Opzeggen ANWB lidmaatschap
Geplaatst door: spoekie999 op: 11-09-2012 13:55
3 dagen ben ik bezig geweest om mijn lidmaatschap op te zeggen van de ANWB: je moet het algememe telefoonnummer draaien en komt dan in een keuze menu. Elke keer kreeg ik te horen dat het erg druk was en heb er na 10 minuten de hoorn maar op gelegd. Na de derde dag heb ik weer het algemeen telefoonnummer gedraaid en via het keuze menu geselecteerd dat ik lid wilde worden. Ik kreeg onmiddellijk iemand te spreken en bij deze juffrouw kon ik gewoon mijn lidmaatschap opzeggen. Wel moest ik een reden opgeven. Ik heb toen gezegd dat het bijna onmogelijk was om mijn lidmaatschap op te zeggen. De ANWB maakt zich dus ook al schuldig aan dit soor irritante toestanden.
Reactie door anwb_webcare op 11-09-2012 15:29
Hallo Spoekie999,
Excuses voor de moeite en 3 belpogingen, de afgelopen dagen is het aan de telefoon erg druk geweest. De beide opties horen dezelfde wachttijd te hebben, je belt en je kiest..
Jammer dat je opgezegd hebt, mocht je in de toekomst weer lid willen worden ben en blijf je welkom!
Met vriendelijke groet,
ANWB Webcare
^YS
Reactie door spoekie999 op 12-09-2012 08:49
Ik denk dat er bij de reactie van de ANWB wat tekst is weg gevallen.
Volgens mij moet de complete tekst zijn: je belt en je kiest en je wacht en je wacht en je wacht en je wacht enz.
Reactie door winterman op 12-09-2012 12:28
Als jij met de ANWB in discussie wil, kan je dan niet beter naar ANWB Community gaan?
Reactie door spoekie999 op 12-09-2012 13:19
Quote: winterman schreef op woensdag 12 sep 2012, 12:28: Als jij met de ANWB in discussie wil, kan je dan niet beter naar ANWB Community gaan?einde Quote
Ik hoef helemaal niet met de ANWB in discussie. Ik wilde gewoon mijn lidmaatschap opzeggen en niets meer. Daarover hoef je toch niet met iemand in discussie te gaan? Ik begrijp trouwens niet dat het opzeggen van het lidmaatschap niet per e-mail kan!?
Reactie door winterman op 13-09-2012 01:30
Waarom plaats je dit bericht dan op een discussie forum????
Reactie door spoekie999 op 13-09-2012 09:44
Quote: winterman schreef op donderdag 13 sep 2012, 01:30: Waarom plaats je dit bericht dan op een discussie forum????einde Quote
Sorry, ik wist niet dat ik me bij jouw moest verantwoorden voor wat ik hier schrijf. Ik zal het heus nooit meer doen!
Reactie door tdehond op 13-09-2012 12:33
@ spoekie999
Let erop dat u een schriftelijke bevestiging van einde lidmaatschap krijgt om te voorkomen dat men later niet meer kan terug vinden dat u opgezegd heeft.
Reactie door interceptor op 08-10-2012 23:25
@spoekle999 Het grappige is dat je het - ook al bieden zij deze optie niet - wel digitaal op kunt zeggen. Sinds de Wet van Dam in november vorig jaar van kracht werd, is het wettelijk verplicht om een contract op dezelfde manier moet kunnen opzeggen als dat je deze aanvraagt. Aangezien je een abonnement op de Wegenwacht digitaal (via de website) af kunt sluiten, moet dit dus ook digitaal (er wordt in dit geval wettelijk gezien geen onderscheid gemaakt tussen mail en website) opzegbaar zijn.
Hier heb ik recentelijk nog een discussie met een bedrijf over gehad. Dat bedrijf reageerde ook dat opzeggen per mail niet mogelijk is, waarna ik weer reageerde dat dit een schriftelijke bevestiging is dat zijn mijn opzegging hebben ontvangen en dat het wel toegestaan is. Nooit meer wat van gehoord of een rekening van ontvangen.
Reactie door festinger op 09-10-2012 02:27
Mooi verhaal spoekie. Je maakt duidelijk dat de ANWB ook aan uitbesteding doet en de voorkeur geeft aan vooral eigen belang. Blijkbaar is er sprake van grootheidswaanzin en geen enkel respect voor hun bestaansrecht. Ga ook maar opzeggen en eens bellen. Wens me succes.
Reactie door sloegedurk op 10-10-2012 17:17
Ook ik heb mijn lidmaatschap bij de ANWB (met bijbehorende diensten) opgezegd. Ik was verbaasd hoe vriendelijk ik te woord werd gestaan en hoe correct eea werd afgehandeld. Klasse!
Reactie door spoekie999 op 11-10-2012 09:51
Ook ik werd na 3 dagen netjes te woord gestaan door een vriendelijke juffrouw en binnen 12 dagen had ik de schriftelijke bevestiging in huis. Ik heb me wel 12 dagen afgevraagd of de bevestiging wel zou komen. Ik had in mijn agenda na 2 weken na de telefonische opzegging al een aantekening gemaakt of ik mijn lidmaatschap nogmaals op moest zeggen.
De ANWB zou gewoon een mogelijkheid moeten schapen om je lidmaatschap ook per email op te zeggen en geen lange wachttijden aan de telefoon creeren.
Reactie door anwb_webcare op 12-10-2012 12:24
Dag Spoekie999,
We vragen onze leden inderdaad om telefonisch contact met ons op te nemen. De reden hiervoor is dat we je op deze manier persoonlijk te woord kunnen staan, we je kunnen informeren en de opzegging ter plekke efficiënt kunnen verwerken. Dit wordt door onze leden ook gewaardeerd. Je ontvangt van ons altijd een schriftelijke bevestiging van de opzegging. Vervelend dat je zo lang hebt moeten wachten aan de telefoon. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Een tip: vroeg in de ochtenden is het over het algemeen iets rustiger bij het Contact Center.
ANWB Webcare
^FM
Reactie door jobiejoba op 12-10-2012 20:09
Beste webcare medewerker,
Misschien kan de ANWB op de website ook aangeven hoelang de wachttijd op dat moment is en op welke momenten het stil is?
Reactie door carola.83 op 13-10-2012 11:40
Quote: anwb_webcare schreef op vrijdag 12 okt 2012, 12:24:
We vragen onze leden inderdaad om telefonisch contact met ons op te nemen. De reden hiervoor is dat we je op deze manier persoonlijk te woord kunnen staan, we je kunnen informeren en de opzegging ter plekke efficiënt kunnen verwerken. Dit wordt door onze leden ook gewaardeerd. Je ontvangt van ons altijd een schriftelijke bevestiging van de opzegging.
einde Quote
Oftewel: nog even kunnen proberen mensen over te halen hun lidmaatschap op te zeggen!
Volgens mij is het al een tijdje zo geregeld dat als je kunt AANMELDEN via de site (wat bij jullie het geval is), je je ook moet kunnen AFMELDEN via de site!
Reactie door carola.83 op 13-10-2012 11:41
.....Oftewel: nog even kunnen proberen mensen over te halen hun lidmaatschap op te zeggen!......
Correctie: Oftewel: nog even kunnen proberen mensen over te halen hun lidmaatschap NIET op te zeggen!
Reactie door oldharry op 10-11-2012 16:44
Quote: spoekie999 schreef op dinsdag 11 sep 2012, 13:55: 3 dagen ben ik bezig geweest om mijn lidmaatschap op te zeggen van de ANWB: je moet het algememe telefoonnummer draaien en komt dan in een keuze menu. Elke keer kreeg ik te horen dat het erg druk was en heb er na 10 minuten de hoorn maar op gelegd. Na de derde dag heb ik weer het algemeen telefoonnummer gedraaid en via het keuze menu geselecteerd dat ik lid wilde worden. Ik kreeg onmiddellijk iemand te spreken en bij deze juffrouw kon ik gewoon mijn lidmaatschap opzeggen. Wel moest ik een reden opgeven. Ik heb toen gezegd dat het bijna onmogelijk was om mijn lidmaatschap op te zeggen. De ANWB maakt zich dus ook al schuldig aan dit soor irritante toestanden. einde Quote
Reactie door jf.v.steen op 24-11-2012 19:10
De ANWB is een bedrijf dat zich als vereniging presenteert. Goede manier om je eigen regels te maken en zo onder de algemeen regel uit te komen dat een maand opzegtermijn bij wet geregeld is.
Reactie door nena op 03-12-2012 21:54
ANWB, wat een ellendig bedrijf! Ik was altijd heel tevreden, heel goed geholpen in tijden van nood, maar onlangs heb ik via hun site op 14 november een wijziging van het lidmaatschap opgegeven(want dat moet voor 15 november gebeuren anders zit je er weer een jaar lang aan vast). Ik wilde de Europa service er van af halen aangezien ik niet met de auto naar het buitenland ga. Het binnenland abonnement wilde ik behouden. Helaas kreeg ik toch de acceptgiro voor lidmaatschap incl europaservice. Hierop heb ik meteen contact gezocht met de ANWB, maar ik werd vriendelijk doch dringend afgewimpeld met de mededeling dat de wijziging niet is doorgekomen. Wat kan ik er aan doen dat de site blijkbaar niet goed werkt? Ik moest maar een mail sturen met mijn klacht. Zo gezegd zo gedaan, en alweer word ik afgewimpeld en als ik vragen heb mag ik bellen, aldus de reactie van ANWB. Zo gezegd zo gedaan en ik hing weer aan de telefoon. Daar beweerde de beste dame dat ze me niet kon doorverbinden met de klachtenafdeling en ook niet met de manager. Vervolgens werd ik weer afgewimpeld met de mededeling dat ik maar moest mailen. Er is echt GEEN doorkomen aan bij dit bedrijf en klantvriendelijkheid is ver te zoeken bij deze afdelingen. Hun standpunt is dat ze niets van de wijziging in hun administratie hebben en dat ik pech heb. Alsof ik aan het liegen ben over de wijziging? Het enige bewijs dat ik kan leveren is dat ik op 14 nov een account heb aangemaakt op de site zodat ik de wijziging kon doorgeven, maar daar heeft ANWB geen boodschap aan. De manier waarop hier mee omgegaan wordt vind ik echt schandalig! Ik was van plan om de binnenlandservice te behouden, maar die ga ik ook maar opzeggen zodra het mogelijk is. Erg jammer dat een jarenlange lidmaatschap waarover ik altijd tevreden was, met zo'n bittere nasmaak moet eindigen! De wijze van klachtenbehandeling van anwb is ver beneden peil en kan flink verbeterd worden.
Reactie door tot15karakters op 05-12-2012 19:17
Als je iets per telefoon wilt regelen, maakt niet uit wat dan loop je dit risico bij bedrijven.
Ook de tijd dat je belde is van belang.
Er is vaak na 15.00 uur ene file en bel dus uitsluitend op rustige uren.
Verder is ook per post of E mail veel mogelijk.
Dan sluit je fouten van foute nummers en zo ook uit.
Dan verwerken ze jou vraag of zoals deze opzegging als het rustiger is.
Dus klagen, doe het per post of E mail want ze kunnen geen extra telefonistes aannemen omdat
we massaal op dezelfde tijd gaan bellen en hun proberen te bereiken.
Reactie door nena op 05-12-2012 20:18
Ook per mail klacht neerleggen danwel opzeggen werkt niet bij ANWB getuige mijn recente ervaring. Ik ben inmiddels 3 mails en 3 telefoontjes verder en nog geen steek opgeschoten. Standaard afwimpelbeleid lijkt door het hele bedrijf doorgevoerd te zijn. Beetje jammer dat er zelfs gedreigd wordt om het over te dragen aan incassobureau als ik niet betaal. Als consument trek je bij ANWB aan het kortste eind op het moment dat je het lidmaatschap wil 'downgraden' of opzeggen. Hulp op de weg is goed, maar de service daaromheen is ernstig aan verbetering toe.
Reactie door janmetdepet op 11-12-2012 14:29
Ik vind de hele ANWB maar een arrogant bedrijf dat misbruik maakt van hun positie. Krijg je een acceptgiro, ga je naar hun website om op te zeggen - want mijn ex heeft die auto in gebruik - en ik niet. Maar lidmaatschap staat op mijn naam. Krijg je keurig een e-mail dat je voor 15 november moest opzeggen, en dan wel de acceptgiro na die datum versturen. Enige mogelijkheid om eronder uit te komen is aan te tonen dat de auto is verkocht. Euhm, ik heb niet gezegd dat ik hem heb verkocht, ik heb die auto gewoon niet op mijn naam. Ja, algemeen bekend dat de ANWB hun juristen wel aan het werk hebben gezet om onder de wet van het automatische verlengen onderuit te komen. Als ik zo met mijn klanten om zo gaan denk ik dat ik snel mn spullen kan pakken bij mn werkgever. Dus ik vraag...waarom informeren jullie je leden niet dat het lidmaatschap binnenkort is afgelopen en men dit misschien wilt verlengen? Antwoord: u denkt toch niet dat we 4 miljoen brieven gaan sturen? Nou, 4 miljoen e-mails kan toch ook mevrouw. Even meeleven met de klant is ook teveel gevraagd blijkt wel weer. Ik weet het goed gemaakt ANWB: ik zal betalen en voor elk wissewasje gaan bellen, dan haal ik mijn geld er tenminste uit.
Reactie door frankie1977 op 19-12-2012 10:39
ANWB is inderdaad een arrogant bedrijf dat het voor iedereen wilt opnemen behalve haar eigen leden. Ook ik ben nu al weer 5 emails en 7 telefoontjes later om van mijn lidmaatschap af te komen maar nog altijd niet gelukt. Ook willen ze niet inhoudelijk reageren op argumenten die je aandraagt.
Ik heb ook mijn auto verkocht maar ze zeggen dat omdat deze voor 15 november verkocht is ik niet onder de coulance regeling val want ik had dan toch ook voor 15 november kunnen opzeggen.
Ben dus nu opnieuw voor een jaar vezekerd terwijl ik niet eens meer een auto heb.
Wat gaat er toch bij die mensen in hun hoofd om dat ze van die vreemde gedachte kronkels hebben?
Nu nog aan jaar verzekerd voor een auto die ik niet eens meer heb, te gek voor woorden!
Ik denk dat ik gedurende het komende jaar maar vijf keer de wegenwacht ga bellen om te zeggen dat mijn auto niet wilt starten. Als ze dan voor de deur staan zal ik ze vertellen dat ze voor niets zijn gekomen omdat mijn auto al ruim een jaar geleden is verkocht. Dan komen ze maar 5 keer voor niets voorrijden.
Als argument voor het feit dat ze niet maandelijks opzegbaar zijn zeggen ze namelijk steeds maar weer dat als ze dat wel zouden zijn het kostenverhogend zou werken. Ik zie werkelijk niet waarom dit het geval zou zijn.
Als alle mensen die niet van hun lidmaatschap af kunnen komen de ANWB 5 keer per jaar (5 keer komen ze namelijk gratis, daarna moet je betalen) voor niets laten komen gaan ze misschien inzien dat het niet tussentijds toestaan van opzeggen hen in elk geval ook hoge kosten met zich mee brengt en ook nog eens een hoop gefrustreerde medewerkers die steeds weer voor niets ergens naar toe rijden.
Reactie door zoekster op 19-12-2012 10:54
Ik begrijp werkelijk dit geklaag niet. Als je op wilt zeggen, moet dat voor 15 november. Doe dat dan ook! Staat in de voorwaarden. Lees die dan ook!
Waarom zou de Anwb die acceptgiro voor 15 november opsturen? Als je voor 15 november je lidmaatschap opzegt, is die hele acceptgiro niet meer nodig. Jullie doen net of die acceptgiro een vraag is of je lid wilt blijven. Dat is het niet! Het is een verzoek om te betalen, omdat je niet hebt opgezegd en dus weer voor een jaar lid bent.
Reactie door spoekie999 op 19-12-2012 14:20
Ik wil even reageren op de opmerking van Zoekster: Als je je lidmaatschap op wilt zeggen ruimschoots vóór 15 november wordt je veel te lang in de wacht gezet. Dat is het probleem!
Reactie door zoekster op 19-12-2012 15:31
Quote: spoekie999 schreef op woensdag 19 dec 2012, 14:20: Ik wil even reageren op de opmerking van Zoekster: Als je je lidmaatschap op wilt zeggen ruimschoots vóór 15 november wordt je veel te lang in de wacht gezet. Dat is het probleem!einde Quote
Dat vind ik een reëel probleem en daar moet de anwb inderdaad wat aan doen.
De discussie ontspon zich inmiddels over opzeggen na 15 november, daar was mijn bijdrage op gericht. Mensen die na 15 november willen opzeggen en dan verontwaardigd zijn dat het niet kan en nog verontwaardigder dat ze dan na 15 november een acceptgiro in de bus krijgen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!