OPENHEID
Geplaatst door: eerlijk&oprecht op: 17-02-2012 08:50
SLAAPT U RUSTIG VERDER OF…………
Er was eens……………
Indien U een concurrerende offerte wilt hebben voor een keuken of badkamer en U bent bij één van de onderstaande zaken geweest, dan hoeft U niet meer naar één van de overige onderstaande winkels te gaan .
Mandemakers Keukens, Brugman Keukens & Badkamers, KeukenConcurrent, Keuken Kampioen, Klijn keukens, Keukendroom ,Nieuwenhuis Keukens , Tweede Kamer, Keukenmaxx , Wooning , Montel, Sanders Meubel- en Keukenstad, Natuzzi, Fauteuilerie , Woonexpress ,Piet Klerkx, Sanidirect , Grando keukens, Keukenhal Numansdorp, Keukenman. (En nog een paar, even “googelen” !)
Ze zij allen namelijk van één en dezelfde eigenaar.
En in een “ computertijdperk” is het natuurlijk niet zo dat, indien U een offerte laat uitbrengen in één van de bovenstaande winkels, men dan van Uw offerte, in een andere winkel van dezelfde keten, op de hoogte zou kunnen zijn……….Nee echt niet hoor………….
Nee……….nee…… dat zal men absoluut niet doen……
Één eigenaar van alle winkels en één klant, U, met één offerte en die offerte van U heeft dan ook nog eens één uniek offerte nummer, met Uw naam, Uw adres en Uw postcode en telefoonnummer.
Nee, ik als eigenaar zou er voor zorgen dat geen van de overige leidinggevenden van alle andere winkels deze offerte zou kunnen zien , Nee echt niet hoor……… ik zou boos worden als men dat van mij zou denken….. want stel je voor dat ik, zou zeggen dat ………maar dat is uitgesloten hoor, het is echt niet zo……………..nee……nee……..echt niet. Het mag ook niet………..dat is het…….het mag niet…… van eu…eu…
En eu….eu….dat men bij Brugman keukens en badkamers dan wist dat U ook een offerte had laten maken bij de Keukenkampioen, was gewoon……… een…. gok… ja…. een goede gok…. echtwaar…en dat men bij Brugman tot achter de komma wist wat het offertebedrag was, dat heet dan toch…toeval…toch? Ja echt waar..hoor….dat was het toeval…………
En met een zucht in de toverfluit blies men dit (waargebeurde) verhaaltje………………gelukkig weer uit.
WORDT U WAKKER!
Graag zou ik in deze discussie een antwoord willen hebben op de volgende vragen :
Mag dit wel zo?............
Wat zou U als klant en consument denken als dit zo was?.............
Hoe zou U zich voelen……
Zou U dit doen als U de eigenaar was?......
Reactie door rapil op 17-02-2012 11:00
ALWEER??????????
Reactie door eerlijk&oprecht op 17-02-2012 12:27
Quote: rapil schreef op vrijdag 17 feb 2012, 11:00: ALWEER??????????einde Quote
Beste rapil ; op welke vraag uit mijn bericht heeft U antwoord betrekking ?
nb) Herhaling is de beste leermeester.
Reactie door mastag op 17-02-2012 12:36
Beste Eerlijk en Oprecht.
Waarom zou dit niet mogen?
Het is een commerciële organisatie en als de klant in baderijf A is geweest waarom zou bedrijf B dan nog veel tijd in dezelfde klant moeten steken als alles al bekend is.
Juist geweldig kun je met je huidige offerte binnen dezelfde organisatie een second opinion krijgen, daar de prijzen gelijk zullen zijn kies je de verkoper/firma die je het beste helpt.
En ja als ik de eigenaar was zou ik ook klanten die bij 10 van mijn bedrijven een offerte laten maken zo kort als mogelijk helpen. Ik zou de basisinformatie die bekend is ook aan alle 10 doorsturen, zodat de verkopers weten dat het geen zin heeft om alles opnieuw te doen.
We leven in een tijdperk waar commercie de boventoon voert er is dus niets aan te doen.
Mijn advies ga nu eens niet voor de prijs of de meeste gratis apparaten, ipads of lcd tv's. Gun het geld aan een lokale ondernemer die hart voor de zaak heeft en je ook nog wilt helpen als alle centjes binnen zijn, Wij als consumenten hebben dit zelf gecreëerd en moeten dus nu de bittere smaak van non-service en non-privacy ervaren.
Mastag
Reactie door tdehond op 17-02-2012 13:12
ALs alle bedrijven van dezelfde eigenaar zijn en dit transparant is voor de potentiële koper, dan mag dat m.i.
Reactie door eerlijk&oprecht op 17-02-2012 16:39
Quote: mastag schreef op vrijdag 17 feb 2012, 12:36: Beste Eerlijk en Oprecht.
Waarom zou dit niet mogen?
Het is een commerciële organisatie en als de klant in baderijf A is geweest waarom zou bedrijf B dan nog veel tijd in dezelfde klant moeten steken als alles al bekend is.
Juist geweldig kun je met je huidige offerte binnen dezelfde organisatie een second opinion krijgen, daar de prijzen gelijk zullen zijn kies je de verkoper/firma die je het beste helpt.
En ja als ik de eigenaar was zou ik ook klanten die bij 10 van mijn bedrijven een offerte laten maken zo kort als mogelijk helpen. Ik zou de basisinformatie die bekend is ook aan alle 10 doorsturen, zodat de verkopers weten dat het geen zin heeft om alles opnieuw te doen.
We leven in een tijdperk waar commercie de boventoon voert er is dus niets aan te doen.
Mijn advies ga nu eens niet voor de prijs of de meeste gratis apparaten, ipads of lcd tv's. Gun het geld aan een lokale ondernemer die hart voor de zaak heeft en je ook nog wilt helpen als alle centjes binnen zijn, Wij als consumenten hebben dit zelf gecreëerd en moeten dus nu de bittere smaak van non-service en non-privacy ervaren.
Mastag einde Quote
Beste Mastag,
De bedrijven profileren zich naar buiten toe als zelfstandige ondernemingen die niets met elkaar te maken hebben.
Als consument ben je dan in de veronderstelling dat je een offerte bij een ander bedrijf aanvraagt, terwijl je dat in feite niet doet.
Dan is het in mijn ogen geen objectieve offerte meer.
Reactie door eerlijk&oprecht op 17-02-2012 16:43
Quote: tdehond schreef op vrijdag 17 feb 2012, 13:12: ALs alle bedrijven van dezelfde eigenaar zijn en dit transparant is voor de potentiële koper, dan mag dat m.i.
einde Quote
Beste tdehond,
“en dit transparant is”
Daar zit nu juist het probleem.
De bedrijven profileren zich naar buiten toe als zelfstandige ondernemingen die niets met elkaar te maken hebben.
Als consument ben je dan in de veronderstelling dat je een offerte bij een ander bedrijf aanvraagt, terwijl je dat in feite niet doet.
Dan is het in mijn ogen geen objectieve offerte meer.
Reactie door tdehond op 17-02-2012 17:01
@eerlijkenoprecht
Zoals u het beschrijft is het inderdaad niet transparant naar de klant toe.
Gelukkig kan er tegenwoordig op internet gezocht worden naar informatie over bedrijven en komt men het hopelijk op deze manier te weten voordat offertes gevraagd worden.
Reactie door abarth op 17-02-2012 22:11
je moet sowieso naar een winkel gaan waar je een keuken koopt ipv korting
Reactie door festinger op 18-02-2012 03:05
Prachtig.Eindelijk weer iemand die aantoont dat verdienen hoofdzaak is met alle daartoe beschikbare middelen. Bedenk gewoon je eigen concurrenten en de vrije markt werkt perfect. En dat fenomeen geld niet alleen voor keukens. Want ik mag als consument niet in de trein stappen naar eu-land Hongarijie of iets dergelijks een nieuwe eu-goedgekeurde zelfde auto daar te kopen voor 3000 die hier 10.000 kost. Dat mag niet en is strafbaar?!
Weet je waarom ik een keuken gekocht heb bij de keukengigant? Heb korting afgedongen. En zo heeft iedereen die een keuken heeft gekocht wel een zelfexcuus klaar. Google aub op Festinger met cognitieve dissonantietheorie.
Reactie door eerlijk&oprecht op 18-02-2012 10:15
festinger schreef:
Weet je waarom ik een keuken gekocht heb bij de keukengigant? Heb korting afgedongen. En zo heeft iedereen die een keuken heeft gekocht wel een zelfexcuus klaar. Google aub op Festinger met cognitieve dissonantietheorie. einde Quote
Beste festinger:
Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen.
NMa , de Nederlandse Mededingingsautoriteit, kortweg NMa, ziet erop toe dat bedrijven op de vrije markt met elkaar concurreren. Concurrenten mogen bijvoorbeeld geen afspraken maken over prijzen. Doen ze dat toch, dan pakt de NMa die bedrijven aan.
De WED , de wet op de economische delicten is een wet, die een opsomming bevat van economische misdrijven en overtredingen.
En ja inderdaad U heeft gelijk, mijn overtuiging is dat men zich aan de wet dient te houden, die we immers met zijn allen democratisch hebben doen laten ontstaan.
En inderdaad ontstaat er bij mij, een onaangename spanning bij het kennis nemen van feiten en opvattingen die strijdig zijn met mijn overtuiging, dat een bedrijf zich aan de wet dient te houden.
Reactie door abarth op 18-02-2012 15:25
De avatar past trouwens wel goed bij uw onderwerp,
Want als Ghandi zich ergens voor inzette was het wel openheid in de keukenbranche...
Reactie door eerlijk&oprecht op 18-02-2012 16:21
Quote: abarth schreef op zaterdag 18 feb 2012, 15:25:
Want als Ghandi zich ergens voor inzette was het wel openheid in de keukenbranche...einde Quote
Beste abarth: Op welke vraag uit mijn bericht heeft U antwoord betrekking ?
nb)
Het geweldloze en spirituele model van Mahatma Gandhi, is een strategie, waarin waarheid en openheid een groot accent kregen.
Reactie door valerius-2 op 18-02-2012 23:21
Ik denk dat u denkt dat u bent beet genomen en u ergenis hier kwijt wil, maar u schiet hier toch niks mee op. Of is dit bedoelt als anti reclame? Van alle lezers van dit programma zullen het er misschien 10 zijn die er gebruik van maken, maar ja ergenis moet u toch kwijt willen raken. Kunt u dus beter bij de directie van al die firma's te horen brengen.Kost wel een hoop porto en ze trekken zich er toch niets van aan.
Reactie door maron op 23-02-2012 13:06
ik vind het wel fijn, dat dat hier even gedeeld word. scheelt een hoop gezoek.
Reactie door dylanvanderheij op 19-02-2013 18:35
Helaas mag dit gewoon, commercieel bedrijf in een commerciële uiting. Alleen jammer dat hn servce dan zoveel verschlt!
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!