Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

NEP aanbieding Leenbakker

Geplaatst door: nicol66 op: 29-03-2009 17:06
Wij hadden een mooi tuinset gezien in de folder van leenbakker.
In dezelfde folder stond ook een waardebon met 20% korting naar keuze op 1 artikel.
Dus wij naar leenbakker om te kijken of de tuinset wel naar onze zin was en ja prima doen we 20% korting is toch mooi mee genomen.
Maar bij het afhandelen melde we het van de waardebon en daar kwam de aap uit de mouw.
U raad het al geen korting omdat de tuinset in de folder stond en korting op korting is niet mogelijk.
Dit stond vermeld op dezelfde bladzij van de waardebon, wij kijken NIKS.
Ja vertelde de meneer dat klopt dit is bekend de boekjes zijn verkeerd gesneden en daarom missen ze dit regeltje (een zeer belangrijk regeltje)
Daarop antwoorden wij waarom wordt dit dan niet in de winkel opgehangen, zodat klanten deze fout direct zien.
Daar kregen wij geen antwoordt op maar wel het telefoonnummer van de klantenservice.
Maandag direct gebeld maar daar wiste ze niks van verkeerd afgesneden boekjes vreemd in de winkel zeiden ze van wel.
Maar deze mevrouw vertelde ook dat aanbiedingen in het boekje nooit mee doen met kortingen. Want korting op korting is niet mogelijk.
Dit zou reëel zijn mits de folder die nu afgelopen is en de tuinset die vorige week in de aanbieding was nu nog net zoveel kost als vorige week en nu geen aanbieding?? Geen euro duurder??
Dat wilt dus zeggen dat het helemaal GEEN aanbieding was maar de gewone prijs voor deze tuinset en wij gewoon korting van 20% hadden mogen krijgen.
Niks KORTING op KORTING maar nu geen korting en geen tuinset maar bij leenbakker moet je gewoon opletten.
Want AANBIEDING van leenbakker zijn dus eigenlijk geen aanbiedingen, maar niet meer dan klanten lokken.
Klopt hoor ook wij kregen geen korting op een tuinset ( ik had bij het zien van de bon gebeld.)
Op de latere bonnen in boekjes stond heel klein met uitzondering: tuin 
Heel jammer hoor
Ik heb vroeger in het distributiecentrum van leen bakker gewerkt en steeds als het boekje uit kwam waren de "aanbiedingen "ineens van prijs verhoogt zodat de aanbieding maar een fractie korting op leverde. bv een bankstel kost voor het krantje 399 maar in het krantje was hij van 499 afgeprijsd naar 375 en soms zelf 425 euro. denk je een koopje te hebben
Een paar weken geleden lopen mijn man en ik in de Leen bakker opzoek naar een tuinstel, toevallig vinden wij er een naar ons zin en eigenlijk direct gekocht.
Thuis gekomen, ben ik op de site van Leen Bakker gaan kijken en kwam tot de ontdekking dat het zelfde tuinstel op de site van leen bakker wel 100 euro goedkoper was, ik terug naar het filiaal van Leen Bakker, de medewerker stond ons keurig netjes te woord en ging bellen met het hoofd filiaal van Leen bakker maar mocht ons het tuinstel niet voor 100 euro goedkoper aanbieden. We  moesten het tuinstel maar kopen en bestellen via de internet site.
Via de internet site van leen bakker moet je dan wel 35 euro aan lever kosten betalen maar toch was het tuinstel nog 65 euro goedkoper
Het is toch van de zotte dat een internet site aan het concureren is met het zelfde filiaal
Leen bakker is toch leen bakker???
Wat een domme mensen af en toe.
Een winkel heeft meer kosten dan een internet winkel en daarom kunnen bij de laatste de producten ook goedkoper zijn dan in de normale winkel.
Daar is niks mis mee, de consument bepaald nl zelf of ie online besteld of offline bij de winkel gaat shoppen.
Dit staat compleet los ervan of je nu zaken doet met 1 en hetzelfde bedrijf, bij versie 2 kost het nl geen personeel voor in de winkel etc etc dit bespaart LB dus geld en dat geld vind je terug in de mindere prijs.
Nadeel is wel dat je het niet kan zien het is niet tastbaar op internet, je moet wachten tot het bezorgt word etc etc.
Om daar over te klagen bij LB omdat de webwinkel goedkoper is getuigd van onkunde en laksheid van je zelf.
Je had hem zelf ook online kunnen bestellen.
Om een vb te noemen mijn onderdelen zijn in Amerika ook goedkoper dan hier, maar kost me wel wat tijd en verzendkosten maar ik kies daar zelf voor.
kan het ook hier kopen en het meteen hebben maar kost me gewoonweg meer.
We leven in het INTERNET TIJDPERK de consument besteld vaker online, tegen lagere prijzen dan in de winkel, heb je geen geduld en wil je meer betalen dan ga je in de winkel.
Niks mis mee geheel legaal, veel winkels doen het.

Bestel anders eens via Albert (ah) kost je kratje bier ook een paar euro meer dan in de winkel zelf.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor