Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opheffen van monopolie positie UPC

Geplaatst door: tedted op: 08-10-2012 13:44
Graag zou ik een verzoek doen aan de regering om de monopolie posities van onder andere UPC en ZIGGO op te heffen.Er is teveel misbruik gekoppeld aan deze situatie. Zelf heb ik al jaren allerlei problemen met UPC en ik kan maar niet weg,omdat ik dan geen fatsoenlijke snelheid heb van mijn internet .Ik zit namelijk te ver van de ADSL centrale vandaan (6,1 km) om een normale internet snelheid te verkrijgen ergens anders. Mijn probleem is : - Te hoge kosten - het niet fatsoenlijk reageren en oplossen van problemen (helemaal niet) - nu € 25,00 herinneringskosten rekenen zonder een herinnering of afsluiting. - al jaren een niet goed functionerende kabel ontvangst. Ik word er gek van en niemand doet iets hieraan !!!!
Reactie door winterman op 08-10-2012 13:46
Quote: tedted schreef op maandag 8 okt 2012, 13:44: Graag zou ik een verzoek doen aan de regering om de monopolie posities van onder andere UPC en ZIGGO op te heffen.einde Quote Dat is dan bij deze gelukt. De regering leest mee.
Reactie door carola.83 op 08-10-2012 15:25
Zoals je zelf al schrijft: het is JOUW probleem! Je rekeningen eens op tijd betalen, scheelt al veel geld.
Reactie door valerius-2 op 08-10-2012 15:29
Ik dacht dat er veel meer providers zijn. Dus een dat er geen andre mogelikheden zijn is dus niet waar.
Reactie door tedted op 08-10-2012 16:28
Quote: valerius-2 schreef op maandag 8 okt 2012, 15:29: Ik dacht dat er veel meer providers zijn. Dus een dat er geen andre mogelikheden zijn is dus niet waar.einde Quote Oke, dat is mooi. Kunt U me dan vertellen hoe ik dit kan regelen?? En dan graag via de kabel . Alvast bedankt.
Reactie door freya op 08-10-2012 17:57
Quote: valerius-2 schreef op maandag 8 okt 2012, 15:29: Ik dacht dat er veel meer providers zijn. Dus een dat er geen andre mogelikheden zijn is dus niet waar.einde Quote Ja, er zijn meerdere providers en nee, je kunt niet overal maar vrij kiezen...... Als je in UPC-gebied woont, kun je géén Ziggo krijgen en omgekeerd, als je in Ziggo-gebied woont, kun je géén UPC-abonnement afsluiten..... Het kabelnetwerk is van de betreffende provider en die wil uiteraard geen andere providers op 'zijn' kabel. Nog los van het feit dat dit op grote technische problemen zou stuiten wanneer ze dit wel zouden (moeten) toestaan.... Freya
Reactie door toolboy op 08-10-2012 22:18
Quote: tedted schreef op maandag 8 okt 2012, 13:44: Graag zou ik een verzoek doen aan de regering om de monopolie posities van onder andere UPC en ZIGGO op te heffen.Er is teveel misbruik gekoppeld aan deze situatie. Zelf heb ik al jaren allerlei problemen met UPC en ik kan maar niet weg,omdat ik dan geen fatsoenlijke snelheid heb van mijn internet .Ik zit namelijk te ver van de ADSL centrale vandaan (6,1 km) om een normale internet snelheid te verkrijgen ergens anders. Mijn probleem is : - Te hoge kosten - het niet fatsoenlijk reageren en oplossen van problemen (helemaal niet) - nu € 25,00 herinneringskosten rekenen zonder een herinnering of afsluiting. - al jaren een niet goed functionerende kabel ontvangst. Ik word er gek van en niemand doet iets hieraan !!!!einde Quote TS helemaal met uw betoog eens. Maar dit heb ik al zo vaak gepost. upc heeft een machtspositie in dit land. En heeft het merendeel tevreden klanten. Omdat ze dat kunnen aantonen worden de niet tevreden klanten vergeten. Daar is de upc heel fier mee. Let wel door deze positie van die gasten, en u stopt met betalen voor een wanprestatie of een niet geleverd product slepen ze u voor de rechter. Be aware is mij ook overkomen

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor