Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nieuwe site van OV9292 is een ramp!

Geplaatst door: grrdd1945 op: 19-01-2012 14:47
De nieuwe site van OV9292 ziet er eenvoudig uit. echter schijn bedriegt. Door gebruk te maken van fuzzy logic gaat de site bedeneken wat jij wil. Voorgebakken menus met theater, begraafplaats postcode vergeet t maar. Nadat je enigszins hebt ingevuld waar vandaan je waarnaartoe wil dan kun je helemaal lachen. ik wil via Amsterdam van Maarssen naar Haarlem mte de trein. [Probeert ie je met te streekvervoer te late rijden en nog meer van zullke onzin De NS-reisplanner doet te gelukkig nog wel Voor het voor en en na vervoer wende men zich tot de site vande vervoerde om hun dienstregeling te raadplegen Niet fuzzy, maar weirdo logid Zoamaar zonder testfase ingevoerd slechte zaak dus!
Reactie door publiekezaak op 28-01-2012 21:35
Nieuwe site van OV9292 is een ramp! Ik deel de kritiek van grrdd1945. Tot voor kort, (voor deze onzalige verandering) zou ik de site de hoofdprijs hebben gegeven vanwege de maatschappelijke relevantie en gebruiksvriendelijkheid. Voorheen kreeg je naast de vertrek-en aankomsttijden van de trein of bus die je nam, ook de tijden van de trein of bus daarvòòr en daarna op je scherm. Nu moet je daar specifiek om vragen. Als je dat dan doet,en je gebuikt de functie print, dan wordt alleen de vertrek-en aankomsttijd uitgeprint die je aanvankelijk vroeg, zonder toevoeging van de gewenste eerdere en latere vertrek-c.q. aankomsttijden. Bovendien wordt e.e.a. ook nog eens uitgeprint in hele grote letters! Toen ik dacht het probleem van het niet weergeven van vertrektijden vòòr en na de orginele tijd op te kunnen lossen door de computer de opdracht te geven e.e.a. liggend af te drukken, gebruikte de site nota bene 3 A 4-tjes om de vertrek-en aankomsttijd van een bus af te drukken in koeienletters van punt 28 i.p.v. de gebruikelijke punt 12. Ik vind het misdadig om iets wat goed functioneert en tot groot nut is van velen te veranderen terwille van de commercie, want ja, er moet zo nodig reclame aan toegevoegd en dat kost ruimte. Welke politicus bind de kat de bel aan? Ik ben benieuwd!
Reactie door dorrisbosveld op 02-02-2012 12:49
Nou ik heb niet veel zin om alle minpunten van de nieuwe reisadviessite op te sommem. Het is heel vervelend, alles. Een klein beetje dan toch: regelmatig verschijnt er een niet opgevraagde site "het vertrekadres niet duidelijk" wordt gemeld maar je kunt niets meer wijzigen bovendien was het vertrek adres niet eens onjuist. retourreis plannen niet meer mogelijk printentoets geeft alleen dat gedeelte te zien wat op dat moment op het scherm staat. Dit waren nog maar een paar van de vele verschrikkelijke irritaties.
Reactie door peter*k op 04-02-2012 15:12
de nieuwe zoekpagina van http://9292.nl/: klantonvriendelijke dictatuur van de webdesignmaffia. peterk
Reactie door bachanaal op 04-02-2012 17:14
met die nieuwe site sturen ze iedereen het bos in. voortaan zoek ik alle info op de sites van de vervoermaatschappijen. het is wat langer zoeken maar met complete busboekjes e.d. kom ik veel verder.je moet dan wel op de hoogte zijn welk bedrijf waar rijdt.
Reactie door zonnewind op 05-02-2012 13:31
Ben het met alle voorgaande reacties eens en inderdaad, als je weet met welke maatschappij je gaat reizen, kun je daar goed terecht. Soms moet ik echter in een andere stad zijn, dan weet ik niet welke busmaatschappij daar rijdt. Hoe kom ik daar achter?
Reactie door bachanaal op 05-02-2012 14:40
re zonnewind mogelijk via ministerie van verkeer een lijst van aanbestedingen. momenteel is het heel raar verdeeld. syntus, arriva, connexxion ed hebben overal verspreid een stukje waar ze rijden. alle sites van de vervoerbedrijven langsgaan kan natuurlijk ook en dan de puzzelstukjes met elkaar verbinden.
Reactie door naantali op 06-02-2012 14:05
Wat een opluchting, uw reacties te lezen! Het ligt dus niet helemaal aan mij dat ik zit/zat te strompelen met de gegevens van de nieuwe OV-site: het was blijkbaar te eenvoudig, de gebruiker op de 'oude' manier snel en overzichtelijk een reeks mogelijkheden voor een 'heenreis' te tonen, en met een klikje ook de terugreis zonder moeilijkheden te bekijken. Deze nieuwe opzet heeft waarschijnlijk weer veel geld gekost; en nu kost het de zoekende ov-klant veel tijd en levert gebrekkige informatie. Jammer!
Reactie door zonnewind op 06-02-2012 16:55
Waarschijnlijk wordt hier dezelfde stunt uitgehaald als bij Prorail die verantwoordelijk is voor het onderhoud van de wissels, o.a. Prorail besteedt dat onderhoud uit aan onderaannemers. (de goedkoopste uiteraard) iets dergelijks zal hier ook wel weer uitgehaald zijn, uitbesteden aan de goedkoopst biedende. Hetgeen niet garandeert dat het goed gedaan wordt.
Reactie door harry berg op 08-02-2012 18:48
Vroeger kon ik de plattegrond van aankomstplaats makkelijk vinden en afdrukken, nu onbekend
Reactie door zonnewind op 08-02-2012 23:28
Zelf kan ik, als ik met bv Connexxion wil reizen dan tik ik www.connexxion.nl in. Daar tik ik op de link "reisplanner" en dan kun je opgeven waarvandaan je wilt vertrekken en waar naartoe. Ergens kun je dan ook op 'kaart' drukken. Ook kun je via Google maps veel te weten komen. Die geven op hun site ook aan waar een bushalte te vinden is. In de vorm van een klein blauw busje op de plek van een halte.
Reactie door corneliamaria op 12-02-2012 12:54
Jammer, jammer.... 9292OV was mijn favoriete site, want ik wandel veel door Nederland. Ik kon er elk openbaar vervoer, overal op vinden en snel, geweldig! Maar ik heb 9292OV van mijn favorieten gehaald, ik kijk nu naar de lokale openbare vervoerders, Reisplanner Connexxion b.v., is een prima site....
Reactie door mahadma op 12-02-2012 13:07
Ook ik ben van mening dat de VERNIELDE OV9292 (geen tikfout) waardeloos is. De NS is ook niet alles, maar die is tenminste bruikbaar.
Reactie door omejaap op 13-02-2012 09:33
Inderdaad, de site is één grote ramp. Doet niet wat ik vraag, en stuurt me alle kanten op, behalve de goede. Dacht eerst dat het aan mij lag, maar gezien alle reacties hier.... Snel veranderen, die site
Reactie door zonnewind op 13-02-2012 10:22
Ik wilde de klacht bij de 9292ov neerleggen. Dan moet je bellen met 0900 9292ov. Kost ZEVENTIG CENT PER MINUUT!!!! Je luistert dan eerst naar allerlei keuzes en ondertussen ben je +- 1.50 kwijt en dan weet je eigenlijk nog niets. Ben daar dus maar mee gestopt.
Reactie door van leyden op 13-02-2012 21:00
Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind de nieuwe site NIET echt slechter, hoogstens even wennen. Heb zelf de proef op de som genomen en alles werkt naar behoren,
Reactie door zonnewind op 13-02-2012 21:12
Quote: van leyden schreef op maandag 13 feb 2012, 21:00: Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind de nieuwe site NIET echt slechter, hoogstens even wennen. Heb zelf de proef op de som genomen en alles werkt naar behoren,einde Quote Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Zelf krijg ik de indruk dat héél veel mensen moeite hebben met de nieuwe site. DAAR moeten ze echt iets aan doen.
Reactie door zoekster op 01-03-2012 13:03
Quote: van leyden schreef op maandag 13 feb 2012, 21:00: Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind de nieuwe site NIET echt slechter, hoogstens even wennen. Heb zelf de proef op de som genomen en alles werkt naar behoren,einde Quote Ja, u bent de enige.
Reactie door olda op 10-03-2012 13:19
ook ik wil nog een duit in het ergerniszakje doen van de nieuwe 9292planner, alleen al je juiste vertrekadres invullen en dan toch beweert dat ding dat je het niet goed hebt ingevuld!! Het is dat ik de situatie ken in het dorp waar ik al 35 jaar woon qua ov, want een ingetypte vertrekhalte bestond opeens niet meer, na invulling van een adres twee haltes ervoor.. ja, ja bestond het opeens weer. Ik wist toch heel zeker dat er nog een buslijn ging op zondag, maar die kwam niet in beeld, ondanks veranderen van vertrektijden, wat na twee keer scrollen het niet meer kan verwerken. Ik krijg de indruk dat ze je proberen te pushen naar het dure o9oo nummer voor een uitgebreid advies. De randstadrail met stations valt niet in te vullen. Zo kan ik nog wel 10 A4tjes doorgaan. Kortom mijn gal is even gespuugd bij zo te zien veel lotgenoten en>>>elke verandering is dus duidelijk geen verbetering!!!! (trouwens even naast het onderwerp: geef mij maar de strippenkaart)
Reactie door olda op 10-03-2012 13:25
Quote: zoekster schreef op donderdag 1 mrt 2012, 13:03: Quote: van leyden schreef op maandag 13 feb 2012, 21:00: Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind de nieuwe site NIET echt slechter, hoogstens even wennen. Heb zelf de proef op de som genomen en alles werkt naar behoren,einde Quote Ja, u bent de enige.einde Quote Zalig zijn de onwetenden
Reactie door hajete op 10-03-2012 14:26
Quote: olda schreef op zaterdag 10 mrt 2012, 13:25: Quote: zoekster schreef op donderdag 1 mrt 2012, 13:03: Quote: van leyden schreef op maandag 13 feb 2012, 21:00: Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind de nieuwe site NIET echt slechter, hoogstens even wennen. Heb zelf de proef op de som genomen en alles werkt naar behoren,einde Quote Ja, u bent de enige.einde Quote Zalig zijn de onwetendeneinde Quote Ik ben niet zo thuis in de schriften dus Zalig zijn de onwetenden want .....................??
Reactie door andreh123 op 07-11-2012 09:15
Idd, voor de dingen die je toch al uit het hoofd weet is ov9292 handig, maar als je ECHT iets UIT wil zoeken is het een ramp, en achteraf wat veranderen of aanpassen is ook hopeloos. Een ongelofelijke verslechtering. Ondertussen idd maar de ns site gebruiken.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!