Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

NIET VLIEGEN MET KLM OF AIR FRANCE

Geplaatst door: mh80 op: 04-08-2013 10:53
Vorige week vloog ik met KLM/ Air France van Tokyo naar Amsterdam, met een tussenstop in Parijs. Bij aankomst op Schiphol op vrijdag 26 juli bleek mijn bagage niet te zijn aangekomen. Ik heb aangifte gedaan van vermiste/ vertraagde bagage bij de daarvoor betreffende KLM-balie, waarop mij werd verteld dat mijn bagage op Parijs was achtergebleven. Vreemd genoeg ben ik op dit moment, reeds 10 (!!!) dagen later, nog steeds NIET in het bezit van mijn bagage noch weet ik wanneer ik mijn bagage zal ontvangen. Sinds vrijdag 26 juli krijg ik steeds te horen van KLM-/ Air France/medewerkers dat mijn bagage in Parijs is en dat ze een vlucht zullen inplannen om het naar Amsterdam te versturen. Verder is het een paar keer voorgekomen dat daadwerkelijk een vlucht is ingepland, alleen is mijn bagage uiteindelijk niet meegegaan met die vlucht. Waarom mijn bagage niet is meegestuurd, is onbekend en kunnen de Air France-/ KLM-medewerkers ook niet uitzoeken. Wel is mij verteld dat de reden zou kunnen zijn dat de betreffende vlucht al aan zijn bagage-limiet zat. Dit zou betekenen dat in de afgelopen 10 dagen, op het traject Parijs- Amsterdam waarop zo´n beetje elke 2 uur een vlucht is, geen enkele vlucht beschikbaar zou zijn die nog 15,5 kilo extra aan bagage kan hebben ?? Zou dit dan betekenen dat ik moet wachten tot het hoogseizoen is afgelopen voordat ik mijn bagage ontvang, die zich nu op anderhalf uur vliegen van mij bevindt?? Het proces dat ik sinds 26 juli doorloop, is als volgt: - Ik bel met AIr France/ KLM. Ik krijg te horen dat er nog geen vlucht is ingepland voor mijn bagage. Air France/ KLM zal een intern bericht sturen naar het vliegveld met het verzoek om een vlucht in te plannen. Hierop heeft het vliegveld 24 uur om te antwoorden. (Vreemd genoeg kan niet gebeld worden met het vliegveld, maar kunnen alleen interne berichten worden verstuurd.) Er wordt mij verteld om geduld te hebben en de volgende dag terug te bellen. -Ik bel de volgende dag terug. In het beste geval wordt mij verteld dat er een vlucht is ingepland en dat mijn bagage de volgende dag op een bepaald tijdstip zal aankomen. Er wordt mij verteld geduld te hebben. -Ik bel de volgende dag, ruim na het tijdstip waarop mijn bagage zou moeten zijn aangekomen. Air France weet niet beter dan dat mijn bagage stond ingepland voor de vlucht en moet een bevestiging hebben dat mijn bagage niet is meegegaan met die vlucht. Vreemd genoeg kan ze dat niet uit haar eigen systemen halen, maar moet ze dit opvragen bij KLM in Amsterdam. Ze stuurt dus een intern bericht naar KLM. Er wordt mij gevraagd geduld te hebben. - Ik bel na een paar uur weer. Air France heeft de bevestiging van KLM dat mijn bagage niet is aangekomen in Amsterdam en kan daaruit concluderen dat mijn bagage niet is meegegaan met de vlucht. Air France stuurt een intern bericht naar het vliegveld met het verzoek om een vlucht in te plannen. Er wordt mij gevraagd geduld te hebben. Bovenstaand proces heeft zich de afgelopen 10 dagen herhaald. Op dit moment bevind ik me wederom in de situatie dat mijn bagage niet is meegegaan met een ingeplande vlucht en geen nieuwe vlucht is ingepland. Blijkbaar kan Air France/ KLM niets anders doen dan interne berichten sturen naar het vliegveld, hetgeen dus tot nu toe niet succesvol is geweest. Air France/KLM kan het vliegveld niet sturen± ze kan er kennelijk niet voor zorgen dat de bagage van één van haar passagiers daadwerkelijk wordt verstuurd naar Amsterdam.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!