Netwerk van Tele 2 en toestel voortdurend onbruikbaar
Geplaatst door: karkar op: 10-05-2013 16:26
Na mij vorige maand aangemeld te hebben voor een contractverlenging met de Iphone 4S, ging ik er logischerwijs van uit snel te kunnen bellen met een van de modernste toestellen van deze tijd. Maar niets is minder waar. Zowel de netwerkdekking als het toestel vertonen veel gebreken.
Al vanaf dag 1 komt het zeer regelmatig voor dat mijn telefoon niet over gaat. Dit betekend dat de mensen die mij bellen steevast mijn voicemail krijgen terwijl mijn toestel gewoon aan staat.
Tele2 heeft hier tot op heden niets aan willen doen. Na veelvuldig bellen met Tele2 ontving ik eindelijk een mail met instructies om de Iphone terug te sturen. Dit lijkt ''aardig'', maar waar andere providers zorgdragen voor een spoedige afwikkeling ben je bij Tele2 minimaal 4 weken je t
Reactie door valerius-2 op 10-05-2013 19:21
Ja zo gaat dat met bedrijven die alleen alles van hu kant bekijken.Als u een maal in dat net terecht komt dan bent u een gevangen vis. U kan geen kant meer op maar dat intresseert dit soor bedrijven helemaal niet.
Reactie door tele2webcare op 14-05-2013 12:03
Beste karkar,
Jammer dat je niet naar tevredenheid gebruik kunt maken van je nieuwe toestel. Het spijt me dat contact hierover niet naar wens is gelopen.
Om na te gaan wat de oorzaak is van de problemen met je toestel, kan het nodig zijn om de iPhone voor reparatie op te sturen naar de fabrikant. Informatie over de reparatieprocedure kun je vinden via de Virtuele Assistent op onze site, met de zoekterm ‘defect toestel’: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel.html Er wordt alles aan gedaan om de reparatie voorspoedig te laten verlopen.
Als je nog vragen hebt waar ik bij kan helpen dan hoor ik het graag! Voor vragen kun je ook terecht op ons forum: https://forum.tele2.nl/smartphones-and-tablets-184/ Op het forum zijn gebruikers en medewerkers aanwezig om elkaar te helpen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Reactie door karkar op 15-05-2013 23:08
Wat gaat u doen met de factuur die binnenkort komt ?
Ik ben namelijk niet voornemens om te betalen voor een dienst die ik niet kan gebruiken.
Quote: tele2webcare schreef op dinsdag 14 mei 2013, 12:03: Beste karkar,
Jammer dat je niet naar tevredenheid gebruik kunt maken van je nieuwe toestel. Het spijt me dat contact hierover niet naar wens is gelopen.
Om na te gaan wat de oorzaak is van de problemen met je toestel, kan het nodig zijn om de iPhone voor reparatie op te sturen naar de fabrikant. Informatie over de reparatieprocedure kun je vinden via de Virtuele Assistent op onze site, met de zoekterm ‘defect toestel’: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel.html Er wordt alles aan gedaan om de reparatie voorspoedig te laten verlopen.
Als je nog vragen hebt waar ik bij kan helpen dan hoor ik het graag! Voor vragen kun je ook terecht op ons forum: https://forum.tele2.nl/smartphones-and-tablets-184/ Op het forum zijn gebruikers en medewerkers aanwezig om elkaar te helpen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
einde Quote
Reactie door zoekster op 16-05-2013 10:24
Als je een rekening niet wenst te betalen, dan zou ik daar Tele2 maar schriftelijk van op de hoogte stellen, anders krijg je nog heel veel gedonder met aanmaningen en incassokosten.
Helaas heeft deze club geen mailadres waar je je klacht kunt neerleggen, maar ik geloof dat als je een vraag stelt via de site en dan flink blijft doorharken dat er dan uiteindelijk een mogelijkheid tot mailcontact komt.
Zorg in ieder geval dat je iets op schrift (op papier of mail) heeft waaruit blijkt dat je het niet eens bent met de nota, het liefst met een reactie van Tele2 zodat kan worden bewezen dat zij van je klacht op de hoogte zijn.
Je moet iets tastbaars in handen hebben, mocht het bijvoorbeeld een zaak voor de Geschillen commissie worden.
Je zou ook kunnen vragen om een leentoestel voor de 4 weken ongemak.
Reactie door tot15karakters op 17-05-2013 12:05
Verhuizen?
Ja want ik weet dat ik met dezelfde simkaart verschillende sterktes kreeg.
Elk merk en type toestel heeft andere antenne en bij zwakke signaal gebieden is het belangrijk een toestel met grote ingebouwde antenne te bezitten.
Is op Uw toestel een extra draad antenne mogelijk?
Mijn Imitatie Blackberry heeft dit en ik kan zelfs het Ijsselmeer over, hoewel ik eigenlijk
na een 4 km buiten bereik had moeten zijn.
Na het wegvaren in Enkhuizen richting Stavoren gekeken hoeveel boeien ik met welk toestel kon en daar zaten bij normale GSM toestellen flinke verschillen tussen.
De I Phone 2 die ik had was een van de slechtste.
Hoe Uw toestel is weet ik dus niet, maar vooral Tele 2 met T mobile netwerk is erg zwak.
Ook kan een goed geïsoleerde woning of wonen in buitengebied met matige dekking de oorzaak zijn.
Dus zoek eens of er een extra antenne op past voor beter bereik.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!