Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opgelicht door Hertz

Geplaatst door: moha op: 20-03-2015 13:57
Hierbij deel ik met u een conflict met Hertz autoverhuur. Zaterdag 31 januari van dit jaar heb ik via Ryanair bij Hertz een auto gereserveerd voor in Marokko (Fez). De dag daarop vertrok ik, in verband met een begrafenis, naar Marokko. Toen ik de auto wilde ophalen werd mij echter verteld dat ik €2600,- (tweeduizend zeshonderd euro) aan borg moest betalen. Deze borg kon ik echter afkopen door het huurbedrag van €92,50 nogmaals te betalen en anders was ik de al in Nederland betaalde huursom kwijt. Ik heb in veel verschillende landen auto’s gehuurd, maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat er een borg van €2600,- betaald moest worden. Dit lijkt mij ook niet realistisch en pure afzetterij. Omdat het met mijn creditcard niet mogelijk is om dit bedrag te betalen en ik het bedrag natuurlijk niet contant bij me had maar ook omdat ik met mijn hoofd bij het overleiden zat, voelde ik mij genoodzaakt om dit bedrag te betalen. Vanaf het moment dat ik de auto in ontvangst nam hoorde ik een raar geluid. Het was voor mij duidelijk dat deze auto technisch niet in orde was. Door de eerder genoemde omstandigheden wilde ik echter zo snel mogelijk naar mijn familie. Op de tweede dag dat ik in Marokko was ging het mis met de auto. Tijdens het rijden hoorde ik opeens een harde bonk. Het sturen werd erg moeilijk en ik kon niet voorkomen dat ik een stoeprand raakte. Dit leide weer tot een discussie met Hertz en uiteindelijk hebben ze €600,- aan borg ingenomen. Totale schade: Dubbel de huursom moeten betalen en anders was de borg 2600 euro. En door gebreke aan de auto ook nog een borg kwijt van 600 euro. Eindstand 3 dagen een auto gehuurd voor 785 euro. In nederland geprobeerd om dit met Hertz op te lossen maar die verwijzen me door naar de Marokkaanse Hertz, waar dus niet mee te praten valt. Je kan dus wel aan Hertz Nederland betalen, maar als er iets mis gaat sta je er alleen voor en werken ze niet samen!
Reactie door jpm op 20-03-2015 14:20
Het spijt me bijzonder om dit relaas te lezen. Hertz in Nederland had van u de huur ook geïnd en had in ieder geval dat bedrag van 92,50 euro kunnen terugbetalen. Als een auto niet verzekerd is kan ik me voorstellen dat van u geld wordt gevraagd voor de reparatiekosten, echter zo'n auto via Hertz gehuurd moet in een deugdelijke verzekering voorzien. Voorafgaand aan het gebruik van de auto moet op enigerlei wijze aan u bekend worden gemaakt hoe eventuele schade of pech voor u uitpakt. Het feit dat u in Nederland met Hertz te maken had en een huurcontract afsloot maakt dat het mij vreemd voorkomt dat dan Hertz in Nederland niets hieraan wil doen. Slechte reclame van Hertz, dit had ik niet van ze verwacht.
Reactie door redacteur op 20-03-2015 15:14
Graag hier dit onderwerp bespreken. Redactiehier

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!