Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Omzetten AEGON Rendementplan

Geplaatst door: edwinn71 op: 06-05-2012 09:49
Onlangs heb ik een brief gekregen van AEGON dat mijn rendementplan wordt omgezet. AEGON stopt met de polis (die nog bijna 10 jaar loopt) en geeft ons 2 opties om te doen 1) omzetten naar een Beleggingsrekening bij AEGON 2) Uitkeren van de waarde Nu hebben wij deze polis afgesloten met een zekerheidsgarantie dat wij op de einddatum MINIMAAL onze inleg uitgekeerd krijgen. Bij de "nieuwe" beleggingsrekening heb ik deze garantie niet meer. De waarde van mijn polis is momenteel lager dan mijn inleg, maar er is mij destijds verteld dat er op de einddatum wellicht de koersen weer stijgen en ik dus een bepaalde rendement behaal. Echter door het EERDER stopzetten van deze polis DOOR AEGON wordt nu de waarde bepaald van mijn "participaties" en aangezien de koers erg laag is, krijg ik dus ook weinig uitgekeerd. AL met al kost mij dit dus veel geld en heb ik bijna 10 jaar VOOR NIKS gespaard, integendeel het heeft mij geld gekost. Bellen met AEGON heeft geen zin ...... heb ik al gedaan, maar die houden zich aan de brief......omzetten of stopzetten. * Kan dit zomaar? Een polis die 18 jaar zou lopen op hun initatief stopzetten en dat het mij dus geld kost ?? Want als ik hem stop wilde zetten en laten uitkeren kon dat niet... * Hebben meer mensen hiermee te maken nu? Ik hoor graag van jullie! Ohja, of ik ook even voor 17 mei wil reageren bij de AEGON, anders gaan hun voor mij de rekening automatisch omzetten !! ....
Reactie door tinekenijssen op 06-05-2012 19:42
Hallo, Ik heb hetzelfde probleem en heb mijn overzicht van 2011 erbij gehaald. Tja, ...veel rendament is het niet. De manier van communiceren van Aegon komt wat 'bot' over. Ik ben benieuwd of het telefonisch beter gaat. Ik ga dus morgen proberen om contact te leggen en te kijken, wat de 'schade' is van de afgelopen jaren 'sparen'. Ik dacht ook om met dit systeem een pensioengat te kunnen vullen...maar ik ben bang dat ik mijn 'verlies' ga nemen en NIET meer in producten ga investeren maar gewoon sparen bij een gewone bank en het geld vastzetten ipv al die investeringen. Optie om een omzetting te doen, ga ik niet inzetten. Dat betekent teveel risico's omdat ik niet goed op de hoogte ben van dit soort systemen van geldbeleggen. Tevens zul je dan een studie moeten volgen om alles bij te houden. Tja...ik wil ook gewoon mijn eigen werk doen en niet meer al dit soort problemen hebben als ik thuiskom. mvg
Reactie door bouwhuis op 06-05-2012 21:05
ik zit met hetzelfde probleem ,hoop dat kassa hier weer aandacht aan gaat besteden.... wanneer grijpt nou eens iemand in tegen die legale dieven van aegon?
Reactie door bouwhuis op 06-05-2012 21:24
denk dat het allereerst verstandig is niet af te kopen ,maar ook niet meer in te zetten na de omzetting!!!
Reactie door tinekenijssen op 06-05-2012 21:51
Ik denk dat we geen keuzen hebben! Ik weet ook niet wat onze wettelijke positie is. Dus het zal blijven: * omzetten * uitkeren ( maar dan beleggen in een bijv. spaarrekening)
Reactie door bouwhuis op 06-05-2012 22:56
Mij lijkt uitkijken met uitkeren,omdat wij het geld hebben belegd, pas op, het zijn sluwe vossen daar bij aegon
Reactie door edwinn71 op 07-05-2012 07:54
Ik vrees dat wij ook geen keuze hebben, want als wij niets doen, dan zet Aegon het zelf over naar een beleggingsrekening....
Reactie door mieroels op 07-05-2012 12:26
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook de voorwaarden van het plan doorgenomen, maar er staat geen enkele bepaling in waarmee zij eenzijdig de overeenkomst kunnen opheffen zolang je gewoon betaalt. Ik ga dan ook zeker protesteren tegen hun absurd lage aanbod ter compensatie.
Reactie door edwinn71 op 07-05-2012 12:44
Quote: mieroels schreef op maandag 7 mei 2012, 12:26: Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook de voorwaarden van het plan doorgenomen, maar er staat geen enkele bepaling in waarmee zij eenzijdig de overeenkomst kunnen opheffen zolang je gewoon betaalt. Ik ga dan ook zeker protesteren tegen hun absurd lage aanbod ter compensatie.einde Quote Hoe wil/ga je dat doen? Ik ga binnenkort door Aegon teruyggebeld worden door een adviseur ofzo
Reactie door king85 op 07-05-2012 13:48
Ik zit ook in hetzelfde schuitje en naast mij nog andere familie leden die toendertijd in dezelfde bootje zijn gestapt (rond 2000 ingestapt). Is het misschien verstandig om een brief terug te schrijven aan Aegon dat je hiermee niet akkoord gaat? Mvg, K.
Reactie door angelzzz op 07-05-2012 13:48
Ook ik heb hetzelfde probleem. Zojuist heb ik contact gehad met Aegon en de dame in kwestie was echt de snuggerste niet... Al met al houden ze zich aan hun brief; het is beleggen of opzeggen, kortom; jammer joh. En ohja; wel een beetje vlot; voor 17 mei regelen aub. Meedenken ho maar. Grap is daarnaast; ze kunnen niet vertellen wat je uitgekeerd krijgt als je opzegt. Op 4 juni worden de participaties verkocht (laten we met z'n allen hopen dat de beurs een goede dag heeft!!), dus dan is er pas duidelijkheid. Als je het hele circus vandaag wil stoppen (want ja, wachten op 4 juni voelt ook een beetje als 'kan het nog slechter? Ja tuurlijk!!') dan ben je je zekerheidsgarantie kwijt en weet je dus helemaal niks meer zeker. Door deze zekerheidsgarantie krijg ik (zegt ze) in ieder geval mn inleg terug, maarja... daar heb ik geen 10 jaar voor bij Aegon gespaard! Vraag is; kan dit echt allemaal zomaar? Hopelijk kan Kassa hier wellicht eens een licht over laten schijnen. Ik gaf naar de dame in kwestie al aan; als ik eerder stop moet ik 5% boete betalen en andersom niks? Maarja... dat begreep ze niet... zucht...
