Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nieuwe Imac gekocht bij Dixons,gebruikte gekregen!

Geplaatst door: gpsport op: 20-12-2010 19:51
Heb bij Dixons een Imac besteld maar deze hadden die winkel niet meer.Ze konden hem wel uit een andere winkel laten komen,die had er nog 5 op voorraad.Zo gezegd zo gedaan.Na anderhalve week was hij binnen,dus ik snel gehaald,zet ik hem aan,staan er Mps3's op en begint een podcast te downloaden en het ergste er zitten vette vingers op en er staan foto's op de Imac die genomen zijn door klanten die de Imac aan het proberen zijn,kortom ik heb een exemplaat gekregen wat een paar maanden in de winkel heeft gestaan!!!!!Ik heb toch echt voor een nieuwe betaald.Ook heeft de Imac als naam Dixons,duidelijk een showroomexemplaar.Wat moet ik nu,wil morgen is naar de winkel bellen of moet ik meteen naar bv hoofdkantoor bellen og meteen iets van RB inschakelen?
Reactie door pino123 op 20-12-2010 19:52
Teruggaan naar de winkel en een nieuwe eisen. Mocht je er niet uitkomen kan je altijd andere stappen ondernemen.
Reactie door freya op 20-12-2010 20:13
Hallo gpsport, Uiteraard teruggaan en vooral niet eerst bellen. Voor je het weet sturen ze je met een kluitje in het riet met allerlei smoesjes. En maak in de winkel vooral 'een beetje' heibel, dat willen ze niet graag.... m.vr.gr. Freya
Reactie door abarth op 20-12-2010 22:01
Terug gaan naar de winkel op een van de aanstaande koopavonden. Lekkere service. De mac is al niet een van de goedkoopste, betaal je de volle mep voor een gebruikt exemplaar. nb. kun je niet zien wanneer deze voor het eerst geinstalleerd is via aanwezige software oid. (ik ben geen Mac gebruker dus weet het niet precies)
Reactie door gpsport op 20-12-2010 22:16
Quote: abarth schreef op maandag 20 dec 2010, 22:01: Terug gaan naar de winkel op een van de aanstaande koopavonden. Lekkere service. De mac is al niet een van de goedkoopste, betaal je de volle mep voor een gebruikt exemplaar. nb. kun je niet zien wanneer deze voor het eerst geinstalleerd is via aanwezige software oid. (ik ben geen Mac gebruker dus weet het niet precies)einde Quote Dit is voor mij ook mijn eerste Mac,dus heel bekend ben ik er niet mee. Ik zie dat de foto's die gemaakt zijn met de webcam van de imac in de winkel zijn van de 10de maand,dus zolang is hij zeker al gebruikt. Morgen meteen werk van maken,voel me zwaar opgelicht en idd Mac is al niet een van goedkoopste! We zullen zien,hoop dat het deze week nog opgelost word.
Reactie door freya op 20-12-2010 22:19
Veel succes en laat nog even weten hoe het afloopt. Freya
Reactie door ikbenik op 20-12-2010 23:17
Veel mensen willen een product terugbrengen terwijl er niets mis mee is. Dan krijg je inderdaad de situatie dat je een teruggebrachte product meekrijgt. Ik vind zowiezo zeer slecht dat de verkopende partij de computer niet heeft nagekeken en opgeschoond. Dat je een teruggebracht product krijgt is op zich niet verkeerd, alleen dient de boel wel netjes gemaakt te zijn. Wat nu niet zo is. Niet accepteren dus.
Reactie door börgemeister op 21-12-2010 04:09
Niet accepteren! Teruggaan naar de winkel en zonodig - Freya schreef het al - de nodige stampij in de winkel maken waar veel klanten dan zijn. In 1996 had ik een dergelijk geval met een computer - toen ook in 1996 later failliette computerketen - gekocht: gebruikt en het moederbord was gescheurd. Veel stampij gemaakt in de winkel, duizendmaal excuses, een nieuwe computer werd persoonlijk thuisbezorgd. Dit overkwam je nu bij Dixons, doch bij elke winkelketen is dit een reëele kans op een dergelijk exemplaar, vooral MediaMarkt zou dit doen zonder blikken of verblozen. Dat heb je nou eenmaal waar de producten 'zonder meer' kunnen worden teruggebracht of geruild. En dit fenomeen zul je zeker bij het 'thuiswinkelen' aantreffen, dus koop-op-afstand met de zeven dagen bedenktijd, w.o. Wehkamp e.d. Dit gebeurt zelfs bij de groothandel Makro, die zetten zelfs weer de defecte en gebruike goederen in het schap zonder blikken of verblozen.
Reactie door ikbenik op 21-12-2010 08:39
Quote: börgemeister schreef op dinsdag 21 dec 2010, 04:09: Dit overkwam je nu bij Dixons, doch bij elke winkelketen is dit een reëele kans op een dergelijk exemplaar, vooral MediaMarkt zou dit doen zonder blikken of verblozen. Dat heb je nou eenmaal waar de producten 'zonder meer' kunnen worden teruggebracht of geruild. En dit fenomeen zul je zeker bij het 'thuiswinkelen' aantreffen, dus koop-op-afstand met de zeven dagen bedenktijd, w.o. Wehkamp e.d.einde Quote Men wilt wel een product terug willen brengen als die niet bevalt maar niets mis mee is, maar men wilt geen teruggebrachte product ontvangen. Wat moet die winkel dan met die teruggebrachte producten doen?
Reactie door dirk2 op 21-12-2010 09:14
Hoe vaak heb je geen antwoord gekregen op die vraag ikbenik?
Reactie door pino123 op 21-12-2010 09:35
Quote: ikbenik schreef op maandag 20 dec 2010, 23:17: Dan krijg je inderdaad de situatie dat je een teruggebrachte product meekrijgt. Ik vind zowiezo zeer slecht dat de verkopende partij de computer niet heeft nagekeken en opgeschoond. Dat je een teruggebracht product krijgt is op zich niet verkeerd, alleen dient de boel wel netjes gemaakt te zijn. Wat nu niet zo is. Niet accepteren dus.einde Quote Sorry? Ik koop een nieuw product, dat de verkoper een goedwerkend product terugneemt is zijn probleem, niet het mijne. Als ik een nieuw product koop, koop ik hem nieuw en niet gebruikt! Ook niet als de boel netjes is opgemaakt. Dat is het risico wat de verkopende partij loopt door gebruikte spullen terug te nemen!
Reactie door pino123 op 21-12-2010 09:35
Quote: ikbenik schreef op dinsdag 21 dec 2010, 08:39: Quote: börgemeister schreef op dinsdag 21 dec 2010, 04:09: Dit overkwam je nu bij Dixons, doch bij elke winkelketen is dit een reëele kans op een dergelijk exemplaar, vooral MediaMarkt zou dit doen zonder blikken of verblozen. Dat heb je nou eenmaal waar de producten 'zonder meer' kunnen worden teruggebracht of geruild. En dit fenomeen zul je zeker bij het 'thuiswinkelen' aantreffen, dus koop-op-afstand met de zeven dagen bedenktijd, w.o. Wehkamp e.d.einde Quote Men wilt wel een product terug willen brengen als die niet bevalt maar niets mis mee is, maar men wilt geen teruggebrachte product ontvangen. Wat moet die winkel dan met die teruggebrachte producten doen?einde Quote Niet terugnemen?
Reactie door pino123 op 21-12-2010 09:37
Sorry las niet goed, zag dat het over koop op afstand ging! Ik neem aan dat de verkoper wel mag eisen bij koop op afstand dat het geheel niet gebruikt is? In dat soort gevallen krijgt hij opgeopende verpakkingen terug?
Reactie door ikbenik op 21-12-2010 10:56
Quote: dirk2 schreef op dinsdag 21 dec 2010, 09:14: Hoe vaak heb je geen antwoord gekregen op die vraag ikbenik? einde Quote Och, men heeft dan wel vaak gezegd dat de winkelier die maar als tweede hands producten moet gaan verkopen.
Reactie door ikbenik op 21-12-2010 11:05
Een product die is teruggebracht mag altijd weer de verkoop in als nieuw en valt niet onder tweede hands. Het product die is teruggebracht gaat weer de verkoop in als nieuw welke zonder gebruiksporen is. In het geval van de TS hoeft de TS die computer niet zo te accepteren, echter als wel de verpakking los was en geen persoonlijke bestanden op de computer van de degene die de computer teruggebracht heeft op staan, dient de koper er wel akkoord mee te gaan. Het kan nooit zo zijn dat alle producten die terug worden gebracht en waar niets mis mee is en geen gebruikssporen bezit, ten aller tijden door die winkelier als tweede hands moet worden verkocht.
