Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Omzetten zakelijk nummer naar particulier

Geplaatst door: pcgerrit op: 27-04-2015 07:46
Bij zakelijk nummer ( met bestaand contract ) naar particulier geeft de helpdesk verkeerde antwoorden. Er zouden alleen omzettings kosten in rekening worden gebracht. ( € 14,74 ) op mijn vraag of ik dan zou vastzitten aan zakelijke abonnements kost werd verteld dat dit niet zo is. Na het lezen van formulier wat ik getekend moest opsturen kreeg ik twijfel. Op de SMS van JorritM waarin wordt gevraagd of er goed was geholpen nogmaals gevraagd of ik dan nergens aan vast zou zitten. Dat werd bevestigd en ik hoefde mij geen zorgen te maken. Daarvan heb ik screen shots. Omzetting is gebeurt. Na een maand kunnen porteren naar BEN ( 11,50 per maand ) en daarna stuurt Vodafone mij een rekening ivm contract breuk. Die rekening kon ik pas inzien nadat ik een klantnummer heb gekregen waaronder ik blijkbaar sta geregistreerd. ( nooit met mij gecommuniceerd ) Contact met helpdesk en email gestuurd aan helpdesk. Na week een reactie dat ze niets voor mij kunnen betekenen. Vervolgens diverse emails gestuurd aan [edit - redactie: van Vodafone maar geen antwoord meer. Rekening van € 544,- Ik vindt dat ik ben opgelicht. Ik wilde graag bestaand GSM nummer houden. Bel van te voren. Krijg SMS bevestiging. en toch proberen geld te beuren. nu eerste aanmaning gekregen, ze willen geld zien.
Reactie door diumenge op 27-04-2015 09:36
Dus de kosten zitten niet in het omzetten van een zakelijke aansluiting naar een particuliere, maar in het vervolgens omzetten van de particuliere aansluiting naar een andere provider? Lijkt mij logisch als er nog een contract met Vodafone was, ongeacht of dat nu zakelijk of particulier is.
Reactie door tijger1 op 27-04-2015 10:42
Blijkbaar had u uw contract nog niet uitgediend, en ja, als u dan opzegt, moet u gewoon betalen.
Reactie door aurora1 op 27-04-2015 10:49
Had u met het omzetten met nummerbehoud naar de nieuwe provider niet eerst de einddatum van uw abonnement gecontroleerd? Op de site staat duidelijk vermeld dat als de contractsperiode nog niet is verlopen dat u dan de resterende abonnementskosten moet betalen: "Is je contract nog niet verlopen? Dan ontvang je een rekening voor de resterende abonnementskosten. Dit zijn de abonnementskosten vanaf het moment dat je overstapt tot de daadwerkelijke einddatum van je contract". Vraag eventueel of u in termijnen kunt betalen.
Reactie door pcgerrit op 27-04-2015 10:55
het contract was bij mij bekend maar ik ging toch bellen met de helpdesk omdat ik het nummer wou behouden. Die vertelde mij een ander verhaal namelijk dat er alleen kosten voor omzetten aanzaten. Ik heb het nog met JorritM van Vodafone er over gehad waar ik dan een GSM abonnement zou kunnen afsluiten. Ook op voorlezen van de regel onder aan contract werd gereageerd met dat dit dan niet voor mij zou zijn ik kon gewoon ergens een ander contract afsluiten. Ik ging bellen omdat ik graag het nummer wil behouden en omdat ik wou weten of het waar was dat ik dan aan die zakelijke kosten zou vast zitten. logisch dat ik bij abonnement kosten van ruim €50 per maand die sim zou hebben terug gegeven aan de contracthouder en dan toch maar een ander nummer zou hebben genomen. door de verkeerde antwoorden van de helpdesk wordt je er ingeluisd Of dat expres gebeurt ? Ik denk het niet, helpdesk geeft op dat moment antwoord op iets wat ze niet weten ? En later ook in een bevestigiong SMS nogmaals dat ik nergens aan vast zit en met geen zorgen hoef te maken. Ook in die sms heb ik gevraagd of ik nergens aan vast zit. Screen shots heb ik van die berichten.
Reactie door tijger1 op 27-04-2015 11:07
Ja u wilde het nummer behouden bij het omzetten van uw zakelijke abonnement naar ern particulier abonnement. En daar hoefde u alleen die administratiekosten voor te betalen, maar uiterasrd loopt de contractsperiode nog gewoon door.
Reactie door aurora1 op 27-04-2015 11:08
Wat was de einddatum van uw contract en per wanneer bent u overgestapt naar Ben? Ook als u een ander simnummer gehad zou hebben zou u de kosten voor het uitdienen van het contract moeten betalen indien eerder opgezegd is dan per einde contract, alleen heeft Ben het kennelijk voor u opgezegd en heeft u dat niet zelf hoeven te doen. Het noemen van namen van medewerkers van bedrijven voegt niets toe aan uw vraag en is volgens de spelregels van dit forum niet toegestaan (zie links bij "Hoe werkt dit".
Reactie door pcgerrit op 27-04-2015 11:11
Quote: tijger1 schreef op maandag 27 apr 2015, 11:07: Ja u wilde het nummer behouden bij het omzetten van uw zakelijke abonnement naar ern particulier abonnement. En daar hoefde u alleen die administratiekosten voor te betalen, maar uiterasrd loopt de contractsperiode nog gewoon door.einde Quote Inderdaad tijger1 maar daarom belde ik de helpdesk en die vertelde het anders. ik zou na het omzetten verder geen verplichtingen hebben. Uiteraard zou ik dit NOOIT gedaan hebben als ze mij hadden verteld dat ik aan het dure zakelijke contract zou vastzitten. En dan zou ik ook nooit zijn overgestapt naar een andere provider. Het is mij gewoon verkeerd verteld door Vodafone EN in SMS bevestigd.
Reactie door pcgerrit op 27-04-2015 11:18
aurora1 Contract op dit GSM nummer liep tot 5-3-2016 En ik zie niet dat ik mijn berichten kan corrigeren ? Sorry, dat ik wat betreft de namen niet heb opgelet. Kan de site admin dat aub corrigeren ?
Reactie door aurora1 op 27-04-2015 11:29
Ik kan me niet voorstellen dat de helpdesk gezegd heeft dat u (van de kosten) van uw abonnement af zou zijn als u uw zakelijke abonnement om zou zetten in een particulier abonnement. Overal moet je een contract uitdienen (i.c. dus tot 5-3-2016) en als je dat niet doet dan moet je bij vroegtijdige beëindiging de kosten betalen tot het einde van het contract (afkoopsom). Had u bij uw contract bij Vodafone ook een toestel gekregen? U kunt bovenaan bij uw vraag klikken op Waarschuw de redactie en dan even vragen of ze de namen uit de tekst willen verwijderen.
Reactie door pcgerrit op 27-04-2015 11:47
nee er zat geen toestel bij. En ik heb gevraagd of ik dan vast zou zitten aan het zakelijke contract. Dat werd ontkent en ik kon bij Vodafone of een andere provider een contract afsluiten. Zo is het gebeurt. teksten van de SMS : SMS Vodafone : Hallo, ik vertrouw er op dat ik u namens Vodafone naar wens heb geholpen en geinformeerd. Nog vragen ? Stuur een sms terug en we nemen contact met u op JxxxxxM Ik zelf retour: Is het zeker dat ik hierna niet vastzit aan Vodafone abonnement ? Ik wil dan Ziggo en Vodafone nog even vergelijken voor sim only. Vodafone: Beste klant, uw reactie is in goede orde ontvangen. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op Met vriendelijke groet Vodafone. Vodafone : wo 7 jan. 13:51 Beste klant, Hartelijk dank voor uw sms, Ik zie dat u gisteren een informatief gesprek heb gehad met mijn collega's. Ik kan er niet uit opmaken dat uw contract verlengt is. Dus u hoeft zich geen zorgen te maken. Met vriendelijke groet,Vodafone Met hierna bedoel ik natuurlijk na het omzetten van zakelijk naar particulier. Daar heb ik het in het telefoon gesprek over gehad.
Reactie door carola.83 op 27-04-2015 12:11
Sorry hoor, maar hier ben je erg onduidelijk. Daarom heb ik het vermoeden dat je in je contact met Vodafone ook onduidelijk bent geweest. Zoals ik het in 1e instantie las wilde je bij Vodafone blijven, alleen je contract omzetten van zakelijk naar particulier. Later komt dan de aap uit de mouw: je gaat naar een andere provider! Dat is even heel andere koek.
Reactie door carola.83 op 27-04-2015 12:13
Vodafone : wo 7 jan. 13:51 Beste klant, Hartelijk dank voor uw sms, Ik zie dat u gisteren een informatief gesprek heb gehad met mijn collega's. Ik kan er niet uit opmaken dat uw contract verlengt is. Dus u hoeft zich geen zorgen te maken. Uit de vetgemaakte zin, kun je dus op maken dat ook Vodafone het anders begrepen heeft.
Reactie door pcgerrit op 27-04-2015 12:21
Hallo Carola.83 Zoals ik ook in het gesprek al had aangegeven stel ik de vraag nogmaals in de SMS. Is het zeker dat ik hierna niet vastzit aan Vodafone abonnement ? Ik wil dan Ziggo en Vodafone nog even vergelijken voor sim only. Het is geen aap uit de mouw maar gewoon zowel in het gesprek als in de sms gewoon gevraagd. Het is u toch wel duidelijk dat ik dit nooit zou hebben gedaan als ik er op was gewezen dat ik gewoon de abonnementskosten van ruim € 50 per maand zou moeten uitdienen. Dat had meteen uit het gesprek moeten blijken. Uiteraard had ik er dan voor gekozen de vorige contract eigenaar de sim terug te geven.
Reactie door diumenge op 27-04-2015 12:43
Dus je dacht onder een zakelijk contract uit te kunnen komen door het om te zetten naar particulier? Volgens mij reageerde VF op vragen over het omzetten van zakelijk naar particulier en niet op het veranderen van provider.
Reactie door pcgerrit op 27-04-2015 12:53
Quote: diumenge schreef op maandag 27 apr 2015, 12:43: Dus je dacht onder een zakelijk contract uit te kunnen komen door het om te zetten naar particulier? Volgens mij reageerde VF op vragen over het omzetten van zakelijk naar particulier en niet op het veranderen van provider.einde Quote In het gesprek heb ik de medewerker van VF voorgelegd dat ik een gsm nummer heb waarop een zakelijk abonnement rust. Ik vraag of dat kan nummer naar particulier kan worden omgezet omdat ik met dat nummer naar een andere provider wil gaan. Dat kan werd mij verteld en heb ik dan verder geen kosten of abonnement meer , Nee. Ik kan daarna gewoon een abonnement nemen naar eigen keuze werd mij verteld. Na het lezen van het contract waarin het anders staat stuur ik de vraag nogmaals per sms Waarop weer hetzelfde antwoord wordt gegeven. Ik heb ook duidelijk vermeld dat ik niet van plan ben de zakelijke kosten te gaan betalen omdat dit abonnement veel te veel biedt. Ik heb geen unlimited voice nodig heb ik gezegd. Hoe duidelijk moet ik zijn ? Ik ben verkeerd voorgelicht door de helpdesk en door VF sms. anders had ik dit nooit gedaan. en al helemaal niet naar een andere provider als ik had geweten dat dit kosten zou veroorzaken. Ik hoefde nergens onderuit te komen ik wilde alleen het nummer behouden en naar een ander abonnement Dat is duidelijk besproken. Ik had toen nog de keuze van het nummer af te zien en gewoon de sim terug te geven aan de zakelijke eigenaar.
Reactie door pcgerrit op 27-04-2015 12:59
Ik wil overigens alle mensen die hierop gereageerd hebben en nog gaan reageren bedanken voor de reacties. Misschien ben ik naïef geweest hierin te geloven. Maar waar bel je dan een helpdesk voor.
Reactie door diumenge op 27-04-2015 13:05
Quote: pcgerrit schreef op maandag 27 apr 2015, 12:53: Quote: diumenge schreef op maandag 27 apr 2015, 12:43: Dus je dacht onder een zakelijk contract uit te kunnen komen door het om te zetten naar particulier? Volgens mij reageerde VF op vragen over het omzetten van zakelijk naar particulier en niet op het veranderen van provider.einde Quote In het gesprek heb ik de medewerker van VF voorgelegd dat ik een gsm nummer heb waarop een zakelijk abonnement rust. Ik vraag of dat kan nummer naar particulier kan worden omgezet omdat ik met dat nummer naar een andere provider wil gaan. Dat kan werd mij verteld en heb ik dan verder geen kosten of abonnement meer , Nee. Ik kan daarna gewoon een abonnement nemen naar eigen keuze werd mij verteld. Na het lezen van het contract waarin het anders staat stuur ik de vraag nogmaals per sms Waarop weer hetzelfde antwoord wordt gegeven. Ik heb ook duidelijk vermeld dat ik niet van plan ben de zakelijke kosten te gaan betalen omdat dit abonnement veel te veel biedt. Ik heb geen unlimited voice nodig heb ik gezegd. Hoe duidelijk moet ik zijn ? Ik ben verkeerd voorgelicht door de helpdesk en door VF sms. anders had ik dit nooit gedaan. en al helemaal niet naar een andere provider als ik had geweten dat dit kosten zou veroorzaken. Ik hoefde nergens onderuit te komen ik wilde alleen het nummer behouden en naar een ander abonnement Dat is duidelijk besproken. Ik had toen nog de keuze van het nummer af te zien en gewoon de sim terug te geven aan de zakelijke eigenaar. einde Quote Heb je daarbij ook aangegeven dat het zakelijk contract nog tot 5-3-2016 liep? Ik moet toegeven dat de voorlichting van VF niet goed lijkt te zijn, ze hadden moet doorvragen naar het huidige contract en daar hun voorlichting op moeten baseren. Overigens maakt het helemaal niets uit of je met of zonder nummerbehoud je contract vroegtijdig beëindig. Je bent een contract aangegaan en dat zal je normaliter moeten uitdienen, doe je dat niet dan moet je het afkopen.
Reactie door tijger1 op 27-04-2015 13:14
Was u dan niet zelf de zakelijke eigenaar?
Reactie door pcgerrit op 27-04-2015 13:16
Quote: tijger1 schreef op maandag 27 apr 2015, 13:14: Was u dan niet zelf de zakelijke eigenaar?einde Quote nee ik ben de na 12 jaar ontslagen werknemer.
Reactie door diumenge op 27-04-2015 13:22
Langzamerhand wordt het verhaal duidelijk. Uw werkgever had dus een zakelijk contract, u bent ontslagen en wilde het nummer behouden. Kennelijk hebt u het zakelijk contract van u werkgever overgenomen en daarna vroegtijdig beëindig. Sowieso al apart dat de ex-werkgever daar aan meewerkt. U had gewoon de telefoon/sim in moeten leveren en een nieuw abonnement moeten afsluiten. Dan maar geen nummerbehoud.
Reactie door pcgerrit op 27-04-2015 13:22
Quote: diumenge schreef op maandag 27 apr 2015, 13:22: Langzamerhand wordt het verhaal duidelijk. Uw werkgever had dus een zakelijk contract, u bent ontslagen en wilde het nummer behouden. Kennelijk hebt u het zakelijk contract van u werkgever overgenomen en daarna vroegtijdig beëindig. Sowieso al apart dat de ex-werkgever daar aan meewerkt. U had gewoon de telefoon/sim in moeten leveren en een nieuw abonnement moeten afsluiten. Dan maar geen nummerbehoud.einde Quote
Reactie door pcgerrit op 27-04-2015 13:28
diumenge, Precies. En ik bel VF om te kijken of ik het nummer kan omzetten naar particulier en er een naar mijn behoefte overeenkomend Abonnement kan aanhangen. In dat gesprek en opvolgende sms is mij duidelijk gemaakt dat dit kan en dat ik verder niet aan een contract vast zit. dus daarom heb ik na het omzetten ook meteen gezorgd voor een provider die het kon overnemen met een goedkoper abonnement. Nu heb ik dus EN de goedkope kosten EN de dure kosten zonder dat VF daarvoor iets levert. Dankzij de VF helpdesk die niet de juiste antwoorden geeft.
Reactie door pcgerrit op 27-04-2015 13:32
Verder kwam ik pas onlangs er achter dat ik een klant nummer heb bij VF. Ik heb daarover gebeld want ik kon de mij toegestuurde PDF rekening niet in zien omdat daar een wachtwoord op zat wat overeen komt met mijn klant nummer. VF heeft mij nooit enig papier of mail gestuurd om mij in te lichten wat voor Abonnement ik zou hebben. Ik wist zelfs niet dat het een abo was met unlimited voice. Tot op vandaag kan ik niet inloggen op "mijn vodafone"
Reactie door carola.83 op 27-04-2015 17:00
Ik vraag me af of je werkgever daar wel mee akkoord is gegaan? Je onttrekt namelijk een 06-nummer wat aan de zaak toe behoort. Erg vreemd zoals het is gegaan.
Reactie door tijger1 op 27-04-2015 17:02
Misschien wil uw werkgever het wel weer terugnemen. Hoop het voor u.
Reactie door pcgerrit op 27-04-2015 17:09
Mijn werkgever heeft na ontslag het abonnement nog een jaar doorbetaald. Had wel wat gewetens wroeging over het ontslag maar kon niet anders. Op een zeker moment werd ik gevraagd wat we er mee moesten doen. De kosten konden niet zolang doorlopen. Dus ben ik gaan informeren bij VF en de rest van het verhaal staat hier boven. Ook had ik de sim terug kunnen geven. Het personeel is ingekrompen dus er waren teveel abonnementen. Ik had dit nummer al 12 jaar en wil het graag behouden. Heel simpel : dit was niet zo gelopen als de VF helpdesk duidelijk was geweest. Ik vindt dat ik een eerlijk mens ben en vindt de behandeling nu oneerlijk, ik voel me met een lelijk woord vergeef me gewoon genaaid. En dan niet door de werkgever maar door VF.
Reactie door tijger1 op 27-04-2015 18:24
Het abonnement loopt nog tot maart 2016. U bent ern jaar geleden ontslagen. Is dat abonnement dan toen net ingegaan? Het is een jaar doorbetaald. Is er dan nog wel zo'n langdurig contract?
Reactie door pcgerrit op 27-04-2015 19:39
Quote: tijger1 schreef op maandag 27 apr 2015, 18:24: Het abonnement loopt nog tot maart 2016. U bent ern jaar geleden ontslagen. Is dat abonnement dan toen net ingegaan? Het is een jaar doorbetaald. Is er dan nog wel zo'n langdurig contract?einde Quote Werkgever heeft denk ik met VF een 2 jarig contract afgesloten. Dat contract moet dus in Maart 2014 zijn ingegaan. Ik ben sinds 1 november 2013 niet meer werkzaam voor deze werkgever. Maar omdat ik door de daarop volgende werkgever nog regelmatig aan die werkgever werd uit geleend behield ik de sim en telefoon. Dat was makkelijk, klanten kenden mijn nummer. Inmiddels ben ik ook bij de laatste werkgever buiten mijn schuld ontslagen.
Reactie door tijger1 op 27-04-2015 20:49
Nou ja, het telefoonnummer is al overgezet, dus er is eigenlijk niets meer aan te doen. U zou Vodafone wellicht een nummer kunnen vragen om dat abonnement aan te hangen, dan kunt u het in ieder geval nog gebruiken of weggeven.
Reactie door pcgerrit op 27-04-2015 21:02
Inderdaad het nummer is al overgezet. Ik blijf van mening dat de helpdesk mij niet goed heeft geantwoord op mijn vragen. En dat ook heeft bevestigd per sms. Dus ga ik nogmaals met VF contact zoeken. Ik vindt dat er altijd overleg mogelijk moet zijn. Verder wil ik niemand beschadigen. Maar ik ga dat geld niet betalen van mijn WW. Het is jammer dat er niet gereageerd wordt op Email dus moet ik het doen middels aangetekend schrijven. Vodafone moet zich niet verschuilen achter anonieme helpdesk medewerkers. Ik ga hier verder melden hoe dit affoopt. Kunnen we allemaal van leren. Bedankt voor de reacties. Misschien gaat VF hier nog reageren ? Fijne avond !
Reactie door aurora1 op 27-04-2015 21:38
Nu er wat meer informatie is w.b. dat het zakelijke contract van/via de vorige werkgever is gegaan, vraag ik me af of de ex werkgever niet dat omzetten (aan u overdragen) had moeten doen en of u officieel wel daartoe bevoegd was. Lees eens klik hier. U kon ook niet inloggen op het account begrijp ik en dat was dan kennelijk omdat het klantnummer op naam van uw ex werkgever stond (neem ik aan). Mogelijk vindt u daarmee nog aanknopingspunten. klik hier
Reactie door pcgerrit op 27-04-2015 21:49
Quote: aurora1 schreef op maandag 27 apr 2015, 21:38: Nu er wat meer informatie is w.b. dat het zakelijke contract van/via de vorige werkgever is gegaan, vraag ik me af of de ex werkgever niet dat omzetten (aan u overdragen) had moeten doen en of u officieel wel daartoe bevoegd was. Lees eens klik hier. U kon ook niet inloggen op het account begrijp ik en dat was dan kennelijk omdat het klantnummer op naam van uw ex werkgever stond (neem ik aan). Mogelijk vindt u daarmee nog aanknopingspunten. einde Quote Het formulier wat ik heb ingevuld is ook ingevuld door de werkgever. Op die manier ben ik samen met de werkgever bevoegd. Het klant nummer van mijn ex werkgever is hier bekend maar ik kan natuurlijk daarmee niet inloggen. VF heeft nagelaten mij enig document te sturen zoals welkom bij Vodafone en hier zijn uw gegevens Als dat in de eerste maand na het overzetten was gebeurd had ik de omzetting naar de andere provider natuurlijk nog kunnen stoppen. pas bij de rekening van de contract breuk heb ik tijdens telefonisch contact mijn huidige klant nummer gekregen. In de email heb ik daarom gevraagd maar daar heb ik geen antwoord op gekregen. ook niet op andere emails.
