Onnodige vragen stellen
Geplaatst door: sylli op: 03-10-2010 13:15
Ondanks dat ik zelf nog maar kort op het Kassa-forum zit, zit ik af en toe met enige ergernis achter mijn computerscherm. En dan met name door het "Vraag & Antwoord" rubriek.
Toegegeven, het kassa-Forum kampt al enige tijd met enige technische fouten en de "Zoek"functie rechtsboven functioneert niet naar behoren, maar bij sommige vragen krijg ik echt de neiging om te roepen: Stop met het onnodig toevoegen van "Vragen" in deze toch al vrij volle rubriek waar je zo het antwoord van had kunnen vinden als je de moeite had genomen het onderwerp of de naam in te tikken op bijvoorbeeld Google!
Op vragen als: is die website of dat bedrijf in die woonplaats betrouwbaar? kun je in heel veel andere (consumenten)forums de ervaringen lezen die andere consumenten met de wereld delen om zodoende zelf een oordeel te vormen over dat bedrijf of die website.
Daarvoor hoef je de "Vraag & Antwoord" rubriek toch niet te gaan vervuilen met overbodige vragen.
Reactie door ikbenik op 03-10-2010 13:34
Quote: sylli schreef op zondag 3 okt 2010, 13:15:
Op vragen als: is die website of dat bedrijf in die woonplaats betrouwbaar?
einde Quote
Heel vaak is dat een verkapte vorm van spam.
Reactie door read op 03-10-2010 14:46
sylli
Ik ben het niet met je eens. Als hier iemand een vraag wil stellen, dan is die in de rubriek Vraag&Beantwoord naar mijn mening van harte welkom. De achtergrond van het stellen van een vraag, kan een respondent niet bevroeden. Dat moet je dus respecteren en niet afwijzen.
Pedro.
Reactie door tdehond op 03-10-2010 15:14
Het is aan degene die de vraag stelt om te bepalen of hij deze vraag toevoegt.
Als u de vraag overbodig vindt, dan is het aan u of de moeite neemt deze toch te beantwoorden of u te beperken tot het lezen van de vraag.
Reactie door sylli op 03-10-2010 16:12
Natuurlijk mogen mensen zelf weten wat voor een vraag ze stellen.
Alleen zijn de vragen soms van het soort waarvan je denkt: het antwoord erop had je zo kunnen krijgen als je de moeite neemt iets verder te zoeken bijvoorbeeld door middel van Google. Met name de vragen waar om ervaringen of meningen worden gevraagd.
Zo was er laatst een vraag van iemand die vroeg of een bepaald autobedrijf een vertrouwd adres was. Als hij de naam gewoon had gegoogled, had hij zo 100 (overigens voornamelijk negatieve) ervaringen/meningen kunnen lezen op verschillende consumentenforums.
Ik weet niet of die persoon dan gewoon te lui is om te zoeken cq zelf (voor)onderzoek te plegen of dat 'ie een nieuwe discussie op een forum wil starten waar dat autobedrijf dan nog een keer afgezeikt kan worden. Hoe dan ook, vond ik het onnodig, omdat er over dat betreffende bedrijf al 40 eerdere "vragen" zijn geweest in de "Vraag & Antwoord" rubriek.
Reactie door richard83 op 03-10-2010 16:47
Ik ben grotendeels met Sylli eens. Ze kunnen beter eerst kijken dan plaatsen.
Reactie door prinspils op 03-10-2010 17:01
Wat mij betreft ook voor 'ONNODIGE DISCUSSIES!!
Daar doel ik mee op de tweede discussie van Plastic Heroes, die onnodig was geopend. Zo komt er de vervuiling op het forum en niemand is er gebaat bij meerdere discussies over het zelfde onderwerp (item).
Reactie door richard83 op 03-10-2010 17:09
Wat meschien een goed idee is een waarschuwing geven als er een soort gelijke topic er al over is! Is dat niet een goed idee?
Reactie door freya op 03-10-2010 18:43
Quote: richard83 schreef op zondag 3 okt 2010, 17:09: Wat meschien een goed idee is een waarschuwing geven als er een soort gelijke topic er al over is! Is dat niet een goed idee? einde Quote
Dat zou goed kunnen werken, er is alleen één probleem. Het werkt alleen goed als je een ouder topic over hetzelfde onderwerp eenvoudig kunt terugvinden en dat is helaas niet zo.
Soms zoek ik wel eens iets, waarvan ik zeker weet dat de gebruikte zoektermen voorkomen in vragen en antwoorden en dan krijg je doodleuk de melding dat er niets gevonden kon worden. Tja, dat gaat dan niet echt werken zo.....
De zoekfunctie op deze website lijkt echt helemaal nergens naar en is kompleet onbruikbaar..
Freya
Reactie door invalide op 03-10-2010 18:59
En deze vraag dan?
Verder vind ik het ook beter eerst te zoeken op eerder gestelde maar nieuwe stellen als deze van U anders is mag altijd.
Ik wil ook graag weten of Alice, de provider waar de reclame van die lieve dame beter was als het product nu wel beter en betrouwbaarder is dan enkele jaren terug.
Speedlinq was ooit erg bekend hier en toen ze voordelig en wel goed waren helaas overgenomen.
Slechte bedrijven worden soms beter maar helaas komt andersom ook vaak voor.
Reactie door richard83 op 03-10-2010 19:05
Quote: freya schreef op zondag 3 okt 2010, 18:43: Quote: richard83 schreef op zondag 3 okt 2010, 17:09: Wat meschien een goed idee is een waarschuwing geven als er een soort gelijke topic er al over is! Is dat niet een goed idee? einde Quote
Dat zou goed kunnen werken, er is alleen één probleem. Het werkt alleen goed als je een ouder topic over hetzelfde onderwerp eenvoudig kunt terugvinden en dat is helaas niet zo.
Soms zoek ik wel eens iets, waarvan ik zeker weet dat de gebruikte zoektermen voorkomen in vragen en antwoorden en dan krijg je doodleuk de melding dat er niets gevonden kon worden. Tja, dat gaat dan niet echt werken zo.....
De zoekfunctie op deze website lijkt echt helemaal nergens naar en is kompleet onbruikbaar..
Freya
einde Quote
Daar heb je wel een punt ja.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!