Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Onverklaarbaar Extreem Data verbruik Vodafone

Geplaatst door: eleonora06 op: 02-04-2013 13:34
Ik ben al 2 weken zwaar in discussie met Vodafone omdat er op de een of andere manier in 1 week 6,1 GB door mijn telefoon aan data te zijn verbruikt. Dit is vrijwel onmogelijk omdat ik overdag op mijn werk en 's avonds thuis op het WIFI netwerk zit. Ik heb meerdere malen contact gehad met Vodafone, en ik vind hun oplossing alles behalve passend. Daarnaast wordt mij iets in rekening gebracht waarvan ik niet kan achterhalen wat er is gebeurd, omdat ik geen inzage krijg in mijn eigen data gebruik vanwege de privacy wetgeving. Dus de kosten kunnen niet onderbouwt worden en moet ik als waarheid aannemen, en de kosten worden zomaar aan mij doorberekend. Ik nodig jullie uit om hier naar het hele gesprek op Facebook te kijken, hierin zien jullie ook de oplossing, of eigenlijk de NON oplossing die Vodafone mij biedt. Ik voel me heel erg in de maling genomen door Vodafone en heb sterk het gevoel alsof mij geld afhandig wordt gemaakt terwijl dit niet mijn schuld is. https://www.facebook.com/VodafoneNL/posts/562565453773741?comment_id=97777357&offset=0&total_comments=50¬if_t=feed_comment
Reactie door zoekster op 02-04-2013 14:04
Heb je er al eens over gedacht om de Geschillencommissie in te schakelen? KLIK Kost wel 50 euro klachtengeld, maar als je het geschil wint krijg je dat terug. Lees goed de brochure door KLIK voor alle voorwaarden waar je aan moet voldoen. Vooral de termijn is erg belangrijk. "Als u er samen met het telecombedrijf niet uitkomt en u wilt het geschil bij de Commissie indienen, moet u dat schriftelijk doen uiterlijk binnen 30 dagen na ontvangst van een schriftelijke afwijzende reactie van het telecombedrijf, dan wel binnen 30 dagen na het verstrijken van de datum waarop het telecombedrijf kenbaar heeft gemaakt te zullen reageren." Uit je facebook verhaal begrijp ik dat je een voorstel is gedaan tot halvering van het bedrag. Ik denk dat vanaf het moment dat dat voorstel je is gedaan de termijn is gaan lopen. Bekijk ook eens de uitzending die Kassa over dit probleem heeft uitgezonden. KLIK KLIKKLIKKLIK
Reactie door vodafonewebcare op 03-04-2013 11:25
Beste Eleonora06, Zoals je zelf al aangeeft hebben we je klacht in behandeling via Facebook. Wij zullen het contact hierover daarom ook enkel via dat kanaal laten lopen en verder niet reageren op de Kassa-website. Met vriendelijke groet, Chantal Vodafone 24/7/ WebCrew
Reactie door filijne op 09-11-2014 10:54
KLACHT Op 6 november ging mijn nieuwe bundel in. Ik heb bellen, sms en maar liefst 1000 MB om te internetten. Zelf heb ik op mijn Samsung Galaxy SIII ook een gebruiksmeter. Ik heb 5 appjes verzonden, ben een paar keer op facebook geweest en mijn telefoon verbruiks meter geeft netjes aan ( zoals vorige maand ook het geval was), wat het verbruik was. Ook is hierbij een wekelijks verbruik op datum gekoppeld. Vandaag, op zondag krijg ik een sms je , dat mijn bundel voor internet nog maar 89 MB is. Ik vermoed dat mijn bundel nog niet is terug gezet. Het klopt echt niet. Ik zou dus op 6 november 1000 MB krijgen , en het is nu 9 november en volgens Vodafone /Hollands Nieuwe heb ik dus nog maar 89 MB over. Ik vind dit echt schandalig. Mijn toestel is verder in orde.
Reactie door tijger1 op 09-11-2014 10:56
Dat Vodafone nog klanten overhoudt is mij een raadsel.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!