Reactie door tinekenijssen op 07-05-2012 18:41
Vandaag Aegon aan de lijn gehad. Als 'leek' moest ik echt wel een aantal keer vragen hoe het zat. Deze heer heeft me wel , althans zo kwam het over , correct toegesproken ( ben benieuwd of dit ook opgenomen is) Kort komt het erop neer: 1: beleggen ( dat ga dus nu echt niet meer doen...gaat Aegon zo te werk...dan weet ik ook mijn pad te kiezen) 2; opzeggen Men probeert nog eerst mij in mijn opzeggen,mij als klant te behouden door aan te geven dat ik het geld kan overhevelen naar de rente-rekening en dan dus kan blijven doorsparen. En...ipv 1 % bieden ze 2,4 %. Lekker gul...ik geloof dat veel banken hetzelfde of meer bieden. Maar ja. Toen ik aangaf: 'ik kan toch ook gewoon de rekening opzeggen en dit overhevelen naar een eigen spaarrekening...kwam er toch uit 'ja'. Maar...dat levert nog een extra probleem. Eerst wordt dan het geld van de Rendamentrekening naar de rente-rekening gedaan en dat gebeurt dus begin juni....en dan weten ze wat de waarde is. En...ik vroeg ...wat NU de waarde is...dat werd mij WEL verteld. Tja, wel slikken want ik heb va. 2004 geld ingelegd...en volgens mij schiet het wsl terugkomende geld daarin tekort.( veel tekort!) Dan moet je begin juni weer bellen en dan weten ze het totale bedrag en laat ik dit dus op een eigen spaarrekening zetten bij mijn andere bank en ga dus deze week alvast een rekening openen zodat dit gelijk gestort kan worden als in juni alles duidelijk is. ( en vastleggen...want dit gaat immers om pensioenvoorziening voor mijzelf) Wat dus rest: bellen in week 1 van juni voor overheveling naar mijn spaarrekening..en hopen dat de vriendelijke meneer aan de telefoon mij goed voorgelicht heeft. En het klopt hoor...vorig jaar heb ik eens geinformeerd wat er gebeurt als ik dit rendamentsplan zou opzeggen. Dat zou mij veel geld kosten....en in deze situatie hoor je Aegon daar in het geheel niet over.
Reactie door edwinn71 op 07-05-2012 18:59
Ik ben ook vanmiddag weer gebeld door Aegon. Zij kon niks voor mij doen en alleen maar uitleggen waarom Aegon stopt. Ik gaf aan ik het schandalig vind dat ik bijna 9 jaar inleg en mijn rendement nu 0% is (integendeel ... ik moet er geld bij leggen aangezien ik (gelukkig achteraf) een zekerheidsgarantie heb. Dus ik krijg gegarandeerd mijn inleg terug. Ze sprak overigens tegen dat als ik eerder wilde stoppen een paar jaar geleden dat de boeteclausule eraf is. Maar dat is achteraf geklets natuurlijk. Het gesprek kreeg wederom een vervelende wending, aangezien zij alleen maar vertellen wat er gebeurt en verder geen actie kunnen ondernemen. Uiteraard begrepen zij mij volkomen en gaf aan dat ik niet de enigste was die hier tegenaan loopt. Hopelijk kan Kassa en/of Tros radar wat betekenen... vanavond maar ff bellen met Tros Radar, want dit is en blijft SCHANDALIG
Reactie door bouwhuis op 07-05-2012 22:46
Ik heb (hoop ik)een wijs besluit genomen, ik heb die zooi opgezegd. kijk maar eens naar de topics op tros radar spaarbeleg e.d. dan denk ik slik mijn verlies maar en get over it, je kan een rechtzaak aanspannen,maar dat gaat jaren duren(denk ik) ik wens jullie veel sterkte
Reactie door frisan op 07-05-2012 22:53
Ik zit in het zelfde schuitje, Zaterdag gebeld met Aegon, geen duidelijk antwoord gekregen op onderstaande vragen, zou vanavond teruggebeld worden echter nog niks van hun vernomen. Mijn vragen waren: -Blijft het rendementplan jaarlijks dividend uitkeren naar een rente rekening? Ik hou tenslotte precies hetzelfde aantal participatues in dat fonds, ik wil niet dat dividend omgezet wordt naar nieuwe participaties. -Hoe kan ik zelf de huidige waarde van de sprintermodule uitrekenen? nu kunnen ze zelf een bedrag vermelden, zal wel positief zijn want dan hoeven ze het tekort niet aan te vullen. - Zorggarantie, hoef niks te doen dan vervalt hij automatisch? Wat als ik wel deze wil houden, wat is dan de dekking? - "Nieuw concept voldoet meer aan eisen van deze tijd" kortom ik bepaal zelf wat wanneer, hoeveel en beheer alles zelf via internet ** dat wil ik helemaal niet daarvoor heb ik in het verleden deze polis afgesloten anders had ik zelf wel belegd.(Als ze zelf niets meer hoeven te doen, c.q. verantwoording lijkt het inderdaad logisch dat de kosten verlaagd kunnen worden van 2 naar 1,2%.** -Stap 4 "door een toets af te leggen ontdekt U of U voldoende kennis heeft" ** Volgens mij mag een bank pas klanten laten beleggen indien de bank kan aantonen dat de klant beschikt over "gezond verstand" en weet wat de risco's zijn van beleggen, dan komt deze test goed van pas!! Ik verwacht dat slagenspercentage hoog zal zijn. In 2008 heeft Aegon rendementplan overgenomen van spaarbeleg. In de algemen voorwaarden staat helaas onder artikel 34 dat Aegon distributie Eurofonds altijd mag staken, ten minste 30 dagen van te voren deelnemer inlichten. 2 keuze: - Uit laten betalen, gezien lage stand van de participaties waarschijnlijk geen rendement of verlies van dit -rendement- plan.. - Meegaan in de omzetting en in 5 stappen afdalen naar het grote grijze gebied waarin deze trap mij brengt(en volgens mij Aegon) en hopen dat de beurs aan trekt waarmee ik uiteindelijk mee kan liften.(Misschien dat ik stop met inleggen en vervolgens mijn maandelijkse storing stop op een spaarrekening en huidig opgebouwde participaties parkeer.. )
Reactie door king85 op 07-05-2012 22:57
Ook ik heb gebeld met een helpdesk medewerker omtrent rendementplan. Het is ongeacht de rentestand zowiezo al een product dat gedoemd is om meer te kosten dan rendementvol. De helpdeskmedewerker wist mij te vertellen dat ik na 15 jaar (gestart sinds 2001) x bedrag terug zou krijgen d.m.v. de garantiemodule. Na een korte rekensom kan ik je vertellen dat het ingelegde bedrag wel een factor 1.25 hoger is. Als ik wens om te stoppen zou dit betekenen dat ik boetevrij mag stoppen en de genomen sprintmodule, die ondertussen negatief in saldo stond, wordt dan kwijtgescholden. Maar stel dat Aegon niet zou stoppen maar de volle 15 jaar zou afmaken, dan moet er vanaf nu een rendement van 30-40% per jaar gerealiseerd worden door de Eurofonds om uberhaupt mijn totale inleg terug te verdienen (0% rendement). Dit is natuurlijk totaal onrealistisch en om maar niet over eventuele winst te praten wat wel de doel was geweest. Op dit moment is mijn keuze vastgelegd om mijn verliezen te nemen en naar rato (ik zit op 2/3de van 15 jaar) de garantie bedrag te nemen en stoppen met dit product. Het is uiteindelijk een woekerpolis waarbij ze dermate hoge kosten inbrengen (intransparant wat voor kosten, maar naar schatting tussen de 20-30%) dat je eigenlijk vanaf contract tekening al inlevert aan de bonuscultuur van Aegon. Ik zet me geld voortaan wel op een spaarrekening en als ik wil beleggen verdiep ik er zelf wel in.
Reactie door pino123 op 07-05-2012 23:14
Zit ook in dit schuitje! @King85, Helaas begrijp ik de redenatie van NN wel. Zolang dit soort grappen in hun voordeel is! Dat is het nadeel. Als het in mijn voordeel is, dan horen wij deze grappenmakers nooit!
Reactie door zjon op 08-05-2012 17:27
Ook ik ben de pineut in deze, van beleggen heb ik geen kaas gegeten en dus moet ik mijn verlies maar nemen en de boel stopzetten en uit laten keren. Had voor die paar euro extra die garantie erbij genomen, ik ben benieuwd of dat ik mijn hele inleg terug krijg of niet. Immers Aegon dwingt je tot voortijdig stopzetten van het plan als je geen verstand hebt van beleggen en niet nog meer geld kwijt wil zijn. Het zijn gewoon een stelletje witte boorden criminelen daar bij Aegon !!
Reactie door kvda op 08-05-2012 18:52
Mijn situatie is soortgelijk: ik heb bij dit produkt echter een zekerheids-plus-garantie. Dit betekent dat er gegarandeerd 3% rendements wordt uitgekeerd. Werd. Want nu de Aogon er achter komt dat dit hun in crisistijd geen geld oplevert, maar geld kost, stopt men het product. Eenzijdig, zonder overleg. Natuurlijk zijn er andere producten aangeboden als alternatief, maar die hebben die zekerheid-plus niet. Ik begrijp niet dat dit kan, twijfel aan de regeltjes, maar weet wel wel dat in een omgekeerd geval (ik zou voordeel hebben bij stoppen) er ongetwijfeld een regeltje zou zijn die dit tegen zou houden. Mijn hoop is slechts gericht op organisaties als Kassa. Maar het is slechts een sprankje hoop, want de termijn is zo gesteld dat het nauwelijks mogelijk is iets te doen... KvdA
Reactie door frisan op 08-05-2012 21:34
Vanavond zelf maar gebeld naar Aegon, ze hadden niets meer laten horen. - Afkoopwaarde extreem laag (geen rechten aan ontlenen) heb helaas geen zekerheidsgarantie destijds afgesloten. (2001) - Bij de nieuwe omzetting wordt geen dividend meer uitgekeerd naar een rekening.maw dividend niet meer cash, was nu net na al die jaren bijna zover dat dividend over 1 of 2 jaar redelijk in de buurt van de jaarlijkse inleg kwam.(volgens mijn prognose) - Zorggarantie vervalt, wil je toch verzekerd zijn dan moet je een nieuwe polis afsluiten. Eerlijk gezegd was ik altijd een beetje scepties over de resessie mijn motto was lage koers-veel aandelen, lange looptijd-uiteindelijk rendement. Met deze actie van Aegon had ik eigenlijk geen rekening gehouden. Kortom: Kwaliteit Uitermate Teleurstellend.
Reactie door ikkebenhetzat op 09-05-2012 08:50
Ook ik heb net de brief ontvangen. Moet zeggen dat mij van alles niets duidelijk is. Vooral die ene lange zin bij de 2 dingen die je kunt doen. Meegaan of opzeggen. Ben er zo klaar mee met deze polissen. NOOIT meer. Maar ja wat nu? Wie helpt? Het is allemaal kortdag....
Reactie door abartelds op 09-05-2012 15:38
Ik heb mijn rendementplan al vanaf 2000, heb ik 2004 de zekerheidsgarantie plus afgesloten. Dat zou betekenen tegen einde looptijd inleg + 3% terugkrijgen indien de participaties minder waard zijn dan de inleg. De afgelopen jaren vaak twijfels over dit product gehad en veel gebeld/ge-chat/mensen van aegon langs gehad en er is me altijd voorgehouden...stop nou niet want anders heb je voor niets die zekerheidsgarantie afgesloten blabla. Nu stoppen ze zelf en hebben ze mij per email laten weten wat mijn inleg was in de basis vanaf 2000 tot heden en geven ze aan dat ik terugkrijg wat ik in de basis heb ingelegd + 3 %. Krijg ik gisteren de einduitkering op papier..Nee niets over hoe deze is opgebouwd en wat blijkt als ik bel omdat het bedrag aanzienlijk lager is dan in de email mij werd voorgehouden. Nee hoor mevrouw, uw zekerheidsgarantie plus wordt alleen betaald over het bedrag wat u hebt ingelegd vanaf het moment dat u deze afsloot (dus niet over 2000-2004) en het maakt niet uit dat er in onze email iets anders staat, dat er al die jaren iets anders besproken is etc. Dubbel bedrogen en ze lijken ermee weg te komen. Zij stoppen de overeenkomst dus zij moeten lijkt mij ook betalen..ook de mensen die geen zekerheidgarantie plus hebben afgesloten. Dit kan toch niet zomaar. Ze (ageon) gaan voor mij een klacht indienen en lijken getraind om telefonisch zeer begrijpend te zijn maar of het iets gaat opleveren ik vrees van niet.
Reactie door jerren op 09-05-2012 15:53
ook ik zit in het zelfde schuitje.... Net de brief ontvangen en direct in de telefoon geklommen om verhaal te halen. in 2003 (toen alles nog van goud was) een rendementsplan aangegaan voor de maximale duur van 38 jaar. het idee was dat ik daarmee een kleine reserve extra kon opbouwen voor vervroegd pensioen bijvoorbeeld. mijn inleg was totaal 100 euro per maand ( opbouw van 87,72 inleg in het eurofonds en 12,28 aan inleg voor de zekerheidsgarantie plus. hierdoor zou er zowieso een bedrag van 73.000 worden uitgekeerd aan het einde van de looptijd. nu bijna 9 jaar na start is mijn inleg ondertussen 10,000 euro geweest en de huidige waarde nog maar 7233 euro. of te wel er is al 2800 euro verdampt. Nu hield ik de beurzen altijd wel in de gaten en bekeek periodiek wel eens wat het eurofonds deed maar zag nog niet veel beren op de weg omdat ik immers een ''garantie'' had dat ik over 38 jaar zowieso mijn inleg terugkreeg plus doordat de zekerheidsgarantie erop zat er alsnog een rentewinst te behalen was die het totaalbedrag altijd zou aanvullen tot die 73.000 euro. nu lees ik die brief die erbij zit over de modules zekerheidsgarantie en zekerheidsgarantieplus. daar vermelden ze ''met de module zekerheidsgarantie ontvangt u op het moment van omzetten gegarandeerd uw inleg terug, en met de module zekerheidsgarantie plus gegarandeerd uw inleg plus 3% terug terwijl later in de berekening daaronder weer gesproken wordt over het uitbetalen van het hoogste bedrag ( of de waarde van de garantie of de waarde van het rendementsplan) nu is bij mij het rendementsplan meer waard tov de waarde van de zekerheidsgarantie ( plm 1100 euro hoger) Wat keren ze nu uit dan? de 10k die ik ingelegd heb plus 3% ( bedrag incl zekerheidsgarantieplus inleg) of de huidige waarde van het rendementsplan (7233 euro) heb net zo'n muts gesproken van de helpdesk en die vertelde mij dat ik de huidige waarde krijg uitgekeerd, maar waarom wordt er in die brief dan gesproken over het uitkeren van de totale inleg ik snap er niks meer van, en als ik niet een capabel iemand daar aan de lijn krijg vindt ik het ook een beetje tricky om nu een beslissing te nemen Nu komt het er op neer dat ik zowieso niet meer krijg dat de huidige waarde, en niemand kan mij garanderen dat de huidige waarde niet alsnog veel verder zakt doordat de mogelijkheid bestaat dat de belegging in de komende periode alsnog minder waard wordt. doorgaan en omzetten zie ik niet zitten, ik heb niet de tijd en de kennis van de beurs om zelf te gaan beleggen, dat is ook de reden voor mij en velen met mij om zo'n soort beleggingssparen opzet te starten.
Reactie door jerren op 09-05-2012 16:13
ook typisch maar wat wel te verwachten was is om te zien is dat de beurskoers van het eurofonds sinds het uitkomen van dit bericht ineens knetterhard omlaag gaat http://www.beursgorilla.nl/beleggingsfonds-koersen.asp?ID=60155043&fonds=Aegon-EuroFonds&selGrafiek=1&selVergelijken=12272 dus dat betekend niet veel goeds als de berekening gedaan wordt over de koers die geldt in juni.
Reactie door abartelds op 09-05-2012 20:09
beste Jerren, Volgens mij is het zo mits je gekozen hebt voor de zekerheidsgarantie plus direct vanaf het begin. Dan krijgt je inleg..dus puur het bedrag waarvoor participaties zijn gekocht + 3% of de waarde van je beleggingen (als deze hoger uitpakken) Het geld wat je hebt betaald voor die zekerheidsgarantie plus dat zijn kosten die je hebt gemaakt en die jkrijg je niet terug. Maar voor ze je dit zo vertellen, dat duurt wel even want dan is het product ineens niet meer zo aantrekkelijk als je iei wordt voorgespiegeld. groet Annemieke ps verder heb je geen keus als je niet veel van beleggen weet en zul je dus je verlies moeten nemen, hoe stom dit ook is.
Reactie door jerren op 09-05-2012 22:07
klopt annemieke.. ik heb vanavond nog maar een keer gebeld met de klantenservice in de hoop dat ik nu iemand te spreken kreeg die verstand van zaken had. het is dus inderdaad zo volgens hem dat als je: inlegt met een zekerheidsplus garantie je zowieso gegarandeerd je inleg terugkrijgt. dat betekend voor mij dat ik dus in iedergeval de complete inleg terugkrijg incl die 3% rente. ik wacht nog even een aantal dagen met definitief beeindigen om te zien of er nog meer nieuws en informatie vrijkomt, anders dan is voor mij wel duidelijk wat er gaat gebeuren..
Reactie door king85 op 09-05-2012 22:35
Quote: jerren schreef op woensdag 9 mei 2012, 22:07: klopt annemieke.. ik heb vanavond nog maar een keer gebeld met de klantenservice in de hoop dat ik nu iemand te spreken kreeg die verstand van zaken had. het is dus inderdaad zo volgens hem dat als je: inlegt met een zekerheidsplus garantie je zowieso gegarandeerd je inleg terugkrijgt. dat betekend voor mij dat ik dus in iedergeval de complete inleg terugkrijg incl die 3% rente. ik wacht nog even een aantal dagen met definitief beeindigen om te zien of er nog meer nieuws en informatie vrijkomt, anders dan is voor mij wel duidelijk wat er gaat gebeuren..einde Quote Ga er maar van uit dat je niet compleet je bedrag terug krijgt want, zoals hierboven vermeld, rekenen heel simpel de kosten niet mee tijdens het uitkeren maar wel tijdens het verkopen van hun producten. Dus een schatting: 9*12*12,28 = 1326 eraf.. en van het restant bedrag 3% er bij op. zowiezo minder dan jou inleg. Oftewel gedoemd om te mislukken sinds tekenen van contract. Tenzij de fonds genoot van onrealistische rendement (+20%).
Reactie door marco1978 op 10-05-2012 11:59
Ik heb dezelfde (stink) brief van Aegon gehad maar gelukkig heb ik dan nog de zekerheidsgarantieplus. Maar goed onderstaande brief gaat asap naar het kantoor waar ik elke werkdag langsfiets in Leeuwarden. Leeuwarden, 10/05/2012 Betreft: opzegging Aegon rendementplan Referentie: Rendementplan met rekeningnummer 078.04.63.xxx Geachte Eric rutten, Verbolgen ben ik over het feit dat jullie eenzijdig mijn rendementplan opzeggen. Uiteraard bieden jullie een keuze maar dat staat geheel niet in verhouding tot het huidige rendementplan. Jullie leggen in de nieuwe variant de risico’s bij de klant. Je moet zelf maar in de gaten houden wat de markt doet. Daar bedank ik voor. Bij het opzeggen van mijn rendementplan heeft u wellicht geen rekening gehouden met het feit dat ik meerdere producten afneem van uw organisatie. Ik heb een woonhuisverzekering, beleggingsverzekering en spaarhypotheek bij jullie lopen. Nu u deze starre houding aanneemt en mij afscheept met mijn inleg van al de jaren (en gelukkig had ik een zekerheidsgarantie plus) zie ik mij genoodzaakt om al mijn producten op te zeggen wanneer het mij mogelijk is. U gaat nu een trouwe klant verliezen en ik hoop dat u begrijpt dat ik niet de enige zal zijn. Ik sta erop een correcte terugkoppeling te krijgen van jullie firma en zie tevens graag een bevestiging van het opzeggen tegemoet. Met vriendelijke groet, Marco
Reactie door bouwhuis op 10-05-2012 13:18
Denk dat die aegon hufters alleen maar harder lachen om die uitspraken van ons. kijk naar het verleden (tros radar topics e.d.)hier zouden we toch een les uit moeten leren?vertrouw geen enkele verzekeringsmaatschappij !ik neem mijn verlies en doe het nooit meer .
Reactie door ikkebenhetzat op 10-05-2012 20:45
Waar staat dat je voor 15 mei moet reageren. Blijkt zo te zijn. Doe je dit niet dan gaat t automatisch over per 1 juni!!! Die van mij telefonisch stopgezet en gesprek opgenomen.
Reactie door edwinn71 op 11-05-2012 08:49
Ik moet voor 17 mei reageren .... (gelukkig ben ik niet op vakantie anders zetten ze hem gewoon over naar een Beleggingsrekening!) Misschien moet iedereen ook een review schrijven op de site van AEGON https://reviews.aegonbank.nl/ Nu gebeurt er ook niks, hopelijk pakt KASSA het nog op!
Reactie door edwinn71 op 11-05-2012 08:50
Hier de url van de review-site van Aegon. Augon reviews Augon reviews
Reactie door renesmits op 11-05-2012 09:17
Beste mede gedupeerde, Ook ik heb de brief ontvangen en contact opgenomen met de klantenservice van Aegon. Hierbij heb ik de volgende vragen gesteld: 1. Op basis van welk artikel uit de voorwaarden kan Aegon eenzijdig besluiten tot omzetting van mijn rendementplan en stopzetten van mijn zekerheidsgarantieplus module? 2. Hoe gaat Aegon met premie compenseren van € 6,14 (maandelijkse betalingen van €50,) welke is berekend voor de gehele looptijd voor de garantie van 3% over de inleg? De premie zou namelijk naar mijn mening moeten worden gecompenseerd naar rato van de looptijd omdat de 3% nu over een veel lager bedrag wordt afgerekend. Per saldo heb ik dus mijn rente 3x zelf gefinancierd. 3. Hoe zit het met de dividenduitkeringen die wij normaal eind juni ontvangen. Deze heeft u namelijk reeds ontvangen van de ondernemingen waarin wordt geparticipeerd, maar welke u nog niet heeft doorberekend naar uw klanten. Naar mijn mening heb ik recht op de ontvangen dividenden van mijn indirecte participaties in de ondernemingen die reeds voor 1 juni dividend hebben uitgekeerd. 4. Wat zijn de consequenties van de keuze "u gaat niet akkoord met de omzetting"? De antwoorden van de medewerker zijn: 1. Ik kan niet aangeven op basis van welk artikel ik zal dit even voor u navragen (na 10 minuten wachten). Wij kunnen u zo niet vertellen op basis van welk artikel dit is gedaan, ik zal hiervoor een klacht aanmaken u wordt daarover volgende week teruggebeld. 2. Daar heeft u een punt de premie is inderdaad een vast bedrag berekend voor de gehele looptijd. Ook hiervoor zal ik een klacht aanmaken u wordt daarover volgende week teruggebeld 3. Als u dividenduitkering wilt ontvangen zult u zelf de aandelen aan moeten houden tot het moment van uitkering van het dividend. Na driemaal uitleggen dat dit niet acceptabel is begon de medewerker te stotteren en gaf aan dat ik inderdaad een punt had. Ook hiervoor wordt een klacht aangemaakt en wordt hierover volgende week teruggebeld. 4. De consequentie van de keuze "ik ga niet akkoord met de omzetting" wil zeggen dat ik zelf het rendementplan stop zet, dan gelden de algemene voorwaarden weer en vervalt de zekerheidsgarantieplus (dag centjes). Heb hierop vervolgens aangegeven dat dit niet in de brief staat vermeld en ik het schandalig vind dat dit als optie wordt aangedragen. Gezien de waarde van mijn rendementplan zou dit een extra verlies van meer dan € 1000,- inhouden. Ook hierover wordt een klacht aangemaakt en zal daarover volgende week worden teruggebeld. Status Het is nu 1 week later. Nog niets mogen vernemen van Aegon. Ga nu maar een brief schrijven naar de bank tav de Raad van Bestuur met daarin mijn klachten. Nog even mijn woede op papier (mening) Naar mijn mening is het pure diefstal van gelden hoe Aegon de omzetting en stopzetting wil doorvoeren. Echt schandalig gewoon. Daarnaast worden we maar voor de helft geïnformeerd en wordt de druk opgevoerd om voor 17 mei een beslissing te nemen. Hopelijk gaat Aegon nog met een ander voorstel komen, zo niet dan hoop ik zeker dat Kassa hier een uitzending aan zal besteden. Sterkte allemaal. Hopelijk ben ik niet de enige die woedend is op Aegon.
Reactie door zoekster op 11-05-2012 10:51
Kunnen jullie de handen niet ineen slaan? Bijvoorbeeld dit weekend een gezamelijk ontmoetingspunt vaststellen waar julie elkaar in levende lijve ontmoeten? Misschien kunnen jullie nog voor 17 mei gezamelijk een juridisch adviseur raadplegen? Hier op de kassa site worden jullie niet verder geholpen, er zit hier duidelijk geen 'expert' die genoeg van deze zaken weet. Zo zijn jullie alleen maar jullie boosheid en bezorgdheid aan het uitwisselen, terwijl die deadline steeds dichterbij komt. En hopen dat Kassa er aandacht aan besteed, dat zou dan al aanstaande zaterdag moeten zijn. Erg kort dag. Een goed bedoeld advies van iemand die jullie ook niet verder kan helpen, veel succes!
Reactie door martijn73 op 11-05-2012 12:08
Ook ik heb het zelfde probleem. gisteren heb ik ook een brief gekregen waar in stond dat mijn zekerheidsgarantie plus wordt stop gezet. Vandaag gebeld met de klanten service die vertelde mij dat ik deze kon omzetten naar een beleggingen rekening en dan zelf moet gaan beleggen met alle risico's of het resterende bedrag naar hun spaarrekening kon overboeken en het rendementsplan stop zetten.Wel moet ik deze beslissing voor 17 mei doen anders kan het geld minder of meer waard zijn. Het verlies is heel groot Ik had een plan voor 20 jaar en was al 10 jaar bezig. Ik legde elke maand €50,- in met de zekerheid van 3%. Als ik dit elke op de spaarrekening bij mijn eigen bank had gestort had ik nu €6000,- gehad + rente. Nu heb ik €4000,- als ik stop. Het was nooit de bedoeling om zelf te beleggen en elke week de koers na te kijken, bovendien gaat het ook niet goed met de economie en kan ik beter stoppen. Niemand bij Aegon aan de telefoon kon of mocht mij advies geven. Wat moet ik nu doen? en kan dit zomaar, want dit is toch contract breuk. Wie kan mij Helpen?
Reactie door listenbedrog op 11-05-2012 21:05
Hier ook zo'n brief. Aegon beweert, via mail, bij stoppen de inleg plus 3% rendement. Of het waar is weten we niet. Eerst zien, dan geloven We hebben eieren voor ons geld gekozen, en de polis opgezegd. Weet iemand of er belasting moet worden betaald over het vrijgekomen deel?
Reactie door jerren op 11-05-2012 22:31
Quote: listenbedrog schreef op vrijdag 11 mei 2012, 21:05: Hier ook zo'n brief. Aegon beweert, via mail, bij stoppen de inleg plus 3% rendement. Of het waar is weten we niet. Eerst zien, dan geloven We hebben eieren voor ons geld gekozen, en de polis opgezegd. Weet iemand of er belasting moet worden betaald over het vrijgekomen deel?einde Quote ja maar goed, dan is de vraag WELKE inleg? ik heb ook ingelegd in de zekerheidsgarantie plus module en dat wil ik ook terug hebben. tijdens opmaak van de overeenkomst heb ik 3 vellen gekregen die ik nog in de map heb zitten, hierop staat duidelijk op het laatste blad: * opbouw inleg maandelijkse inleg: basisinleg-------- EUR € 87,72 zekerheids--------EUR € 12,26 totale maandelijkse inleg € 100,00 dan zou ik zeggen als ze de gehele inleg vergoeden dat ze alles doen, ik bedoel zoals hierboven uitgezet is anders is die 3% een sigaar uit eigen doos.
Reactie door luciën1963 op 12-05-2012 18:21
Ook ik heb voor mijn kinderen 2 contracten bij aegon.Ik ga een brief versturen waarin staat dat ik niet akkoord ben en aegon aan de contracten hou die tot 2016 doorlopen.Teven verbied ik hun zonder schriftelijke toezegging van mij ook maar 1 participatie te verkopen en al helemaal niet met verlies en wil dat mijn aandelen blijven staan in afwachting van betere tijden .Juist nu er een mondiale crisis is en alles op het laagst staat willen zij verkopen ,nou mooi niet dus.Tevens laat ik weten dat als ik het in zijn geheel tussentijds zou opzeggen dit 5 % boete zou kosten en ik uit hun brief niet haal dat er maar enige vorm van compensatie zou kunnen komen. Ik heb ze dus verboden zonder schriftelijke toezegging van mijn kant ook maar iets te ondernemen, de participaties die gekocht zijn staan op mijn naam en daar mogen zij niet aan komen laat staan verkopen. Mijn advies aan u allen reageer in ieder geval op wat voor manier dan ook anders heb je geen poot om op te staan. O,ja in hun brochure van 2001 staat zelfs dat het een slimme zet is om in het rendement plan te stappen hier wijs ik ze ook op.Als er een rechter aan te pas gaat komen verliezen zij en gebeurt er de komende tijd niets .Ik heb alle brochures en aanbevelingen van toen de tijd allemaal bewaard en dit zijn dan dus valse voorwendselen geweest.Van mij zijn ze nog niet af.
Reactie door rinuz op 13-05-2012 10:20
Quote: jerren schreef op vrijdag 11 mei 2012, 22:31: Quote: listenbedrog schreef op vrijdag 11 mei 2012, 21:05: Hier ook zo'n brief. Aegon beweert, via mail, bij stoppen de inleg plus 3% rendement. Of het waar is weten we niet. Eerst zien, dan geloven We hebben eieren voor ons geld gekozen, en de polis opgezegd. Weet iemand of er belasting moet worden betaald over het vrijgekomen deel?einde Quote ja maar goed, dan is de vraag WELKE inleg? ik heb ook ingelegd in de zekerheidsgarantie plus module en dat wil ik ook terug hebben. tijdens opmaak van de overeenkomst heb ik 3 vellen gekregen die ik nog in de map heb zitten, hierop staat duidelijk op het laatste blad: * opbouw inleg maandelijkse inleg: basisinleg-------- EUR € 87,72 zekerheids--------EUR € 12,26 totale maandelijkse inleg € 100,00 dan zou ik zeggen als ze de gehele inleg vergoeden dat ze alles doen, ik bedoel zoals hierboven uitgezet is anders is die 3% een sigaar uit eigen doos.einde Quote Ik heb dezelfde berekening ook hier liggen, jerren. Ik heb ook al een paar van die mensen aan de lijn gehad, ze zeggen allemaal helaas hetzelfde, de basis inleg plus 3%.. Dit betekent dus verlies terwijl we juist daar een zekerheidsgarantie voor hadden afgesloten!! Als we het tot het eind hadden laten lopen hadden we zowieso winst gehad!
Reactie door rinuz op 13-05-2012 10:24
Quote: listenbedrog schreef op vrijdag 11 mei 2012, 21:05: Hier ook zo'n brief. Aegon beweert, via mail, bij stoppen de inleg plus 3% rendement. Of het waar is weten we niet. Eerst zien, dan geloven We hebben eieren voor ons geld gekozen, en de polis opgezegd. Weet iemand of er belasting moet worden betaald over het vrijgekomen deel?einde Quote listenbedrog, je hoeft geen belasting te betalen als je deze polis opzegt!
Reactie door listenbedrog op 13-05-2012 20:17
Bedankt Rinuz, Bij onze eigen bank vertelden ze ons dat we ws wel belasting moeten gaan betalen, we konden het beter bij hun in een spaarpolis stoppen voor pensioen. Nou wij zijn er klaar mee. We zetten niks meer voor langere tijd vast. Wie weet halen we het niet eens. Met Aegon zijn we ook klaar, ze hebben ons destijds ook een overlijdensrisicoverzekering aangesmeerd. Ik ga kijken of we daar ook vanaf kunnen. Ze gaan niet nog 30 jaar 50 euro per maand afschrijven. Hopelijk komen we er allemaal een beetje redelijk uit. Ik ben benieuwd wat ze met de betaalde premies doen van de ZekerHeidsGarantie. Ik denk dat we daar naar kunnen fluiten.
Reactie door rinuz op 13-05-2012 22:03
Quote: listenbedrog schreef op zondag 13 mei 2012, 20:17: Bedankt Rinuz, Bij onze eigen bank vertelden ze ons dat we ws wel belasting moeten gaan betalen, we konden het beter bij hun in een spaarpolis stoppen voor pensioen. Nou wij zijn er klaar mee. We zetten niks meer voor langere tijd vast. Wie weet halen we het niet eens. Met Aegon zijn we ook klaar, ze hebben ons destijds ook een overlijdensrisicoverzekering aangesmeerd. Ik ga kijken of we daar ook vanaf kunnen. Ze gaan niet nog 30 jaar 50 euro per maand afschrijven. Hopelijk komen we er allemaal een beetje redelijk uit. Ik ben benieuwd wat ze met de betaalde premies doen van de ZekerHeidsGarantie. Ik denk dat we daar naar kunnen fluiten.einde Quote Dat is verstandig, banksparen is veel veiliger en interessanter, ik had zeker anderhalf keer zo veel als nu als ik meteen met banksparen was begonnen. Zelf ga ik dat ook doen. In principe is het wel een belastingvrije uitkering maar het kan zijn dat je belasting moet betalen als je totale kapitaal op de bank te hoog is.
Reactie door jerren op 13-05-2012 23:11
ik heb een goede tip gekregen van mijn zus die werkzaam is geweest bij bedrijven die te maken hebben gehad met woekerpolissen en incasso praktijken. zij adviseerde mij een brief te sturen naar de AEGON met daarin de mededeling dat ik onder protest accoord ga met de gestelde voorwaarden. zo houd je nog enige ruimte over om nog nader onderzoek te doen naar het verhaal en indien het echt een dramatisch verhaal zou worden qua uitbetaling je altijd nog de beslissing kunt nemen om juridische stappen te nemen. ga je accoord via de gestelde link op internet laat je geen ruimte open voor eventuele stappen en moet je het echt doen met de uitbetaling die je krijgt straks.
Reactie door joan op 15-05-2012 12:38
Helaas zijn wij op de klos met 2 rendementplannen, die zou lopen tot 2015 en 2021. Ik heb nu bij Centurion (onroerendgoed en huizen in Portorico) inlichtingen gevraag, men zegt dat de belleggingen totaal 3 jaar kunnen duren met op dit moment een rendement van 7.3 % Wie heeft ervaring met Centurion??? Verder is banksparen bij de bank of Schotland 2.8% en 100% gegarandeerd bij failisement, je krijgt dan in ponden uitgekeerd. Per 1 juni gaat Aegon het stopzetten en na half juni krijg je het geld op je E-rekening gestort, hoop dat op dat moment de belegging nog is opgelopen!!! Daarna zet ik alles op de schotlandse bank, en kijk rustig verder. Bij Aegon haal ik alles weg, want ik heb het helemaal met hun gehad, en een adviseur van hun kant laten komen....hahaha...grapje zeker. Wij wensen iedereen heel veel sterkte, mocht ik een leuke aanbieding ergens van krijgen, zal ik het meteen op dit forum plaatsen. Mensen met ideën of ervaring over Centurion mogen het ook naar mijn emailadres sturen: joann747@hotmail.com vast hartelijk bedankt
Reactie door martijn73 op 15-05-2012 14:06
Na aanleiding van mijn klacht naar Aegon over mijn rendement plan, ben ik vandaag gebeld door medewerkster van Aegon, die mijn klacht had bekeken en zag dat ik fout geïnformeerd was door een collega. Ze heeft alles nogmaals berekend en zag dat ik inderdaad meer terug krijg en dat is een aanzienlijk bedrag. Alles is nu opgelost en ik ben nu tevreden.
