Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

nespresso koffie apperaat

Geplaatst door: illias93 op: 30-12-2014 12:23
Goedemiddag ik heb op tweede kerstdag een apperaat van nespresso gekocht in de bijenkorf afgelopen zondag was ik in de mediamarkt en daar stond het desbetrefende apperaat voor 66.95 euro goedkoper vervolgens ga ik naar de nespresso winkel in de bijenkorf en word mij vertelt dat het niet mogenlijk is om het apperaat terug te brengen om dat ik zo eerlijk geweest ben te vertelle dat ik er al koffie uit gedronken hebt. vervolgens heb ik contact gehad met het hoofdkantoor en kreeg ik een calcenter in brussel aan de telefoon en die vertelle dat de shop in shops van de mediamarkt niet van nespresso zijn terwijl er wel hun naam onderhangt en vertelt de medewerker mij dat het mijn eigen schuld is en ik daar zelf verantwoordelijk voor bent compersatie is niet mogenlijk wat kan ik hier mee doen inmiddels heb ik nog drie nespresso gedupeerde gevonden
Reactie door valerius-2 op 30-12-2014 14:49
Vooruit bekijken en prijzen vergelijken, dan kan een hoop ergernis voorkomen.
Reactie door sjoppie op 30-12-2014 15:09
Hallo illias93, zelf zou ik meer vertrouwen hebben in een Bijenkorfproduct dan in een van de Mediamarkt. Het is een dure aanschaf en het gebruik ervan is ook niet goedkoop. Mijn ervaring met de Bijenkorf is dat zij een goede service geeft bij problemen en dat is ook wat waard. Vr. gr.
Reactie door hutch op 30-12-2014 15:24
U heeft het apparaat reeds gebruikt, al hoewel er een retourrecht is van veertien dagen. Normaliter mag u een artikel dat reeds gebruikt is niet meer terug brengen. Het staat ook (weliswaar indirect) bij de * *. Zie de laatste zin: "Geretourneerde artikelen worden geaccepteerd als ze, voor zover mogelijk, verpakt zijn in de originele verpakking met aangehecht prijskaartje of sticker. Indien het prijskaartje of label ervoor zorgt dat het artikel niet goed kan worden beoordeeld, mag deze worden verwijderd. Als het artikel beschadigd is, kan de Bijenkorf een schadevergoeding in rekening brengen. Het éénmalig passen van kleding wordt niet beschouwd als gebruik." De enige waar u zaken mee kunt doen is de Beijenkorf zelf. U staat dus niet in uw recht.
Reactie door pieterwolters op 30-12-2014 20:34
Hoezo ben je een "gedupeerde"? Toen je m kocht vond je de prijs toch OK?
Reactie door diumenge op 30-12-2014 20:46
Quote: illias93 schreef op dinsdag 30 dec 2014, 12:23: ... om dat ik zo eerlijk geweest ben te vertelle dat ik er al koffie uit gedronken hebt. ...einde Quote Ja, daar waren ze anders vast niet achter gekomen...
Reactie door tijger1 op 31-12-2014 13:59
En waarom zou u het apparaat terug willen brengen? U bent er toch, neem ik aan, tevreden over? Alleen maar omdat het elders goedkoper is? Misschien zijn er nog wel goedkoper zaken dan MM, dan ook wee terugbrengen?
Reactie door aurora1 op 31-12-2014 17:54
Gedupeerde? U had tevoren prijzen overal kunnen vergelijken. In het vervolg kunt u beter op zon- en feestdagen geen (impuls?) aankopen doen bij de enkele geopende winkel maar beter bijv. een wandeling in het bos gaan maken. Iedereen weet toch ook dat de Bijenkorf beslist niet een goedkope winkel is?
Reactie door testcase op 01-01-2015 01:28
U bent geen gedupeerde. U bent verrast dat de bijenkorf duurder is dan andere winkels. Goh, je verwacht het niet. koop is koop in een winkel. Voor onderzoek was beter geweest. Voorkomen is beter dan genezen.
Reactie door joentje1978 op 07-01-2015 15:26
Oh gossie toch, wat erg dat u zo vreselijk "gedupeerd" bent en dat u naast uzelf nog 3 gedupeerden hebt gevonden. Wat denk je nou zelf, dat ze een gebruikte koffiezetter terug gaan nemen omdat je hem ergens anders voor een paar EURO minder te koop hebt zien staan? En wat moet een winkel met een gebruikte koffiezetter, is onverkoopbaar. Als je de moeite had genomen om van te voren bij verschillende winkels de prijzen met elkaar te vergelijken dan had je hem bij de goedkoopste winkel kunnen kopen. s Ik zal als ik jouw was samen met die andere 3 gedupeerden een rechtszaak opstarten.
Reactie door wilhelmina59 op 13-01-2015 10:48
Misschien ook handig om uw zoektocht buiten Nederland uit te breiden. U komt vaak nog goedkoper, uit ondanks de hogere verzendkosten.
Reactie door mahadma op 14-01-2015 13:01
Als het duurder was geworden, had mogelijk vaak verteld dat u een behoorlijk voordeel had gehad. Dus dat "benadeelde" valt wel mee.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor