Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

no-claim aanpassing zonder aanspraak op verzekering

Geplaatst door: rene80 op: 13-08-2014 23:28
Ik ben via Allsecur verzekerd. Door een fout bij het inparkeren heb ik een kras veroorzaakt op de geparkeerde auto. Als goed burger heb ik hier melding van gemaakt bij Allsecur. Als reactie kwam direct een premie aanpassing. Er is nog altijd geen aanspreek gemaakt op de verzekering en ook de tegenpartij laat niets van zich horen (een buurtgenoot). Toch ga ik achteruit op mijn no-claim. De discussie met Allsecur en Allianz loopt nog. Het lijkt er echter op dat ik achteruit ga in mijn no-claim, maar de verzekering niet zal uitkeren omdat er geen aanspraak op wordt gemaakt (makkelijk geld verdienen). Kan dat zomaar of ben ik te braaf en moet ik voortaan doen of ik geen schade heb gemaakt? Mijn auto heeft ook lichte schade veroorzaakt door grote onbekende die geen briefje achterlaten. Is dit een normale gang van zaken bij autoverzekeringen of is het raadzaam over te stappen en mijn verlies te nemen? (geschreven met enige vorm van irritatie)
Reactie door tijger1 op 13-08-2014 23:59
Als u schade hebt veroorzaakt en dat hebt gemeld bij uw verzekeraar, zal de premie logischerwijs op de vervaldag worden aangepast.. Die claim van de buurtgenoot kan nog komen. Als u zeker weet dat die claim niet komt, waarom zou hij niet claimen, kunt u dat uw verzekering laten weten en dan wordt u no-claim hersteld. Dat u zelf schade hebt ondervonden door onbekende anderen is niet relevant. En waarom zou u overstappen? Vraag die buurtgenoot wat hij wil. Heeft niets van doen met een goed burger zijn, of braaf. Het is gewoon een correcte handelwijze.
Reactie door aurora1 op 14-08-2014 00:09
Kunt u niet aan de verzekering melden dat u de schade als die wordt geclaimd zelf betaalt? Dan zou er ook geen verandering moeten plaats vinden voor de no-claim/premieberekening. U kunt dan als er uiteindelijk toch geclaimd wordt alsnog berekenen of u met het zelf betalen van de schade beter af bent dan met premieverhoging voor een aantal jaren tot u weer op het niveau bent van vóór die premieverhoging. Het is altijd goed om bericht van een aanrijding achter te laten en u bent in principe strafbaar als u dat niet doet. Lees ook even klik hier. Zie ook wat @tijger1 erover meldt.klik hier
Reactie door rene80 op 14-08-2014 07:09
De werkwijze van de verzekeraar is dus een legitieme handelswijze. Dat is fijn te lezen. Bedankt voor de reacties.
Reactie door tijger1 op 14-08-2014 09:09
U schrijft: Er kwam direct een aanpassing. Ik neem aan dat u uw premie per maand betaalt, maar die aanpassing kan natuurlijk pas op de echte jaar vervaldag. Dus dat wel even controleren. Dus bijvoorbeeld verzekeringsjaar loopt van 1 mei tot 1 mei. Schade vindt plaats op 1 juni, dan mag pas volgend jaar, als er schade uitgekeerd is, op 1 mei de premie omhoog gaan.