Reactie door vodafonewebcare op 28-04-2015 09:24
Beste pcgerrit, Ik vind het erg jammer om te lezen dat hier miscommunicatie over is ontstaan. Bij het overdragen van een contract van zakelijk naar particulier neemt u ook de resterende contractperiode over. Op het aanvraagformulier dat u heeft ondertekend (http://voda.fo/ne/sfqtx) staat vermeld: "Het contract wordt overgenomen in de huidige vorm inclusief alle extra’s, acties, promoties en kortingen waarbij tevens de huidige contractduur wordt overgenomen." Indien u per direct overstapt naar een andere provider ontvangt u een afrekening voor de resterende abonnementskosten. Dit kan ik helaas niet voor u veranderen. U kunt eventueel contact opnemen met mijn collega's van de afdeling Betalingen voor een betalingsregeling: 043 351 45 21 (maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30 uur). Met vriendelijke groet, Vera Vodafone 24/7 Web Crew
Reactie door pcgerrit op 28-04-2015 09:31
Quote: vodafonewebcare schreef op dinsdag 28 apr 2015, 09:24: Beste pcgerrit, Ik vind het erg jammer om te lezen dat hier miscommunicatie over is ontstaan. Bij het overdragen van een contract van zakelijk naar particulier neemt u ook de resterende contractperiode over. Op het aanvraagformulier dat u heeft ondertekend (http://voda.fo/ne/sfqtx) staat vermeld: "Het contract wordt overgenomen in de huidige vorm inclusief alle extra’s, acties, promoties en kortingen waarbij tevens de huidige contractduur wordt overgenomen." Indien u per direct overstapt naar een andere provider ontvangt u een afrekening voor de resterende abonnementskosten. Dit kan ik helaas niet voor u veranderen. U kunt eventueel contact opnemen met mijn collega's van de afdeling Betalingen voor een betalingsregeling: 043 351 45 21 (maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:30 uur). Met vriendelijke groet, Vera Vodafone 24/7 Web Creweinde Quote Waarom verteld de helpdesk dit dan niet als ik het vraag. En waarom krijg ik dan geen klant nummer en dergelijke toegestuurd. en waarom wordt dan in SMS bevestigd dat ik NERGENS aan vast zit en me geen zorgen hoef te maken ?
Reactie door tijger1 op 28-04-2015 09:38
Maar hebt u dan samen met uw werkgever zo'n formulier ingevuld en ondertekend?
Reactie door pcgerrit op 28-04-2015 09:51
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 28 apr 2015, 09:38: Maar hebt u dan samen met uw werkgever zo'n formulier ingevuld en ondertekend?einde Quote Ja maar eerst helpdesk gebeld en gevraagd of ik dan ergens aan vast zit. 7 januari 2015 Dat was niet het geval volgens helpdesk. Vervolgens formulier goed gelezen en twijfel of ik een juist antwoord had gekregen. Daarom dit in SMS nogmaals gevraagd. Nee ik zit nergens aan vast hoef met geen zorgen te maken. Dus getekend en meteen gekeken welk GSM abonnement ik bij Vodafone of andere provider kon nemen. En ook na omzetten meteen geprobeerd te laten porteren wat pas na ruime maand lukte.( 2 maart 2015 ) ik kreeg 2 berichten via SMS dat er een factuur klaar stond 1 van € 77 en een van €5 Toen op 8 - april weer sms dat rekening klaar zou staan. ik heb nooit kunnen inloggen op My Vodafone dus wist niet wat voor rekening. Gaan bellen en dan komt de aap uit de mouw de helpdesk afspraak die werd bevestigd in sms blijkt niet te kloppen... Wat doe jij als het stoplicht op rood staat en de politie agent geeft aan dat je door moet rijden ?
Reactie door tijger1 op 28-04-2015 10:16
Maar ik begrijp niet waarom u die helpdesk gaat bellen. Uit het formulier blijkt toch duidelijk dat u het contract overneemt? Stond geen Chinees is. Die klantenservice van Vodafone is helemaal niets waard. U had het zwart op wit.
Reactie door pcgerrit op 28-04-2015 10:21
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 28 apr 2015, 10:16: Maar ik begrijp niet waarom u die helpdesk gaat bellen. Uit het formulier blijkt toch duidelijk dat u het contract overneemt? Stond geen Chinees is. Die klantenservice van Vodafone is helemaal niets waard. U had het zwart op wit.einde Quote Ja maar als dan in het gesprek de helpdesk het anders zegt ? en "schriftelijk" bevestigd in SMS ? Mondelinge afspraak gaat boven contract. Dat verteld een jurist mij.
Reactie door tijger1 op 28-04-2015 10:24
Nou ga dan maar naar die jurist, want hier komt u niet onder uit.
Reactie door carola.83 op 28-04-2015 10:40
......en "schriftelijk" bevestigd in SMS........ Ik zie in die sms'jes die je hier hebt neer gezet, echt geen bevestiging dat overstappen naar een andere provider voor einddatum contract kosteloos kan.
Reactie door pcgerrit op 28-04-2015 10:41
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 28 apr 2015, 10:16: Maar ik begrijp niet waarom u die helpdesk gaat bellen. Uit het formulier blijkt toch duidelijk dat u het contract overneemt? Stond geen Chinees is. Die klantenservice van Vodafone is helemaal niets waard. U had het zwart op wit.einde Quote
Reactie door carola.83 op 28-04-2015 10:42
Quote: pcgerrit schreef op dinsdag 28 apr 2015, 10:21: Quote: tijger1 schreef op dinsdag 28 apr 2015, 10:16: Maar ik begrijp niet waarom u die helpdesk gaat bellen. Uit het formulier blijkt toch duidelijk dat u het contract overneemt? Stond geen Chinees is. Die klantenservice van Vodafone is helemaal niets waard. U had het zwart op wit.einde Quote Ja maar als dan in het gesprek de helpdesk het anders zegt ? en "schriftelijk" bevestigd in SMS ? Mondelinge afspraak gaat boven contract. Dat verteld een jurist mij. einde Quote Hoe duidelijk wil je het hebben? Waarom ga je nog de helpdesk bellen als zwart-op-wit op het overname formulier staat: "Het contract wordt overgenomen in de huidige vorm inclusief alle extra’s, acties, promoties en kortingen waarbij tevens de huidige contractduur wordt overgenomen."
Reactie door pcgerrit op 28-04-2015 10:51
Nogmaals, Ik bel de helpdesk en vraag of ik mijn nummer naar andere provider kan overzetten Dan moet ik eerst naar particulier omgezet worden is het antwoord. Kan ik dan naar particulier worden omgezet ? Ja is het antwoord en het kost 14,74 Maar zit ik dan nergens aan vast ? nee. U kunt daar en daar op de vodafone site een formulier downloaden... Dat gedaan en ik zie de tekst onderin Ik begin te twijfelen want daar staat wat jullie mij vertellen ik zit er aan vast... Dus ik stel die vraag nogmaals in SMS. Daar krijg ik op dat ik geen contract heb en me geen zorgen hoef te maken. carola.83 tijger1 aurora1 Alle 3 doen ze hun uiterste best om hier op het kassa forum het gelijk van VF te krijgen. Wel merkwaardig... Maar ik kan niet veranderen dat ik het formulier heb getekend waarbij ik met de helpdesk heb afgesproken in spraak en in SMS dat ik na het omzetten meteen een ander abonnement kon afsluiten bij een provider naar keuze.
Reactie door tijger1 op 28-04-2015 11:00
"Alle 3 doen ze hun uiterste best om hier op het ksssa forum het gelijk van VF te krijgen. Wel merkwaardig." Uiteraard werken wij alledrie bij VF.;-)) Maar het is heel simpel. U wilt een nummer overnemen waarbij een contract hoort. U vult daarvoor een formulier in waarop ook nog duidelijk vermeld staat, dat met de overname van dat nummer naar particulier u ook alle rechten en plichten overneemt. Hoe duidelijk kan men het hebben? Zeg tegen die jurist maar, dat hij zijn schoolgeld moet terughalen.
Reactie door pcgerrit op 28-04-2015 11:03
dan ben ik klaar met de discussie op het Vara Kassa forum Op deze manier heeft dit forum geen waarde want ik hoor dus alleen meningen van betaalde VF medewerkers. Alle mensen die gereageerd hebben bedankt.
Reactie door carola.83 op 28-04-2015 11:09
Quote: pcgerrit schreef op dinsdag 28 apr 2015, 11:03: Op deze manier heeft dit forum geen waarde want ik hoor dus alleen meningen van betaalde VF medewerkers. einde Quote Wat een onzin! Die opmerking van tijger1 was natuurlijk sarcastisch bedoeld! Ik ben gnotabene helemaal geen liefhebber van Vodafone, maar als ik vind dat een vragensteller niet gelijk heeft, dan zeg ik dat ook.
Reactie door pcgerrit op 28-04-2015 11:10
Quote: carola.83 schreef op dinsdag 28 apr 2015, 11:09: Quote: pcgerrit schreef op dinsdag 28 apr 2015, 11:03: Op deze manier heeft dit forum geen waarde want ik hoor dus alleen meningen van betaalde VF medewerkers. einde Quote Wat een onzin! Die opmerking van tijger1 was natuurlijk sarcastisch bedoeld! Ik ben gnotabene helemaal geen liefhebber van Vodafone, maar als ik vind dat een vragensteller niet gelijk heeft, dan zeg ik dat ook.einde Quote
Reactie door carola.83 op 28-04-2015 11:14
Quote: pcgerrit schreef op dinsdag 28 apr 2015, 10:21: Mondelinge afspraak gaat boven contract. Dat verteld een jurist mij. einde Quote Dan weet je dus wat je te doen staat en heeft het om deze reden geen zin om hier nog verder door te gaan.
Reactie door tijger1 op 28-04-2015 11:18
Als er iemand de pest heeft aan Vodafone, ben ik het wel. Maar bij mij en bij elke normale jurist, gaat een contract boven een mededeling van een klantenservicemedewerker. Dus tref maar een betalingsregeling, want u komt er niet onderuit.
Reactie door aurora1 op 28-04-2015 17:22
Probeer voor elkaar te krijgen dat u een ander simnummer krijgt voor het contract dat u moet afkopen (zie de suggestie van @tijger1). Misschien kunt u het dan in eigen kring weggeven eventueel een kleine vergoeding ervoor vragen. Lukt dat niet vraag dan een betalingsregeling zoals al een paar keer is voorgesteld. Ik begrijp dat u een tijd (een jaar?) gratis, d.w.z. op kosten van uw ex werkgever de gsm heeft kunnen gebruiken én dat die gsm mogelijk eigendom van uw werkgever was maar dat u die mag hebben. Dan zou je dus eigenlijk de kosten van het kopen van een gsm en een jaarabonnement achteraf tegen de afkoopsom kunnen wegstrepen. Immers als uw ex werkgever niet zo coulant geweest was dan had u zelf al die kosten gehad. Tenslotte: ik vind het treurig dat u mensen die u proberen te helpen en de moeite nemen ook nog e.e.a. uit te zoeken, betaalde werknemers van, i.c., VF noemt en dat naar het lijkt omdat u - terecht - geen gelijk krijgt.
Reactie door pcgerrit op 28-04-2015 17:32
Hallo aurora1 Omdat ik hier een heel ander gevoel over heb kreeg ik die indruk. Het spijt mij als ik daarmee iemand heb beledigd. Verder bedankt voor de adviezen. Afhankelijk van de reacties van VF en de juridisch adviseur zal ik daarnaar handelen. Dus toch alle mensen die hier gereageerd hebben bedankt voor de reacties !
Reactie door 1953 op 30-04-2015 01:02
Gaat het om een zakelijk telefoonabonnement naar een particulier telefoonabonnement.
Reactie door pcgerrit op 30-04-2015 11:45
Quote: 1953 schreef op donderdag 30 apr 2015, 01:02: Gaat het om een zakelijk telefoonabonnement naar een particulier telefoonabonnement.einde Quote Inderdaaad Zakelijk naar particulier. Lees aub even de berichten Helpdesk VF heeft mij verkeerd voorgelicht en dat ook nog eens verkeerd in SMS bevestigd zodat ik er in getrapt ben.
Reactie door carola.83 op 30-04-2015 12:07
Nee, Gerrit het gaat helemaal niet over van zakelijk naar particulier; het gaat over overstappen naar een andere provider terwijl je contract nog loopt.
Reactie door pcgerrit op 30-04-2015 12:16
Quote: carola.83 schreef op donderdag 30 apr 2015, 12:07: Nee, Gerrit het gaat helemaal niet over van zakelijk naar particulier; het gaat over overstappen naar een andere provider terwijl je contract nog loopt.einde Quote Ja en dat komt omdat VF helpdesk mij verkeert heeft voorgelicht. en dat ook met SMS heeft bevestigd. Als ik ga bellen met VF helpdesk en de verkeerde antwoorden krijg dan gaat dit fout. Als ik had geweten dat ik een contract had overgenomen had ik afstand gedaan van mijn sim en dan het nummer niet behouden. Als VF mij een welkom had gestuurd en een klant nummer had ik het geweten VOORDAT ik de contractbreuk veroorzaakte en dan was er geen contract breuk geweest. VF heeft anderhalve maand tijd gehad om mij als klant info te sturen en bijvoorbeeld een klantnummer te sturen zodat ik op MyVodafone kon inloggen ik wis niet dat ik nog klant bij VF was.
Reactie door tijger1 op 30-04-2015 12:27
Ieder mens weet dat als hij een contract overneemt, hij aan dat contract vastzit. Wat er ook gezegd wordt door ern klantenservice.
Reactie door 1953 op 30-04-2015 12:28
Quote: pcgerrit schreef op donderdag 30 apr 2015, 11:45: Quote: 1953 schreef op donderdag 30 apr 2015, 01:02: Gaat het om een zakelijk telefoonabonnement naar een particulier telefoonabonnement.einde Quote Inderdaaad Zakelijk naar particulier. Lees aub even de berichten Helpdesk VF heeft mij verkeerd voorgelicht en dat ook nog eens verkeerd in SMS bevestigd zodat ik er in getrapt ben. einde Quote Opgelicht lijkt mij misschien overdreven, zou eerder spreken van 'dwaling'!
Reactie door pcgerrit op 30-04-2015 12:46
Quote: 1953 schreef op donderdag 30 apr 2015, 12:28: Quote: pcgerrit schreef op donderdag 30 apr 2015, 11:45: Quote: 1953 schreef op donderdag 30 apr 2015, 01:02: Gaat het om een zakelijk telefoonabonnement naar een particulier telefoonabonnement.einde Quote Inderdaaad Zakelijk naar particulier. Lees aub even de berichten Helpdesk VF heeft mij verkeerd voorgelicht en dat ook nog eens verkeerd in SMS bevestigd zodat ik er in getrapt ben. einde Quote Opgelicht lijkt mij misschien overdreven, zou eerder spreken van 'dwaling'!einde Quote Ik schrijf VOORGELICHT. Als ik de rekening heb betaald ja dan ben ik opgelicht ( althans zo voelt het )

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!