Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nuon verzend rekeningen per email

Geplaatst door: vengerov op: 14-06-2012 09:40
In mijn mailbox ontving ik van Nuon: Voortaan uw post online. Bij Nuon verbeteren we constant onze dienstverlening, en houden we rekening met het milieu. Daarom ontvangt u voortaan onze brieven en facturen via Mijn Nuon. Zo houden we u snel, simpel én groen op de hoogte. Dat vind ik een heel goed streven maar het verbaast mij wel omdat ik bijna maandelijks ongeadresseerde aanbieding brochure's krijg van nuon. Ik is dit niet hypocriet want hiermee houden ze helemaal geen rekening met het milieu.
Reactie door zoekster op 14-06-2012 09:58
Natuurlijk is dat hypocriet, als het op reclame en promotie van een product aankomt worden kosten noch milieu gespaard. Het is gewoon een bedrijf dat geld wil verdienen. Per mailbox brieven en facturen versturen is voor Nuon gemakkelijk. Dat het toevallig ook goed is voor het milieu is mooi meegenomen en daar kunnen ze goede sier mee maken.
Reactie door carola.83 op 14-06-2012 10:13
Quote: zoekster schreef op donderdag 14 jun 2012, 09:58: Per mailbox brieven en facturen versturen is voor Nuon gemakkelijk. einde Quote Wordt niets per mail verstuurd, maar staat op hun site onder 'Mijn Nuon'. Tegenwoordig ook nergens voor nodig om dit soort zaken nog via de post te versturen. Reclame maken, hoort er nu eenmaal bij. En ach, alle beetjes helpen.
Reactie door jorisw op 14-06-2012 10:25
Als ze de ongeaddresseerde brochure via mail zouden mogen versturen zullen ze dat ongetwijfeld ook gaan doen. We hebben helaas de idiote situatie dat papieren spam wel is toegestaan en milieuvriendelijke e-spam grootendeels verboden is....
Reactie door tdehond op 14-06-2012 11:23
Het verbaast mij dat niet gevraagd is of u daar mee accoord gaat.
Reactie door jpm op 14-06-2012 13:35
Dit verbaast mij helemaal niets. In een wereld waarin Internet een steeds belangrijker plaats inneemt was dit te verwachten. Ik vraag mij met @tdehond af of daarvoor wel toestemming is gevraagd. Tenslotte zullen we weten dat er ook mensen klant bij NUON zijn die niet eens weten wat internet precies is, geen computer thuis hebben staan etc. Die krijgen gewoon een papieren factuur en informatie. Het moet daarom mogelijk zijn voor mensen om de keuze tussen een papieren factuur of een digitale nota zelf te maken. Dat zou getuigen van fatsoen. Echter omdat deze boodschap uitgaat naar reeds bestaande klanten die niet meer hoeven te worden binnengesleept laat men verder fatsoen gewoon achterwege. Dit zou voor mensen mogelijk een reden kunnen zijn over te stappen naar een andere leverancier van energie, ik denk echter dat ze allemaal zo onfatsoenlijk zijn of zullen worden.
Reactie door tar op 14-06-2012 15:07
Quote: vengerov schreef op donderdag 14 jun 2012, 09:40: In mijn mailbox ontving ik van Nuon: Voortaan uw post online. Bij Nuon verbeteren we constant onze dienstverlening, en houden we rekening met het milieu. Daarom ontvangt u voortaan onze brieven en facturen via Mijn Nuon. Zo houden we u snel, simpel én groen op de hoogte. Dat vind ik een heel goed streven maar het verbaast mij wel omdat ik bijna maandelijks ongeadresseerde aanbieding brochure's krijg van nuon. Ik is dit niet hypocriet want hiermee houden ze helemaal geen rekening met het milieu. einde Quote Geachte Vengerov, Nuon is heel erg vreselijk en gruwelijk hypocriet, immers Nuon bouwt zeer vervuilende kolencentrales voor de elektriciteit-voorziening. Het ongewenste reclame-probleem is heel simpel op te lossen: Neem een envelop plak daar geen postzegel op en stuur deze inclusie het ongewenste reclamemateriaal retour naar Nuon met -op het reclamemateriaal vet geschreven- verzoek geen reclame meer te sturen. Nuon moet dan de portokosten betalen en dat zullen zij niet leuk vinden als mensen dat massaal gaan doen.
Reactie door tar op 14-06-2012 15:08
Herstel: inclusie = inclusief
Reactie door vengerov op 14-06-2012 16:09
Quote: tdehond schreef op donderdag 14 jun 2012, 11:23: Het verbaast mij dat niet gevraagd is of u daar mee accoord gaat. einde Quote Er staat in de mail als je het toch per post wilt ontvangen je dat kan veranderen op je internetaccount, na veel zoekwerk vond ik hoe je het kon wijzigen. Ik heb het gewijzigd omdat het, het account van mijn bejaarde buurman betreft, die ik wel eens help met mijn computer omdat hij er geen heeft. Een paar maanden terug had hij wat gegevens nodig maar kon de oude facturen niet vinden waarna ik voor hem op internet zijn gegevens had opgevraagd onder vermelding van één van mijn internet adressen.
