Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

oneerlijke handelspraktijk

Geplaatst door: sdfg op: 27-10-2014 13:05
sdfg maandag 27 okt 2014, 13:04 ik heb dezelfde slechte ervaring met de keuken boeven van keukenkampioen. het stinkt aan alle kanten, montage is gratis en daarbij wordt € 1600 als korting gerekend voor installatie van 1 man in 1 dag dus € 200 p uur als je offertes vergelijkt tussen verschillende vestigingen zit er duizenden euro's prijsverschil voor precies dezelfde keuken (tot 40%)!! ik zou ook van de koopovereenkomst willen afzien op basis van de wet Oneerlijke handelspraktijken https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/consumentenrecht/oneerlijke-handelspraktijken/agressieve-handelspraktijken/ iemand ervaring met deze wet oneerlijke handelspraktijken?
Reactie door tijger1 op 27-10-2014 13:09
Welke oneerlijke handelspraktijk bedoelt u dan?
Reactie door tot15karakters op 27-10-2014 15:25
Na het invoeren van enkele namen bij jou in de buurt weet je gezien het aantal reacties welke je beter gelijk kunt overslaan... Als er niemand komt of reageerde op de misleidende mooie reclame moeten ze wel aanpassen of sluiten! Een half uurtje via zoeken namen in voeren is sneller en beter dan uren verspillen met opdringerige verkopers die afhankelijk van jou houding en reactie de prijs aanpassen.... Te duur en weglopen en soms krijg je zomaar nog extra korting.... Komt voor dus hoezo eerlijke verkopers?
Reactie door pieterwolters op 27-10-2014 18:11
Dus voor 1 dag werk geven ze 1600 euro korting? Netjes toch? Als ze slechts de werkelijke kosten voor 1 dag als korting zouden geven ben je slechter af. En je hebt nog altijd de keuze om ergens anders iets te gaan kopen als het je niet aanstaat.
Reactie door tijger1 op 27-10-2014 18:35
En u had toch ook de "goedkoopste" kunnen kiezen uit die offertes? Wel 40% "korting". En waarop dan wel?
Reactie door sdfg op 27-10-2014 18:40
Quote: pieterwolters schreef op maandag 27 okt 2014, 18:11: Dus voor 1 dag werk geven ze 1600 euro korting? Netjes toch? Als ze slechts de werkelijke kosten voor 1 dag als korting zouden geven ben je slechter af. En je hebt nog altijd de keuze om ergens anders iets te gaan kopen als het je niet aanstaat.einde Quote zo kunnen ze ook zeggen dat ze 16.000 euro korting geven door de installatie gratis te geven, 1600 is overdreven gewaardeerd voor 1 dag werk
Reactie door sdfg op 27-10-2014 18:42
Quote: tijger1 schreef op maandag 27 okt 2014, 18:35: En u had toch ook de "goedkoopste" kunnen kiezen uit die offertes? Wel 40% "korting". En waarop dan wel?einde Quote nee dat is juist het probleem dus ik voel mij zeer bekocht en belazerd
Reactie door tijger1 op 27-10-2014 18:51
Maar u had drie offertes. Dus verkeerde keuze gemaakt. Die zogenaamde kortingen zijn allemaal flauwekul. Dat is toch algemeen bekend?
Reactie door sdfg op 27-10-2014 18:52
de waarde van een keuken wordt niet meer bepaald door de kwaliteit van het product maar door de kwaliteit van onderhandelen
Reactie door tijger1 op 27-10-2014 18:54
Dat is altijd al het geval geweest met keukens. Niets nieuws onder de zon. Maar mag gewoon hoor.
Reactie door sdfg op 27-10-2014 19:02
Mag dat ook binnen een en hetzelfde bedrijf dat is misleidend.
Reactie door tijger1 op 27-10-2014 19:07
Quote: sdfg schreef op maandag 27 okt 2014, 19:02: Mag dat ook binnen een en hetzelfde bedrijf dat is misleidend. einde Quote Ja, dat mag. De een kan beter onderhandelen dan de ander.
Reactie door zoekster op 27-10-2014 19:08
Overigens heb ik al een paar keer de volgende truc van deze keukenboeren gelezen. Keukenkampioen is onderdeel van de Mandemakersgroep. Als u de offerte in de ene winkel laat maken, dan komt u in het Mandemakersbestand (online ter inzage bij alle Mandemakers). Gaat u vervolgens eens peilen bij een andere Keukenkampioen, of bij een andere winkel van de Mandemakersgroep (bijv. Brugman) dan weten ze al dat wat u is aangeboden en in de volgende winkel zullen ze een hogere offerte of dezelfde offerte aanbieden. Je moet dus eigenlijk steeds onder een andere naam en adres de offerte laten opstellen. Maar wat je echt het verstandigste is, is nergens voor tekenen als ze je een aanbod doen. Eerst een thuis rustig die offerte bekijken en er nog eens goed over nadenken of je dit wel echt wilt en googelen of deze offerte echt zo voordelig is. Je nooit onder druk laten zetten door een verkoper. Mandemakersgroep: Mandemakers Keukens, Keuken Kampioen, Brugman, Barletti, CVT, Keukenmaxx, Edmon Keukens, Morres, Sanders Meubelstad, Nieuwenhuis Keukens, De Tweede Kamer, Woonexpress, Wooning, KeukenConcurrent, Piet Klerkx, Montèl, Kuchendirect en Sanidirect. Allemaal een pot nat.
Reactie door sdfg op 27-10-2014 19:17
ik wil van de overeenkomst af en ben aan het uitzoeken tegen welke kosten dat kan. De annuleringskosten van 30% worden door een rechter niet altijd geaccepteerd. Annuleringskosten Een voorbeeld van dergelijke kosten zijn annuleringskosten: kosten die je dient te betalen als je de aankoop van een product of dienst annuleert. We hebben al eerder geschreven over de CBW-voorwaarden (Centrale Branchevereniging Wonen), waarbij je 30% kosten moet betalen bij annulering van aankoop van een product. Verschillende bedrijven die naar de rechter stapten om deze 30% annuleringskosten van weigerachtige klanten alsnog te ontvangen, werden echter in het ongelijk gesteld. Onredelijke voorwaarden Het laatste geval betreft meubelgigant Divano & Divani. Ook dit bedrijf uit Capelle aan de Ijssel kon, net zo min als eerder bijvoorbeeld Keukenconcurrent, aantonen wat concreet de schade was die het bedrijf had geleden, om in aanmerking te komen voor de 30% annuleringskosten. Op grond daarvan bepaalde de rechter opnieuw dat de 30% annuleringskosten, ondanks dat deze door de branchevereniging waren opgesteld, onredelijk waren. De consument had zich er terecht op beroepen dat de annuleringskostenregeling in de algemene voorwaarden niet rechtsgeldig was waardoor Divano & Divani het voorschot moest terugbetalen. Bedrijven zullen altijd stellen dat hun algemene voorwaarden rechtsgeldig én van toepassing zijn. Het is echter de rechter die bepaalt of een consument daadwerkelijk aan een dergelijke voorwaarde is gebonden.
Reactie door tijger1 op 27-10-2014 19:23
Gelukkig dat de Eerste Kamer niet tot die groep behoort.;-)
Reactie door zoekster op 27-10-2014 22:45
Quote: tijger1 schreef op maandag 27 okt 2014, 19:23: Gelukkig dat de Eerste Kamer niet tot die groep behoort.;-)einde Quote Die verdenk ik er ook van! (grinnik)
Reactie door zoekster op 27-10-2014 22:48
Quote: sdfg schreef op maandag 27 okt 2014, 19:17: ik wil van de overeenkomst af en ben aan het uitzoeken tegen welke kosten dat kan. De annuleringskosten van 30% worden door een rechter niet altijd geaccepteerd. einde Quote Zeg dat dan meteen! Dan wordt het een heel ander verhaal. Zeg eens wanneer u de keuken heeft gekocht? In wat voor stadium verkeert de overeenkomst. Is alles al opgemeten, heeft u al apparatuur uitgezocht, nog belangrijker, heeft u de verkoper al op de hoogte gesteld dat u de overeenkomst wil ontbinden? En heeft u al een aanbetaling gedaan?
Reactie door sdfg op 28-10-2014 09:45
ik heb de koopovereenkomst in januari 2014 getekend. ik heb in de week daarop juridisch advies gevraagd bij juridifoon maar die waarschuwden voor 30% kosten bij annulering. nu ik bij diverse filialen erachter kom dat ik 3.500 te veel betaald heb en de annuleringskosten bij 30% 3300 zijn is het risico van annuleren aanmerkelijk kleiner geworden ik lees op internet dat de rechter ook 10% annuleringskosten toekent en dan zou ik mijn verlies van 3300 naar 1100 kunnen terugbrengen en dat zou voor mij acceptabel zijn. de keuken is niet ingemeten, ik heb wel apparatuur uitgekozen en heb nog niet aangegeven aan de verkoper de koop te ontbinden ik moet tegen beroeps onderhandelaars zeer zwaar bewapenend zijn met alle rechten en argumenten anders wordt ik voor de tweede keer onder de voet gelopen vandaar dat ik nog niet naar de verkoper ben gegaan dat ik wil ontbinden
Reactie door sdfg op 28-10-2014 09:46
heb ook nog geen aanbetaling gedaan
Reactie door tijger1 op 28-10-2014 09:49
In januari 2014? Wanneer zou die keuken dan geplaatst worden?
Reactie door sdfg op 28-10-2014 09:52
na inmeten, in het contract staat dat ik in januari 2015 15% aanbetaling moet doen
Reactie door zoekster op 28-10-2014 11:43
Juridifoon? Wie is dat? Als u bedoelt jurofoon, dan lijkt me dat een zeer onwaarschijnlijk advies, aangezien ze zelf de informatie geven over de verlaging/kwijtschelding van de annuleringskosten. Als u het heeft over het juridisch loket, dan heeft u heel slecht advies gekregen. In een eerste week na aankoop, is 30% annuleringskosten zo goed als uitgesloten. U blijft er op hameren dat het elders goedkoper is, maar vanuit juridisch oogpunt is dat geen argument. Het is geheel wettelijk toegestaan dat de ene verkoper andere prijzen hanteert dan de andere, ook al zijn ze beiden Keukenkampioen. Overigens, ook als uw filiaal van KK nu lagere prijzen hanteert, kunt u daar geen rechten aan ontlenen. De overeenkomst wordt op een bepaalde datum gesloten en als een week later daar de keuken voor 3000 euro minder wordt verkocht, heeft u gewoon pech. En nu het al bijna een jaar na dato is, heeft u wat betreft de annuleringskosten omlaag halen/kwijtschelden veel minder kans. Het is heel goed mogelijk dat KK nu kan beargumenteren dat de annuleringskosten terecht zijn. Alles valt of staat met de kosten die KK tot nu toe heeft gemaakt om uw keuken in januari geplaatst te krijgen. En hoeveel winstderving ze hebben als u de keuken niet afneemt. Is er bijv. al apparatuur besteld, zijn er al monteurs ingehuurd. Dat soort dingen is allemaal van belang.
Reactie door 1953 op 30-10-2014 02:29
Interessant gegeven uw stelling in dezen. Waarschijnlijk te maken hebbend met franchiseondernemer, vandaar het enorme prijsverschil verklarend en de concurrentie in de naaste omgeving een factor spelend?
Reactie door sdfg op 30-10-2014 10:12
de afstand bedroeg niet meer dan 25 km dus dat lijkt me niet van toepassing. ik overweeg de overeenkomst te annuleren. Dat schijnt tussen de 10 en 15 % kosten met zich mee te brengen volgend de rechtspraak. Ben benieuwd naar de ervaring van anderen die ook geannuleerd hebben en wat voor bijkomende kosten zij hebben gehad voor advocaat en eventueel gerechtskosten. Quote: 1953 schreef op donderdag 30 okt 2014, 02:29: Interessant gegeven uw stelling in dezen. Waarschijnlijk te maken hebbend met franchiseondernemer, vandaar het enorme prijsverschil verklarend en de concurrentie in de naaste omgeving een factor spelend?einde Quote
Reactie door tijger1 op 30-10-2014 11:08
Wat doet de afstand er nu toe? En al zijn er wellicht mensen die "maar" 10% annuleringskosten hebben moeten betalen, dan kunt u daar nog helemaal geen rechten aan ontlenen, de meesten zullen niet pas na 10 maanden gaan annuleren, omdat ze elders goedkoper terecht denken te kunnen.
Reactie door sdfg op 30-10-2014 12:02
dat zeg ik juist dat de afstand er niet toe doet. ik vind een verschil van 35 % niet normaal Quote: tijger1 schreef op donderdag 30 okt 2014, 11:08: Wat doet de afstand er nu toe? En al zijn er wellicht mensen die "maar" 10% annuleringskosten hebben moeten betalen, dan kunt u daar nog helemaal geen rechten aan ontlenen, de meesten zullen niet pas na 10 maanden gaan annuleren, omdat ze elders goedkoper terecht denken te kunnen. einde Quote
Reactie door tijger1 op 30-10-2014 12:36
U begrijpt er blijkbaar nog steeds niets van.
Reactie door sdfg op 30-10-2014 12:45
ik begrijp het wel degelijk, dat er prijsverschillen zijn maar niet binnen een zelfde keuken kampioen concern een prijsverschil van 35 % Quote: tijger1 schreef op donderdag 30 okt 2014, 12:36: U begrijpt er blijkbaar nog steeds niets van.einde Quote
Reactie door tijger1 op 30-10-2014 12:54
Dan gaat u toch annuleren en dan ziet u vanzelf waar het schip strandt.
Reactie door pino123 op 30-10-2014 13:05
Dus, je tekent eerst een contract, daarna ga je verder zoeken en dan komt de keuken opeens goedkoper uit? Desnoods binnen hetzelfde bedrijf.... Had u niet eerst eens moeten gaan shoppen tussen de aanbieders? Waar ligt u verantwoordelijkheid in dit verhaal?
Reactie door sdfg op 30-10-2014 13:25
ja ik heb een fout begaan en wil daar voor compenseren, maar 30 % zonder dat er door de keukenboer uitvoering en heeft gedaan is excessief de leverancier heeft ook een verantwoordelijkheid, het is bizar dat onderhandelen de leverancier de mogelijkheid biedt grote prijsverschillen van duizenden euros te bedingen. op deze manier verliest de consument ieder vertrouwen in een keuken leverancier het gaat hierbij om duizenden euros, en je wordt genaaid waar je bij staat door beroepsonderhandelaars die er alleen op uit zijn je volledig uit te persen
Reactie door tijger1 op 30-10-2014 14:02
Ja hoor, ze staan met een pistool achter u om te tekenen. Hoe vaak wordt er al niet gezegd: ' Vraag offertes bij verschillende leveranciers en vergelijk thuis eerst', voordat u ergens tekent. En voordat u het vrasgt, ja ik werk bij Keukenkampioen ;-)
Reactie door sdfg op 30-10-2014 17:04
keuken boeren hebben dezelfde perverse bonuscultuur als die die de bankencrisis heeft veroorzaakt, de klant wordt als melk koe gezien Quote: tijger1 schreef op donderdag 30 okt 2014, 14:02: Ja hoor, ze staan met een pistool achter u om te tekenen. Hoe vaak wordt er al niet gezegd: ' Vraag offertes bij verschillende leveranciers en vergelijk thuis eerst', voordat u ergens tekent. En voordat u het vrasgt, ja ik werk bij Keukenkampioen ;-)einde Quote
Reactie door tijger1 op 30-10-2014 17:06
Dat mochten ze willen, dat ze dezelfde bonus krijgen. Maar u kunt uw keuken ook bij Ikea kopen, staan de prijzen vast.
Reactie door sdfg op 31-10-2014 22:29
Voor de keukenkampioen verkopers dagelijkse kost: Wat zijn oneerlijke handelspraktijken? Bedrijven moeten eerlijk te werk gaan als zij producten en diensten aan consumenten verkopen. Zij mogen de consument niet misleiden of agressief benaderen. Dat staat in de Wet oneerlijke handelspraktijken. Voorbeelden van oneerlijke handelspraktijken zijn: 1. informatie aan de consument geeft die niet juist is, of als hij informatie geeft die feitelijk correct is, maar die de gemiddelde consument op enigerlei wijze misleidt, bijvoorbeeld over de kenmerken van een product of dienst, over de prijs of over de aanbieder zelf (dit heet een ‘misleidende handeling’), of 2. nalaat de consument informatie te geven die voor de gemiddelde consument belangrijk is om een goede keuze te maken over een aankoop (dit heet een ‘misleidende omissie’), waardoor de gemiddelde consument een besluit over een aankoop neemt of kan nemen dat hij anders niet had genomen. Het is niet nodig dat de consument daadwerkelijk misleid is. Hij hoeft ook niet daadwerkelijk een besluit te nemen of tot een aankoop over te gaan. Het gaat erom dat de gemiddelde consument door de misleidende handelspraktijk een onjuist beeld had kúnnen krijgen en daardoor tot de aanschaf van een product of dienst had kúnnen overgaan die hij (mogelijk) anders niet had gedaan. In de wet is een ‘zwarte lijst’ opgenomen. Deze lijst bevat handelspraktijken die onder alle omstandigheden misleidend en dus altijd verboden zijn. Enkele voorbeelden staan hieronder vermeld. Ten aanzien van prijzen en beschikbaarheid: een product als ‘gratis’, ‘voor niets’ of ‘kosteloos’ aanprijzen, terwijl er toch kosten aan zijn verbonden ten onrechte beweren dat een product maar een zeer beperkte tijd beschikbaar zal zijn, of alleen onder speciale voorwaarden Quote: tijger1 schreef op donderdag 30 okt 2014, 14:02: Ja hoor, ze staan met een pistool achter u om te tekenen. Hoe vaak wordt er al niet gezegd: ' Vraag offertes bij verschillende leveranciers en vergelijk thuis eerst', voordat u ergens tekent. En voordat u het vrasgt, ja ik werk bij Keukenkampioen ;-)einde Quote
Reactie door tijger1 op 31-10-2014 22:37
Maar u hebt geen keuken gekocht bij mij. Ga dan annuleren en klaar.
