Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opgelicht door Vodafone

Geplaatst door: kaafum op: 20-04-2015 12:33
Als jarenlang trouwe klant van Vodafone sluit ik ieder jaar een 1-jaars abonnement af. Dit doe ik zodat ik ieder jaar een nieuwe telefoon kan aanschaffen. Daar betaal ik dan een beetje voor bij, maar dat is geen probleem. Op 18 april 2014 stapte ik de Vodafone winkel binnen met het verzoek een 1-jarig abonnement af te sluiten. De verkoper stelde mij de vraag waarom ik did deed. Nou, zodat ik een nieuwe telefoon kon krijgen en ik flexibel zou zijn. Hij wees mij op de mogelijkheid een 2-jarig contract af te sluiten met een zogenaamde New Phone Every Year actie. Dat hield in dat ik een klein bedrag per maand hoefde te betalen en dan kon ik op 18 april 2015 mijn oude toestel inleveren en een nieuwe in ontvangst nemen. Ik heb mij laten overhalen om dit te doen. Nog steeds niets aan de hand. Tot 18 april jl... want toen kwam ik goedgehumeurd de Vodafone winkel in Beverwijk aan de Breestraat binnen... Ik wilde mijn toestel vervangen en gaf aan dat ik een New Phone Every Year bepaling had in mijn 2-jarig contract. Nou, ik kon inderdaad een nieuwe telefoon krijgen.... ECHTER.... ik moest ter plekke mijn nog 1 jaar durende contract openbreken en er nog een jaar tegenaan plakken. Dus wederom een 2-jarig contract! Ik ben hier niet op ingegaan en sprak mijn verbazing uit (zacht uitgedrukt). Ik heb immers een contract waarin staat dat ik een 2-jarig contract heb met new phone every year. Daar staat niet in dat ik dit moet verlengen. Met andere woorden, wil je een nieuwe telefoon, dan moet je dus voor de rest van je leven, ieder jaar een 2-jarige verbintenis aangaan. Ik gaf aan dat mij niet is verteld dat de new phone actie op deze manier werkte. Tsja, dat staat in de algemene voorwaarden werd er gezegd! Maar laten we eerlijk zijn, een bepaling die zo belangrijk is, hoort niet in de algemene voorwaarden te staan! Dit had ten eerste gecommuniceerd moeten zijn met mij en ten tweede had dit gewoon op dat A-4 contract moeten staan waarop staat dat ik een 2-jarig contract heb. Niet met een of andere schijnheilige verwijzing naar de algemene voorwaarden. De verkoper kon mij uiteraard niet meer zeggen wie mij te woord had gestaan en ook al was dit wel duidelijk, ik had de algemene voorwaarden moeten lezen. Op mijn vraag of hij kon laten zien waar dit dan stond, kon hij geen antwoord geven. De algemene voorwaarden is een soort van boekwerk en daar heeft hij natuurlijk geen tijd voor. Oh... en ik als klant had daar even de tijd voor moeten trekken om dat boekwerk door te nemen terwijl ik daar aan de balie stond ten tijde van het afsluiten van het contract??? De beste man begreep nog steeds niet wat het probleem was. Hij kon wel 90 euro retourneren op mijn rekening zodat ik niet aan die new phone every year actie hoefde mee te doen. Pardon?? Het ging mij erom dat ik een nieuwe telefoon kon krijgen na een jaar. Niet dat ik een 2-jarige verbintenis zou aangaan. Ik voel mij zwaar opgelicht door dit stelletje ongeregeld. Er is niemand die zichzelf in mijn schoenen plaatst en die zich afvraagt, goh... wat wilde deze klant nou eigenlijk en wat heeft hij gekregen? En niemand die de verkopers in twijfel trekt. Nee... dat is not done. De klant heeft ongelijk. De verkoper heeft zijn target binnen. Vodafone is een uiterst trouwe (zakelijke) klant kwijt. Pas dus op... bij Vodafone is het niet de klant die centraal staat en word je opgelicht waar je bij staat. Het advies is om 3 weken vrij te nemen en de algemene voorwaarden eerst door te nemen voor je tekent!
Reactie door pieterwolters op 20-04-2015 18:52
En waaruit blijkt nu de oplichting? En als je een zakelijke klant bent moet je niet hier op een consumentenforum komen klagen.
Reactie door kaafum op 20-04-2015 18:56
Quote: pieterwolters schreef op maandag 20 apr 2015, 18:52: En waaruit blijkt nu de oplichting? En als je een zakelijke klant bent moet je niet hier op een consumentenforum komen klagen.einde Quote De oplichting zit in het feit dat mij onvolledige informatie is gegeven bij het afsluiten van het contract. Er is informatie achtergehouden en zodoende heeft men mij laten tekenen voor een contract waar ik anders niet voor had getekend. En sinds wanneer is een zakelijke klant geen consument meer? Als je een nuttige toevoeging hebt ben je van harte welkom. Maar als je denkt de moderator te zijn hier, moet je wellicht solliciteren.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!