Reactie door invalide op 21-12-2010 12:03
Ik kijk altijd in winkel of het compleet en niet beschadigd omdat thuis gekomen het moeilijk bewijsbaar is of het niet thuis is zoekgeraakt of beschadigd. Dus ik open een niet verzegelde doos altijd voor de zekerheid en ik wil geen 2x lopen als er iets fout is. Ook kan je dan gelijk vragen stellen als iets niet duidelijk is. Dus open de doos na betalen en controleren.
Reactie door gpsport op 21-12-2010 20:04
Ik heb contact gehad en er zijn nog 2 van deze imacs in nederland,eentje zou gereserveerd zijn en de andere zou in een winkel achter glas staan.Of die nieuwe gereseveerde morgen te krijgen is hoor ik morgen.Als dat niet zo is is er nog een die op de plank staat als showmodel.Als mij bij de verkoop verteld was dat het een demo model was is het anders,ik bestel een nieuwe imac en hier staan overall gegevens in van dixons(naam computer enz.)Ik betaal voor een nieuwe dus ik zet hem als eerste thuis aan en verwacht dan ook een nieuwe.Die van de plank die wil ik niet das zeker.Heb met Dixons hoofdkantoor gebeld en die hebben me gezegd als ze niet kunnen leveren wat ik heb gekocht,dus een fonkelnieuwe Imac,dat ik geld terug krijg.Morgen meer.Ben er nog steeds van overtuigd dat het goed komt.
Reactie door börgemeister op 21-12-2010 23:05
Als ik bij FOKA in Rotterdam iets koop, vertelt de verkoopadviseur erbij dat bij 'ruiling' van het product 10% va de verkoopprijs wordt afgetrokken, men beschouwd dan het product als 2de hands en wordt dan verkocht voor een lagere prijs. Dit is pas eerlijke handel! Ik weet als consument dat het product niet gebruikt is en als ik het goedkoper wil, misschien is er dan nog een geruild exemplaar voorhanden voor minder.
Reactie door gpsport op 22-12-2010 18:08
Nou de ene nieuwe die op voorraad was is verkocht en ze hadden er nog een staan die ze wel terug konden installeren naar fabrieksinstellingen.Daar heb ik dus geen zin in.Ook werd er even gezegd dat het mij verteld was,WAT DUS HELEMAAL NIET ZO IS,dat het om een exemplaar ging uit de winkel.Als mij dit verteld was had ik verteld dat ik hem niet zou hoeven. Ook wouden ze de Imac die ik meegekregen had wel even opnieuw naar fabrieksinstellingen zetten........Hetgeen ik niet mee akkoord ga. Nou pak ik hem in en krijg dan mijn geld terug,in mijn ogen lijkt me dit het beste.Duurt alleen wel weer bijna zeker 2 weken,maarja dan is het in ieder geval op een goede manier afgehandeld.We zullen zien
Reactie door gpsport op 11-01-2011 18:32
Op 23 dec alles terug gebracht,nog steeds geen geld op mijn rekening.Idere dag krijg ik te horen dat ik terug gebeld word maar dat gebeurd niet en iedereen verwijst naar elkaar.Ze zeggen op het hoofdkantoor dat het nog goedkeuring moet krijgen enz enz enz.En Het hoofdkantoor zei gister dat ze me zowiezo zouden bellen hoe het ging lopen maar niks gehoord vandaag,ik weer gebeld naar hoofdkantoor,kreeg ik weer iemand anders en zegt weer dat het filiaal kontakt op zou nemen met mij maar ook dat is weer niet gebeurd.Hoop dat mijn geld nog terug komt.Ben hier helemaal niet blij mee!
Reactie door gpsport op 15-01-2011 16:51
Heb eindelijk mijn geld terug na 3 weken!Een hoop gebeld ondanks dat ik zelf gebeld zou worden en werd van het kastje naar de muur gestuurd,hoofdkantoor naar winkelpersoneel en andersom.Al met al een teleurstellend geheel.Ik geloof niet dat ik daar ooit nog iets koop!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor