Opzegging abonnement Simpel.nl
Geplaatst door: fonzie2405 op: 27-10-2010 15:04
Simpel.nl maakte gebruik van het KPN netwerk, de ontvangst daarvan is prima. Nu kreeg ik bericht dat men per november overgaat naar het netwerk van T-Mobile. We hebben twee iPhone's waarvan de ontvangst thuis zeer slecht is op het T-Mobile netwerk, vanwege de klachten hierover kregen we 50% korting op beide abonnementen. Ik wil niet nog meer T-Mobile abonnementen hebben, toen Simpel.nl kenbaar maakte dat ze overgingen naar T-Mobile vond ik dit reden om het abonnement kostenloos op te mogen zeggen. In een email heb ik dit gemeld bij Simpel.nl met als bijlagen de recente facturen van mijn iPhone abonnementen waarop de korting staat. Simpel.nl vindt dit echter geen reden om te mogen opzeggen en is van mening dat eerst moet worden afgewacht of de ontvangst echt wel zo slecht is voordat er kostenloos opgezegd mag worden.
Reactie door pryme op 30-10-2010 17:11
Ik ben het absoluut met je eens. T-mobile is een andere netwerk en dus veranderen de Algemene voorwaarden dusdanig dat men bij Simpel.nl de mogelijk moet bieden per direct op te zeggen.
http://www.opta.nl/nl/wat-doet-opta/toezichtsgebieden/contractsvoorwaarden/
De opta zegt zelfs: Bied de abonnee de mogelijkheid de overeenkomst kosteloos te beëindigen, indien de wijziging niet voordelig is voor de abonnee.
Nou dit is voor een ieder anders, maar als dus een abonnee vindt dat deze netwerkwissel van KPN netwerk naar T-mobile nadelig is men de mogelijkheid moet bieden kosteloos op te zeggen.
Van mij (ons) zijn ze nog niet af, want we hebben echt het recht tot kosteloze opzegging. En dat recht zullen we verhalen ook.
Vriendelijke Groet,
Rick Nijholt
(Nu nog een simpel.nl beller)
Reactie door stacey op 30-10-2010 17:17
--T-mobile is een andere netwerk en dus veranderen de Algemene voorwaarden dusdanig dat men bij Simpel.nl de mogelijk moet bieden per direct op te zeggen.--
Simpel is helemaal niet verplicht die mogelijkheid te bieden, alleen wijziging van algemene voorwaarden (in je nadeel) is gegronde reden en dat is hier Niet het geval...............
Je kunt nu om deze reden dus Niet (kostenloos) opzeggen............
--Het streven is om alle klanten over te zetten. Aan de voorwaarden verandert niks, dus klanten kunnen niet zonder reden opzeggen. Wel wordt het aanbod uitgebreid met voornamelijk datadiensten.--Info
Info
Reactie door stacey op 30-10-2010 17:25
---Navraag leert dat de migratie naar T-Mobile u niet het recht geeft om op te zeggen. Volgens Simpel wordt de dienstverlening tegen minimaal dezelfde kwaliteit aangeboden en tegen dezelfde scherpe tarieven.
U mag uw contract echter wel voortijdig opzeggen indien de kwaliteit aantoonbaar slechter wordt.---
Info
Maar ja, maak die slechtere kwaliteit dan maar eens goed aantoonbaar.......Info
Reactie door pryme op 30-10-2010 17:25
Bied de abonnee de mogelijkheid de overeenkomst kosteloos te beëindigen, indien de wijziging niet voordelig is voor de abonnee.
Dit is wel degelijk genoemd door de Opta. Voor elk abonnee zal iets anders gelden zoals ik al zei. Maar u kunt mij niet vertellen dat het T-mobile netwerk een beter algemene ontvangst heeft dan dat van KPN. Dus is dit zeker niet voordelig voor mij. En dus heb ik het recht mijn contract op te zeggen.
Reactie door pryme op 30-10-2010 17:28
Los daarvan heb ik een contract bij Simpel afgesloten omdat met op het KPN netwerk zat (Had ik ook gelezen in de algemene voorwaarden) en dat blijkt nu ineens te veranderen. Dus weer een reden waarom ik zou mogen opzeggen. Dit is niet mijn keus geweest, anders had ik wel een andere aanbieder gezocht dit over het T-mobile netwerk ging. Verandering van algemene voorwaarden op deze manier moet men de mogelijk aangeboden krijgen per direct kosteloos op te zeggen
Reactie door pryme op 30-10-2010 17:31
Een ervarings deskundige schrijft
"Na regelmatig uitval van netwerk waar Simpel niets aan kan doen heb ik bericht van [edit redactie: gehad.
Op de plek waar ik woon is geen ontvangst van T-Mobile.
Het contract is KOSTELOOS opengebroken en heb alle medewerking van [edit redactie: gekregen bij het overstappen.
Simpel, Michiel [edit redactie: ."
[edit redactie:
Reactie door stacey op 30-10-2010 18:13
Quote: pryme schreef op zaterdag 30 okt 2010, 17:31: Een ervarings deskundige schrijft
"Na regelmatig uitval van netwerk waar Simpel niets aan kan doen heb ik bericht van [edit redactie: gehad.
Op de plek waar ik woon is geen ontvangst van T-Mobile.
Het contract is KOSTELOOS opengebroken en heb alle medewerking van [edit redactie: gekregen bij het overstappen.
Simpel, Michiel [edit redactie: ."
[edit redactie: einde Quote
Ja dat is logisch als er (totaal) geen ontvangst is...............
Maar bewijs dan maar eens dat jouw ontvangst straks slechter is.....
En ander netwerk is geen wijziging in algemene voorwaarden.....
staat ook niet in de voorwaarden via welk netwerk ze werken.......
Voorwaarden
Ander netwerk kan dus niet ( bij voorbaat) gekwalificeerd worden als zijnde wijziging in je nadeel........dat zal eerst moeten blijken dan.
Succes met je strijd.............
Voorwaarden
Reactie door pryme op 30-10-2010 19:29
Gaat dus wel goedkomen nu. Hier in mijn omgeving is zo slecht bereik met T-mobile dat het prima aan te tonen is. I have a winner! Weg met die Simpel T-mobile netwerk!! :-)
Reactie door dirk2 op 31-10-2010 09:06
Ik ben wel tevreden over de dekking van T-Mobile maar wil geen abonnement van Simpel vanwege deze tekst in de voorwaarden:
Dataverbruik valt onder het belplafond en bellimiet. Let erop dat je de internetsessies goed afsluit. Wanneer je het belplafond of de bellimiet tijdens een internetsessie bereikt, dan wordt de sessie niet afgebroken. Hierdoor kun je achteraf toch nog een hoge rekening ontvangen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!