Netwerk registreet niet
Geplaatst door: mr-blackwell op: 27-07-2012 14:41
Ik zit momenteel in Oostenrijk. Heb mijn Smartphone meegenomen. Nu heb ik daar op een abbo voor grenzeloos bellen buitenland van T-Mobile. Ook heb ik op het toestel Roaming ingeschakeld staan en krijg ik de beschikbare netwerken in Oostenrijk ook desgevraagd te zien. Tot zover dus niets aan de hand. Maar ik kan geen verbinding krijgen met één van deze netwerken. Melding: Kan niet registreren. Probeer het later op nieuw.
Ik heb al een mail naar T-Mobile gestuurd (6 uur geleden) en wacht nog geduldig op antwoord van hun. Maar, is er misschien iemand die weet hoe de verbinding wel tot stand kan komen. Ik maak gebruik van Samsung Galaxy SII i900.
Reactie door freya op 27-07-2012 16:25
Hallo mr-blackwell,
Tja, ik weet het niet, maarre....grenzeloos bellen is natuurlijk geen grenzeloos internet.....
Los daarvan, T-Mobile heeft voor internetten in het buitenland 'Travel&Surf'. Log in op 'My T-Mobile' op de website van T-Mobile (met een computer of via wifi) en controleer of bij je profielgegevens de optie 'Travel&Surf' ingeschakeld is. Zodra je in het buitenland dan contact probeert te maken met het internet, krijg je meteen de mogelijkheid om één van de internetpassen aan te schaffen.
En verder, controleer de instellingen op je telefoon. Niet alleen 'Roaming' moet ingeschakeld staan, maar ook de optie 'Mobiele data' (of iets van die strekking).
m.vr.gr. Freya
Reactie door mr-blackwell op 27-07-2012 18:29
Beste Freya,
Vooral bedankt voor het meedenken, helaas niet goed gelezen.
Ik heb het nergens over INTERNET. ik heb het over het telefoonnetwerk.
Dat had afgelezen kunnen worden uit het feit dat ik grenzenloos BELLEN noemde.
Ik heb ook travel & surf, maar ja..... zonder TELEFOONNETWERK: heb je daar ook niks aan. Misschien wel een oplossing aandragen die nu relevant is.
Reactie door freya op 27-07-2012 18:56
@mr-blackwell:
Je hebt helemaal gelijk, my bad....
Geen idee waarom ik dacht dat het om internet ging. Wellicht omdat er hier eigenlijk nooit 'vragen' komen over problemen met bellen in het buitenland en héél veel 'vragen' over problemen met internet in het buitenland....
Waarom het bellen niet lukt, zou ik zo 123 niet weten. Misschien toch even wachten op bericht van T-Mobile. Of even via twitter een tweet sturen naar @tmobile_webcare.
Freya
Reactie door T-MobileWebcare op 31-07-2012 14:23
@mr-blackwell
Is het inmiddels gelukt verbinding te maken met het netwerk in Oostenrijk?
Als je je vraag stelt op het T-Mobile Forum kunnen wij je gegevens inzien en het probleem voor je nakijken.
Met vriendelijke groet,
Eline van Tilborg
T-Mobile WebcareT-Mobile Forum
Reactie door mr-blackwell op 31-07-2012 17:47
Quote: T-MobileWebcare schreef op dinsdag 31 jul 2012, 14:23: @mr-blackwell
Is het inmiddels gelukt verbinding te maken met het netwerk in Oostenrijk?
Als je je vraag stelt op het T-Mobile Forum kunnen wij je gegevens inzien en het probleem voor je nakijken.
Met vriendelijke groet,
Eline van Tilborg
T-Mobile Webcareeinde Quote
Eline,
Hartelijk dank, het heeft zich inmiddels opgelost.
Reactie door freya op 31-07-2012 17:51
Quote: mr-blackwell schreef op dinsdag 31 jul 2012, 17:47: Quote: T-MobileWebcare schreef op dinsdag 31 jul 2012, 14:23: @mr-blackwell
Is het inmiddels gelukt verbinding te maken met het netwerk in Oostenrijk?
Als je je vraag stelt op het T-Mobile Forum kunnen wij je gegevens inzien en het probleem voor je nakijken.
Met vriendelijke groet,
Eline van Tilborg
T-Mobile Webcareeinde Quote
Eline,
Hartelijk dank, het heeft zich inmiddels opgelost.einde Quote
Dat is natuurlijk heel mooi, maar het zou wel aardig zijn als je ook vertelt wat nu het probleem c.q. de oplossing was.....
Wellicht heeft een ander dan ook nog iets aan die informatie.
Freya
Reactie door mr-blackwell op 31-07-2012 17:56
@ Freya
Er was bij het vernieuwen van mijn abbo iets mis gegaan. Dat heeft de helpdesk telefonisch gelijk op kunnen lossen. Knopje om en klaar.
Reactie door freya op 31-07-2012 18:07
Quote: mr-blackwell schreef op dinsdag 31 jul 2012, 17:56: @ Freya
Er was bij het vernieuwen van mijn abbo iets mis gegaan. Dat heeft de helpdesk telefonisch gelijk op kunnen lossen. Knopje om en klaar.einde Quote
Oké, duidelijk. De 'fout' lag dus bij de provider.
Bedankt voor de informatie!
Freya
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!