Reactie door sdfg op 31-10-2014 22:38
Zeker is dat zij allemaal dezelfde (onbeschofte) verkooptechniek hanteren; viervoudige prijs berekenen t.o.v. je budget, bellen met de baas, 50%-verhaal, bellen met de baas. Prijzen/ontwerpen faxen naar hun "concurrent"; NIET dus, dit valt allemaal onder dezelfde hoed, om je te overtuigen dat je een topprijs hebt... Kort samengevat; het is dus 1 groot smerig spel en de belangen liggen bij 2 of 3 personen ergens boven aan die pyramide. Voor de koper is het niet transparant en is er sprake van een agressieve vorm van verkopen. Quote: tijger1 schreef op donderdag 30 okt 2014, 17:06: Dat mochten ze willen, dat ze dezelfde bonus krijgen. Maar u kunt uw keuken ook bij Ikea kopen, staan de prijzen vast.einde Quote
Reactie door tijger1 op 31-10-2014 22:39
Waarom hebt u uw huiswerk niet gedaan voordat u masr overwoog een keuken te kopen?
Reactie door sdfg op 31-10-2014 22:44
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 31 okt 2014, 22:39: Waarom hebt u uw huiswerk niet gedaan voordat u masr overwoog een keuken te kopen?einde Quote nalaat de consument informatie te geven die voor de gemiddelde consument belangrijk is om een goede keuze te maken over een aankoop (dit heet een ‘misleidende omissie’), waardoor de gemiddelde consument een besluit over een aankoop neemt of kan nemen dat hij anders niet had genomen.
Reactie door sdfg op 31-10-2014 22:47
Quote: tijger1 schreef op donderdag 30 okt 2014, 17:06: Dat mochten ze willen, dat ze dezelfde bonus krijgen. Maar u kunt uw keuken ook bij Ikea kopen, staan de prijzen vast.einde Quote elke willekeurige keukenspecialist bespringt zijn potentiële klanten alsof zijn leven afhangt van de verkoop van deze ene keuken aan deze ene klant. De argeloze klant krijgt vaak de vraag of hij voor het eerst naar een keuken op zoek is. Zeg nooit ja. Want de verkoper zal vervolgens al zijn verkooptrucs op je loslaten. En er zijn nogal wat trucs: de klant lang aan de praat houden over koetjes en kalfjes die niets met keukens te maken hebben, hem zes keer de hele showroom rondslepen tot de blaren op zijn voeten staan, de klant murw praten over prijzen en suggereren dat hij er speciaal voor jou, geweldige klant, nog duizenden guldens weet af te krijgen - iets wat hij voor anderen uiteraard nóóit zou doen. En die aanbieding geldt doorgaans 'alleen vandaag'. Voor je het weet, heb je een keuken gekocht die naar je zin, noch redelijk geprijsd is
Reactie door tijger1 op 31-10-2014 23:24
Dan bent u dus blijkbaar heel makkelijk in te pakken.
Reactie door pino123 op 01-11-2014 00:48
Quote: sdfg schreef op donderdag 30 okt 2014, 17:04: keuken boeren hebben dezelfde perverse bonuscultuur als die die de bankencrisis heeft veroorzaakt, de klant wordt als melk koe gezien Quote: tijger1 schreef op donderdag 30 okt 2014, 14:02: Ja hoor, ze staan met een pistool achter u om te tekenen. Hoe vaak wordt er al niet gezegd: ' Vraag offertes bij verschillende leveranciers en vergelijk thuis eerst', voordat u ergens tekent. En voordat u het vrasgt, ja ik werk bij Keukenkampioen ;-)einde Quote einde Quote En een stel domme klanten die daar intrapt... Maar je zal 30% moeten betalen of die keuken afnemen. Bezint eer gij begint..... Maar steeds ligt de schuld bij de keukenboer, TS........... totaal geen schuld, knap hoor hoe u steeds uw eigen verantwoordelijkheid weet te omzeilen. Persoonlijk vind ik u ook een 'niet zo slimme consument'.
Reactie door sdfg op 01-11-2014 11:22
Ja ik heb een fout gemaakt maar dit is de eerste keuken in mijn leven die ik koop. Een keukenboer is dagelijks bezig met verkopen en onderhandelen. de leverancier heeft ook een verantwoordelijkheid, het is bizar dat onderhandelen de leverancier de mogelijkheid biedt grote prijsverschillen van duizenden euros te bedingen. op deze manier verliest de consument ieder vertrouwen in een keuken leverancier het gaat hierbij om duizenden euros, en je wordt genaaid waar je bij staat door beroepsonderhandelaars die er alleen op uit zijn je volledig uit te persen om in aanmerking te komen voor de 30% annuleringskosten, met het bedrijf aantonen wat concreet de schade was die het bedrijf had geleden, . Op grond daarvan bepaalde de rechter opnieuw dat de 30% annuleringskosten, ondanks dat deze door de branchevereniging waren opgesteld, onredelijk waren. Quote: pino123 schreef op zaterdag 1 nov 2014, 00:48: Quote: sdfg schreef op donderdag 30 okt 2014, 17:04: keuken boeren hebben dezelfde perverse bonuscultuur als die die de bankencrisis heeft veroorzaakt, de klant wordt als melk koe gezien Quote: tijger1 schreef op donderdag 30 okt 2014, 14:02: Ja hoor, ze staan met een pistool achter u om te tekenen. Hoe vaak wordt er al niet gezegd: ' Vraag offertes bij verschillende leveranciers en vergelijk thuis eerst', voordat u ergens tekent. En voordat u het vrasgt, ja ik werk bij Keukenkampioen ;-)einde Quote einde Quote En een stel domme klanten die daar intrapt... Maar je zal 30% moeten betalen of die keuken afnemen. Bezint eer gij begint..... Maar steeds ligt de schuld bij de keukenboer, TS........... totaal geen schuld, knap hoor hoe u steeds uw eigen verantwoordelijkheid weet te omzeilen. Persoonlijk vind ik u ook een 'niet zo slimme consument'. einde Quote
Reactie door tijger1 op 01-11-2014 11:35
Maar met al die citaten hier op het forum bereikt u helemaal niets. En wie heeft er nu vertrouwen in een keukenleverancier? Toch net zo nin als in een tweede handsauto handelaar? Het is uw huisarts niet of de dominee.
Reactie door sdfg op 01-11-2014 11:55
Quote: tijger1 schreef op donderdag 30 okt 2014, 14:02: Ja hoor, ze staan met een pistool achter u om te tekenen. Hoe vaak wordt er al niet gezegd: ' Vraag offertes bij verschillende leveranciers en vergelijk thuis eerst', voordat u ergens tekent. En voordat u het vrasgt, ja ik werk bij Keukenkampioen ;-)einde Quote de wet spreekt van ongepaste beïnvloeding: uitbuiten van een machtspositie ten aanzien van de consument om, zelfs zonder gebruik van of dreiging met fysiek geweld, pressie uit te oefenen op een wijze die het vermogen van de consument om een geïnformeerd besluit te nemen, aanzienlijk beperkt; dus het gaat veel verder dan een mes en wapens gebruiken
Reactie door tijger1 op 01-11-2014 12:14
Ja hoor, u kreeg als zwakzinnige een keuken opgedrongen. Het is mooi.
Reactie door sdfg op 01-11-2014 12:28
het tekent de keukenboer dat hij klanten onderschied in zwakzinnig en niet zwakzinnig. dus als een keukenboer geen zwakzinnige tegenover zich vindt is alles toegestaan? Het is niet nodig dat de consument daadwerkelijk misleid is. Hij hoeft ook niet daadwerkelijk een besluit te nemen of tot een aankoop over te gaan. Het gaat erom dat de gemiddelde consument door de misleidende handelspraktijk een onjuist beeld had kúnnen krijgen en daardoor tot de aanschaf van een product of dienst had kúnnen overgaan die hij (mogelijk) anders niet had gedaan. Quote: tijger1 schreef op zaterdag 1 nov 2014, 12:14: Ja hoor, u kreeg als zwakzinnige een keuken opgedrongen. Het is mooi.einde Quote
Reactie door tijger1 op 01-11-2014 12:39
Als u nu verleden jaar al die citaten bestudeerd had, had u nu geen probleem gehad. Mosterd na de maaltijd.
Reactie door sdfg op 01-11-2014 12:39
Quote: tijger1 schreef op zaterdag 1 nov 2014, 12:39: Als u nu verleden jaar al die citaten bestudeerd had, had u nu geen probleem gehad. Mosterd na de maaltijd.einde Quote Consumenten worden soms flink onder druk gezet als ze een nieuwe keuken willen kopen”, aldus Vereniging Eigen Huis. “Veel keukenverkopers proberen de klant direct de koopovereenkomst te laten tekenen. Maar over de annuleringskosten die de koper moet betalen als hij toch van de koop afziet zegt de verkoper niets of blijft hij onduidelijk.” De vereniging liet een mysteryshopper tien keukenzaken bezoeken, verspreid over heel Nederland. “In vier van de tien gevallen werd de mysteryshopper onder druk gezet om direct te tekenen met een zogenaamd eenmalige aanbieding met kortingen oplopend tot wel 40 procent. Deze kortingen bleken echter ook op een later moment nog geldig. In een ander geval werd de leidinggevende ingeschakeld om extra druk op de koper te zetten.”
Reactie door sdfg op 01-11-2014 12:53
Dus de keukenboer maakt onderscheid tussen slimme klanten en niet slimme klanten. Bij de slimme klant mag hij andere prijzen rekenen dan oor niet slimme klanten??? En het maken van een fout rechtvaardigt het om de prijzen met 35% omhoog te gooien? Quote: pino123 schreef op zaterdag 1 nov 2014, 00:48: Quote: sdfg schreef op donderdag 30 okt 2014, 17:04: keuken boeren hebben dezelfde perverse bonuscultuur als die die de bankencrisis heeft veroorzaakt, de klant wordt als melk koe gezien Quote: tijger1 schreef op donderdag 30 okt 2014, 14:02: Ja hoor, ze staan met een pistool achter u om te tekenen. Hoe vaak wordt er al niet gezegd: ' Vraag offertes bij verschillende leveranciers en vergelijk thuis eerst', voordat u ergens tekent. En voordat u het vrasgt, ja ik werk bij Keukenkampioen ;-)einde Quote einde Quote En een stel domme klanten die daar intrapt... Maar je zal 30% moeten betalen of die keuken afnemen. Bezint eer gij begint..... Maar steeds ligt de schuld bij de keukenboer, TS........... totaal geen schuld, knap hoor hoe u steeds uw eigen verantwoordelijkheid weet te omzeilen. Persoonlijk vind ik u ook een 'niet zo slimme consument'. einde Quote
Reactie door sdfg op 01-11-2014 12:55
dus de bakker mag hetzelfde brood voor een slimme klant voor een andere prijs verkopen?
Reactie door sdfg op 01-11-2014 12:59
Zwarte lijst In de wet is een ‘zwarte lijst’ opgenomen. Deze lijst bevat handelspraktijken die onder alle omstandigheden misleidend en dus altijd verboden zijn. Enkele voorbeelden staan hieronder vermeld. Ten aanzien van prijzen en beschikbaarheid: een product als ‘gratis’, ‘voor niets’ of ‘kosteloos’ aanprijzen, terwijl er toch kosten aan zijn verbonden ten onrechte beweren dat een product maar een zeer beperkte tijd beschikbaar zal zijn, of alleen onder speciale voorwaarden
Reactie door zoekster op 01-11-2014 13:05
U bent aan het doordraaien, heeft u nu al met Keukenkampioen overlegd? Heeft u al de jurist benaderd die ik u voorstelde om te annuleren?
Reactie door sdfg op 01-11-2014 13:15
ik draai niet door,het overkomt grote groepen consumenten. en nee nog geen overleg geweest, ik leer veel van alle reacties die helpen mij om beter te kunnen analyseren waarom en hoe het fout is gegaan. Ik hoop dat andere keuken kopers en verkopers erwat aan hebben. het is zeer vervelend om een groot bedrag in vertrouwen te hebben uitgegeven bij een bedrijf dat je vertrouwen misbruikt en je voor zwakzinnig, niet slim wordt uitgemaakt zodat de prijs nog verder opgedreven kan worden. Quote: zoekster schreef op zaterdag 1 nov 2014, 13:05: U bent aan het doordraaien, heeft u nu al met Keukenkampioen overlegd? Heeft u al de jurist benaderd die ik u voorstelde om te annuleren?einde Quote
Reactie door zoekster op 01-11-2014 13:24
Het komt op mij over dat u zelf degene bent met wie u het meeste communiceert. Ik ben er in ieder geval klaar mee.
Reactie door tijger1 op 01-11-2014 16:33
U hebt nog geen cent uitgegeven. Maar er reageert hier heus geen advocaat die er gratis voor gaat zorgen dat u gegarandeerd geen cent hoeft te betalen.
Reactie door sdfg op 01-11-2014 19:25
Quote: tijger1 schreef op zaterdag 1 nov 2014, 16:33: U hebt nog geen cent uitgegeven. Maar er reageert hier heus geen advocaat die er gratis voor gaat zorgen dat u gegarandeerd geen cent hoeft te betalen.[/quote ik wil geen gratis advocaat, ben bereid voor een advocaat te betalen en hoef niks gratis, werkt u dan wel gratis soms, dat is totaal niet de kwestie waar het hier om draait. het gaat erom dat een keuken een vaste waarde heeft en nooit afhankelijk mag zijn van de persoon die het koopt. Een product heeft een vaste waarde en het is ridicuul dat de prijs wat je betaald afhankelijk is of consument goed kan onderhandelen, zwakzinnig , slim is of andere drogredenen. daardoor is de keukenhandel per definitie onbetrouwbaar.
Reactie door tijger1 op 01-11-2014 19:32
Ik hoef al jaren niet meer te werken. Spullen hebben natuurlijk helemaal geen vaste waarde.
Reactie door sdfg op 02-11-2014 12:42
Als je er echt vanaf wil , zul je geen 30% hoeven te betalen: -In soortgelijke gevallen achtte de rechter/geschillencommissie 30% onredelijk bij zo'n korte termijn tussen koop en opzegging -Tevens kun je bij rechter KC daadwerkelijke schade laten aantonen. Dan moeten ze met inkoopcijfers etc komen, dat willen ze juist niet. Bij mijn weten zijn jaarcijfers ook niet openbaar -Tevens aanvoeren dat aangegeven hebt dat je de kleine lettertjes niet kon lezen, en dat verkoper deze slechts deels mondeling toegelicht heeft, zonder annuleringskosten en recht op 18 dagen vrijblijvende offerte te noemen. -Beroep op wet OHP (oneerlijke handelspraktijken): niet naleven AV (18 dagen bedenktijd), agressieve verkoop. Quote: tijger1 schreef op zaterdag 1 nov 2014, 19:32: Ik hoef al jaren niet meer te werken. Spullen hebben natuurlijk helemaal geen vaste waarde.einde Quote
Reactie door tijger1 op 02-11-2014 13:04
Neem uw eigen adviezen ter harte.
Reactie door sdfg op 02-11-2014 18:23
ik ben inderdaad voornemens om op alle sociale media als Facebook en forums de KK in een kwaad daglicht te stellen met de slechte ervaringen. ik woon een paar honderd meter van het filiaal vandaan en ben voornemens op een paar drukke dagen te gaan flyeren zodat bezoekers aan KK zich wel twee keer bedenken voordat ze met KK in zee gaan.
Reactie door tijger1 op 02-11-2014 19:07
Quote: sdfg schreef op zondag 2 nov 2014, 18:23: ik ben inderdaad voornemens om op alle sociale media als Facebook en forums de KK in een kwaad daglicht te stellen met de slechte ervaringen. ik woon een paar honderd meter van het filiaal vandaan en ben voornemens op een paar drukke dagen te gaan flyeren zodat bezoekers aan KK zich wel twee keer bedenken voordat ze met KK in zee gaan. einde Quote Onfatsoenlijk.
Reactie door sdfg op 02-11-2014 19:17
wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, wie met pek omgaat wordt ermee besmet, boontje komt om zijn loontje , een tevreden klant is geen onruststoker. keukenboeren gooien hun eigen glazen in, het wemelt van klachten met schrijnende onfatsoenlijke van consumenten, het wordt de hoogste tijd dat er eens wat aan gedaan wordt Consumenten worden nog steeds onder druk gezet als ze een keuken willen kopen, concludeert de mysteryshopper van Vereniging Eigen Huis. Steven Wayenberg, beleidsadviseur bij de vereniging: 'We pleiten daarom voor een bedenktijd voor keukenkopers. Er geldt bijvoorbeeld al een bedenktijd voor producten die op afstand (via internet of telefonisch bijvoorbeeld) worden gekocht, voor de koop van woningen door consumenten én bij colportage. Bij dat laatste wordt een consument door de verkoper aan de deur vaak onder druk worden gezet om meteen te beslissen. Die druk wordt ook regelmatig ervaren bij keukenverkopers. Om die reden willen wij die bedenktijd in deze sector.' Uit gesprekken met Nederlandse keukenleveranciers blijkt dat ze inzien dat er wat moet veranderen in de keukenbranche om niet verder terrein te verliezen. Klanten nemen niet meer alles voor lief en willen niet onder druk worden gezet. Ze accepteren geen wazige kortingen meer, waarbij ze het gevoel krijgen in de maling te worden genomen. Ze willen transparantie, een eerlijke prijs en die vervolgens kunnen meten met de kwaliteit.
Reactie door pino123 op 02-11-2014 21:54
@sdfg, U komt nogal drammerig, onbehoorlijk en vervelend over. U kunt uw gelijk niet halen dus gaat u de firma maar door het slijk heen halen. Moet u vooral doen, heeft u straks nog een rechtzaak rondom smaad aan uw broek. Kijken wat dan de keuken dan kost. Alle wet-artikeltjes die u er nu bijhaalt, had u van de te voren moeten doorlezen. Het begint een beetje zielige vormen aan te nemen.
Reactie door sdfg op 02-11-2014 22:43
Er zouden meer mensen tegen keukenboeren moeten drammen dan zouden ze zichzelf wel fatsoenlijker gaan gedragen. eigen huis is een onafhankelijke organisatie en die heeft het onderzocht en hun bevindingen komen precies overeen wat mij is overkomen en helaas veel te veel mensen overkomt. ik zal geen firma door het slijk halen maar bezoekers van KK waarschuwen waar vele consumenten de mist ingegaan zijn. ik maak een flyer met bevindingen die allemaal terug te vinden en lezen zijn op internet. Als bezoekers dat voor hun bezoek lezen, kunnen ze zelf wel beslissen wat ze ermee doen, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dat heeft niets met smaad te maken. Uit gesprekken van Eigenhuis met Nederlandse keukenleveranciers blijkt dat ze inzien dat er wat moet veranderen in de keukenbranche om niet verder terrein te verliezen. Klanten nemen niet meer alles voor lief en willen niet onder druk worden gezet. Ze doen research op internet en accepteren geen wazige kortingen meer, waarbij ze het gevoel krijgen in de maling te worden genomen. Ze willen transparantie, een eerlijke prijs en die vervolgens kunnen meten met de kwaliteit. Zoals een keukenleverancier stelt: 'Het is slechts een kwestie van tijd. Dan zullen de agressieve verkoopmethodes definitief verdwenen zijn.' Quote: pino123 schreef op zondag 2 nov 2014, 21:54: @sdfg, U komt nogal drammerig, onbehoorlijk en vervelend over. U kunt uw gelijk niet halen dus gaat u de firma maar door het slijk heen halen. Moet u vooral doen, heeft u straks nog een rechtzaak rondom smaad aan uw broek. Kijken wat dan de keuken dan kost. Alle wet-artikeltjes die u er nu bijhaalt, had u van de te voren moeten doorlezen. Het begint een beetje zielige vormen aan te nemen. einde Quote
Reactie door pino123 op 03-11-2014 11:16
Fijn voor u, deze informatie had u nog steeds voorafgaande aan uw aankoop kunnen ophalen van internet. U beschrijft dat klanten zich niet meer alles voor lief nemen, waarom u dan wel? Dus de gemiddelde klant wordt wijzer en u niet. Nogmaals flyeren voor een winkel is geen alternatief en ik mis totaal de eigen verantwoordelijkheden van consumenten in uw verhaal! Nogmaals er wordt geen pistool tegen uw hoofd gezet en uw gezond verstand was ook gewoon aanwezig, of toch niet??
Reactie door sdfg op 03-11-2014 12:02
dit soort informatie is voor iedereen van belang die een keuken koopt. de consument verdient veel meer bescherming dan nu wettelijk is geregeld. de consument koopt eens in de 10-20 jaar een keuken, en de keukenboer is iedere dag en buit die ongelijke positie uit door niet transparant, een oneerlijke prijs en niet de kwaliteit te beiden als eenmaal getekent is. de vele negatieve ervaringen bij keukenboeren op internet worden ook nog eens bevestigd door onafhankelijk onderzoek van eigen huis. de keukenboeren worden zelf onder druk van internet, sociale media en dit soort forums in een dermate kwaad daglicht gezet dat ze inzien hun eigen glazen in te gooien en hun branche naar de ondergang helpen. De eigen verantwoordelijkheid van consumenten is terecht punt, maar je zou ook op goed vertrouwen een winkel binnenstappen zonder eerst uitgebreid onderzoek te hebben gedaan. U stelt dat bedrijven per definitie onbetrouwbaar zijn en de consument zelf op basis van internet onderzoek de rotte appels er maar moet uithalen. De economie zou volstrekt in elkaar storten als de consument voor iedere uitgave eerst moet gaan googelen of het bedrijf wel transparantie is, een eerlijke prijs vraagt en die vervolgens kunnen meten met de kwaliteit. het mag niet zo zijn dat keukenboeren maar mogen aanrommelen omdat de consument geen uitgebreid onderzoek heeft gedaan. Flyeren zal wel degelijk met name op drukke dagen helpen de druk te verhogen en medestanders te vinden. dat verhaal van dwang met een mes en pistool slaat helemaal nergens op dat , dus alles waar geen mes en pistool aan te pas komt is dan geoorloofd om maar een koopovereenkomst te tekenen? Kijk naar wat de financiële sector gemanipuleerd heeft en consumenten in de problemen heeft gebracht zonder mes en pistool! u legt de verantwoording allen bij de consument, wat vindt u dan de verantwoording van de keukenboer? Quote: pino123 schreef op maandag 3 nov 2014, 11:16: Fijn voor u, deze informatie had u nog steeds voorafgaande aan uw aankoop kunnen ophalen van internet. U beschrijft dat klanten zich niet meer alles voor lief nemen, waarom u dan wel? Dus de gemiddelde klant wordt wijzer en u niet. Nogmaals flyeren voor een winkel is geen alternatief en ik mis totaal de eigen verantwoordelijkheden van consumenten in uw verhaal! Nogmaals er wordt geen pistool tegen uw hoofd gezet en uw gezond verstand was ook gewoon aanwezig, of toch niet??einde Quote
Reactie door sdfg op 03-11-2014 12:23
mijn drammerigheid wordt door keukenbranche uitgelokt, consumenten willen transparantie, een eerlijke prijs en die vervolgens kunnen meten met de kwaliteit. Zoals een keukenleverancier stelt: 'Het is slechts een kwestie van tijd. Dan zullen de agressieve verkoopmethodes definitief verdwenen zijn.' De keukenboeren leggen nu het probleem neer bij de consument die het maar moeten uit onderhandelen. Quote: pino123 schreef op zondag 2 nov 2014, 21:54: @sdfg, U komt nogal drammerig, onbehoorlijk en vervelend over. U kunt uw gelijk niet halen dus gaat u de firma maar door het slijk heen halen. Moet u vooral doen, heeft u straks nog een rechtzaak rondom smaad aan uw broek. Kijken wat dan de keuken dan kost. Alle wet-artikeltjes die u er nu bijhaalt, had u van de te voren moeten doorlezen. Het begint een beetje zielige vormen aan te nemen. einde Quote
Reactie door tijger1 op 03-11-2014 12:36
Maar uw probleem gaat echt niet vanzelf over met 50 bijdragen hier op de site. Want hier worden geen keukens verkocht.
Reactie door pino123 op 03-11-2014 15:50
de consument verdient veel meer bescherming dan nu wettelijk is geregeld. Welke bescherming heeft u het over, er geldt dezelfde bescherming als bij de aanschaf van een televisie. En ja, het lijkt mij handig om daar jezelf eerst goed over te informeren voordat je een aankoop doet, je praat hier namelijk niet over de aanschaf van een brood. de consument koopt eens in de 10-20 jaar een keuken, en de keukenboer is iedere dag en buit die ongelijke positie uit door niet transparant, een oneerlijke prijs en niet de kwaliteit te beiden als eenmaal getekent i Totale nonsens, niet iedere keukenboer is niet transparant. Niet iedere keukenboer geeft een oneerlijke prijs en kwaliteit. Het is de maatstaf die u als consument er aan hangt. Flyeren zal wel degelijk met name op drukke dagen helpen de druk te verhogen en medestanders te vinden. Bij mensen die een keuken gaan aanschaffen? Absoluut niet, vraag maar eens aan alle klanten of zij ook bij andere aanbieders te raden gaan, 90% doet dat, dat u dat niet heeft gedaan is uw probleem. De economie zou volstrekt in elkaar storten als de consument voor iedere uitgave eerst moet gaan googelen of het bedrijf wel transparantie is, een eerlijke prijs vraagt en die vervolgens kunnen meten met de kwaliteit. Dat klopt, maar u gaat nu op de mooie blauwe ogen van de aanbieder af, doet u precies hetzelfde bij de aanschaf van een auto? Of kijkt u ook eerst naar de reviews? Ik wel in ieder geval! Wat u doet is uw probleem ver-algemeniseren, uw probleem is in uw ogen het probleem van duizenden consumenten, nu dat is nu net niet het geval. dat verhaal van dwang met een mes en pistool slaat helemaal nergens op dat , dus alles waar geen mes en pistool aan te pas komt is dan geoorloofd om maar een koopovereenkomst te tekenen Nog steeds gaat deze wettelijk op, u heeft bij uw volle verstand getekend voor een keuken. Niets anders dan dat! U heeft een transparante eerlijke prijs gekregen, u heeft alleen niet het onderste uit de kan eruit weten te halen. Alles stond op papier, kosten van de keuken, inbouwapparatuur, en inbouwkosten. U had met uw offerte naar een andere aanbieder kunnen gaan om daar de prijzen te vergelijken, dat heeft u niet gedaan... En dan is meteen de hele keukenbranche rot.... Nu dat denk ik niet. Ik stop er nu mee, wat u er verder mee doet is uw probleem, op deze site heeft u helaas geen medestanders!
Reactie door tijger1 op 03-11-2014 16:01
@pino123 En al zou de Ts hier wel medestanders vinden, wat heeft hij of zij daar dan aan? Helemaal niets, want hij of zij moet met KK aan de slag.
Reactie door sdfg op 04-11-2014 12:05
ik ga eerst met KK praten, als dat niest oplevert ga ik annuleren tegen 10 max 15% en als ze er niet mee akkoord gaan onderneem ik juridische stappen en ga ik flyeren op drukke dagen bij verschillende filialen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!