Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opgelicht door Used products delft

Geplaatst door: sander0913 op: 17-02-2014 14:14
Ik heb een zeer slechte ervaring met used products delft. Ik verzamel namelijk retro games en zag op marktplaats een spel voorbij komen van used products delft. Vervolgens heb ik ze gebeld en gevraagd of ze het op konden sturen, dat kon voor €3 verzendkosten en het spel was geprijsd op €16,95 dus heb ik meteen €19,95 overgemaakt (ING naar ING dus staat er meteen op). Daarna geen reactie meer gehad dus zaterdag gemaild of het inmiddels is opgestuurd, waar ik geen reactie op kreeg. Vervolgens maandag weer gemaild waar het spel bleef, waar ik ook geen reactie op heb gehad. Vervolgens heb ik van iemand die ik ken vernomen dat hij hetzelfde spel heeft gekocht (hetzelfde exemplaar) maar voor meer geld. Hij vertelde me dat hij naar used products delft had gebeld op vrijdag voor het spel maar in eerste instantie vertelde de medewerker dat het spel al verkocht was. Toen hij 75 euro bood kon hij het spel opeens wel kopen (Er was toch al een bindende overeenkomst tussen mij en used products delft?!). Aangezien ik geen reactie krijg op mijn e-mail en het geld ook niet terug op mijn rekening staat heb ik vandaag maar eens gebeld. Eerst kreeg ik een medewerker aan de lijn, die vertelde me dat het spel vandaag verstuurd zou worden, wat me knap lastig lijkt als het spel al verkocht was. Toen ik ging vragen waarom ik geen reacties kreeg op mijn 2 e-mails gaf hij zijn collega. De medewerker die ik toen aan de lijn kreeg was dezelfde als die ik vrijdag had gesproken ook al beweerde hij van niet (precies dezelfde stem). Hij vertelde me dat er sprake was van een miscommunicatie en het spel per ongeluk door zijn collega was verkocht omdat ze daar met 4 medewerkers werken. Dat is natuurlijk raar aangezien de persoon die ik ken die het heeft gekocht mij vertelde dat ze in eerste instantie zeiden dat het spel al verkocht was, totdat hij meer geld bood (€75). Ik zei dus dat ik sowieso mijn geld terugwilde en dat het geen miscommunicatie kon zijn aangezien ik precies wist wat ze tegen die andere persoon hebben verteld. Toen hing hij de telefoon op en heb nu dus nogmaals een e-mail gestuurd dat ik mijn geld terug wil. Het ging me eigenlijk meer om het spel omdat het een zeer zeldzaam spel is voor verzamelaars, maar dat is nu natuurlijk al weg..
Reactie door diumenge op 17-02-2014 19:07
Je kan het ze even moeilijk maken door nakoming van de overeenkomst te eisen. Bel eventueel even met Consuwijzer voor advies. Of kijk op hun pagina over niet leveren.Consuwijzerpagina

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor