ORRO ENERGY NEDERLAND B.V.
Geplaatst door: frau_antje op: 25-05-2010 20:42
Wie kent ORRO ENERGY NEDERLAND B.V. en heeft daar ervaring(en) mee?
Vandaag stond in de METRO een advertentie met een antwoordstrook: Orro Energy Nederland B.V., Antwoordnummer 1015, 2600 VB DELFT.
O Ik wil eerst meer informatie ontvangen.
Edoch de antwoordstrook vraagt wel eerst je hele doopceel, inclusief bankrekeningnummer, ondertekening en datering, voor alleen informatie ontvangen.
Ik wil eerst de informatie ontvangen zonder de vermelding van: telefoonnummer; e-mailadres; geboortedatum; bankrekeningnummer, naam huidige energieleverancier; datum; handtekening. Ben benieuwd!
Slinkse wijze van Orro om met de gegevens aan de slag te gaan, ook bij alleen informatie opvragen?
Reactie door sonjaatje op 25-05-2010 20:53
Stuur de antwoordstrook in met alleen je naam en adres, kijken wat er gebeurd.
Reactie door stacey op 25-05-2010 20:57
--Bij besluit met nummer 102554_2/4 van 18 februari 2010, heeft de clustermanager Consumentenmarkt, namens de Minister van Economische Zaken aan Orro Energy Nederland B.V. een vergunning, als bedoeld in artikel 45, eerste lid van de Gaswet verleend. -------Energiekamer
Nieuweling zo te zien, dus weinig ervaringen ( tot een eerste eindafrekening ;-) te vinden verwacht ik.
Energiekamer
Reactie door birdies op 25-05-2010 21:26
........Edoch de antwoordstrook vraagt wel eerst je hele doopceel, inclusief bankrekeningnummer, ondertekening en datering, voor alleen informatie ontvangen............
Dat zegt voor mij al genoeg.
Reactie door frau_antje op 26-05-2010 02:47
Quote: sonjaatje schreef op dinsdag 25 mei 2010, 20:53: Stuur de antwoordstrook in met alleen je naam en adres, kijken wat er gebeurd.einde Quote
Dit heb ik dus nu gedaan: alleen naam met voorletters, adres, postcode en woonplaats.
Wel of geen informatie op deze wijze ontvangen?
Reactie door frau_antje op 26-05-2010 02:51
Dat was ik nog vergeten bij te vermelden, dat wanneer je je daadwerkelijk aanmeldt voor ORRO ENERGY, naast een welkomstpakket binnen enkele dagen ook de GRATIS klusbonnen t.w.v. € 50,-.
Wat een introductie: wat kan ik met die klusbonnen doen?
Reactie door stacey op 26-05-2010 03:10
Quote: frau_antje schreef op woensdag 26 mei 2010, 02:51:
Wat een introductie: wat kan ik met die klusbonnen doen?einde Quote
Klussen ? ;-)
Reactie door richard83 op 26-05-2010 05:47
voor €50 kan je toch niet veel klussen?
Reactie door stacey op 26-05-2010 06:58
Quote: richard83 schreef op woensdag 26 mei 2010, 05:47: voor €50 kan je toch niet veel klussen?einde Quote
Nee, tegenwoordig mag je blij zijn als je een schroevendraaier krijgt voor dat geld en dan geen geld meer voor doosje schroeven ............ ;-(
;-)
Reactie door tdehond op 26-05-2010 09:07
Als u uw hele doopceel moet lichten om informatie te ontvangen, lijkt het mij duidelijk dat de kans groot is dat u een contract in de maag gesplitst krijgt.
Maak dus meteen de informatie envelope open en annuleer dit schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging als u geen overeenkomst wilt sluiten met deze energie aanbieder.
Geeft u dan ook in de brief aan dat u informatie heeft aangevraagd!
Reactie door read op 26-05-2010 09:43
frau_antje
Je schrijft: Dit heb ik dus nu gedaan: alleen naam met voorletters, adres, postcode en woonplaats.
