Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opzegging Vaste-telefoon abonnement van KPN

Geplaatst door: fredericus op: 29-01-2010 22:49
Ik heb op 7 december 2009 mijn vaste telefoon abonnement van KPN per brief opgezegd met bijvoeging van een kopie van mijn legitimatiebewijs. Verder heb ik om een bevestiging van mijn opzegging binnen 14 dagen gevraagd maar tot op heden geen enkel bericht van hen ontvangen maar in januari wel weer een nieuwe telefoonnota voor de volgende periode van 2 maanden ontvangen. Op hun website wordt trouwens helemaal geen adres vermeld waar opgezegd moet worden. Dit heb ik ergens anders van Internet gehaald en luidde als volgt: KPN Klantenservice t.a.v. afdeling opheffingen Postbus 13500 9700 EG Groningen Op de website van KPN wordt bij Opzeggingen alleen gesproken over een betaald 0900 nummer. Ik maak daar geen gebruik van want heb op Internet wel gelezen dat indien je een abonnement wilt afsluiten je direct wordt geholpen maar bij een opzegging in de wacht wordt gezet met een onderhoudend muziekje erbij. Zij hoeven mijn telefoonkosten ja niet te betalen. Ik vind het van de gekke dat als je een abonnement afsluit dit heel simpel gaat zonder kosten en wil je er weer vanaf dat dit met veel moeite en pijn moet gaan. Het zijn gewoon een stel zakkenvullers bijelkaar. Ook de regering doet niets tegen dit soort praktijken. We moeten het zelf maar oplossen. Ook de consumentenprogramma's Kassa en Radar kunnen dit soort bedrijven niet voldoende aanpakken, ze zijn gewoon te machtig.
Reactie door tdehond op 30-01-2010 09:50
Heeft u schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging opgezegd? Maak kopie van brief en bewaar verzend- en ontvangstbewijs goed. Er zijn meerdere postadressen, dus ik zou het hoofdkantoor bellen welk postbusnummer u moet gebruiken om op te zeggen. Bezoekadres hoofdkantoor Koninklijke KPN N.V Maanplein 55 2516 CK Den Haag Postbus 30000 2500 GA Den Haag Telefoon (070) 343 43 43 Vermoedelijk bent u het ( zoveelste) slachtoffer van het "zoek raken" van een niet aangetekende brief, of is de brief niet aangekomen op het juiste postbus adres. BTW Ook naar postbussen kunt u aangetekende brieven versturen.
Reactie door erik008 op 30-01-2010 17:24
Ik ken meerdere mensen die in zo'n kpn callcenter werken. Een vertelde me: "ik heb niet zo'n probleem mee, om oudjes te belazeren". Een opleiding voor zo'n callcenter is dan ook een cursus liegen.
Reactie door tdehond op 30-01-2010 17:30
Quote: erik008 schreef op zaterdag 30 jan 2010, 17:24: Ik ken meerdere mensen die in zo'n kpn callcenter werken. Een vertelde me: "ik heb niet zo'n probleem mee, om oudjes te belazeren". Een opleiding voor zo'n callcenter is dan ook een cursus liegen.einde Quote Daar hebben meerdere providers last van helaas. Bij KPN is een speurneus nodig om een adres te vinden. In mijn papieren heb ik o.a. een brief van bovenstaand postbus adres, maar ook 1 uit Utrecht. Groningen is dacht ik voor mobiele telefonie. Blijkbaar willen ze nu bij KPN dat je telefonisch opzegt, waarbij je geen rechtsgeldig bewijs van opzeggen in handen hebt.
Reactie door read op 30-01-2010 19:56
fredericus Probeer deze kwestie eens recht te breien door kontakt op te nemen met: Peter den D./Stef O. KPN WebcareTeam webcare@kpn.com Sukses, Pedro.
Reactie door fredericus op 02-02-2010 18:10
Quote: tdehond schreef op zaterdag 30 jan 2010, 09:50: Heeft u schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging opgezegd? Maak kopie van brief en bewaar verzend- en ontvangstbewijs goed. Er zijn meerdere postadressen, dus ik zou het hoofdkantoor bellen welk postbusnummer u moet gebruiken om op te zeggen. Bezoekadres hoofdkantoor Koninklijke KPN N.V Maanplein 55 2516 CK Den Haag Postbus 30000 2500 GA Den Haag Telefoon (070) 343 43 43 Vermoedelijk bent u het ( zoveelste) slachtoffer van het "zoek raken" van een niet aangetekende brief, of is de brief niet aangekomen op het juiste postbus adres. BTW Ook naar postbussen kunt u aangetekende brieven versturen. einde Quote Nog bedankt voor uw reactie en de informatie. Ik heb trouwens niet aangetekend opgezegd. Wilde het eerst zo proberen. Heb wel om een schriftelijke bevestiging gevraagd binnen veertien dagen en een kopie van mijn legitimatiebewijs meegezonden. Ik heb verder ook nog een reactie gekregen en daar stond het volgende emailadres bij: webcare@kpn.com. Via dit emailadres heb ik mijn opzegging voorgelegd en nu maar afwachten wat er gebeurd. Mocht hier binnen afzienbare tijd ook geen reactie op komen dan zal ik alsnog een aangetekende brief versturen naar het in uw reactie genoemde adres: Koninklijke KPN N.V Postbus 30000 2500 GA Den Haag. Met vriendelijke groet, Fredericus
Reactie door tdehond op 02-02-2010 18:15
@fredericus Een kopie legitimatie bewijs is niet nodig, maar kan geen kwaad als u aangetekend met ontvangstbevestiging verstuurt. Hopelijk is het niet nodig een brief te sturen en krijgt u een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst thuis gestuurd.
Reactie door fredericus op 02-02-2010 18:26
Quote: erik008 schreef op zaterdag 30 jan 2010, 17:24: Ik ken meerdere mensen die in zo'n kpn callcenter werken. Een vertelde me: "ik heb niet zo'n probleem mee, om oudjes te belazeren". Een opleiding voor zo'n callcenter is dan ook een cursus liegen.einde Quote Hallo Erik, Nog bedankt voor uw reactie. Ik ga zeker geen Callcenter bellen. Mij veel te duur en het lost niets op. Je kunt je nergens op beroepen als je zegt dat je hebt opgezegd. Heb daar bij Kassa en Radar al genoeg van gehoord en gezien. Zo'n bedrijf als KPN huurt dan zo'n Callcenter in en ze weten zogenaamd niet wat daar uitgevoerd wordt. Het is gewoon pure oplichting. Nu kun je zowiezo met oplichting nergens terecht want het heeft geen prioriteit. De politie en de regering doet hier niets aan. Met andere woorden, zoek het zelf maar uit. Ze hebben liever zeker dat mensen zelf het recht in eigen hand nemen en die smeerlappen aanpakken. Groetjes Fredericus
Reactie door fredericus op 02-02-2010 18:34
Quote: tdehond schreef op zaterdag 30 jan 2010, 17:30: Quote: erik008 schreef op zaterdag 30 jan 2010, 17:24: Ik ken meerdere mensen die in zo'n kpn callcenter werken. Een vertelde me: "ik heb niet zo'n probleem mee, om oudjes te belazeren". Een opleiding voor zo'n callcenter is dan ook een cursus liegen.einde Quote Daar hebben meerdere providers last van helaas. Bij KPN is een speurneus nodig om een adres te vinden. In mijn papieren heb ik o.a. een brief van bovenstaand postbus adres, maar ook 1 uit Utrecht. Groningen is dacht ik voor mobiele telefonie. Blijkbaar willen ze nu bij KPN dat je telefonisch opzegt, waarbij je geen rechtsgeldig bewijs van opzeggen in handen hebt. einde Quote Hallo, Nog bedankt voor uw reactie. Ik verder nog een aantal reacties gekregen. Bij één daarvan stond het volgende emailadres: webcare@kpn.com Hiervan heb ik gebruik gemaakt en nu maar afwachten. Mocht er binnen afzienbare tijd geen reactie komen dan maak ik gebruik van het volgende adres dat ik als reactie heb binnengekregen: Koninklijke KPN N.V. Postbus 30000 2500 GA Den Haag. Maar dan verstuur ik het wel aangetekend. Het moet weer extra geld kosten. Groetjes, Fredericus
Reactie door fredericus op 02-02-2010 18:43
Quote: read schreef op zaterdag 30 jan 2010, 19:56: fredericus Probeer deze kwestie eens recht te breien door kontakt op te nemen met: Peter den D./Stef O. KPN WebcareTeam webcare@kpn.com Sukses, Pedro.einde Quote Hallo, Nog bedankt voor uw reactie en de informatie. Ik heb gebruik gemaakt van bovengenoemde emailadres en heb mijn opzegging voorgelegd. Nu maar afwachten of ik hierop een positieve reactie ontvang. Groetjes, Fredericus
Reactie door molly57 op 23-03-2010 13:12
0900 Alternatief voor KPN B.V. en meerdere bedrijven kijk eens op vraag alex.nl zeer veel info en tips omtrent dure tel nummers zie bijlage[url=http://www.vraagalex.nl Je hoeft je niet aan te melden maar ik zou het wel doen vanwege de tips die weer nieuw zijn. HET KOST NIETS maar WERKT WEL veel succes
Reactie door tdehond op 23-03-2010 13:34
Is het onderhand gelukt om de schriftelijke bevestiging einde overeenkomst te verkrijgen met de oorspronkelijke opzegdatum erin?
Reactie door soepkiep op 23-03-2010 23:47
Betreft: opzegging KPN contract KPN T.a.v. klantadministratie Postbus 2547 3500 GM Utrecht Geachte heer/mevrouw, Door middel van dit schrijven wil ik mijn contract met uw organisatie beëindigen. Ik verzoek u, met inachtneming van de contractuele opzegtermijn, mijn per te beëindigen. Graag ontvang ik van u binnen 2 weken na dit schrijven een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging. Mocht ik binnen 2 weken geen reactie van u ontvangen dan beschouw ik de opzegging als definitief. Met vriendelijke groet,
Reactie door tdehond op 24-03-2010 12:33
Quote: soepkiep schreef op dinsdag 23 mrt 2010, 23:47: Betreft: opzegging KPN contract KPN T.a.v. klantadministratie Postbus 2547 3500 GM Utrecht Geachte heer/mevrouw, Door middel van dit schrijven wil ik mijn contract met uw organisatie beëindigen. Ik verzoek u, met inachtneming van de contractuele opzegtermijn, mijn per te beëindigen. Graag ontvang ik van u binnen 2 weken na dit schrijven een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging. Mocht ik binnen 2 weken geen reactie van u ontvangen dan beschouw ik de opzegging als definitief. Met vriendelijke groet, einde Quote Ik beschouw een opzegging pas als definitief als bedrijf mij een bevestiging einde overeenkomst of wat dan ook heeft gezonden. Dan weet ik dat mijn opzegging door bedrijf is verwerkt. Verwerkt bedrijf mijn opzegging niet, dan kan ik, als ik de brief aangetekend met ontvangstbevestiging heb verzonden dat bedrijf mijn brief daadwerkelijk heeft ontvangen. ( kopie van brief ook bewaren) Dan kan ik desnoods voor de rechtbank bewijzen dat bedrijf in gebreke is gebleven de overeenkomst te beëindigen, mocht hier een geschil over ontstaan.
Reactie door fredericus op 27-03-2010 17:23
Quote: tdehond schreef op dinsdag 23 mrt 2010, 13:34: Is het onderhand gelukt om de schriftelijke bevestiging einde overeenkomst te verkrijgen met de oorspronkelijke opzegdatum erin?einde Quote Hallo, Over mijn opzegging heb ik van KPN nog geen enkele reactie ontvangen. Intussen heb ik wel weer een nota gekregen voor de maanden april en mei. Op 12 februari heb ik via de site van Bencom mij aangemeld voor Tele2. Van Tele2 heb ik toen na mijn aanmelding een welkomstemail ontvangen en ze waren blij mij als klant te mogen ontvangen. Ik dacht op zo'n manier van KPN af te komen. Je raadt het zeker al, noch van Tele2 noch van KPN geen enkele reactie meer ontvangen. Heb toen vorige week via email contact gezocht met Bencom waar ik mij voor Tele2 heb aangemeld en heb hen het probleem voorgelegd. Ik heb toen mijn naam, adresgegevens en telefoonnummer doorgegeven. Een aantal dagen later kreeg ik prompt bericht van Tele2 dat ze echter geen gegevens van mij konden vinden in hun administratie en dat ik even telefonisch contact (lokaal tarief) met hen moest opnemen. Ik ben het zo langzamerhand goed zat dat alles maar niet opschiet. Overstappen zou toch zo simpel moeten zijn maar de werkelijkheid ligt toch even anders. Ik wil nu ook niets meer met Tele2 te maken hebben en zeg mijn KPN-abonnement nu aangetekend op en dan maar weer afwachten wat er gebeurd. Ik heb hier van verschillende mensen voor mijn probleem goede suggesties gekregen en daar zal ik gebruik van maken. Eerst even de groetjes en nog bedankt, fredericus
Reactie door tdehond op 27-03-2010 18:28
@ Fredericus U heeft van Tele2 een welkomstmail ontvangen. Als u niets meer met Tele2 te maken wilt hebben is het m.i. wel verstandig om dit te annuleren omdat u ...... dagen na aanmelding niet bent aangesloten. Dit om te voorkomen dat u later aangemaand wordt ( er vanuit gaand dat uw adresgegevens e.d. door Bencom zijn doorgegeven aan Tele2.
Reactie door tdehond op 27-03-2010 18:29
En meldt u pas elders aan tot u een schriftelijke bevestiging annuleren overeenkomst tele2 binnen heeft.
Reactie door fredericus op 28-03-2010 20:36
Quote: tdehond schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 18:28: @ Fredericus U heeft van Tele2 een welkomstmail ontvangen. Als u niets meer met Tele2 te maken wilt hebben is het m.i. wel verstandig om dit te annuleren omdat u ...... dagen na aanmelding niet bent aangesloten. Dit om te voorkomen dat u later aangemaand wordt ( er vanuit gaand dat uw adresgegevens e.d. door Bencom zijn doorgegeven aan Tele2. einde Quote Hallo, Ik annuleer helemaal niets bij Tele2. Ik heb van hen een email ontvangen dat ze verder niets van mijn aanmelding in hun administratie kunnen vinden en dat emailtje hou ik dan als bewijs. Mochten ze mijn vaste telefoonlijn afsluiten dan is dat ook geen probleem want ik ga dan gewoon mobiel verder. Betalen doe ik in ieder geval toch niet. Ze zoeken het maar uit, die clowns. Verder ben ik niet meer van plan om later nog weer een Vaste telefoon-abonnement bij enige telefoonaanbieder af te sluiten. Veel te veel gedoe. Nou snap ik ook die reclames met die zwarte schapen. Wij moeten daar zeker voor doorgaan. Reclames maken kunnen ze wel maar zaken doen ho maar. U wil ik in ieder geval weer bedanken voor de reacties. Fredericus
Reactie door alexishoop op 29-03-2010 01:28
wettelijk is het zo dat, desondanks je geen bevestiging hebt, een opzegging na 1 maand bindend is indien je aangetekend hebt verzonden, maar faxen, emailen of andere wijze waarbij je redelijkerwijs kunt een verzenddatum kunt aantonen zijn rechtsgeldige bewijslasten. U kan namelijk nooit als consument verantwoordelijk worden gehouden voor een slechte administratie van een bedrijf. in de praktijk is het vaak anders, toch kunt u in dergelijke gevallen zelf ook veel doen, bedrijven vinden het lastig als ze niet betaald worden dus kunt u bijvoorbeeld een incassoblokade aanleggen of online om een terugboeking vragen. reken maar dat u dan binnen notime geholpen bent.
Reactie door pgr.nl op 03-12-2010 16:10
ga naar kpn.com, klik op thuisbellen, stel dan je vraag aan kim in mijn geval opzeggen, klik dan bij de antwoorden op opzeggen kpn,klik dan op bel me terug vanaf uw vaste telefoon. Ik word teruggebeld door de kpn, neem dan even de tijd want het duurt wel lang voordat je een medewerker aan de lijn krijgt. In mijn geval 11 minuten maar zij betalen dus ... Dan kan je het telefonisch verder afhandelen en je krijgt als het goed is een schriftelijke bevestiging thuis.
Reactie door wernera op 03-12-2010 21:55
September 2011. Voor de zoveelste maand schrok ik van de telefoonrekening van mijn vaste telefoonabonnement. (ik had vlgs de verkoper een abonnement van 20 euro per maand afgesloten en getekend voor 2 jaar) Er waren extra kosten die buiten de bundel vielen waarvan ik van mijn stoel viel. Opzegging per telefoon kon niet zei medewerker aan telefoon, want ik had contract getekend in januari 2010 geldend voor 2 jaar. Dus daarna kan ik pas opzeggen. Wel zou ik het kunnen afkopen door voor elke maand die ik nog 'vastzat' zo'n 20 euro te betalen. Dat kwam dan op zo'n 350 euro, rekende hij uit. Dat had ik niet en heb gezegd het dan maar zo te laten zoals het is. Ik heb geen enkel telefoontje meer gedaan, de mobiel is weggelegd. Nu betaal ik elke maand een bedrag wisselend rondom 20 euro, 2 maanden kwam er ook nog zomaar vanuit het niets 28 euro herinstellingskosten bovenop??. Ook kwamen er 2 maanden daarvoor zomaar uit het niets heel dure sms-diensten bovenop de rekening waarom ik niet gevraagd had. Die zijn inmiddels geblokkeerd. Ik betaal braaf, maar joost zal wel weten waarom eigenlijk. Ik ben heel ontevreden over de KPN. Van mij mogen ze met hun dure satellietfratsen en al de space in! In ieder geval kan ik dus mijn ondertekende contract volgens hen niet beeindigen. Vette pech!
