Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Onbeschofte medewerker bij Global Garden Zwaanshoek

Geplaatst door: freijda op: 26-05-2014 12:31
Onlangs kocht ik bij Global Garden Zwaanshoek graszoden, helaas leidde dit tot een zeer nare ervaring qua klantenserviceniveau. De vrouwelijke medewerker die ik aan de telefoon sprak, gaf aan dat er nog een klein partijtje voorhanden was. Ik vroeg of ik bij het afhalen kon beslissen of ik alle graszoden mee zou nemen, of slechts een deel (ik kon 's middags pas inschatten hoeveel ik exact nodig had). Dit was geen enkel probleem, zo werd aangegeven. Toen ik enkele uren later de graszoden kwam afhalen en aangaf de helft mee te willen nemen (er bleef een handvol zoden over), werd echter een totaal andere toon aangeslagen. "Beetje jammer hè?" "De hele partij reserveren en dan maar de helft willen kopen, ik had aan een ander zo de hele partij kunnen verkopen", zo blafte medewerker P. mij toe. Ik legde P. rustig uit dat zijn collega mij zelf had voorgesteld om ter plekke aan te geven hoeveel ik daadwerkelijk wilde afnemen en dat het dus verstandig zou zijn om uniform beleid te maken mbt reserveringen. P. was echter niet bereid om te luisteren en liep hoofdschuddend, mopperend en kwaad kijkend weg. Zijn jonge collega hielp mij vervolgens (duidelijk opgelaten) met het inladen van de graszoden en gaf nog aan dat de baas van Global Garden zijn medewerkers onlangs nog had opgedragen vooral vriendelijk te zijn tegen klanten. Van P. heb ik ondanks zijn wangedrag niets meer gehoord, ik had gehoopt op excuses, want dit gedrag ging alle perken te buiten om het maar in een passende beeldspraak te verwoorden. Een dikke min voor Global Garden Zwaanshoek. Het is een prachtige winkel, maar medewerkers zoals P. zouden ze niet met klanten in contact moeten laten komen.
Reactie door tijger1 op 26-05-2014 12:46
Misschien had die medewerker een dipje, of een probleem? En wilt u hierover nu discussiëren?
Reactie door freijda op 26-05-2014 12:54
Quote: tijger1 schreef op maandag 26 mei 2014, 12:46: Misschien had die medewerker een dipje, of een probleem? En wilt u hierover nu discussiëren? einde Quote Dit forum is er om andere consumenten met raad en daad bij te staan. Mijn advies is dan ook om bij bezoek een deze winkel, in ogenschouw te nemen dat men het risico loopt om geschoffeerd te worden. Als het allemaal wel mee gevallen was en de medewerker 'een dipje' of 'een probleem' had gehad, had hij nog steeds alle mogelijkheden gehad om een en ander recht te zetten. Tussen het moment dat ik mij meldde bij zijn balie en zijn 'uitbarsting' zaten zeker tien minuten (ik moest eerst nog langs de kassa), er was dus gewoon sprake van onbeschoft gedrag en weloverwogen. Mijn dag was er in elk geval voor een paar uur, flink door verpest. Ik gun dat andere consumenten niet!
Reactie door tijger1 op 26-05-2014 12:55
Had u dan niet beter zijn chef kunnen aanspreken. Dit hier plaatsen is een beetje zinloos.
Reactie door freijda op 26-05-2014 12:59
Quote: tijger1 schreef op maandag 26 mei 2014, 12:55: Had u dan niet beter zijn chef kunnen aanspreken. Dit hier plaatsen is een beetje zinloos.einde Quote Nee dat is zeker niet zinloos. Iedereen die deze firma opzoekt op internet, kan dit verhaal lezen. Men was binnen Global Garden op de hoogte van dit incident en heeft er niets mee gedaan.
Reactie door aurora1 op 26-05-2014 21:39
U had ook weg kunnen gaan en die graszoden er kunnen laten liggen.
Reactie door zoekster op 26-05-2014 21:55
Quote: aurora1 schreef op maandag 26 mei 2014, 21:39: U had ook weg kunnen gaan en die graszoden er kunnen laten liggen.einde Quote Daar dacht ik ook al aan, had ik absoluut gedaan. (of een buisje met norrit geslikt, hint ;-)hint
Reactie door aurora1 op 26-05-2014 22:31
Ik ook. Hint is duidelijk....straks kunnen we Jeremy weer zien met zijn hemden en mutsjes.
Reactie door freijda op 28-05-2014 13:35
Quote: aurora1 schreef op maandag 26 mei 2014, 21:39: U had ook weg kunnen gaan en die graszoden er kunnen laten liggen.einde Quote Ik moest me eerst melden bij P., vervolgens naar de kassa (afrekenen), de kas belt vervolgens naar P. om de zoden klaar te leggen. Toen ik betaald had en graag wilde inladen, vond meneer het tijd voor een schoffering. Ik had die zoden nodig en ben vertrokken, totaal overrompeld door zoveel lompheid.
Reactie door zoekster op 28-05-2014 18:49
Ach weet u, zulke mensen snijden zichzelf in de vingers. Zoiets heb ik jaren geleden meegemaakt op de markt. Ik moest 15 meter stof hebben. Ik koos de stof uit en de marktvrouw begint af te rollen, maar houdt aan het eind nog 70 cm over. Meestal geven ze het laatste stukje er gratis bij of ze maken er een coupon van voor andere klanten. Maar nee, van deze troel moest en zou ik die 70 cm erbij kopen, of ik daar nou behoefte aan had of niet. Nee, ze ging me echt niet alleen die 15 meter verkopen en dat zij dan met die 70 cm bleef zitten. Dus ik zei: no deal. Toen werd het hard tegen hard. Zij stond erop, nogal agressief, dat ik dat stuk erbij kocht. En ik bleef ook voet bij stuk houden. 15 meter en geen cm meer. Op een gegeven moment nam ik een besluit, ik liet haar met haar stof achter. Ik kreeg me daar een scheldpartij over me heen. Ze blèrde de hele markt bij elkaar. Maar ook andere potentiële klanten die bij haar stal liepen gauw van haar weg. Met zo iemand wil toch niemand zaken doen. Je gaat er ook nooit meer naar terug.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor