Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opzeggen bij tele2

Geplaatst door: jjmkok op: 13-05-2011 15:24
Ik zou graag willen weten of wat mij overkomt uniek is. Ik had/heb bij tele2 een contract voor internet en bellen. Ik ben inmiddels verhuisd en heb er voor gekozen op mijn nieuwe adres in zee te gaan met de lokale kabelaar (Ziggo) voor internet, bellen en televisie. Een en ander geïnstalleerd, telefoonnummer keurig overgenomen door Ziggo. Voorafgaand aan de verhuizing heb ik op 16 februari een opzegbrief aan tele2 gestuurd met als opzegdatum 21 maart. Op 21 maart om 23.59 het modem van tele2 uitgeschakeld en op 4 april het pakket van Ziggo geïnstalleerd; mijn telefoonnummer werkte weer! Op 8 april kwam er een rekening van tele2: telefoniekosten t/m 21 maart en een nieuwe abonnementsperiode t/m 21 april! Direct tele2-klantenservice gebeld op het 0900-nummer (€ 0,10 per minuut) en na lang in de wacht uiteindelijk een vriendelijke medewerker aan de telefoon gekregen, die zou regelen dat het abonnement per 21 april zou worden stopgezet en dat er € 20,= zou worden teruggestort van het abonnementsgeld. Ik ben hiermee akkoord gegaan; ik had geen zin om te gaan steggelen over het laatste tientje. Op 8 mei weer een rekening ontvangen van tele2 voor de periode 22 april t/m 21 mei. Weer de klantenservice gebeld via het 0900-nummer, uiteindelijk weer een vriendelijke mijnheer aan de telefoon die het zou gaan regelen. Nog net voor hij het gesprek wilde beëindigen kon ik hem nog toevertrouwen dat ik er van uit ging dat het abonnement zou worden beëindigd onder de begin april met zijn collega afgesproken voorwaarden (per 21 april en met uitkering van de beloofde compensatie van € 20,=. Duur van het gesprek bijna 18 minuten ; kosten € 1,80. Vervolgens via email een bevestiging ontvangen dat het abonnement per 21 mei zal worden beëindigd. Geprobeerd op deze mail via beantwoorden te reageren; kreeg daarop in eerste instantie een bericht dat de bezorging van mijn reactie was vertraagd en vervolgens een bericht dat het bericht niet kon worden bezorgd. Vervolgens twee ochtenden geprobeerd "gratis" contact te krijgen met tele2. Heb het gebracht tot een live-chat met Laurens, een medewerker. Op een gegeven moment werd mij in deze chat medegedeeld dat mijn probleem te ingewikkeld was voor de live-chat; ik werd weer verwezen naar het 0900-nummer! Ik kan mij na het invoeren van tele2 als zoekargument niet onttrekken aan de indruk dat de werkwijze van tele2 een doelbewuste poging is om klanten aan het lijntje te houden. Ik kreeg direct associaties met het begrip verdienmodel, dat opdook in het dossier van de inmiddels gelukkig van de markt verdwenen DSB-bank. Ik vraag me nu af of het verstandig is de bedragen, die tele2 int door de bank te laten storneren, maar kan daarvan de gevolgen nog onvoldoende overzien. Is er iemand, die dit bekend voorkomt? Is er iemand met een tip hoe hier het beste mee om te gaan?
Reactie door alfatrion op 13-05-2011 17:44
Het is zeker niet uniek. Ik had jaren lang een ADSL abonnement bij KPN. Zes weken van te voren stuur ik een brief waarin het abonnement opzeg per een bepaalde datum. Twee weken van tevoren deden ze pas iets met de brief en daarom vonden ze dat ik nog twee weken langer moest betalen. Dat geld heb ik dus laten terug storten. Het ging in mijn geval om een telecommunicatie dienst die afgenomen werd door een consument en daarom kun je na het eerste contract per maand opzeggen. Jij hebt aangegeven dat je per 21 maart opzegde, maar niet duidelijk is of je dit kunt bewijzen dat de brief ook is aangekomen. Ik neem aan dat je van het telefoongesprek geen opname hebt. Als je hierover niets kunt bewijzen is het risico aanwezig dat je een rechtzaak hierover verliest. In dat geval zou ik het bedrag niet terugstorten. Quote: jjmkok schreef op vrijdag 13 mei 2011, 15:24: Is er iemand, die dit bekend voorkomt? Is er iemand met een tip hoe hier het beste mee om te gaan?einde Quote Voor de volgende keer heb ik wel tips. Zeg schriftelijk op en vraag om een ontvangst bevestiging. Als je deze niet binnen een week krijgt stuur daar dan nog een brief achteraan. Als je die niet krijgt stuur dan een brief aangetekend, maar daarin melding van je eerdere twee brieven en breng administratieve kosten in rekening. Op het moment dat je kunt bewijzen dat ze een van deze brieven hebben ontvangen kun je naar harte lust terug storten en aangifte doen van diefstal.
Reactie door börgemeister op 15-05-2011 00:40
Uw probleem is individueel en hoort m.i. niet thuis bij 'Discussie' Dit probleem zult u het beste voor antwoord plaatsen bij 'Vraag & beantwoord'!
Reactie door tele2webcare op 16-05-2011 11:28
Beste jjmkok, Het spijt me te lezen dat er iets mis lijkt te zijn gegaan bij je afmelding! En vervelend dat je nog steeds facturen ontvangt, ondanks dat je hebt opgezegd. Ik wil je hier graag bij helpen en dit voor je uitzoeken. Om je van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag je postcode, huisnummer en klantnummer via danielle@tele2.com o.v.v. jjmkok - Kassa. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door börgemeister op 17-05-2011 02:06
Quote: tele2webcare schreef op maandag 16 mei 2011, 11:28: Beste jjmkok, Het spijt me te lezen dat er iets mis lijkt te zijn gegaan bij je afmelding! En vervelend dat je nog steeds facturen ontvangt, ondanks dat je hebt opgezegd. Ik wil je hier graag bij helpen en dit voor je uitzoeken. Om je van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag je postcode, huisnummer en klantnummer via danielle@tele2.com o.v.v. jjmkok - Kassa. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2einde Quote Eerst werd (wordt) niet thuisgehouden bij TELE2 op de klacht(en) van ts (=topicstarter). Zodra ts zich hier kenbaar maakt met de handelswijze van TELE2, dan verschijnt 'Tinkerbell' van TELE2 ten tonele, waarbij dan wel het probleem kan worden opgelost. Het beste is als de organisatie van TELE2 beter georganiseerd is, hoofdthema: 'Klantgericht handelen'!
Reactie door tele2webcare op 08-07-2011 15:20
Beste jjmkok, De schriftelijke opzegbrief was bij ons helaas niet bekend. Mijn collega heeft inmiddels contact met je gehad i.v.m. de facturatie en voor een passende oplossing. Mocht je nog vragen hebben hierover dan hoor ik het graag! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Reactie door tdehond op 08-07-2011 16:39
Als u tijdig opgezegd heeft, had m.i. de opzegging in te gaan op 21 maart 2011. De schriftelijke opzegbrief was bij ons helaas niet bekend Heeft u de brief aangetekend opgestuurd? Dan kunt u aantonen dat uw brief tijdig bij Tele2 is binnen gekomen. Ik neem aan dat u geen schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per wat voor datum dan ook heeft ontvangen? Een passende oplossing lijkt mij dat alle onterechte afboekingen worden terug geboekt. Ik hoop dan ook dat u 1. een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per 21 maart ontvangt. Een bevestiging opzegging per 21 mei lijkt mij in dit geval onjuist. 2. de onjuiste factuur van 8 april gecorrigeerd wordt en de onterechte incasso erna terug geboekt wordt.
Reactie door grootvader op 08-07-2011 16:40
Ze hebben niet voor niets het zwarte schaap van de telecomsector gekozen omdat ze verdomde goed weten hoe contracten zoveel mogelijk uitgemolken moeten worden! Winstmaximalisatie,weet u wel? En hun reacties? Zij zijn niet de enige die zogenaamd vriendelijk reageren maar ondertussen. Nee, ik mocht ze al gelijk niet die jongens waarvan ik het sterke vermoeden heb dat er veel crimineel verkregen geld in die sector in omloop is. De Vrije Vogel ---naam en adres + telefoonnummer bij de redactie bekend----
Reactie door tdehond op 08-07-2011 16:50
Quote: grootvader schreef op vrijdag 8 jul 2011, 16:40: Ze hebben niet voor niets het zwarte schaap van de telecomsector gekozen De Vrije Vogel ---naam en adres + telefoonnummer bij de redactie bekend----einde Quote Ik ben erg benieuwd naar wat Tele2 als een passende oplossing aanbiedt aan gedupeerde. Hopelijk wordt dat hier terug gemeld.
Reactie door börgemeister op 09-07-2011 01:39
Quote: tele2webcare schreef op vrijdag 8 jul 2011, 15:20: Beste jjmkok, De schriftelijke opzegbrief was bij ons helaas niet bekend. Mijn collega heeft inmiddels contact met je gehad i.v.m. de facturatie en voor een passende oplossing. Mocht je nog vragen hebben hierover dan hoor ik het graag! Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2 einde Quote Het heeft wel bijna 2 maanden geduurd voordat er een antwoord kwam. En wat was 'de passende oplossing' dan wel? Voor mij is Tele2 incapabel! Ik lig nog steeds af en toe in een deuk van de velen antwoorden van de helpdesk, die nergens op sloegen. Ook de modem is een lachertje van de bovenste plank: slechte wifiverbinding! Tele2 het zwarte schaap onder de providers!
Reactie door jjmkok op 09-07-2011 09:49
De reactie van Tele2 is vrij snel gekomen nadat ik dit topic ben gestart. Ik ben toen gebeld en mij is een passende oplossing aangeboden: beëindiging van het abonnement per 21 mei met terugstorting van het betaalde tussen 21 maart en 21 mei. Daarbij is mij een schriftelijke bevestiging beloofd, die ik niet heb ontvangen. Maar uiteindelijk is het teveel betaalde teruggestort en ontvang ik geen nieuwe rekeningen meer. Naar tevredenheid opgelost dus. Bij problemen rond de opzegging van Tele2 loont het dus de publiciteit te zoeken, bijvoorbeeld door het starten van een topic op radar.nl of de kassasite. Wat mij betreft is nu de discussie gesloten.
Reactie door tdehond op 09-07-2011 10:59
Quote: jjmkok schreef op zaterdag 9 jul 2011, 09:49: De reactie van Tele2 is vrij snel gekomen nadat ik dit topic ben gestart. Ik ben toen gebeld en mij is een passende oplossing aangeboden: beëindiging van het abonnement per 21 mei met terugstorting van het betaalde tussen 21 maart en 21 mei. Daarbij is mij een schriftelijke bevestiging beloofd, die ik niet heb ontvangen. Maar uiteindelijk is het teveel betaalde teruggestort en ontvang ik geen nieuwe rekeningen meer. Naar tevredenheid opgelost dus. Bij problemen rond de opzegging van Tele2 loont het dus de publiciteit te zoeken, bijvoorbeeld door het starten van een topic op radar.nl of de kassasite. Wat mij betreft is nu de discussie gesloten.einde Quote De onterecht geïnde bedragen worden dus correct gecorrigeerd. Als u akkoord gaat met de niet correcte einddatum overeenkomst dan is het probleem opgelost. Dank u voor de terugmelding.
Reactie door duifje1959 op 13-02-2012 12:18
Aanmelden bij Tele2 lukt prima. Maar om er van af te komen, pffffffffffff. Ik had een BOA (Internet en Bellen Altijd), een mobiele internet stick en een mobiele telefoon. Ik gebruikte de internetstick te weinig en als ik hem gebruikte was de verbinding slecht, moest ik alsnog internetgebruik kopen op het park. Ik heb de stick 3 november 2011 opgestuurd en opgezegd per 1 januari 2012. Schrijven ze in januari 8,95 af. Heb ik terug laten boeken. Dit schijn je nu weer per mail te moeten opzeggen. Mag toch niet uitmaken, gewone brief of mail. Brief is toch brief? Nu ga ik miv 14 februari over naar Ziggo. Daar kan ik tenminste ook televisie krijgen. Ben ik vorige week maar gaan bellen. Nu wordt mijn abonnement pas per 9 maart stopgezet. Hoop ik dan maar. Ik heb hierover die danielle van Tele2 twee weken geleden al gemaild maar krijg mooi geen antwoord. Volgens mij helpt ze je alleen maar als je hier iets plaatst. Ze hebben nu een constructie bedacht, ik moet die 8,95 die ze in januari afgeschreven hebben gewoon betalen (schijnt van december te zijn) en ook die 8,95 van januari. Dan SCHIJNEN ze het te gaan verrekenen. Is er nu geen enkele instantie die helderheid kan verschaffen hoe om te gaan met Tele2?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor