Onterecht geld ontvangen claims NS??
Geplaatst door: majo72 op: 05-08-2014 20:28
Ik reis al jaren met de trein. Ik reisde nog met een papieren maandkaart. Als ik een half uur of een uur vertraging heb vul ik een formulier in voor de Geld-terug-bij-Vertraging, bij minder dan een half uur niet.
Nu heb ik 2 maanden geleden geklaagd bij de NS-Klantenservice waarom er een paar claims waren afgewezen. Ik heb toen 100% zeker vertraging gehad. Opeens ontving ik een brief of ik even 2624,00 wilde terugbetalen, omdat ik dat geld onterecht ontvangen zou hebben volgens de NS.
Ze hebben een steekproef gedaan van 39 claims waarvan 90% fout zou zijn.Hierdoor hebben ze van de afgelopen jaren 2916,00 euro uitgekeerd, nu willen ze 90% ervan terug hebben, omdat de steekproef ook uitwees, dat 90% onterecht is uitbetaald. Hier snap ik echt niks van. Ik ben mij van geen kwaad bewust.
Ik dacht eerst dat dit een grote grap was, maar helaas is dit niet zo volgens NS. Ik wordt helemaal gek van ze,ze blijven me bestoken met mails. Ik ga niets terugbetalen, omdat ik mij van geen kwaad bewust ben. Er is ook al gedreigd met het incassobureau door NS.
Graag zou ik willen weten hoe ik dit kan stoppen. Ik kan NS niet overtuigen, dat de vertrektijden van NS en Prorail niet hetzelfde zijn dan wat zich in de praktijk heeft voorgedaan volgens mij. Zijn er nog andere mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Reactie door tijger1 op 05-08-2014 20:43
Geld terug bij vertraging NS? Nog nooit van gehoord.
En van uw 39 claims is 90% onjuist? En over wat voor periode hebben we het dan?
Ga met die claims en overige correspondentie naar het Juridisch Loket, kijk op Google voor het adres, en laat u helpen.
Reactie door diumenge op 06-08-2014 17:33
Bijna drieduizend euro retour door geld terug bij vertraging de afgelopen jaren? Dat is een fors bedrag, hebben we het dan over zo'n duizend euro per jaar? Ik kan mij ergens wel voorstellen dat NS daar een steekproef naar gedaan heeft. Maar moet het worden terugbetaald? Lees de Algemene Voorwaarden eens door wat er over staat.
Ik zou sowieso zo'n lump sum benadering niet accepteren, zet ze maar aan het werk en laat ze per claim aantonen dat deze niet juist is.
Reactie door tot15karakters op 06-08-2014 19:00
Toen is het goedgekeurd en je hebt geen bewijs en data meer....
Dus laat hun maar per fout aantonen dat je toen minder vertraging had!
Met zoveel Claims lijkt het fraude maar volgens mijn woon je in een gevoelige regio met erg veel vertragingen.
Laat hun maar aantonen dat er toen in alle gevallen geen vertraging was of kortere vertragingen en eerder niets betalen.
Reactie door costnix op 13-08-2014 10:26
Ik wens u sterkte. Je kan makkelijker een piramide verplaatsen, dan de NS van standpunt te laten veranderen.
Reactie door curly op 13-08-2014 14:26
Quote: majo72 schreef op dinsdag 5 aug 2014, 20:28: Ik reis al jaren met de trein. Ik reisde nog met een papieren maandkaart. Als ik een half uur of een uur vertraging heb vul ik een formulier in voor de Geld-terug-bij-Vertraging, bij minder dan een half uur niet.einde Quote
Kennelijk kunnen ze een papieren maandkaart minder goed controleren, en daarom een terugvordering eisen. Er zit niets anders op opnieuw aan te tonen dat je claim terecht was. Of vragen dat ze met echt bewijs aankomen!
Rijdt momenteel weer met met brikkie. Heb de NS in de ban gedaan !
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!