Reactie door rene80 op 14-08-2014 10:19
De vervaldag is op kort termijn. Hiervoor heb ik een voorstel ontvangen van Allsecur. In dit voorstel (direct na het melden van mijn schade) is direct een negatieve premie aanpassing voorgesteld. Uiteraard heb ik hierop gereageert omdat ik niet vindt dat een premie negatief aangepast mag worden als geen aanspraak is gemaakt op de verzekering. Ook telefonisch contact gehad met Allsecur. Ik had goede hoop dat dit zou worden aangepast en zichtbaar in de definitieve nieuwe premie. Helaas is dit niet doorgevoerd. Uiteraard heb ik hierop ook een reactie gegeven. Op verzoek van Allsecur heb ik een schadeformulier opgestuurd met de notitie dat dit dient als vastlegging dat de tegenpartij geen reactie geeft en de premie niet negatief zal worden aangepast. Dit was de afspraak welke ook bevestigd is door Allsecur. Hierna kwam een reactie van Allianz met het verzoek om het kenteken van de tegenpartij. Ook stond een reactie van: je hebt schade gemaakt dus dat kost je no-claim. Dat vindt ik geen probleem als de verzekering dan ook daadwerkelijk gaat uitkeren. Keert de verzekering niets uit, dan vindt ik dat ook mijn no-claim onveranderd moet blijven danwel aangevuld met een extra schadevrije jaar. Ik heb nog hoop (hopelijk niet te naief) dat zij een brief sturen naar de tegenpartij met het verzoek te reageren omdat anders de zaak wordt gesloten. Mogelijk wordt informatie alleen tegen mij gebruikt zodat mijn premie omhoog gaat. Overstappen naar een andere verzekeraar heeft geen zin omdat Allsecur waarschijnlijk de schade ook centraal heeft gemeld en ik dus bij een andere verzekeraar ook wordt gekort omdat ik schade heb gemaakt (die niet is gedeclareerd). Quote: tijger1 schreef op donderdag 14 aug 2014, 09:09: U schrijft: Er kwam direct een aanpassing. Ik neem aan dat u uw premie per maand betaalt, maar die aanpassing kan natuurlijk pas op de echte jaar vervaldag. Dus dat wel even controleren. Dus bijvoorbeeld verzekeringsjaar loopt van 1 mei tot 1 mei. Schade vindt plaats op 1 juni, dan mag pas volgend jaar, als er schade uitgekeerd is, op 1 mei de premie omhoog gaan.einde Quote
Reactie door tijger1 op 14-08-2014 10:34
Als de tegenpartij de schade niet claimt, en dat moet hij natuurlijk binnen een redelijke tijd doen, dan MOET de verzekering uw no-claim herstellen. Uiteraard is er GEEN verlies van no-claim als er geen schade hoeft te worden uitgekeerd. En op de vervaldag moet dan ook uw no-claim verhoogd worden. Ga anders zelfs eens bij die buurtgenoot langs met de vraag wat hij nu doet. Voorde goede orde, doe alles met de verzekeraar schriftelijk of per mail. Bellen is niets, dan weten ze niets meer.
Reactie door allsecur op 14-08-2014 13:30
Beste Rene, Wat vervelend dat je te maken hebt gehad met deze schade. Als je zelf aansprakelijk bent voor de schade (zoals nu het geval lijkt), dan heeft de schade doorgaans invloed op je schadevrije jaren en bijbehorende korting. Als wij geen schade hoeven uit te betalen aan jou of aan jouw tegenpartij, dan is er van deze invloed geen sprake. Als wij een schademelding van je krijgen, waaruit blijkt dat wij een claim van de tegenpartij kunnen verwachten, dan houden wij alvast rekening met een terugval in de premiekorting (en dus met een hogere premie). Soms merk je hier niks van, maar als er toevallig al bijna een nieuw verzekeringsjaar aanbreekt, wordt je voorstel inderdaad direct aangepast. Wordt er niets geclaimd of blijk je niet aansprakelijk te zijn voor de schade? Dan passen wij de premie weer met terugwerkende kracht aan, zodat je geen hogere premie hoeft te betalen en een eventueel teveel betaalde premie ook verrekend krijgt. Als wij wel schade hebben betaald, dan kun je er ook voor kiezen om de schade aan ons terug te betalen en daarmee je korting weer te herstellen. Soms is dit op de lange termijn voordeliger, zoals aurora1 hierboven ook al aangeeft. Ik hoop dat het zo duidelijk is geworden hoe wij omgaan met een schadegeval zoals deze. Voor meer vragen hierover kun je mailen naar webcare@allsecur.nl of bellen naar 073-5485000 en vragen naar mij of iemand anders uit ons webcare team. Met vriendelijke groeten, Dirk van der Heijden Allsecur
Reactie door hutch op 14-08-2014 17:19
Een duidelijker en netter antwoord kan een bedrijf niet geven. Een pluimpje voor Allsecur.
Reactie door rene80 op 15-08-2014 07:59
Als Allsecur inderdaad deze werkwijze nakomt, dan ben ik helemaal tevreden over ze en kan ik ze andere aanraden. Ik wacht rustig af wat gaat komen. Blijkt er toch aanspraak te worden gemaakt op de schade dan is het logisch dat mijn premie wordt aangepast. Had ik maar geen schade moeten maken...... maar tot die tijd. We gaan het meemaken. Uiteraard zal ik hier de afloop vermelden voor mensen in hetzelfde schuitje.
Reactie door tijger1 op 15-08-2014 09:14
U mag ook best zelf wat actiever zijn richting buurtgenoot. Die kan het niet zomaar op zijn beloop laten en pas over maanden gaan claimen. Wat bedoelt u met uw opmerking: "voor mensen in hetzelfde schuitje"?
Reactie door 1953 op 15-08-2014 18:05
Quote: rene80 schreef op woensdag 13 aug 2014, 23:28: Ik ben via Allsecur verzekerd. Door een fout bij het inparkeren heb ik een kras veroorzaakt op de geparkeerde auto. Als goed burger heb ik hier melding van gemaakt bij Allsecur. Als reactie kwam direct een premie aanpassing. Er is nog altijd geen aanspreek gemaakt op de verzekering en ook de tegenpartij laat niets van zich horen (een buurtgenoot). Toch ga ik achteruit op mijn no-claim. De discussie met Allsecur en Allianz loopt nog. Het lijkt er echter op dat ik achteruit ga in mijn no-claim, maar de verzekering niet zal uitkeren omdat er geen aanspraak op wordt gemaakt (makkelijk geld verdienen). Kan dat zomaar of ben ik te braaf en moet ik voortaan doen of ik geen schade heb gemaakt? Mijn auto heeft ook lichte schade veroorzaakt door grote onbekende die geen briefje achterlaten. Is dit een normale gang van zaken bij autoverzekeringen of is het raadzaam over te stappen en mijn verlies te nemen? (geschreven met enige vorm van irritatie)einde Quote Ken het van de familie Op het Kerkhof, de trekhaak heeft mijn kentekenplaat voor zowat verruïneerd. Vier jaar terug ook een schadeformulier ingevuld voor vermeende schade. Tegenpartij heeft nooit geclaimd en ik wachtte af wat er ging gebeuren. Niets dús! Ook niet gemeld bij de verzekeraar.
Reactie door 1953 op 15-08-2014 18:07
Quote: hutch schreef op donderdag 14 aug 2014, 17:19: Een duidelijker en netter antwoord kan een bedrijf niet geven. Een pluimpje voor Allsecur.einde Quote Ben ook positief over deze verzekeraar!
Reactie door wilhelmina59 op 15-08-2014 18:08
Quote: allsecur schreef op donderdag 14 aug 2014, 13:30: Beste Rene, Wat vervelend dat je te maken hebt gehad met deze schade. Als je zelf aansprakelijk bent voor de schade (zoals nu het geval lijkt), dan heeft de schade doorgaans invloed op je schadevrije jaren en bijbehorende korting. Als wij geen schade hoeven uit te betalen aan jou of aan jouw tegenpartij, dan is er van deze invloed geen sprake. Als wij een schademelding van je krijgen, waaruit blijkt dat wij een claim van de tegenpartij kunnen verwachten, dan houden wij alvast rekening met een terugval in de premiekorting (en dus met een hogere premie). Soms merk je hier niks van, maar als er toevallig al bijna een nieuw verzekeringsjaar aanbreekt, wordt je voorstel inderdaad direct aangepast. Wordt er niets geclaimd of blijk je niet aansprakelijk te zijn voor de schade? Dan passen wij de premie weer met terugwerkende kracht aan, zodat je geen hogere premie hoeft te betalen en een eventueel teveel betaalde premie ook verrekend krijgt. Als wij wel schade hebben betaald, dan kun je er ook voor kiezen om de schade aan ons terug te betalen en daarmee je korting weer te herstellen. Soms is dit op de lange termijn voordeliger, zoals aurora1 hierboven ook al aangeeft. Ik hoop dat het zo duidelijk is geworden hoe wij omgaan met een schadegeval zoals deze. Voor meer vragen hierover kun je mailen naar webcare@allsecur.nl of bellen naar 073-5485000 en vragen naar mij of iemand anders uit ons webcare team. Met vriendelijke groeten, Dirk van der Heijden Allsecureinde Quote Misschien het jijen jouwen eens afschaffen Wel zo netjes naar uw klanten/verzekerden
Reactie door tijger1 op 15-08-2014 18:30
@wilhelmina59 Inderdaad, heel hinderlijke gewoonte tegenwoordig van diverse bedrijven.
Reactie door rene80 op 16-08-2014 14:12
Vlak na de schade heb ik de tegenpartij / buurtgenoot gesproken. Deze moest weg. Op een afgesproken tijdstip ben ik weer aan de deur geweest. De buurtgenoot zou aanwezig zijn. Na bellen en kloppen werd niet open gedaan. Daarna nog een paar pogingen gedaan. Eens houd het op. Uiteraard heb ik ook mijn adres doorgegeven. Hij kan dus zelf ook actie ondernemen. Daarnaast heb ik, zoals het hoort, de verzekering gebeld. Volgens mij heb ik genoeg gedaan om alles te regelen. En nogmaals. Als er een claim komt vindt ik het prima als de premie omhoog gaat, maar anders niet. Vandaag zag ik op mijn bank afschrift dat er weer door Allsecur is geïncasseerd. Mijn premie is negatief bijgesteld gezien het bedrag van mijn afschrijving. En wat betreft 'mensen in het zelfde schuitje'. Ik mag toch aannemen dat het vaker voorkomt dat mensen een schade melden en een verzekeraar de premie aanpast zonder dat er een claim binnenkomt. Maar nogmaals, ik wacht rustig af. Uiteraard ben ik direct bezig met een dossier opbouw. Goed dat Allsecur openbaar aangeeft dat bij het niet claimen de premie terugval ook wordt veranderd met terugwerkende kracht. Ik vraag mij alleen af of zij ook voor mijn camper verzekering de kosten willen dragen.... Er staat immers geregistreerd dat ik schade heb gemaakt. Dit zal waarschijnlijk ook weer bekeken worden door de verzekeraar ANWB voor mijn Camper. Quote: tijger1 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 09:14: U mag ook best zelf wat actiever zijn richting buurtgenoot. Die kan het niet zomaar op zijn beloop laten en pas over maanden gaan claimen. Wat bedoelt u met uw opmerking: "voor mensen in hetzelfde schuitje"?einde Quote
Reactie door tijger1 op 16-08-2014 14:21
Ik geloof dat u weinig verstand hebt van verzekeren ;-) Wat heeft uw camper verzekering nou van doen met uw autoverzekering.? De premie is alleen maar direct aangepast omdat die schade blijkbaar net voor de vervaldag plaatshad. U ziet een beetje spoken.
Reactie door rene80 op 16-08-2014 14:31
Zojuist heb ik ook een camper laten verzekeren. Deze verzekering ziet geen opgebouwde schadevrije jaren in het systeem staan. Na aangeven dat ik een auto bij een andere verzekeraar heb met opgebouwde schadevrije jaren werd gevraagd om een recent polisblad zodat mijn schade vrije jaren kunnen worden meegenomen. Hierop zal nu dus een (nog onterechte) schade komen te staan. Het klopt dat ik geen verstand heb van verzekeren. Anders had ik hier bij Kassa waarschijnlijk nooit een vraag gesteld. Ik hoop dat de koppeling naar mijn camperverzekering nu duidelijker is geworden. Misschien zie ik spoken omdat dit totaal anders is geregeld. Dan wordt ik graag even wakker gemaakt. :-D Quote: tijger1 schreef op zaterdag 16 aug 2014, 14:21: Ik geloof dat u weinig verstand hebt van verzekeren ;-) Wat heeft uw camper verzekering nou van doen met uw autoverzekering.? De premie is alleen maar direct aangepast omdat die schade blijkbaar net voor de vervaldag plaatshad. U ziet een beetje spoken.einde Quote
Reactie door tijger1 op 16-08-2014 14:55
Dat camper verhaal is nu duidelijk. Jammer dat die verzekering niet even eerder ingegaan is. Stel die tegenpartij een termijn van zeg 14 dagen en dat u anders de zaak als afgedaan beschouwt. Zeker nu twee items van uw schadevrije jaren afhangen, kan het heel nuttig zijn dat schadebedrag voor eigen rekening te nemen. De ANWB neemt de schadevrije jaren van uw auto ook in aanmerking bij de camper? Kunt u een beetje inschatten hoe hoog de schade zal zijn? Bent u dan nu al uw schadevrije jaren kwijt door die ene aanrijding?
Reactie door rene80 op 16-08-2014 23:16
De zaak ligt nu bij Allsecur en Allianz. Ik denk volgende week wel een mail terug te krijgen met de stappen die ze nu gaan zetten. Ik denk dat de schade met een kleurstift kan worden weg gewerkt. Er zitten geen deuken in de bumper. Late we zeggen een schade van 100 euro. Desnoods 200 euro. Dit is voor mij nog steeds rendabel om het zelf te betalen. Maar dan zit ik nog steeds vast aan het verzekeringsprotocol. Zij hebben een schade melding ontvangen en di kan worden geclaimd dus premie aanpassing en een schade melding bij het centrale meldpunt. Al wil ik de schade zelf betalen..... dat veranderd mijn situatie niet. Ik begin er steeds meer aan te twijfelen of het goed is geweest de schade te melden. Ja,ik weet het, het is verplicht. Er wonen in de buurt een hoop criminelen die een zelfde of zwaardere schade niet melden en gewoon doorrijden. Laat ik niet afdwalen. @Allsecur... kunnen jullie iets voor mij betekenen in de vorm van het overleggen van een recent polisblad waarin de huidige schade melding niet is opgenomen (omdat deze bijvoorbeeld niet is gedeclareerd) aan mij sturen zodat ik in ieder geval niet dubbel gestraft wordt voor mijn camper verzekering? Ik verwacht niet dat Allsecur met terugwerkende kracht de premie van de ANWB gaat vergoeden. Met dit polisblad blijft nog maar 1 probleem over. En dat zijn de krassen op de bumper die ik (als er al aanspraak wordt gemaakt) waarschijnlijk zelf zal betalen. Uiteraard heeft de ANWB mij ook een termijn gesteld waarbinnen ik een recent polisblad in moet hebben gestuurd. Quote: tijger1 schreef op zaterdag 16 aug 2014, 14:55: Dat camper verhaal is nu duidelijk. Jammer dat die verzekering niet even eerder ingegaan is. Stel die tegenpartij een termijn van zeg 14 dagen en dat u anders de zaak als afgedaan beschouwt. Zeker nu twee items van uw schadevrije jaren afhangen, kan het heel nuttig zijn dat schadebedrag voor eigen rekening te nemen. De ANWB neemt de schadevrije jaren van uw auto ook in aanmerking bij de camper? Kunt u een beetje inschatten hoe hoog de schade zal zijn? Bent u dan nu al uw schadevrije jaren kwijt door die ene aanrijding?einde Quote
Reactie door tijger1 op 16-08-2014 23:57
U maakt een heleboel poeha om niets. Als u die schade voor eigen rekening neemt, worden de toegekende schadevrije jaren hersteld. Als u nu meteen doorgeeft aan All Se ure dat u de schade voor eigen rekening neemt, gebeurt dat meteen. Natuurlijk vergoedt AS de premie van de ANWB niet, maar ook die wordt hersteld. En de ANWB vraagt dat op bij Roy Data.
Reactie door allsecur op 18-08-2014 12:56
Beste Rene, Omdat ik niet precies weet wat het beleid van ANWB is ten aanzien van je nieuwe camperverzekering, durf ik ook niet te zeggen hoe dit precies zal verlopen. Over het algemeen is het zo dat je schadevrije jaren maar op één plek tegelijk in gebruik kunnen zijn. Op dit moment kunnen wij geen polisblad overleggen waar de schademelding niet in is opgenomen, omdat de schade wel degelijk gemeld is en nu nog in behandeling is. Als wij geen uitbetaling doen aan de tegenpartij, of als je zelf de schade terugbetaalt aan ons, dan worden de schadevrije jaren hersteld. In dat geval ontvang je dus ook een nieuw polisblad waar dat op te zien is. De schadevrije jaren en de premie zullen daarop aangepast zijn. Indien je hierdoor een meerpremie moet betalen aan ANWB, dan kunnen wij deze niet vergoeden. Ik raad je aan om je situatie met ANWB te bespreken en te vragen hoe zij om willen gaan met deze situatie. Ook raad ik je aan om na te vragen of zij uberhaupt wel gebruik kunnen maken van je schadevrije jaren, ondanks dat deze al bij ons in gebruik zijn. Voor meer informatie verzoek ik je nogmaals te bellen naar 073-5485000 of te mailen naar webcare@allsecur.nl. Met vriendelijke groeten, Dirk van der Heijden Allsecur
Reactie door wilhelmina59 op 20-08-2014 11:18
Quote: allsecur schreef op maandag 18 aug 2014, 12:56: Beste Rene, Omdat ik niet precies weet wat het beleid van ANWB is ten aanzien van je nieuwe camperverzekering, durf ik ook niet te zeggen hoe dit precies zal verlopen. Over het algemeen is het zo dat je schadevrije jaren maar op één plek tegelijk in gebruik kunnen zijn. Op dit moment kunnen wij geen polisblad overleggen waar de schademelding niet in is opgenomen, omdat de schade wel degelijk gemeld is en nu nog in behandeling is. Als wij geen uitbetaling doen aan de tegenpartij, of als je zelf de schade terugbetaalt aan ons, dan worden de schadevrije jaren hersteld. In dat geval ontvang je dus ook een nieuw polisblad waar dat op te zien is. De schadevrije jaren en de premie zullen daarop aangepast zijn. Indien je hierdoor een meerpremie moet betalen aan ANWB, dan kunnen wij deze niet vergoeden. Ik raad je aan om je situatie met ANWB te bespreken en te vragen hoe zij om willen gaan met deze situatie. Ook raad ik je aan om na te vragen of zij uberhaupt wel gebruik kunnen maken van je schadevrije jaren, ondanks dat deze al bij ons in gebruik zijn. Voor meer informatie verzoek ik je nogmaals te bellen naar 073-5485000 of te mailen naar webcare@allsecur.nl. Met vriendelijke groeten, Dirk van der Heijden Allsecureinde Quote
Reactie door tijger1 op 20-08-2014 11:35
@wilhelmina59 Waarom die quote?
Reactie door rene80 op 20-08-2014 14:07
Even de huidige stand van zaker: De verzekering heeft de tegenpartij een brief gestuurd met het verzoek een aantal dingen te doen. Hierop heeft de tegenpartij uiteindelijk actie ondernomen. Hij heeft mij aangesproken met de vraag waarom ik naar de verzekering ben gestapt. Hij vindt dit allemaal niet nodig. De bumper is toch al slecht. Ik moest maar doorgeven dat het allemaal onzin is en er geen werk van hoeft te worden gemaakt. Nu hebben we afgesproken samen een brief op te stellen waarin hij afzien van zijn claim. Uiteraard met onze handtekeningen. Hiermee komt denk ik eindelijk een eind aan het verzekeringswerk (of juist geen verzekeringswerk). Gezien de snelheid waar Allsecur mee reageert verwacht ik dat met deze brief ook de schade weer snel is terug gedraaid. Mij is in ieder geval weer een hoop duidelijk geworden wat schade en autoverzekeringen betreft. En mijn buurtgenoot....... die krijgt (hij weet het nog niet) toch een waardebon om iets leuks te gaan doen. De voortgang zal ik nog laten weten.
Reactie door tijger1 op 20-08-2014 14:12
Mooi.
Reactie door rene80 op 28-08-2014 13:44
Het is dan eindelijk zover. Onderstaande bericht van Allsecur ontvangen: "Uw schade is inderdaad terug gedraaid. Wij zullen met terugwerkende kracht de polis corrigeren. U ontvangt van ons vandaag nog de gecorrigeerde polis en schadevrije jaren. De te veel betaalde premie zal in de komende maand met u verrekend worden." De nieuwe polis is ook direct verstuurd en aangepast naar de eerdere situatie. Bedankt voor alle reacties en Allsecur ook bedankt voor de snelle afhandeling. Tip: In de eerste lijns communicatie een beter beeld geven aan klanten van de procedure en afhandeling.
Reactie door tijger1 op 28-08-2014 17:23
Nog een keer mooi en bedankt voor het terugmelden.
Reactie door zon5net op 14-11-2014 13:56
Quote: wilhelmina59 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 18:08: Quote: allsecur schreef op donderdag 14 aug 2014, 13:30: Beste Rene, Wat vervelend dat je te maken hebt gehad met deze schade. Als je zelf aansprakelijk bent voor de schade (zoals nu het geval lijkt), dan heeft de schade doorgaans invloed op je schadevrije jaren en bijbehorende korting. Als wij geen schade hoeven uit te betalen aan jou of aan jouw tegenpartij, dan is er van deze invloed geen sprake. Als wij een schademelding van je krijgen, waaruit blijkt dat wij een claim van de tegenpartij kunnen verwachten, dan houden wij alvast rekening met een terugval in de premiekorting (en dus met een hogere premie). Soms merk je hier niks van, maar als er toevallig al bijna een nieuw verzekeringsjaar aanbreekt, wordt je voorstel inderdaad direct aangepast. Wordt er niets geclaimd of blijk je niet aansprakelijk te zijn voor de schade? Dan passen wij de premie weer met terugwerkende kracht aan, zodat je geen hogere premie hoeft te betalen en een eventueel teveel betaalde premie ook verrekend krijgt. Als wij wel schade hebben betaald, dan kun je er ook voor kiezen om de schade aan ons terug te betalen en daarmee je korting weer te herstellen. Soms is dit op de lange termijn voordeliger, zoals aurora1 hierboven ook al aangeeft. Ik hoop dat het zo duidelijk is geworden hoe wij omgaan met een schadegeval zoals deze. Voor meer vragen hierover kun je mailen naar webcare@allsecur.nl of bellen naar 073-5485000 en vragen naar mij of iemand anders uit ons webcare team. Met vriendelijke groeten, Dirk van der Heijden Allsecureinde Quote Misschien het jijen jouwen eens afschaffen Wel zo netjes naar uw klanten/verzekerden einde Quote Dat beste mensen is het verlies van waarden en normen die vooral de jeugd niet wordt geleerd en wat kinderen zien hoe bepaalde jongeren van andere afkomst ( .? Medelanders? ) zelfs doen aan officiële gezagsdragers en ermee weg komen.. Dus waarom ook dan netjes gedragen als anderen eerder genoemden toch alles mogen en niet worden aangepakt omdat heel Nederland liever de struisvogel nadoet ( voor die niet goed begrijpende lezer, sorry mensen met onvermogen probleem op het vlak van taal en lees achterstand bedoel niet deze groep.) kop in het zand steken, als ik net doe ik zie/ hoor het niet bestaat het niet..!
Reactie door tijger1 op 14-11-2014 16:13
@zon5net Wel ja sleept de jongeren of de buitenlanders er maar weer bij. Heel veel bedrijven hebben tegenwoordig die onhebbelijkheid en daar zullen weinig buitenlanders en nog minder jongeren het voor het zeggen hebben.
Reactie door 1953 op 15-11-2014 02:42
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 18:30: @wilhelmina59 Inderdaad, heel hinderlijke gewoonte tegenwoordig van diverse bedrijven.einde Quote En minder letters schrijven noch spreken met 'U' en 'Uw'!
Reactie door allsecur op 17-11-2014 11:37
Quote: zon5net schreef op vrijdag 14 nov 2014, 13:56: Quote: wilhelmina59 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 18:08: Misschien het jijen jouwen eens afschaffen Wel zo netjes naar uw klanten/verzekerden einde Quote Dat beste mensen is het verlies van waarden en normen die vooral de jeugd niet wordt geleerd en wat kinderen zien hoe bepaalde jongeren van andere afkomst ( .? Medelanders? ) zelfs doen aan officiële gezagsdragers en ermee weg komen.. Dus waarom ook dan netjes gedragen als anderen eerder genoemden toch alles mogen en niet worden aangepakt omdat heel Nederland liever de struisvogel nadoet ( voor die niet goed begrijpende lezer, sorry mensen met onvermogen probleem op het vlak van taal en lees achterstand bedoel niet deze groep.) kop in het zand steken, als ik net doe ik zie/ hoor het niet bestaat het niet..!einde Quote Beste wilhelmina59 en zon5net, Aan de telefoon en via e-mail spreken wij klanten aan met 'u', maar online en via social media hebben we ervoor gekozen om je en jij te gebruiken in gesprekken. 'U' wordt online vaak als heel afstandelijk ervaren. Dit is dus online een bewuste keuze het is zeker niet onze intentie om onbeleefd te zijn. Met vriendelijke groeten, Mike van den Nieuwenhof Allsecur
Reactie door tijger1 op 17-11-2014 11:47
Beste Mike, Ik weet dat veel bedrijven die gedachte huldigen. Dus dat u afstandelijk zou zij. Maar ik kan u verzekeren dat heel veel mensen het op prijsstellen ook via social media met u aangesproken te worden,
Reactie door 1953 op 17-11-2014 14:28
Quote: allsecur schreef op maandag 17 nov 2014, 11:37: Quote: zon5net schreef op vrijdag 14 nov 2014, 13:56: Quote: wilhelmina59 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 18:08: Misschien het jijen jouwen eens afschaffen Wel zo netjes naar uw klanten/verzekerden einde Quote Dat beste mensen is het verlies van waarden en normen die vooral de jeugd niet wordt geleerd en wat kinderen zien hoe bepaalde jongeren van andere afkomst ( .? Medelanders? ) zelfs doen aan officiële gezagsdragers en ermee weg komen.. Dus waarom ook dan netjes gedragen als anderen eerder genoemden toch alles mogen en niet worden aangepakt omdat heel Nederland liever de struisvogel nadoet ( voor die niet goed begrijpende lezer, sorry mensen met onvermogen probleem op het vlak van taal en lees achterstand bedoel niet deze groep.) kop in het zand steken, als ik net doe ik zie/ hoor het niet bestaat het niet..!einde Quote Beste wilhelmina59 en zon5net, Aan de telefoon en via e-mail spreken wij klanten aan met 'u', maar online en via social media hebben we ervoor gekozen om je en jij te gebruiken in gesprekken. 'U' wordt online vaak als heel afstandelijk ervaren. Dit is dus online een bewuste keuze het is zeker niet onze intentie om onbeleefd te zijn. Met vriendelijke groeten, Mike van den Nieuwenhof Allsecureinde Quote Houd het maar, ook afstandelijk, bij U en Uw of de Uwen! Ben nou eenmaal van de oude stempel.
Reactie door rene80 op 19-11-2014 14:40
Hoi, volgens mij mis ik iets in de discussie. De topic is volgens mij: "no-claim aanpassing zonder aanspraak op verzekering". Nu ontstaat er een spontane discussie over normen en waarden. Volgens mij erg offtopic.......
Reactie door tijger1 op 19-11-2014 15:21
@rene80 Normen en waarden zijn nooit off topic. ;-)
Reactie door rene80 op 19-11-2014 20:11
Quote: tijger1 schreef op woensdag 19 nov 2014, 15:21: @rene80 Normen en waarden zijn nooit off topic. ;-)einde Quote Normen en waarden zijn altijd overal. En juist daarom zou je hier een apart topic voor moeten maken ipv hier een discussie over te voeren in "no-claim aanpassing zonder aanspraak op verzekering". Met een nieuw topic is ook het onderwerp beter te vinden voor geïnteresseerden. Omdat het probleem met Allsecur is opgelost kan wat mij betreft dit topic worden gesloten.
Reactie door tijger1 op 19-11-2014 20:35
Ik ben blij dat we u hebben kunnen helpen.;-) Zal het niet meer over n & w hebben.;-)
Reactie door hutch op 20-11-2014 13:06
Quote: rene80 schreef op woensdag 19 nov 2014, 14:40: De topic is volgens mij: "no-claim aanpassing zonder aanspraak op verzekering". Nu ontstaat er een spontane discussie over normen en waarden. Volgens mij erg offtopic.......einde Quote Helaas komt dit (te) veel voor op deze site. Zo ook (als voorbeeld) een item over garantie dat uitmondt over een ware discussie over opvoeding van kinderen..... (En ja, ook deze reactie is...... off topic)
Reactie door tijger1 op 20-11-2014 13:25
De Ts vraagt anders zelf ook of hij te "braaf" is dat hij die schade gemeld heeft en klaagt verder over schade aan zijn auto die door onbekenden veroorzaakt is. Dus normen en waarden zijn hier wel op hun plaats.
Reactie door rene80 op 24-11-2014 20:38
Tactisch antwoord om toch door te kunnen gaan op normen en waarden. Hier ga ik niet verder op in en blijf erbij dat hiervoor beter een nieuw topic gestart kan worden. En als het een veel besproken onderwerp is, dan is er vast al lang een topic voor gemaakt.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor