Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

opnieuw problemen met het CAK

Geplaatst door: haseo op: 11-06-2012 18:06
Ik wil eigenlijk een melding maken over de CAK, in 2009 was de CAK al voor de NOS journaal verschenen met betrekking tot een slordige administratie waar de clienten de pineut van waren. Uiteindelijk hadden zij belooft dat het een jaar lang zou werken wat ook inderdaad het geval was maar toen de einddatum verstreken was begon al de problemen weer. Ik ben zelf inwonend bij Heliomare wonen en heb een schuld van meer dan 3000 euro terwijl een maand van tevoren ik contact met ze het opgenomen en zij verrmelden dat ik maar 1500 schuld had die inmiddels al was afbetaald voordat ik op de hoogte was gebracht van de 3000 euro schuld, zo is dat ook het geval met meerdere mensen waar ik mee samen woon waaronder 1 die haar complete whajong moet inleveren en nog in het rood kwam te zitten. nu leen ik haar elke maand geld zodat zij rond komt samen met andere mensen maar er moet een einde komen aan hun slordige administratie, persoonlijk omdat ik zelf een ICT diploma heb en weet hoe een programma in ieder geval werkt weet ik dat met goede onderhoud een programma gewoon doet waarvoor het is geprogrameerd en aangezien het een jaar lukte zonder problemen met het CAK van de periode van 2009 tot 2010 bewijst het eigenlijk dat de clienten meer de dubbe zijn van een menselijke fout dan een computer fout.
Reactie door tdehond op 11-06-2012 18:21
klachten over CAK kunnen bij de Nationale Ombudsman gedeponeerd worden. klik hier Ik vind het bedroevend dat mensen de dupe zijn van het CAK. klik hier
Reactie door hereistom op 11-06-2012 18:47
Volgens mij moeten ze die hele CAK naar huis sturen, want het is inderdaad weer een zooitje! Ik doe voor verschillende ouderen vrijwilligerswerk en die vragen dan om hulp omdat ze er niet meer uitkomen met het CAK. Verkeerde rekeningen, dubbele rekenining, niet automatisch incasseren en dan gelijk een aanmaning met boete sturen, dan hebben ze die maar snel betaald, dan wordt hetzelfde bedrag alnog automatisch geïncasseerd, terug laten boeken, hup gelijk weer een aanmaning dat er niet betaald is! Bellen heeft geen zin meer want ze snappen er bij het CAK zelf niks van!!! Kortom een zooitje die CAK, wie maskt er nu eindelijk eens een eind aan?!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!