Ik hoop maar dat je geen handtekening op het formulier hebt gezet. Overigens zijn er energieboeren in dit kikkerland, die je op basis van de NAW-gegevens een welkomspakket toesturen waarin staat, dat je wél een overeenkomst met hen hebt afgesloten (wat natuurlijk niet het geval is!!!). Let daar dus even op.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door tdehond op 26-05-2010 11:00
Quote: read schreef op woensdag 26 mei 2010, 09:43: frau_antje
Je schrijft: Dit heb ik dus nu gedaan: alleen naam met voorletters, adres, postcode en woonplaats.
Ik hoop maar dat je geen handtekening op het formulier hebt gezet. Overigens zijn er energieboeren in dit kikkerland, die je op basis van de NAW-gegevens een welkomspakket toesturen waarin staat, dat je wél een overeenkomst met hen hebt afgesloten (wat natuurlijk niet het geval is!!!). Let daar dus even op.
Met vriendelijke groet, ReadAC.einde Quote
In principe hetzelfde antwoord als ik eerder gegeven heb.
Reactie door frau_antje op 26-05-2010 17:52
Quote: read schreef op woensdag 26 mei 2010, 09:43: frau_antje
Je schrijft: Dit heb ik dus nu gedaan: alleen naam met voorletters, adres, postcode en woonplaats.
Ik hoop maar dat je geen handtekening op het formulier hebt gezet. Overigens zijn er energieboeren in dit kikkerland, die je op basis van de NAW-gegevens een welkomspakket toesturen waarin staat, dat je wél een overeenkomst met hen hebt afgesloten (wat natuurlijk niet het geval is!!!). Let daar dus even op.
Met vriendelijke groet, ReadAC.einde Quote
Zonder handtekening, zonder datering, zonder de bankrekeningnummer, zonder de geboortedatum, zonder de vermelding van mijn huidige energieleverancier. De andere optie heb ik doorgekruisd.
Ik wacht af of zij, Orro, het lef hebben om mij informatie toe te zenden zonder de volledige bon te hebben ingevuld.
Reactie door freya op 26-05-2010 18:13
[u: Mijn voorspelling[/u: :
frau_antje wordt welkom geheten als eerste klant van OEN.......
Freya
Reactie door read op 26-05-2010 18:20
frau_antje
Ik heb hun site eens grondig bekeken en ik krijg een beetje een oxxio-gevoel. Het is allemaal te mooi om waar te zijn en dan is het vaak niet waar. Wees dus extra alert als je van hen informatie krijgt toegezonden.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door frau_antje op 27-05-2010 04:47
Quote: read schreef op woensdag 26 mei 2010, 18:20: frau_antje
Ik heb hun site eens grondig bekeken en ik krijg een beetje een oxxio-gevoel. Het is allemaal te mooi om waar te zijn en dan is het vaak niet waar. Wees dus extra alert als je van hen informatie krijgt toegezonden.
Met vriendelijke groet, ReadAC.einde Quote
Omdat het te mooi is om waar te zijn.
Reactie door frau_antje op 27-05-2010 04:50
Quote: freya schreef op woensdag 26 mei 2010, 18:13:
[u: Mijn voorspelling[/u: :
frau_antje wordt welkom geheten als eerste klant van OEN.......
Freya
einde Quote
Ik word geen klant van deze ORRO! Het i eerder een uitdaging, zoals een vogelspin uit het hol lokken, het gaat mij meer om de toezending van de informatie.
Reactie door richard83 op 27-05-2010 05:41
Quote: stacey schreef op woensdag 26 mei 2010, 06:58: Quote: richard83 schreef op woensdag 26 mei 2010, 05:47: voor €50 kan je toch niet veel klussen?einde Quote
Nee, tegenwoordig mag je blij zijn als je een schroevendraaier krijgt voor dat geld en dan geen geld meer voor doosje schroeven ............ ;-(
;-)einde Quote
Dan moet je wel een hele dure schroeven draaier hebben. hihihi
Reactie door tdehond op 27-05-2010 07:23
Ik word geen klant van deze ORRO! Het i eerder een uitdaging, zoals een vogelspin uit het hol lokken, het gaat mij meer om de toezending van de informatie.
Zolang u onmiddellijk de envelope met informatie openmaakt en aangetekend annuleert mocht u een toch klant gemaakt zijn, is er nog niets aan de hand ( in de hoop dat dit bedrijf u dan ook al niet overgezet heeft).
Reactie door freya op 27-05-2010 09:20
Quote: frau_antje schreef op donderdag 27 mei 2010, 04:50: .....
Ik word geen klant van deze ORRO! Het is eerder een uitdaging, zoals een vogelspin uit het hol lokken, het gaat mij meer om de toezending van de informatie.einde Quote
Ik hoop het ook echt voor je. Alleen kennen we de praktijken van de energiemaatschappijen van tegenwoordig en het zou mij dus niets verbazen als je gewoon een 'welkomstbrief' krijgt.
Ik ben benieuwd wat ze je sturen en laat het ons weten hoe het afloopt.
Freya
Reactie door tdehond op 27-05-2010 13:39
Volgens de leveringsvoorwaarden gaan ze binnen de bedenktijd van 7 werkdagen niet over tot opzeggen bij huidige leverancier tenzij anders ( schriftelijk) afgesproken.
Mocht u i.p.v. informatie een overeenkomst aangeboden krijgen, dan raad ik aan schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging te annuleren.
Reactie door read op 27-05-2010 14:36
frau_antje
Als het nodig is en je wordt toch blij verrast met een nieuwe overeenkomst, neem dan direkt schriftelijk en telefonisch kontakt op met je "oude" leverancier en deel hen mede dat je niet gediend bent van een switch naar Orro Energy Nederland.
Nog steeds met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door frau_antje op 27-05-2010 19:42
Quote: read schreef op donderdag 27 mei 2010, 14:36: frau_antje
Als het nodig is en je wordt toch blij verrast met een nieuwe overeenkomst, neem dan direkt schriftelijk en telefonisch kontakt op met je "oude" leverancier en deel hen mede dat je niet gediend bent van een switch naar Orro Energy Nederland.
Nog steeds met vriendelijke groet, ReadAC.einde Quote
Waarde Read,
Als juriste weet ik best wat ik doe.
■Ten eerste weet ORRO niet welke mijn huidige leverancier is.
■Ten tweede is er niks ondertekend - zonder handtekening geen overeenkomt.
Reactie door read op 27-05-2010 20:29
frau_antje
Het tweede punt ben ik met je eens, maar........................veel ******** firma's denken daar de laatste jaren toch anders over en dan kan dat nog knap lastig worden.
Het eerste punt waag ik te betwijfelen. Als jij jouw naam en adres hebt gegeven en eventueel het telefoonnummer, dan is het een fluitje van een cent om er achter te komen wie jouw huidige leverancier is. Er is pas nog een onderzoek geweest dat van vrijwel iedereen in Nederland meer dan 300 feiten op internet te vinden zijn. Het enige probleem is, dat je de weg moet weten om die feiten boven tafel te krijgen en daar maken handige jongens uiteraard tegen betaling hun dagelijkse werk van.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door frau_antje op 28-05-2010 03:50
Quote: read schreef op donderdag 27 mei 2010, 20:29: frau_antje
Het tweede punt ben ik met je eens, maar........................veel ******** firma's denken daar de laatste jaren toch anders over en dan kan dat nog knap lastig worden.
Het eerste punt waag ik te betwijfelen. Als jij jouw naam en adres hebt gegeven en eventueel het telefoonnummer, dan is het een fluitje van een cent om er achter te komen wie jouw huidige leverancier is. Er is pas nog een onderzoek geweest dat van vrijwel iedereen in Nederland meer dan 300 feiten op internet te vinden zijn. Het enige probleem is, dat je de weg moet weten om die feiten boven tafel te krijgen en daar maken handige jongens uiteraard tegen betaling hun dagelijkse werk van.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
einde Quote
Ja, telefoonnummer was ook niet ingevuld, doch is wel via De Telefoongids te achterhalen, alleen telefonisch zeg ik graag op voorhand op alles 'neen!' Er heeft tot nu toenog geen enekele callcenter medewerk(st) er mij in zoverre kunnen strikken voor een abonnement.
Qua ervaring heb ik wel met het aanmaken van aangetekende brieven en faxen om anderen - spijtoptanten - uit de shit te helpen bij die gehaaide misstap van de aantal ja's met een bankrekeningnummer, ook met een colporteur.
Reactie door tdehond op 28-05-2010 08:42
Er heeft al eens iemand de internetsite gepost waar energie bedrijven gemakkelijk uw gegevens kunnen achterhalen, om te voorkomen dat u bij 2 energiebedrijven ingeschreven staat.
Orro zegt dit niet te doen in hun a.v. Dus daar zou ik niet bang voor zijn. Ik zou het wel vervelend vinden als ik onnodig kosten moet maken om aantoonbaar bezwaar te maken tegen het ongewild klant worden, mocht dit energie bedrijf een aanvraag voor info honoreert met toezenden v.e. overeenkomst.
Ik ben erg benieuwd of dit een net nieuw energie bedrijf is, dat i.d.d. alleen info zendt als daar om gevraagd wordt.
Reactie door orro energy op 28-05-2010 10:31
Ik ben Wilfred Rottier, CEO bij Orro Energy en meng me graag in deze discussie die is ontstaan naar aanleiding van onze advertentie in de Metro van 10 mei. Mensen die zich als nieuwe klant bij Orro willen aanmelden, vragen wij alle gegevens in te vullen. Voor mensen die alleen graag meer informatie willen ontvangen, is het uiteraard voldoende om alleen contactgegevens in te vullen zodat wij hen informatie kunnen toesturen. De antwoordkaart in de Metro is dus voor beide opties te gebruiken. Orro Energy heeft transparantie hoog in het vaandel staan en bij eventuele onduidelijkheden lichten we zaken graag toe. Hopelijk heeft deze reactie de ontstane onduidelijkheid opgelost!
Groet, Wilfred
Reactie door read op 28-05-2010 13:46
Wilfred
Dat wat jij nu schrijft had heel duidelijk in de advertentie moeten staan. Het mag dan zo zijn dat transparantie bij OE hoog in het vaandel staat, maar daar is in het Metro krantje geen sprake van geweest.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door tdehond op 28-05-2010 15:24
Uit een melding van t.s. zal blijken of alleen informatie is toegestuurd.
Reactie door frau_antje op 29-05-2010 04:38
Quote: orro energy schreef op vrijdag 28 mei 2010, 10:31: Ik ben Wilfred Rottier, CEO bij Orro Energy en meng me graag in deze discussie die is ontstaan naar aanleiding van onze advertentie in de Metro van 10 mei. Mensen die zich als nieuwe klant bij Orro willen aanmelden, vragen wij alle gegevens in te vullen. Voor mensen die alleen graag meer informatie willen ontvangen, is het uiteraard voldoende om alleen contactgegevens in te vullen zodat wij hen informatie kunnen toesturen. De antwoordkaart in de Metro is dus voor beide opties te gebruiken. Orro Energy heeft transparantie hoog in het vaandel staan en bij eventuele onduidelijkheden lichten we zaken graag toe. Hopelijk heeft deze reactie de ontstane onduidelijkheid opgelost!
Groet, Wilfred
einde Quote
'Beste Wilfred, ik ben benieuwd nar uw informatiepakket en uw transparantie.
Blijkbaar voelde u, of ORRO, dus onrust aan, anders was u niet op deze website gaan kijken.
Gelet op uw concurrende collegae energieleveranciers met discutabele verleden, is het sceptisch - met achterdocht! - bekijken van een 'nieuwkomer' noodzakelijk (gebleken).
Ik hoop ganse harte dan ook dat u niet bij Felix Meurders e/o. Antoinette Hertsenberg (Tros RADAR) ooit aan een tafel mag zitten/staan om verantwoording over het gedrag van ORRO af te leggen.
Met vriendelijke groet,
Frau Antje'
Reactie door frau_antje op 29-05-2010 04:45
In mijn vorig bericht stonden wat onvolkomenheden in, nu dus gecorrigeerd:
'Beste Wilfred,
Ik ben benieuwd nar uw informatiepakket en uw transparantie.
Blijkbaar voelde u, of ORRO, dus onrust aan, anders was u niet op deze website gaan kijken.
Gelet op uw concurrerende collegae energieleveranciers met een discutabele verleden, is het sceptisch - met achterdocht! - bekijken van een 'nieuwkomer' noodzakelijk (gebleken).
Ik hoop ganse harte dan ook dat u niet bij Felix Meurders e/o. Antoinette Hertsenberg (Tros RADAR) ooit aan een tafel mag zitten/staan om verantwoording over het gedrag van ORRO af te leggen.
Met vriendelijke groet,
Frau Antje'
Reactie door tdehond op 29-05-2010 10:11
Plus punt vind ik dat ik zowel een bezoekadres, als een postadres vind op de website.
Bezoekadres is vlakbij afslag van A13 Delft centrum. Dus gemakkelijk te vinden :)
Ook is er een webchat mogelijkheid.
Reactie door frau_antje op 03-06-2010 18:43
Vandaag ontving ik het informatiepakket van ORRO.
Het informatiepakket ziet voorlopig degelijk en informatief uit, moet nog even terdege doorlezen en bestuderen.
Wat mij direct opviel, dat ORRO tarieven elektriciteit over tien regio's hanteert.
Reactie door frau_antje op 05-06-2010 03:09
Het informatiepakket is door mij doorgelezen en komt tot de conclusie dat ORRO ENERGY NEDERLAND B.V. voor mij onvoordelig is mede dankzij de vastrechtlasten.
Energie is niet veel - marginaal - goedkoper, de vastrechtlasten zijn hoger!
Ik blijf bij mijn vertrouwde energieleverancier.
Reactie door tdehond op 05-06-2010 09:02
Bedankt voor het melden van uw conclusie.
Waarschijnlijk wordt dus de iets goedkopere energie gecompenseerd door de duurdere vaste lasten in vergelijking met uw energie leverancier.
Reactie door frau_antje op 06-06-2010 14:32
Voor gas worden tien regio's gehanteerd. Vastrecht € 5,65 per maand inclusief BTW.
Voor elektriciteit wordt een vastrecht van € 5,65 per maand inclusief BTW.
De tarieven gelden voor een elektriciteitsverbruik tot 10.000 kWh.
12 x € 5,65 = € 67,80 x 2 = € 135,60 totaal vastrecht voor gas & elektriciteit
Reactie door simstunts op 17-08-2011 15:11
Ik heb die advertentie ook gezien. Ik was wel nieuwsgierig daarna. Ik heb dan een beetje gezocht naar Orro Energy ervaringen Die heb ik in dat artikel gevonden. Heel interessant.Orro Energy ervaringen
Reactie door tdehond op 17-08-2011 18:06
Quote: simstunts schreef op woensdag 17 aug 2011, 15:11: Ik heb die advertentie ook gezien. Ik was wel nieuwsgierig daarna. Ik heb dan een beetje gezocht naar Orro Energy ervaringen Die heb ik in dat artikel gevonden. Heel interessant.einde Quote
Ik vind het interessant dat u - als nieuw lid op deze site - dit topic uit mei 2010 heeft gevonden.
Zoals frau antje destijds aangegeven heeft worden er voor gas 10 regio gehanteerd.
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in deze energie leverancier dan zal men zich moeten verdiepen in de tarieven die voor de regio waar men woont gelden.
Vergelijking van zowel vastrecht als tarieven voor wat men verbruikt moeten naast deze van de huidige energieleverancier gelegd worden om na te gaan of dit interessant zou kunnen zijn.
Voor mij persoonlijk is het voldoende als in Nederland met mij in het Nederlands gecommuniceerd wordt. Dus ben ik minder geïnteresseerd in welke andere talen er gecommuniceerd kan worden.
o.t.
Ik vind het dan ook prettig als mede Nederlanders de Nederlandse taal goed leren lezen en spreken.
Kassa
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!