Reactie door börgemeister op 03-12-2010 23:33
Quote: wernera schreef op vrijdag 3 dec 2010, 21:55: September 2011. Voor de zoveelste maand schrok ik van de telefoonrekening van mijn vaste telefoonabonnement. (ik had vlgs de verkoper een abonnement van 20 euro per maand afgesloten en getekend voor 2 jaar) Er waren extra kosten die buiten de bundel vielen waarvan ik van mijn stoel viel. Opzegging per telefoon kon niet zei medewerker aan telefoon, want ik had contract getekend in januari 2010 geldend voor 2 jaar. Dus daarna kan ik pas opzeggen. Wel zou ik het kunnen afkopen door voor elke maand die ik nog 'vastzat' zo'n 20 euro te betalen. Dat kwam dan op zo'n 350 euro, rekende hij uit. Dat had ik niet en heb gezegd het dan maar zo te laten zoals het is. Ik heb geen enkel telefoontje meer gedaan, de mobiel is weggelegd. Nu betaal ik elke maand een bedrag wisselend rondom 20 euro, 2 maanden kwam er ook nog zomaar vanuit het niets 28 euro herinstellingskosten bovenop??. Ook kwamen er 2 maanden daarvoor zomaar uit het niets heel dure sms-diensten bovenop de rekening waarom ik niet gevraagd had. Die zijn inmiddels geblokkeerd. Ik betaal braaf, maar joost zal wel weten waarom eigenlijk. Ik ben heel ontevreden over de KPN. Van mij mogen ze met hun dure satellietfratsen en al de space in! In ieder geval kan ik dus mijn ondertekende contract volgens hen niet beeindigen. Vette pech!einde Quote Onderwerp van vraagsteller is: "Opzeggen van de vaste telefoonabonnement"! Dus met de vaste telefoonabonnement wordt bedoeld: de vaste telefoon thuis of bedrijf vanuit de vaste aansluitpunt (ISPR)!
Reactie door pgr.nl op 04-12-2010 00:23
ik heb het over een abonnement van de kpn voor een vaste telefoon, geen mobiel, geen alles in1, gewoon je betaald per maand voor de aansluiting en voor de rest alleen de kosten die je maakt, zoals bellen naar vast, mobiel etc. Dan heb je volgens mij geen abonnement met een vast bedrag zoals in jou geval 20 euro en als je daar overheen gaat extra kosten, gewoon abonnement, 10 euro per maand ongeveer en de belkosten komen er gewoon bovenop.
Reactie door invalide op 04-12-2010 11:54
Jammer dat je op oude bericht uit jan 2010 reageerde...
Reactie door hanslander op 17-02-2012 13:22
Het wordt de hoogste tijd dat er een strafrechtelijk onderzoek naar de handel en wandel van KPN wordt ingesteld. Naar mijn mening handelt dit bedrijf voortdurend in strijd met de goede trouw. Dat daarbij de grenzen van het strafrecht worden overschreden lijkt mij niet denkbeeldig en zeker een onderzoek waard. Een voorbeeld: KPN stuurt in januari een brief aan de klanten met en vaste telefoon en biedt een "voordelig" BelVrij Altijd abonnement aan. Opnieuw: je kunt je telefonisch aanmelden. Wat blijkt vervolgens? KPN maakt hier misbruik van op het bestaande abonnement "met 18 maanden te verlengen". Als je eerder opzegt wordt het restant van die termijn in rekening gebracht. Hoezo? Mijns inziens is dit puur bedrog en misleiding. Ik heb dit aan de KPN per brief laten weten, want ook ik verdom het om een betaald nummer te bellen en zo weer besodemieterd te worden. Ik wacht de reactie af, maar zal mij zeker op nadere stappen tegen deze bijna-monopolist beraden. Dat raad ik iedereen die met de praktijken van dit bedrijf geconfronteerd wordt aan ook te doen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor