Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nissan Disconnected

Geplaatst door: tsjakha op: 14-11-2015 12:54
Een steeds groter wordende groep Nissan kopers die de afgelopen 2 jaar na misleidende reclame de innovatieve, tegen een meerprijs van 2000 euro, Conncted uitvoering hebben gekocht krijgen sinds 2013 geen navigatie updates van de fabrikant wat het navigeren feitelijk onmogelijk maakt tenzij de situatie ter plekke ongewijzigd is. Klagen bij de dealer of importeur heeft geen zin men geeft aan dat de meest actuele versie uit 2013 is geplaatst, strikt juridisch juist maar anno 2015 in het computer en online tijdperk een enorme arrogante misser. Al maanden wordt gemeld dat een betaalde update aanstaande is waarvoor het standaardtarief 185,- euro bedraagt, echter nog steeds geen concrete levering, en mocht dat het geval zijn betreft deze update feitelijk het met terugwerkende kracht leveren van de producteigenschappen die bij levering als verondersteld aanwezig hadden moeten zijn.
Reactie door gompietje op 14-11-2015 14:19
Hallo Tjakha, Rij zelf ook een Nissan Qashqai en ben het helemaal eens met jou bericht, het is van de zotte dat er nog steeds geen update beschikbaar is en dat je het moet doen met kaart uit 2013. Volgens mij is Nissan daar Unique in op een negatieve manier en is geen ander automerk die de klant zo laat barsten Ook vind ik de reclame op de televisie misleidend waarin Nissan propagrandeert dat het innoventief is, ze kunnen nog niet eens zorgen voor zoiets simpels, als behoorlijk ge-update kaart materiaal.
Reactie door henkiepenkie2 op 14-11-2015 15:03
Ja, dat probleem met de SD kaart van Nissan verdient de aandacht van de media. Als Nissan het niet goedschiks wil regelen, dan maar kwaadschiks. Ook bij RADAR is dit probleem inmiddels aangekaart. Deze discussie duurt nu al meer dan twee jaar op het Qashqai Passion forum zonder enige geloofwaardige reactie van Nissan.nl of Nissan.eu. Zie de frustraties van Nissan rijders op:http://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=5984.0
Reactie door henkiepenkie2 op 14-11-2015 16:18
Nogmaals de link: http://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=5984.new;topicseen#new
Reactie door joi op 14-11-2015 16:32
Ben het met de vorige schrijvers geheel eens. Zelf rij ik ook in een Nissan Qashqai van 2015 en dus ook met een SD card van 2013. Het enige wat Nissan zegt is dat het de meest recente versie is. Vóór deze Nissan Qashqai een Kia Sportage gehad waarbij Kia Nederland ook problemen ondervond met updates. Kia erkende later deze problemen en bood toen een update voor 5 jaar van €199,00 aan. Het zou Nissan sieren ook is iets te gaan doen aan de nu al veel te lang bestaande onvrede die overal te horen en te lezen valt.
Reactie door henkiepenkie2 op 14-11-2015 16:35
Alles over de Nissan SD kaart is ook hier te lezen: http://www.qashqai-passion.nl/index.php?action=search2;params=eJwtkDFuwzAMRa9SdOnyBkkUKXvvDXIAw7EFpK0bF4rbIIAPXybIRj6Sn_wc57_xPNV5f9vj_rof2yNCegQjGoWeHMhKyqRAiqSEdCQhG7mQPUjkjtyj3lBIXnWBgBWspwRKpCQ0EoXoUmSUGIg-4lxQB4oaWtAO7bGA-CG-S5CMKGKIC0YsYX5exhQzrCO6cqKoW7ic1uswrd8_S92qm7mj3-NnnbZhPS-3J1nbNswfzbO5XqYn8azVpT4-ckd1bNPJ4eH95Wsc2_YPUr9ROA..;start=0
Reactie door qashbox op 14-11-2015 16:56
Rij nu mijn derde Nissan QashQai en zou wel eens mijn laatste kunnen zijn. Het is eigenlijk te triest voor woorden dat de Nissan Importeur zoveel rijders in de kou laat staan als het gaat om een actuele SD-kaart te leveren bij een nieuwe wagen van rond de 30 Mille! 2 jaar oude "mapkaarten" zijn dan niet echt actueel meer te noemen. Ik sluit me dan ook aan bij de eerdere klagers: met zoveel ontevreden gebruikers zou je toch gaan denken dat er een lampje bij de Nissan.nl moet gaan branden? Of is bij hun het licht al uit?
Reactie door wybert op 14-11-2015 19:29
Het verouderde kaartmateriaal spoort überhapt niet met de 'innovation that excits' slogan waarmee Nissan klanten werft. Maar wat naast de mankementen die het kaartmateriaal met zich meebrengt, is het niet klantgericht te noemen hoe Nissan zich opstelt in deze kwestie. Klanten worden al lange tijd in onzekerheid gelaten en het heeft er de schijn van dat, als er dan eindelijk eens een kaartupdate zou komen, waar al lang naar gesmacht wordt, je gewoon nog eens flink naar de kassa mag. Natuurlijk blijf je als bestuurder verantwoordelijk, maar ook de verkeersveiligheid komt in het gedrang, want er worden verkeerde commando's gegeven. Je verwacht echt iets anders wanneer je voor het eerst niet meer met een raam Tommy rijdt van ruim 100 euro, maar met een veel duurder systeem! Nissan wakker worden! Ga serieus om, het wordt al lang genoeg aangekaart. Er wordt geadverteerd door jullie met de nieuwste generatie, maar het kaartmateriaal is real old school! Doe wat je beloofd.
Reactie door aurora1 op 14-11-2015 22:17
Zet anders intussen de gratis app Map Factor op uw smartphone. Werkt via GPS en is bij de tijd (voor zover ik die tot dusver gebruikt heb en dat is inmiddels enige jaren) en met duidelijke instructies: klik hier.klik hier
Reactie door epcot op 15-11-2015 11:23
Dit is niet alleen bij Nissan. Heb zelf een Renault Clio met medianav. Eens per jaar komt er een update uit die je kan kopen voor 99 euro en dan nog krijg je kaart materiaal die al meer dan een half jaar oud is. Elk 4e kwartaal komt er een update met kaarten die in het 2e kwartaal gemaakt zijn. Als je een nieuwe auto wilt met ingebouwde navigatie zal je er 1 moeten kopen met navigatie van tomtom of garmin maar niet met dat eigen gemaakte troep. Maar om gelijk te stellen dat navigeren onmogelijk is met verouderd materiaal is grote onzin zeker als het nog amper 2 jaar oud is. Ik zou zeggen kijk goed naar de borden en je komt er wel uit.
Reactie door ed2015 op 15-11-2015 12:47
Vreemde zaak dat ook een dik betaalde update kennelijk geen motivatie is voor Nissan om jaarlijks aan te bieden. Als klant voel je jezelf behoorlijk in d ekou staan.
Reactie door j.eleven15 op 15-11-2015 12:55
Beste Vara Kassa, Allereerst komt Nissan zijn afspraken niet na w.b.t. elk jaar een nieuw sd kaartje. In januari 2014 kwam nissan met de Qashqai type J11 Connect LCN2. deze wagen werd geleverd met type sd kaartje 25920-4EA0B. Op de HERE site van Nissan word tot op heden aangegeven dat men met de Qashqai J11 over de nieuwste update beschikt. http://nissan.navigation.com/product-list/Catalog/Catalog_Qashqai_2013_LCN2kai/en_GB/NissanEMEA/EUR In januari 2015 heeft nissan dezelfde map data uit de 25920-4EA0B overgezet op een LCN2 sd kaartje gezet met het type 25920-4EA0C. dit kaartje is overigens niet eens aan te schaffen op hun HERE site !! dat betekend dus dat men het zelf ook niet helemaal correct hebben uitgevoerd. vanaf januari 2015 probeer ik al bij de afd klantenservice van nissan , incl hun facebook site een direct antwoord te krijgen. men schuilt zich achter de tekst, ga naar uw nissan dealer of check de nissan HERE site. !! Innovatief noemt men dat. Om over de (niet toegevoegde) Apps nog maar te zwijgen. Dit is allemaal een misleidende reclame stunt. Ja, de Apps daar mag men na 2jaar gebruik voor gaan betalen met een abbo. zonde van je geld. Ik nodig u graag uit voor een rondje haarlemmermeer. voor mij bekend terrein maar voor de Connect zijn veel stukken nog groen. kan niet anders zeggen dan jammer en zeker niet van deze tijd om zo te moeten navigeren.
Reactie door sprokkie op 18-11-2015 21:41
Ik snap ook niet dat er kaarten uit 2013 worden geleverd in navigatie systemen in 2015. Het betreft niet alleen de qasqai maar ook de andere typen van Nissan.
Reactie door 1953 op 19-11-2015 00:01
Quote: sprokkie schreef op woensdag 18 nov 2015, 21:41: Ik snap ook niet dat er kaarten uit 2013 worden geleverd in navigatie systemen in 2015. Het betreft niet alleen de qasqai maar ook de andere typen van Nissan.einde Quote Is een algemeen verschijnsel wat bij veel automerken, al ruim 6 jaar, voorkomt en dan kunt u mogelijk tegen flinke betaling updates bemachtigen. U zit dan in een wurgpositie: slikken of stikken! Als bij de aankoop van een auto door de koper geen onderzoek hierover wordt gedaan, doorvragen omtrent de ingebouwde autonavigatiesysteem dan zal de verkopende partij ook niet antwoorden, wat bij het navigatiesysteem wordt geleverd, de 'gratis' updates/upgrades en de frequenties daarvan, of er kosten ook worden geheven voor die updates/upgrades en op welke website dat gebeurd en hoe de updates/upgrades in uw ingebouwde navigatiesysteem geraakt. Middel een usb-stick of tegen meerkosten door de garagist/dealer wordt gedaan (tijdens het onderhoud)? Software van uw auto wordt en moet ook via uw garagist/dealer geschieden. Monopolypositie!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor