Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Negatieve ervaring juwelier Schaap & Citroen

Geplaatst door: consument123456 op: 16-09-2012 11:20
Recentelijk moest er een batterij van mijn horloge vervangen worden. Mijn vriendin heeft in de winkel van Schaap & Citroen gevraagd om een prijsopgaaf. De kosten zouden 50 euro zijn omdat het horloge moest worden opgestuurd naar Tag Heuer. Hiervoor heeft mijn vriendin akkoord gegeven. Toen het horloge na weken kon worden opgehaald, diende er echter 110 euro te worden afgerekend. De 50 euro die eerder werd genoemd zouden onderzoekskosten zijn die in rekening worden gebracht als de "reparatie" niet zou worden uitgevoerd. Mijn vriendin kreeg het horloge niet eerder mee dan dat 110 euro zou zijn betaald, hetgeen met veel tegenzin is gedaan. Een paar dagen later is mijn vriendin op mijn verzoek terug gegaan naar de winkel om nogmaals aan te geven dat we het niet eens zijn met de gang van zaken en dat wij vinden dat ze zich aan de prijsopgaaf dienen te houden. Hier was de medewerker het echter niet mee eens. Vervolgens heb ik zelf maar eens gebeld met het hoofdkantoor omdat het verhaal van Schaap en Citroen aan alle kanten blijkt te rammelen. Volgens S&C werken zij als volgt: 1. Als van een horloge de batterij moet worden vervangen, dan wordt dit gezien als een reparatie. 2. Omdat zij niet weten of de batterij leeg is of dat er iets stuk is, geven zij bij inlevering van het horloge een prijsopgaaf van de onderzoekskosten, in dit geval dus 50 euro. Deze kosten worden in rekening gebracht als het horloge ongerepareerd retour komt c.q. worden verrekend bij reparatie van het horloge. 3. Na het onderzoek krijgt de klant een prijsopgaaf van de reparatie (in casu het vervangen van de batterij) en de klant kan dan kiezen om het horloge te laten repareren of niet. In casu wist ik vrijwel zeker dat alleen de batterij vervangen diende te worden (en dat was dus ook zo!) en dat is dan ook de opdracht die is verstrekt aan S&C. Wat mij bevreemdt is dat er bij het afgeven van het horloge geen prijsopgaaf wordt gedaan van het vervangen van de batterij. Ze hebben bij Schaap & Citroen namelijk gewoon een prijslijst van Tag Heuer liggen waar dit op staat. De verkoopster had dus bij aanvang al kunnen melden dat het vervangen van de batterij in ieder geval 110 euro zou gaan kosten. Verder heb ik na het zogenaamde onderzoek ook geen prijsopgaaf gehad!! Naar mijn mening had Schaap & Citroen bij het aanbieden van het horloge het volgende dienen mede te delen: - Vervangen van de batterij kost 110 euro - Indien bij het openmaken van het horloge wordt geconstateerd dat er gebreken zijn, krijgt u een prijsopgaaf - Indien u daarna beslist om het horloge niet te repareren (bijvoorbeeld omdat de kosten te hoog zijn), wordt er 50 euro aan onderzoekskosten c.q. kosten voor het opsturen in rekening gebracht. De medewerker van het hoofdkantoor van Schaap & Citroen vroeg mij vervolgens om aan te geven hoe ik de zaak opgelost zou willen zien. In eerste instantie heb ik gezegd dat de bal bij hem ligt, immers ik heb een klacht geuit en het is aan hem om die al dan niet op te lossen. Aangezien hij niet degene is die over dit wereldschokkende bedrag een beslissing mag nemen, heeft hij mij toegezegd dit intern te zullen bespreken en mij hierover 2 of 3 dagen nadien terug te bellen. Dit is inmiddels bijna 2 weken geleden zodat ik er vanuit ga dat dit niet meer gaat gebeuren.
Reactie door winterman op 17-09-2012 01:09
Mooi verhaal, maar wat is nu je discussie punt?
Reactie door zoekster op 17-09-2012 10:20
Ik begrijp niet dat op het moment dat de medewerker vroeg hoe je de zaak opgelost wilde zien, geen antwoord klaar had, maar de bal bij hem neerlegde. Op dat moment had je moeten zeggen wat je nu precies wilt. Dan kan hij met 'hogerop' overleggen of ze hiermee akkoord gaan. Of misschien komt er een tegenbod. En als er na 3 dagen niet terug wordt gebeld, ga je 2 weken zitten wachten ipv zelf het initiatief te nemen door te vragen hoe de zaken ervoor staan. Als je iets voor elkaar wilt krijgen moet je er ook wat voor doen, anders gebeurt er helemaal niets. Misschien hoop je door er hier een topic over te starten, dat ze bij de Schaap&Citroen meelezen en dan wat actie ondernemen? Maar indien dat niet gebeurt, neem de telefoon eens ter hand, bedenk van te voren wat je een goede uitkomst van het probleem vindt en ga onderhandelen.
Reactie door consument123456 op 17-09-2012 19:06
@Winterman. Het is inderdaad niet echt een discussie maar meer bedoeld als waarschuwing en dit leek mij de plek om het bericht te plaatsen. Als er een betere plek is om dit te plaatsen dan verneem ik dat graag. @zoekster. Op een gegeven moment bereik je het punt dat je er klaar mee bent. Zoals aangegeven heeft mijn vriendin bij het ophalen van het horloge al aangegeven het niet met de gang van zaken eens te zijn, reactie nul op het rekest. Na enkele dagen is ze op mijn verzoek nog eens terug naar de winkel gegaan (zij is zelf in de winkel geweest dus weet het beste hoe de zaak in elkaar zit), reactie wederom nul op het rekest. Vervolgens heb ik zelf met de winkel gebeld, resultaat nul op het rekest en uiteindelijk heb ik het hoofdkantoor gebeld. Ik ben van mening dat de winkel niet aan een klant behoort te vragen hoe zij de zaak moeten oplossen. Dit getuigt niet van professionaliteit, Nadat ik alsnog een oplossing had voorgesteld om 60 euro te retourneren, moest dit worden overgelegd en zou ik worden teruggebeld, hetgeen dus niet is geschied. Concluderen hebben wij dus reeds 4 x geprobeerd de zaak op te lossen, 2 x in de winkel en 2 x telefonisch. Ik ben wel goed maar niet gek en ga niet als een stumper lopen bedelen om een oplossing. Er is naar mijn mening op gebied van communicatie iets structureel mis bij Schaap & Citroen. Dan heb ik het dus over de prijsopgaaf bij aanvang, de prijsopgaaf die ik volgens Schaap & Citroen zou hebben moeten krijgen na onderzoek van het horloge (die ik dus ook niet heb gehad!), het reageren op de klacht in de winkel en uiteindelijk het niet terugbellen. Wij voelen ons gewoon niet serieus genomen. De medewerkster in de winkel zou moeten weten hoe het werkt en er kan daar dus niets fout zijn gegaan. De arrogantie !!! Ik heb zelf ook een bedrijf en bij mij is de klant nog wel koning. Kennelijk kan Schaap & Citroen het zich veroorloven om klanten kwijt te raken en negatieve publiciteit te krijgen. Ze zijn nu gewoon een goede klant en ze bekijken het verder maar en ik hoop dat ze erg gelukkig worden van die 60 euro.
Reactie door winterman op 18-09-2012 01:32
Quote: consument123456 schreef op maandag 17 sep 2012, 19:06: @Winterman. Het is inderdaad niet echt een discussie maar meer bedoeld als waarschuwing en dit leek mij de plek om het bericht te plaatsen. Als er een betere plek is om dit te plaatsen dan verneem ik dat graag.einde Quote Die zijn er best, maar daarvoor zit je dus op het verkkerde forum. Meer op zijn plaats bij klacht.nl

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor