Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

OPROEP klachten nieuwe interactieve decoder van ziggo Cisco

Geplaatst door: flamke op: 30-10-2011 10:55
Oproep meld u klachten over de Nieuwe interactieve decoder van Ziggo. De klachten over deze decoder stromen binnen En Ziggo beloofde vanaf oktober 2010 hiervoor een nieuw software update uit te brengen om deze problemen te verhelpen en dit nog steeds niet is nagekomen. Word het tijd dat de gebruikers van deze decoder die problemen onder vinden dit melden via het contact formulier van Kassa. Aangezien Ziggo steeds met valse beloftes komt naar de gedupeerde klanten. En zich niet aan hun belofte houden wordt het weer eens tijd dat kassa hier aandacht aan besteed. Ook het webcareteam van ziggo doet hier ook niets aan. En komt ook met valse beloftes. Misschien dat ziggo nu weer gaat inzien dat het een groot probleem aan het worden is en dat ze nu wel eens hun klanten gaan helpen. Om te laten zien waar het over gaat zie hier de link van het ziggo gebruikers forum over de problemen die er allemaal spelen met de nieuwe zwarte interactieve decoder. Link naar klachten door er op te klikken word u door verwezen naar het forum waar alle klachten en problemen staan. Echter staan hier onder ook de bekende bugfouten van deze decoder Hier even een lijstje met al bekende bug foutjes van de Cisco 8485 (bijgewerkt 12-09-2011) HDMI resolutie fout: Door in het menu naar instellingen en dan audio en video te selecteren kom je in het menu van HDMI Regelmatig komt er bij de opties om de resolutie van de HDMI vaak niet beschikbaar te staan. Terwijl het mogelijk moet zijn om deze te kunnen veranderen naar verschillende standen bijvoorbeeld 720, 1080i HDMI Handshake Bepaalde LC,PLASMa,LED tv's zijn niet compatibel met de HDMi aansluiting van de Sisco 8485 Hierdoor word er geen beeld doorgegeven aan de tv of indien men de decoder uitzet en vervolgens weer aan. Geeft de decoder geen beeld of loopt vast. Timer opname ma t/m vrijdag Door een Timer opname in te plannen is het mogelijk een opname op bepaalde tijd te laten opnemen om dit later terug te zien. Helaas is het al bekend dat regelmatig deze opnames niet werken. Opnames vanuit standby fungtie gaan fout Als het apparaat vanuit stand-by functie opneemt. En je het apparaat inschakelt gaat de opname fout en verschijnt er in het overzicht dat het programma maar 1 minuut heeft opgenomen. Ondertiteling via txt pagina 888 werkt niet. De subs komen wel in beeld, maar beeld blijft zwart. audio taal instellen Als je in het menu de audio taal op Nederlands hebt ingesteld kun je nog wel kiezen per zender voor een andere taal, maar de decoder zal na uitschakeling weer kiezen voor de Nederlandse taal Wegvallende geluid het gebeurd regelmatig dat tijdens het zappen het geluid niet meer werkt via de Sisco decoder. Of dat de gebruiker de geluidskwaliteit veranderd op bepaalde zenders bijvoorbeeld bij Nederland 1 HD van stereo naar dolby HD zenders lopen af en toe vast Het gebeurt regelmatig dat de Sisco problemen heeft met de Hd zenders. Het beeld blijft onverwacht stil staan en het geluid blijft door lopen. HD opnames haperen tijdens afspelen Opgenomen HD opnames storen indien men vooruit spoelt en vervolgens weer veder wil kijken. Het beeld slaat steeds enkele seconden over of loopt niet synchroon Meldt u klachten hier over aan kassaLink naar klachten
Reactie door godefrieda op 31-10-2011 01:54
De geschetste situaties die u opsomden kwamen bij mij incidenteel voor, m.n. een enkele keer met SBS6 haperende beelden, ligt ook aan de uitzending.NCIS. Met de timer heb ik geen enekel probleem, dan dat mij opviel dat de opnaame wordt beëindigd halve wegen in de laatste minuut van de opname. HDMI is ook in gebruik, handmatig op HDMI zetten, soms zonder audio van de zender. Ook een scartcable aangesloten, TV AV2, en direct beeld en audio via de scartcable.
Reactie door jhelders op 06-11-2011 12:13
Op 11 augustus jl. ontving ik van Ziggo een vervangende Cisco 8455DVB, vanwege een lijdensweg om vanaf januari om een storingsvrij beeld te krijgen op mijn tv. Door omstandigheden kon ik het apparaat pas op 17 augustus installeren. De installatie verliep niet zoals het zou moeten en na contact met de helpdesk op 17 augustus en diverse pogingen bleek de card-reader van dit “nieuwe apparaat” niet te functioneren. Afgesproken werd om een retoursticker op te sturen en het apparaat dan te retourneren. Hierna weer een andere Cisco ontvangen, die al na de installatie een verschrikkelijk bromgeluid maakte. Dit werd veroorzaakt door een slecht contact bij de antenne ingang/uitgang. In overleg met de helpdesk de Cisco weer opgestuurd. Deze bleek ook kapot Op 15 oktober 2011 weer een andere Cisco ontvangen en getracht deze te installeren hetgeen bij de andere steeds lukte. In overleg met de helpdesk is dat toch een paar dagen later gelukt. Nu wordt ik geconfronteerd met de volgende fouten: 1. Ventilator gaat moeilijk uit of gaat in stand-by stand spontaan aan. 2. Bij start tv en Cisco al 5 keer, dat de Cisco geheel opnieuw opstart en ik de zenders weer opnieuw moet opzoeken en instellen. 3. Op een gegeven moment bleken de opgenomen programma’s gewist te zijn. 100% ruimte vrij. 4. Bij start tv Cisco, het geen lang duurt, soms een verstoord beeld. Na gezapt te hebben en weer terug gaat het weer goed. 5. Opnames vanuit EPG lukt niet altijd. 6. Opnames in HD haperen tijdens afspelen. 7. Bij uitzending gemist te bekijken programma’s redelijk veel storingen. 8. Bij normale HD zenders staat het beeld soms stil en loopt het geluid door. 9. Een keer gehad, dat de tijdsaanduiding stil is blijven staan. Dit ging weg na stroom eraf gehaald te hebben.
Reactie door godefrieda op 06-11-2011 19:40
Had het vandaag met 'net gemist', de „Reünie” van zondag 30 oktober jl. haperende beelden, zelfs ging het weer helemaal terug naar het begin van de uitzending.
Reactie door rberkers op 24-11-2011 13:16
Om eerlijk te zijn, na een klein montage foutje mijnerzijds doet deze interactieve decoder het fantastisch... Een keer had geen ontvangst, maar toen was er een storing in de regio en daar kan die decoder dus niets aan doen.
Reactie door fa op 24-11-2011 13:51
godefrieda. HDMI is ook in gebruik, handmatig op HDMI zetten, soms zonder audio van de zender. Ook een scartcable aangesloten, TV AV2, en direct beeld en audio via de scartcable. godefrieda. Door de scartcable tegebruiken gaat de HD kwalitiet wel achter uit vindt ik!!
Reactie door patrick2304 op 02-09-2012 17:03
Hallo, ik heb ook veel klachten over het Cisco probleem van Ziggo. Hij niet op tijd op, hij blijft hangen, in 1 keer zwart beeld, het geluid valt weg,je kunt niet normaal schakelen naar een ander kanaal, hij loopt vast kortom een gigantisch rotding. Ziggo gebeld: het lag aan de kabels ik moest hem rechtstreeks aansluiten werkte dit niet dan sturen ze een monteur die als het aan de coaxkabel ligt ook nog eens € 35,00 rekent. Hier moet echt iets aan gedaan worden want dit is echt schandalig.
Reactie door hereistom op 02-09-2012 17:35
Ben ik even blij dat ik zelf een Humax interactieve decoder heb gekocht die perfect werkt en ook nog goedkoper was ;-)
Reactie door patrick2304 op 02-09-2012 19:24
Quote: hereistom schreef op zondag 2 sep 2012, 17:35: Ben ik even blij dat ik zelf een Humax interactieve decoder heb gekocht die perfect werkt en ook nog goedkoper was ;-)einde Quote Wat kost die dan en waar kun je hem kopen???
Reactie door valerius-2 op 02-09-2012 19:52
Quote: patrick2304 schreef op zondag 2 sep 2012, 19:24: Quote: hereistom schreef op zondag 2 sep 2012, 17:35: Ben ik even blij dat ik zelf een Humax interactieve decoder heb gekocht die perfect werkt en ook nog goedkoper was ;-)einde Quote Wat kost die dan en waar kun je hem kopen???einde Quote Zoek maar eens via een zoekprogramma op internet, met de naam van de decoder.
Reactie door hereistom op 02-09-2012 23:57
Ik heb de [url=http://www.fotoklein.nl/Catalogus/BekijkProduct/HUMAX/IRHD-5100-C-8809095665253/: Humax 5100C[/url: en die kun je bij diverse winkels kopen voor €118,- De nieuwste versie is de [url=http://tweakers.net/nieuws/81064/nieuwe-humax-hd-decoder-ondersteunt-interactieve-tv-ziggo.html: Humax 5300C[/url: .

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor