Oppassen met Independer.nl
Geplaatst door: rac-d_90 op: 09-05-2013 14:03
Beste allemaal,
Ik heb een "groot' probleem met independer.nl
Vorige maand kreeg ik een brief van het RDW, tijdens een controle op 4 februari is gebleken dat mijn auto niet verzekerd was.
Ik krijg dus een bekeuring van €390 als ik niet met een verklaring artikel 34 WAM kom.
Hierop meteen met Independer gebeld en om uitleg gevraagd. Kreeg gewoon dood leuk te horen dat mijn auto vanaf februari niet meer verzekerd was omdat ze de premie van januari niet konden afschrijven. ( waar ik geen bericht van heb ontvangen)Je zou verwachten dat dit geen probleem is en dat je een brief thuis krijgt en de rekening gewoon netjes direct betaald.
Ik heb geen brief van de opschorting ontvangen van Independer, maar het schijnt dat ze een email verstuurd hebben. Ik heb deze nooit ontvangen.
Ik heb alles uitgelegd aan de medewerkster en aangegeven, dat ik thuis geen brief heb ontvangen. Waarop de medewerkster dus vertelde dat de emails voldoende waren.
Toen ik de medewerkster vertelde over de mail van diezelfde dag, zei zij dat deze mail niet juist was. De polis was al lang opgeschort en kon niet vanaf die datum hersteld worden.
Hoe kan je iemand vanaf februari in een onverzekerde auto laten rijden, en dit alleen per email een klant over in te lichten?
Als ik een ongeluk had gehad in die periode dan had ik de rest van mijn leven kunnen betalen aan de schade.
De medewerkster wil dus ook niet de verklaring afgeven voor het rdw waardoor ik dus een bekeuring van €390 aan mijn broek heb. Waarom geen brief of een telefoontje bij zo iets belangrijks??? Je hebt te maken met andere mensen in het verkeer!!
En ja zelf had ik ook de verantwoordelijkheid om de betaling te controleren. Maar de premie was afgeschreven, dat heb ik gezien. Maar ik had niet in de gaten dat mijn bank de betaling ongedaan heeft laten maken ivm te weinig saldo. Maar om dan meteen een polis op te schorten omdat er in januari geen betaling heeft plaats gevonden???
Wie weet wat ik moet doen nu? Het is te belachelijk voor woorden!!
Reactie door tijger1 op 09-05-2013 16:08
U moet hiervoor mijns inziens niet bij Independer zijn, maar bij de verzekeraar. Independer is slechts een tussenpersoon via wie u een verzekering hebt afgesloten.
Niet betaalt? Verzekering stop.
De premie wordt per maand vooruit geïncasseerd. U hebt dan de hele maand januari niet naar uw afschriften gekeken?
Reactie door rac-d_90 op 09-05-2013 17:53
Quote: tijger1 schreef op donderdag 9 mei 2013, 16:08: U moet hiervoor mijns inziens niet bij Independer zijn, maar bij de verzekeraar. Independer is slechts een tussenpersoon via wie u een verzekering hebt afgesloten.
Niet betaalt? Verzekering stop.
De premie wordt per maand vooruit geïncasseerd. U hebt dan de hele maand januari niet naar uw afschriften gekeken? einde Quote
Independer schiet hier zwaar tekort in het op de hoogte brengen van de klant, zij zijn desnoods mijn tussenpersoon.
Van de bank ontvang ik geen afschriften, online zag ik dat de premie was geïncasseerd, niet wetende dat de bank het heeft teruggestort.
Je kan toch niet zomaar de dekking opschorten van een klant, zonder een brief te sturen? Of telefonisch contact op te nemen? Stel dat ik in deze periode een ongeluk had gehad, wat dan???
Reactie door tijger1 op 09-05-2013 18:14
Dit staat er op de site van Independer:
Veel gestelde vragen Autoverzekeringen
Wat gebeurt er als ik de premie niet op tijd betaal?
Als de premie voor je autoverzekering niet op tijd of niet volledig is ontvangen door de autoverzekeraar, wordt de dekking van je verzekering stopgezet. Je auto is dan niet meer verzekerd. Op tijd betalen van de premie is dus zeer belangrijk.
U hebt dus eind december gezien dat de premie voor januari betaald was, maar u ziet niet dat dat teruggeboekt wordt. Ik weet natuurlijk niet hoe vlug dat gebeurd is, maar het is toch normaal dat men 1 keer per week zijn afschriften controleert, zeker als men al niet rood mag staan, om zeker te weten dat alles ok is. Helaas stast de verzekeringsmaatschappij in zijn recht.
Reactie door jorisw op 09-05-2013 19:07
Quote: rac-d_90 schreef op donderdag 9 mei 2013, 14:03:
Hoe kan je iemand vanaf februari in een onverzekerde auto laten rijden, en dit alleen per email een klant over in te lichten?
einde Quote
Email is betrouwbaarder dan papieren post. Dus het is alleen maar toe te juichen dat ze dit per email melden (sneller, betrouwbaarder, goedkoper). De kans dat een verzonden email kwijt raakt is minimaal, de email zal hoogstens in je spamfolder staan.
Reactie door tonmors op 12-05-2013 15:58
Hier het zelfde gehad met een scooter .... de verzekerings maatschappij had verzaakt de verzekering te melden bij het RDW ... gevolg , bekeuring idd 390 euro .... hier hadden we alle bewijzen dat de scooter verzekerd was incl de betalingen. Na het opsturen van alle bewijzen werd mijn schrijven genegeerd en de bekeuring werd verhoogt naar 560 euro , deze werd lachend verscheurt. Daarna 2 maanden later bekeuring nummer 3 ... 1050 euro , jawel bijna verdubbelt. We hebben het op een rechtszaak uit laten lopen zonder daarbij aanwezig te zijn ... de rechter heeft ons in het gelijk gesteld en de bekeuring werd vernietigd. Maar schofterig vind ik die asociale verhogingen, dat zou wettelijk verboden moeten zijn. Je word minder zwaar bestraft als je een winkeldiefstal begaat, en ik vraag me af of ze bewust zijn dat de scooter meestal van de jongeren zijn ,waar willen die dat dan van gaan betalen??? Geef de toekomst aan de jeugd hahahah moeten ze niet beginnen om alvast hun jeugd te ontnemen ...
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!