Reactie door tdehond op 14-06-2012 17:06
Het is m.i. slecht geregeld als dit op een internet account gewijzigd moet worden. Nuon voert een wijziging door. En de bejaarde klanten die geen internet hebben, hebben nu een probleem. M.i. zou andersom een betere optie zijn: de klanten die digitaal post willen ontvangen veranderen dat in hun internet account. Nu moet de bejaarde een 0900 nummer bellen om te behouden wat in de ogen van de bejaarde goed was geregeld. Ik ben benieuwd wanneer de bejaarde zonder internet mag gaan betalen voor snail mail. Of zie ik de toekomst voor hen nu te somber in. Quote: vengerov schreef op donderdag 14 jun 2012, 16:09: Quote: tdehond schreef op donderdag 14 jun 2012, 11:23: Het verbaast mij dat niet gevraagd is of u daar mee accoord gaat. einde Quote Er staat in de mail als je het toch per post wilt ontvangen je dat kan veranderen op je internetaccount, na veel zoekwerk vond ik hoe je het kon wijzigen. Ik heb het gewijzigd omdat het, het account van mijn bejaarde buurman betreft, die ik wel eens help met mijn computer omdat hij er geen heeft. Een paar maanden terug had hij wat gegevens nodig maar kon de oude facturen niet vinden waarna ik voor hem op internet zijn gegevens had opgevraagd onder vermelding van één van mijn internet adressen. einde Quote
Reactie door carola.83 op 14-06-2012 18:21
......Een paar maanden terug had hij wat gegevens nodig maar kon de oude facturen niet vinden waarna ik voor hem op internet zijn gegevens had opgevraagd onder vermelding van één van mijn internet adressen....... En daardoor heeft Nuon de conclusie getrokken, niet zo vreemd want je hebt zijn klantgegevens ingevoerd - dat je buurman over internet beschikt.
Reactie door hereistom op 14-06-2012 19:56
Quote: tar schreef op donderdag 14 jun 2012, 15:07: Geachte Vengerov, Nuon is heel erg vreselijk en gruwelijk hypocriet, immers Nuon bouwt zeer vervuilende kolencentrales voor de elektriciteit-voorziening. Het ongewenste reclame-probleem is heel simpel op te lossen: Neem een envelop plak daar geen postzegel op en stuur deze inclusie het ongewenste reclamemateriaal retour naar Nuon met -op het reclamemateriaal vet geschreven- verzoek geen reclame meer te sturen. Nuon moet dan de portokosten betalen en dat zullen zij niet leuk vinden als mensen dat massaal gaan doen.einde Quote Helemaal mee eens! Ze zijn ook hypocriet omdat het versturen van de rekening per mail ze niet te doen is om het milieu, maar omdat ze daarmee zelf enorm besparen op hun mailings van de rekeningen per gewone post!
Reactie door sepke op 21-06-2012 23:48
Ik ben zelf geen Nuon klant maar ik vind dat hier wel heel snel bepaalde conclusies worden getrokken. Met neemt als voorbeeld een ouder persoon die wellicht geen computer bezit. Maar zou het zo kunnen zijn dat alleen de mensen die zich al aangemeld hebben voor "mijn Nuon" voortaan de post via internet krijgen en de overige die nooit via internet contact hebben met Nuon dit gewoon via de post krijgen? M.v.g. Sepke
Reactie door jobiejoba op 22-06-2012 08:27
Ze willen je e-mailadres omdat een deurwaarder je makkelijker kan benaderen als dat nodig is. Daarom vragen bedrijven waar je klant bij bent of je kans wil maken op een waardebon en of je dan even je gegevens wilt invullen
Reactie door tdehond op 22-06-2012 09:24
Blijft dat niet vooraf gevraagd wordt of deze persoon voortaan facturen via e-mail zou willen ontvangen. Er had b.v. een mailing verzonden kunnen worden met het verzoek dat indien men akkoord gaat met het zenden van facturen via e-mail, dit wilt wijzigen in mijn N... Quote: sepke schreef op donderdag 21 jun 2012, 23:48: Ik ben zelf geen Nuon klant maar ik vind dat hier wel heel snel bepaalde conclusies worden getrokken. Met neemt als voorbeeld een ouder persoon die wellicht geen computer bezit. Maar zou het zo kunnen zijn dat alleen de mensen die zich al aangemeld hebben voor "mijn Nuon" voortaan de post via internet krijgen en de overige die nooit via internet contact hebben met Nuon dit gewoon via de post krijgen? M.v.g. Sepkeeinde Quote

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!