Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nutteloze klantenservice Energie Direct

Geplaatst door: sander2011 op: 21-12-2011 10:47
Ik heb afgelopen jaar een flink aantal keer achtergelopen in betalingen. Dat geef ik ruiterlijk toe, ook in alle communicatie naar Energie Direct en Intrum aangegeven, maar wel altijd betaald en verder aan afspraken gehouden. De laatste 4 maanden heb ik een hopenloze strijd geleverd met de klantenservice van Energie Direct om tot een overzicht te komen 'wat moet ik nog betalen' reden? omdat ik na elke maand die vraag gesteld te hebben weer een aanmaning kreeg, terwijl net was afgesproken dat de vorige betaling de laatste was die open stond. Uiteindelijk eindigen we met een aanmaning van september, daarna augustus en deze maand voor de maand mei. Totaal ongecontroleerde en onoverzichtelijke adminstraties voeren ze daar. Niemand weet daar wat met wat verrekend wordt. Klantenservice negeert ook gewoon je vraag en zoals ik al vaker lees in dit forum, worden afspraken anders per mail bevestigd dan wat over de telefoon is gezegd nog beloofd. Als voorbeeld, de laatste aanmaning die ik afgelopen maand kreeg is van de maand Mei. Echter in het toegestuurde betalingsoverzicht staat dat deze al in april via Intrum is betaald (de maand ervoor??), toch staat deze volgens Energie Direct en Intrum open. Echt 4 maanden je best doen om bij te komen met een kleine achterstand en het lukt gewoon niet met ze. Ik heb opgezegd, wil nooit meer wat met zo'n onkundige klantenservice te maken hebben. Ik hoop met deze post reacties te krijgen om te zien of ik nou echt de enige ben die de Klantenservice van Energie Direct waardeloos vind. Keer op keer weer gevraagd
Reactie door sonjaatje op 21-12-2011 11:53
Heb precies hetzelfde probleem al ligt de fout in dit geval niet bij mij door niet te betalen maar door een foute jaarnota van ED. Bij elke mail die ze sturen wordt het openstaande bedrag hoger(??) en de mails spreken elkaar ook tegen. Ben nu overgestapt want wordt doodziek van die lui.
Reactie door valerius-2 op 21-12-2011 12:02
Ben in het begin al weg gegaan bij ED, i.v.b. met dit soort zaken.
Reactie door sonjaatje op 21-12-2011 12:18
Deed ik ook; in de eerste week weer weggaan. Alleen helaas voor mij hebben ze die afzegging nooit verwerkt en zat ik er gewoon aan vast!
Reactie door sander2011 op 21-12-2011 12:35
Moe werd ik vooral van de reactie "ja, hoe en waarom weet ik ook niet, maar er staat nog een bedrag open dus u moet betalen, punt"
Reactie door energie:direct op 21-12-2011 18:34
Beste Sander, Ik heb je verhaal gelezen en ik vind het erg vervelend dat de uitleg van mijn collega niet duidelijk was. Ik wil je daarom graag bellen en uitleg geven over de betalingen. Wist je trouwens ook dat er op je eigen Mijn energiedirect.nl een betalingsoverzicht te zien is? Ik wil je vragen om een kopie van dit bericht, je klantnummer (en/of naw-gegevens) en je telefoonnummer te mailen naar onlineservice@energiedirect.nl. Ik of een collega neemt dan contact met je op. Gr. ^Ralf van energiedirect.nl.
Reactie door energie:direct op 21-12-2011 18:35
Beste Sander, Ik heb je verhaal gelezen en ik vind het erg vervelend dat de uitleg van mijn collega niet duidelijk was. Ik wil je daarom graag bellen en uitleg geven over de betalingen. Wist je trouwens ook dat er op je eigen Mijn energiedirect.nl een betalingsoverzicht te zien is? Ik wil je vragen om een kopie van dit bericht, je klantnummer (en/of naw-gegevens) en je telefoonnummer te mailen naar onlineservice@energiedirect.nl. Ik of een collega neemt dan contact met je op. Gr. ^Ralf van energiedirect.nl.
Reactie door sander2011 op 21-12-2011 20:18
Beste ralf, Uit beleefdheid zal ik doen wat je vraagt. Ik ben benieuwd. Maar als eerste reactie, ja ik weet waar het online staat en ik heb inmiddels ook drie of viermaal totaal onoverzichtelijke overzichten mogen ontvangen. Op alles, inclusief op de telefonische helpdesk ontbreekt 1 ding: een simpel overzicht "die betaling is verrekend met die factuur". Zelfs jullie klantenservice moet driemaal met andere afdelingen bellen om uit het overzicht te komen, vandaar de wanhopige antwoorden van jullie afdeling "tja er blijft een bedrag open dus betaal nu maar". Ook verzoeken om even te wachten met versturen naar intrum tot we er helemaal uit zijn worden tot drie maal toe genegeerd. De 2 druppels waren een email met letterlijk dit staat er nog open, dat betaal ik en dan vervolgens komen jullie (intrum) totaal uit het niets met een factuur van de maand mei? Een klacht daarover wordt na twee(!) weken beantwoord met wederom een overzicht van het afgelopen jaar? En de tweede druppel, gebeld of het mogelijk was de jaarrekening in 2 delen te betalen, als antwoord vriendelijk "natuurlijk, dat kan online" en voordat ik dat kan doen online komt intrum met een aanmaning en 120 euro kosten? Klantenservice? Zo zat... Ik probeerde slechts alles netjes op te lossen.. Ik zal dit erbij kopieren in je mail.
Reactie door katinka92 op 23-09-2012 15:19
energiedirect heeft mij in april een mail gestuurd waar ik in termijnen mocht betalen. een bedrag van 1500 euro, termijnen van 260 euro. dit zou via intrum gaan, deze zou ik per acceptgiro's ontvangen. nooit gekregen, terwijl ik netjes aan ed mijn nieuwe adres heb doorgegeven. afgelopen vrijdag een mail gehad van intrum van 3400 euro!! deze moet deze week betaald worden, kan geen regeling voor worden getroffen. Ik heb gevraagd waar ze volgens hun de gestuurde brieven/acceptgiro's naar toe hebben gestuurd. Dat kunnen ze niet meer achterhalen. Ik heb pech en een deurwaarder wordt gestuurd.. Door een fout van ed en de ongelooflijke koppigheid en totale onkunde van Intrum Justitia nu flink in de problemen en in de stress. Weet totaal niet wat ik nu moet doen. Kunnen we met z'n allen niet een onderzoek in laten stellen tegen Intrum (of is dit al gedaan?) en kan ED a.u.b. zijn admin op orde brengen, want dit gaat nergens over! ik zal dit bericht ook nog even onder Intum Justitia zetten. morgen een advocaat in de arm nemen, anders weet ik het ook niet.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!