Reactie door joan op 15-05-2012 14:22
hoe kun je nu tevreden zijn , daar je weet dat je minder krijgt dan je hoort te krijgen, aegon wordt er beter van maar wij niet, ookal heb je de garantie voor inleg erop zitten. en...per half juni weet je pas of je er nog een beetje goed onderuit komt. want dan gaan ze de paticipaties verkopen
Reactie door luciën1963 op 15-05-2012 17:48
Na eerder een stukje te hebben geschreven laat ik nog een keer weten ook via de klantenservice van aegon klachten te hebben ingediend .Wat ik hierbij verteld heb is het volgende .Ik ben van mening dat zij nu onze aandelen goedkoop overnemen en over enkele jaren de winst opstrijken de vooruitzichten voor de komende jaren zijn al beter aan het worden dus het eurofonds gaat heus wel klimmen.Verder heb ik gezegd hun brochures van 2001 nog maar eens na te lezen waarom je een lange termijn belegging kiest want wat zij nu doen sluit hier niet op aan, m.a.w er stonden toen dus leugens in de brochures. Nogmaals niet accepteren en niet tevreden zijn,geloof het of niet zij gaan er anders wéér met het geld van u en mij vandoor. Ik heb inmiddels twee brieven verstuurt,1 E-mail twee klachten via de klanten service en 1 via de site klacht.nl laat ze maar lekker bezig zijn hiermee.
Reactie door jerren op 15-05-2012 21:45
ik heb vandaag een mail ontvangen van AEGON; [quote: Geachte heer Kuiper Bedankt voor uw email. Graag geven wij u antwoord op uw vraag. Om extra zekerheid in te bouwen heeft u bij het afsluiten van uw AEGON Rendementplan gekozen voor de module ZekerheidsGarantiePlus. Na afloop van de oorspronkelijke duur heeft u de zekerheid dat de gedane basisinleg vermeerderd met 3% rente op rente wordt uitgekeerd. Daarvoor betaalt u maandelijks een bedrag van € 12,28. De ZekerheidsGarantiePlus geldt normaal alleen op einddatum. Omdat AEGON in juni 2012 stopt met het product AEGON RendementPlan geldt de ZekerheidsGarantiePlus ook op het moment dat u nu stopt. Dit betekent dat AEGON u minimaal de inleg van de basis plus 3% rente over dit bedrag uitkeert. Is de waarde van uw AEGON RendementPlan hoger dan uw inleg plus 3% rente dan wordt deze hogere waarde aan u uitgekeerd. U heeft tot en met mei 2012 105 maanden x basisinleg € 87,72 = € 1.052,64 ingelegd. De garantie waarde bedraagt € 10517,65 Als het EUROfonds dividend uitkeert en u bent op dat moment deelnemer in het EUROfonds dan krijgt u ook dividend. Het is vooraf niet mogelijk aan te geven of en wanneer het AEGON Eurofonds dividend uitkeert. Heeft u nog vragen, mail ons gerust.einde Quote nou daar klopt dus niks van... als ik 87,72 per maand in de basis inleg is dat totaal 9210,60 als ik uitreken wat de waarde is incl de 3% rente op rente kom ik uit op € 10271.81 als ik mijn complete inleg (incl inleg in zekerheidsgarantie module) neem en dat bereken met rente op rente kom ik totaal uit op 11806.67 of te wel ik kom nog steeds 1534,86 te kort. hoe mensen hierboven kunnen zeggen dat ze melding hebben gekregen van AEGON en dat ze tevreden zijn met de uitkomst snap ik niet. Ook al is het verschil een paar 100 euro dan nog wordt je gewoon beroofd en daar kun je toch niet mee accoord gaan? ik heb een aangetekende brief gestuurd naar de AEGON, telefonisch kun je niet veel bereiken heb ik wel door want er wordt je gewoon een mooi verhaaltje voor gehouden. hoe je het ook wendt of keert, de omzetting wordt gewoon wel doorgezet, daar kun je niks aan doen ben ik bang voor.
Reactie door frisan op 15-05-2012 23:41
Beste Jerren, Wees maar blij dat je de zekerheidsgarantie destijds hebt afgesloten, ik heb dat helaas op advies van contact persoon van spaarbeleg toen niet gedaan. Gezien de lange looptijd van 25 jaar kon ik het beste de zorggarantie afsluiten, dit "spaarplan" is immers bestemd voor mijn kinderen, beide afsluiten zou te veel van het goede zijn en uiteindelijk minder rendement opleveren (meer kosten, minder inleg) het zal wel vreemd zijn dat gedurende 25 jaar de beurs geen rendement zou laten zien?? Mochten de kinderen gaan studeren, de beurs gunstig en we extra geld nodig hebben om de studie te financieren dan rendementplan afkopen, boete zou dan naar gelang van verwacht opgebouwd kapitaal een peuleschilletje zijn. We hebben destijds nooit gedacht dat deze actie van Aegon zou plaatsvinden. Als ik nou spaarplan zou laten afkopen ga ik een kleine 7000 euro inleveren. (inleg - prognose(geen rechten aan ontlenen, precieze waarde is nog niet bekend) Ik heb geen keus en moet dus het pakket in ieder geval omzetten naar een ander fonds, uitbetalen is geen optie.(ik hoop dat voor 2026 de beurs nog een keer gaat stijgen) en sta met dus met mijn rug tegen de muur.. Dus......ook ik heb een bezwaarschrift opgesteld en deze aangetekend verstuurd naar onze "gemeen"schappelijke zakenrelatie Aegon. .... en de kinderen verboden om nog huiswerk te maken :)
Reactie door luciën1963 op 16-05-2012 18:35
Dit is wat eagon mij laat weten; Geachte heer *********, Graag reageren wij op uw e-mail. In uw e-mail geeft u aan dat u de participaties wilt behouden. U kunt er dan voor kiezen om uw AEGON Rendementplannen om te zetten in een AEGON Beleggingsrekening. De waarde van uw AEGON Rendementplannen worden dan omgezet naar een AEGON Beleggingsrekening. Na de omzetting belegt u wel nog steeds in het AEGON Eurofonds. U houdt ook precies hetzelfde aantal participaties in dat fonds. Drie zaken veranderen: • U belegt voortaan via uw AEGON Beleggingsrekening. • U bepaalt voortaan zelf wat, wanneer en hoeveel u belegt. • U beheert uw beleggingsrekening via internet. Dit ga ik dan ook doen want ik wil alle aandelen houden in afwachting van betere tijden.
Reactie door frisan op 16-05-2012 22:02
Lucien1963 Als je zekerheidsgaratie(plus) hebt afgesloten misschien een optie: Uit laten betalen en vervolgens dit bedrag weer inleggen in het eurofonds dan heb je meer participaties.
Reactie door aegonzat op 16-05-2012 23:20
Speciaal voor rendementplan ingeschreven, dacht probleemloos mijn inleg terug te kunnen krijgen, maar ben na het lezen van dit draadje een illusie armer een aantal vragen komen er bij mij op; 1. waar in welke brief lezen jullie dat het voor 17 mei beslist moet worden? (nog 40 minutente gaan) :P 2. Ik lees in dit draadje niet zoveel over het divident (tegenstrijdig, niet meer (frisan 8 mei, pag2) en nog wel (renesmits, p3), als je de aandelen houdt... maw: in de nieuwe situatie, dus overzetting) Scheelt voor mij nogal aardig wat; een kleine 2 a 300 euro) Wie weet wat er het meest actueel is? Erg vuil van aegon om dit plan net voor de dividentuitkeringen stop te zetten. 3. met garantie of garantieplus module nu wel of niet de inleg of inleg +3 bij de plus variant terug? hebben meer mensen dezelfde reactie als renesmits ontvangen? ik citeer: Quote: renesmits schreef op vrijdag 11 mei 2012, 09:17: Beste mede gedupeerde, 4. Wat zijn de consequenties van de keuze "u gaat niet akkoord met de omzetting"? De antwoorden van de medewerker zijn: 4. De consequentie van de keuze "ik ga niet akkoord met de omzetting" wil zeggen dat ik zelf het rendementplan stop zet, dan gelden de algemene voorwaarden weer en vervalt de zekerheidsgarantieplus (dag centjes). Heb hierop vervolgens aangegeven dat dit niet in de brief staat vermeld en ik het schandalig vind dat dit als optie wordt aangedragen. Gezien de waarde van mijn rendementplan zou dit een extra verlies van meer dan € 1000,- inhouden. Ook hierover wordt een klacht aangemaakt en zal daarover volgende week worden teruggebeld. einde Quote Zeer laag bij de grondse actie van Aegon om dit zo aan te pakken; u heeft een keuze om over te zetten omdat wij uw product eenzijdig stopzetten, en als u niet over laat zetten, kunt u zelf uw vanuit uw zijde uw product stopzetten, = weg garantie!! SCHANDALIG! Ik heb tot op heden de post van Aegon door drukte een beetje laten liggen, maar ik ga niet zomaar van me laten plukken zonder van me af te bijten. Ben al bezig met het schrijven van een zeer heldere stevige brief met daarin een aantal eisen omtrent het uitbetalen van dit gedrocht; zodra die af is zal ik hem hier plaatsen zodat we er misschien allemaal wat aan hebben en we een soort van vuist kunnen maken naar deze misselijkmakende witteboordencriminelen. Gerritjan
Reactie door aegonzat op 17-05-2012 01:25
Hier nog even een link; die 17 mei wilden ze graag bij zoveel mogelijk mensen doordrukken, zodat uitbetaald naar rekening, of overgezet naar beleggingsrekening het leeggehaalde rendementplan niet meet bestaat en er geen dividend hoeft te worden uitgekeerd. Want vanaf 18 mei starten ze namelijk met de berekening cq uitkering daarvan. [zeg het maar gerust als ik het fout heb hoor ..: http://www.beursgorilla.nl/fonds-informatie.asp?naam=Aegon&cat=dividenden&symbol=&instrumentcode=11754&subcat=12
Reactie door dmen op 17-05-2012 19:32
@aegonzat Je hebt het inderdaad fout. Met het rendementplan wordt belegt in het Eurofonds. Niet in het aandeel Aegon op de AEX. (die je via de link stuurt) Aangezien je dus niet belegt in dit aandeel, heb je ook geen recht op dividend.
Reactie door aegonzat op 17-05-2012 20:01
Quote: dmen schreef op donderdag 17 mei 2012, 19:32: @aegonzat Je hebt het inderdaad fout. Met het rendementplan wordt belegt in het Eurofonds. Niet in het aandeel Aegon op de AEX. (die je via de link stuurt) Aangezien je dus niet belegt in dit aandeel, heb je ook geen recht op dividend. einde Quote Oke, het Aegon divident is dus toch niet het divident van het Eurofonds. Die vond ik wel zonet, maar vermeld niet veel over divident data, terwijl ik tussen 2006 en 2011 toch echt 591,- aan divident heb uitgekeerd gekregen, netto na aftrek van dividendbelasting... En het er ook staat dat het jaarlijks wordt uitgekeerd.. http://www.morningstar.nl/nl/snapshot/snapshot.aspx?id=F0GBR0540O Dit wordt dat uitgekeerd op de Rente/ E-rekening die je online kunt raadplegen en je ook steeds afschriften van krijgt. Vanuit die Rente of E-rekening kun je dan kiezen dit vrij beschikbare bedrag in te leggen of over te boeken naar een betaalrekening naar keuze.
Reactie door frisan op 17-05-2012 22:00
Voor diegene die nog een officiele klacht willen indienen, misschien is onderstaande site een optie. www.afm.nl/nl/consumenten/vertrouwen/klacht.aspx
Reactie door aswani op 20-05-2012 21:08
Beste, ik ben vanaf februari 2005 ingestapt na mooie verhalen van mijn adviseur. Echter besloot ik toen ook direct voor de ZekerheidsGarantieplus versie die een gegarandeerde opbrengst van 3% belooft na 30 jaren. Met de laatste brief betreffende de omzetting moet ik helaas concluderen dat Aegon zeer klantonvriendelijk is, de lusten voor zichzelf neemt en de klant met de lasten laat zitten. De verliezen en verantwoordelijkheden worden op de klanten afgeschoven en dat moeten we zeker niet accepteren. Ze hadden me op zijn minst de huidige inleg kunnen bieden inclusief de 3%, boetevrij! Heb het nog niet over de psychische effecten van deze vorm van belazerij op klanten die voor een bewust doel wat geld opzij proberen te leggen, zoals een pensioen aanvulling in mijn geval. Ik ga dit zeker aan de consumentenbond melden en een jurist in de arm nemen als de Aegon adviseur niet met fatsoenlijke oplossingen komt. Groet!
Reactie door aegon op 21-05-2012 10:49
Geachte heer/mevrouw, Als u een vraag of een klacht heeft willen wij u zo snel mogelijk en persoonlijk helpen. Wij vragen u daarom om een mail te sturen naar klantenservice@aegon.nl. Als u bij het onderwerp “RendementPlan” invult en uw telefoonnummer achterlaat, weten wij meteen waar het over gaat en nemen wij contact met u op. Met vriendelijke groeten, het klantenservice- team AEGON.
Reactie door zoekster op 21-05-2012 11:41
Nee maar, Aegon reageert eindelijk op dit forum. Aegon voelt zeker nattigheid na de uitzending van Kassa 19 mei jl. waarin dit onderwerp werd behandeld en de mogelijkheid werd geopperd om stappen te ondernemen tegen Aegon in deze zaak. Voor degene die het niet hebben gezien, vanmiddag 21 mei in Kassa, tien voor 3 op Ned 2 herhaling.
Reactie door edwinn71 op 21-05-2012 12:08
Beste Aegon, Ik heb al diverse keren contact gehad met jullie, maar het blijft steeds bij hetzelfde. Ook op emails heb ik geen reactie gehad. Ja, ik krijg een mooie brief met de opzegging (had geen andere keuze) en dat jullie mij bedanken voor mijn vertrouwen in Aegon ... NOU DIE HEB IK DUS NIET. Overigens is op mijn verzoek alle andere lopende rekeningen op te heffen ook nog niet gereageerd! En dat gaan jullie nu vragen dat mensen contact met jullie moeten opnemen ???
Reactie door marco1978 op 22-05-2012 15:49
Zo, Nav de uitzending van zondag j.l. een nieuwe brief opgesteld. Wellicht dat iemand er wat mee kan! Leeuwarden, 22/05/2012 Betreft: op

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor