Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

OV Chip steelt! Opladen wel betaald, maar bestelling kan niet worden opgehaald

Geplaatst door: geerke op: 17-11-2010 10:44
Wie heeft er ook problemen met het ophalen van bestellingen, besteld in de webshop van de OV-chipkaart? De twee bestellingen die ik tot nu toe via internet heb gedaan (verzoek voor automatisch opladen en 20 euro saldo), kan ik niet ophalen. Maar het geld is wél van mijn rekening geschreven! De klantenservice geeft niet thuis, die stuurt alleen mailtjes met imbieciele antwoorden als 'u moet uw bestelling ophalen bij een ophaalpunt'. Ja, dat snap ik ook wel. Maar als ik dat doe, geeft het apparaat aan dat er geen bestelling is! Bij de aanvraag voor het automatisch opladen moest ik volgens hun gewoon maar weer een poging wagen, dan zou het vast goedkomen. Hoezo moet ik dat doen? Het moet de eerste keer toch al goedkomen!?! Ga eerst uitzoeken wat daar fout gaat, zou ik zeggen. Frustraties alom. Grote vraag: Waar is mijn geld gebleven? En wat gaat OVchip er aan doen om dit soort fouten op te lossen???? Misschien dat een aangifte voor diefstal helpt?
Reactie door foekje op 29-11-2010 16:33
Paar weken geleden zelfde probleem: Automatisch saldo aangevraagd èn (bij NS) 2e klas reizen ingesteld. OPHALEN BESTELLING op NS-station haalde alleen de NS-bestelling binnen. ACTIVEREN van het automatisch afschrijven van 20 euro per keer, nu bij een ophaalpunt niet-bij-NS, maar in een winkel, haalde met OPHALEN BESTELLING wel deze 2e bestelling op. Kennelijk maakt de NS verschil tussen eigen en algemene ov-bestellingen. Bij dit laatste ophaalpunt was overigens van de afspraak gemaakt met NS om 2e klas te willen reizen, alleen maar te zien dat er een product van NS was geladen en werd voor de omschrijving daarvan verwezen naar de webside. Kijk je dan via MIJN OV-CHIP naar de inhoud van je kaart, dan zie je daar voor het product dat je van NS hebt geladen alleen dat je vol-tarief betaalt. Waar het in feite omgaat, 2e klasse, wordt niet getoond, waarschijlijk omdat de tekst te lang is voor dit kontrole-programma. Controleer je op een NS-ophaalpunt, dan zie je wel keurig vol tarief/2e klas. Conclusie 1: OV-Chip en NS zijn geen vrienden. Als je ze beide apart confronteert met deze afstemproblemen, dan ontkennen ze mogelijke problemen en verwijzen naar elkaar, in plaats van te proberen (weer) vrienden te worden. Conclusie 2: Controleer je kaart en doe dat 2 keer op en buiten een station, of alles is zoals je het wilde en besteld hebt.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor