En in Amsterdam zijn de GVB-strippenkaart automaten allemaal uitgezet...
als de gemeente rotterdam, maar ook welke gemeente dan ook op deze manier met ov omgaat lijkt het mij niet meer dan normaal dat het gebruik van ov sterk terug loopt. als ik niet een gewoon kaartje kan kopen, met contacnt geld, dan ga ik helemaal niet en met mij meerdere mensen. gelukkig woon ik dicht bij de grens, zodat als ik in nederland toch niet meer in het ov gewenst ben ik in bv duitsland wel normaal kan winkelen en met het ov gaan
Vandaag bij de RET te Rotterdam 2 OV cards opgeladen, 2 stuks van mijn beide zonen. betaalde zelf met mijn Pinpas en gaf aan dat ik bonnetje wilde.
2 bonnetjes meegenomen en thuis bleek er een van mijn voorganger bij te zijn, deze had blijkbaar zijn credidcard gebruikt en vergeten zijn bonnetje mee te nemen. Op zich niet erg maar wat ik kwalijker vind ik het feit dat op dat bonnetje zijn VOLLEDIGE credidcardnummer staat, deze kan ik dus nu gebruiken voor internetfraude (mits ze geen vervaldatum en code op de achterkant vragen) Het is natuurlijk niet nodig dat je vollledige nummer uitgeprint wordt op de betaalslip.
MENSEN PAS DUS OP, MI geen bonnetje afndrukken na transacties als je je credidcard voor betalen gebruikt, je maakt allemaal wel eens een foutje en een crimineel weet zo je nummer, kijkt ie mee dan weet ie ook je vervaldatum en securitynummer.
Is het waar dat je bij een ov chipkaart meer handelingen moet doen als bij een strippekaart?
Bij een strippekaart hoef je nooit uit te klokken zullen we maar zeggen.Dit moet dus wel bij de ov kaart.
Dus is het zeker geen vooruitgang,een ov kaart kost meer TIJD en dat kost weer geld.
Willem.
Heren OV,
De kaart zo spoedig mogelijk invoeren. Een paar maanden lang zeurende Nederlanders en daarna willen ze niets anders meer......
IK ben een meisje van 17 jaar en ben nu veel duurder uit met de ov-kaart. Ik reis van hoogvliet naar marconiplein, en dit kost mij per  veel ste veel.Ik moet nu zeker 20 tot 30 euro op mijn pas zetten wil ik het de helle week kunnen redden. Dit was met de strippenkaart veel goedkoper. Ik ben pas 17 en moet dus gewoon de reis zelf betalen.Ik snap niet dat mensen deze kaart zo geweldig vinden , tuurlijk je kan snel door de poortjes heen en haal je daardoor vaak nog net de metro die je graag wou halen.     Nou had ik vandaag dat er ineens te weinig tarief op mijn pasje stond. Dit wou ik dan opladen in hoogvliet en wat bleek de aparaat om op te laden was kapot . ( dit is al weken zo ). Hier word dus niks aan gedaan. Hopelijk word er eens iemand wakker want goedkoper is het niet. Het is voor mij stinkend duur.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor