Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Online opzeggen

Geplaatst door: rubenis op: 24-09-2009 21:54
Vandaag belde ik met online om mijn abonnement per 1-12-2009 op te zeggen. Dit kon alleen precies op 1-11-2009 volgens een mij uitlachende, brutale en arrogante medewerkster. Mag dit juridisch om maar op 1 dag per jaar te kunnen opzeggen? En hoe controleer je dit wanneer je schriftelijk wilt opzeggen?
Reactie door onbekende gebruiker op 24-09-2009 21:59
De nieuwe Telecomwet (van 1 juli 2009) is duidelijk daarin.
Opzegging: 1 maand! Wel eerst de minimale contractduur uitdienen.
Waarom wilt u Online opzeggen?
In maart ben ik een abonnement aangegaan voor 6 maanden bij Parship, waarvan de eerste 3 maanden gratis. Echter na 6 maanden bleek Parship zich niet heeft gehouden aan de afspraken. Ze konden zich van deze aanbieding niets herinneren, en ik had geen bewijs. Op dat moment (juni) meteen opgezegd, zowel schriftelijk als mondeling. Het account werd in augustus ook geblokkeerd.
Naar mijn idee was alles goed afgelopen. Dit mislukte avontuur was afgerond. Alle emails opgeschoond. Echter, werd half Augustus weer een poging gedaan om 150 euro af te schrijven. Doordat ik mijn creditcard op vakantie was verloren, lukte dit niet. Maar hier kwam ik pas achter toen ze een aanmaning stuurde. Weer meerdere malen contact gehad en beweren wederom geen enkele email te hebben ontvangen, en brengen weer 150 euro in rekening voor November omdat ik niet heb opgezegd.
Heeft iemand gelijksoortige ervaringen? Wat zijn de stappen die ik kan ondernemen, want 450 euro extra betalen terwijl ik in de veronderstelling was maar 150 euro te hoeven betalen, is echt absurd.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor