Nederlandse Energie Maatschappij
Geplaatst door: wonderland op: 12-03-2009 19:45
Op de een of andere manier sta ik op 'de lijst' bij de Nederlandse Energie Maatschappij die mij wekelijks bellen of ik niet wil overstappen. Vandaag bedacht ik me het gesprek maar eens aan te gaan, wie weet kon ik er iets wijzer van worden....Ik ben in elk geval dít wijzer geworden, en dit is geheel speculatief uiteraard...,Wie weet heeft de Nederlandse Energie Maatschappij op dit moment een enorm liquiditeitsprobleem want de door hen agressieve manieren die gebruikt worden om nieuwe klanten aan te trekken moeten wel op een of ander probleem duiden. Wat zou het probleem kunnen zijn? Laten we allereerst vaststellen dat de Nederlandse Energie Maatschappij totaal geen respect hebben voor hun toekomstige klanten.Dit gebrek aan respect zou kunnen worden veroorzaakt doordat de behoefte van de Nederlandse Energie Maatschappij om nieuwe klanten te werven ZO HOOG is, dat het respect op een tweede plan is komen te liggen. Ik kan mij voorstellen dat puur lijfsbehoud een motivatie zou kunnen zijn geen enkel respect te tonen voor de klant, en hen te confronteren met misleidende praatjes."Wij zijn 35% goedkoper dan uw huidige leverancier"- Hoe weet u dat?"Omdat ik hier de prijzen voor me heb liggen die u betaald!"- Hoe weet u zo zeker dat ook ik precies DIE prijzen betaal? Misschien heb ik wel een vastcontract..?"Nou, dan hebt u zichzelf wel heel erg in de vingers gesneden, want bij een vast contract liggen de prijzen zelfs nóg hoger mevrouw!"- mmmh .... nou en wat zijn jullie prijzen dan precies? "Wij zitten veel lager dan uw huidige tarief!"- Ja, dat zei je net ook al, ... maar WAT zijn de prijzen dan?"Dat u op dit moment teveel betaald kan ik ook niet helpen"- Hoor je wel wat ik je vraag? Wat zijn jullie prijzen dan? Vertel het me, dan kan ik ze ook daadwerkelijk vergelijken met de prijzen die ik nu betaal..! Etc. het einde van het liedje was dat hij weigerde om mij de prijzen van de NEM te noemen of wellicht was hij niet in staat, incompetent of wat dan ook. Het enige wat zij schijnen te willen is dat je BLIND op de woorden "goedkoper" "35% goedkoper" en "U betaald nu meer" vaart en hen op hun woord gelooft. Bedrijven die niet willen luisteren moeten maar voelen! Ik raad iedereen aan de Nederlandse Energie Maatschappij volkomen te negeren in hun behoefte om nieuwe klanten te verwerven.Als je op dit moment geen problemen hebt met je huidige leverancier BLIJF DAN ZITTEN WAAR JE ZIT, en laat je in elk geval NIET verleiden door de Nederlandse Energie Maatschappij.Zij zijn enkel uit op je geld, en verder willen ze niets van je en hebben ze je niet te bieden.
Reactie door onbekende gebruiker op 14-03-2009 13:58
Ik zeg: Niet doen!
Ik heb zelf jaren lang bij Essent gewerkt en zeg stap NIET over naar de NEM. De leveringsprijzen kunnen soms lager liggen, maar de vaste kosten op jaarbasis zijn € 6.99 per maand per product. Dat is op jaarbasis € 168!!!
Deze zelfde vaste kosten zijn bij nuon, essent, eneco etc... gemiddeld 20 euro per jaar! Je gaat dus sowieso meer betalen... Verder moeilijk bereikbaar en slecht service!!!
Succes
Ik word helemaal gek gebeld door de NEM het lijkt ook wel dat ze als je weigert je steeds een "betere" verkoper krijgt op een gegeven moment zeiden ze tegen mij (ik ben 50) zou u niet eens met uw partner aan de tafel gaan zitten.Alleen die toon al.
Vanaf dat moment weiger ik elke vorm van gesprek door de telefoon,
Als je echt zo goedkoop bent krijg je vanzelf mond op mond reclame maar diegenen die over gestapt zijn naar een of ander enegiebedrijf hebben spijt als al hun haren op hun hoofd.
gewoon blijven zitten waar je zit
Ik vind de reactie soms wat kort door de bocht. "Ik werkte bij Essent" en daarom is NEM niks??? Lijkt me onzin. Ja! Er zal zeker wat op te merken zijn over de telefonische verkooppraktijken van veel bedrijven waaronder de NEM. Ik bepaal nog altijd zelf of ik ergens in geïnteresseerd ben, dus ook of ik switch, toch? En voor wat bedreft de vaste kosten, ja... Die vielen mij ook al op, maar daarvoor geldt dat het verbruikt weer wat lager is. Hte is dus nt m één ding wat telt.
P.
Ik ben het inderdaad eens met de stelling dat je zelf wel of niet veranderen wil,MAAR en daar gaat het juist om je bent er vaak helemaal niet bij ,ik heb zelfs al tegen mijn dochter gezecht dat als er een verkoper belt ze gelijk de telefoon er op moet gooien ik ben als de dood dat zij ergens ja op zegt en dat is dus verre van normaal.
Je moet wel brutaal worden aan de telefoon want als je die mensen lief te woord sttat heb je zo een contract aan je broek.
ook ik ben al regelmatig benaderd door nem. ik ben zelfs een heel gesprek aangegaan met de dame maar die ratelt alleen haar verhaal af. Als ze zeggen dat ze papieren op wil sturen dan heb je 8 dagen de tijd om op te zeggen. ik heb toen verteld dat het zo niet werkt, je stuurt iets waar ik over na kan denken en dan laat ik wel weten of het ja is. Vervolgens heb ik haar verteld dat bedrijfen die zo werken bij mij als eerste afvallen omdat het zeer misleidend is. zeker voor oudere mensen die het allemaal niet zo goed snappen en vooral reageren op korting zus en goedkoper hier. Ze vertelde me dat het volledig legaal was wat ze deden en bij oudere mensen ze extra goed uitleggen. alsof je door de telefoon kan zien hoe oud iemand is................
ik heb totaal geen goed gevoel bij bedrijfen die zo te werk gaan, lekker ophangen dus.
Op het Forum van Tros Radar is inmiddels ook een 118 pagina's tellend Topic bezig, vol met ellende en klachten. Lijkt me genoeg zeggen.
Bent u al 'Gefrogeerd'? Dan bent u de pineut, want een welkomstpakket van de NEM = contract waar je niet meer onderuit komt alvorens een flinke boete te betalen en slapeloze nachten te hebben gehad.
@@@
Lees ook:
Pedro
Mijn zwager heeft al 3 jaar een conflikt met de N.E.M, hij krijgt al 3 jaar gas en stroom van dit bedrijf geleverd zonder dat hij klant bij hun is, hij is gelukkig juridisch goed op de hoogte en hij eist al 3 jaar van de N.E.M dat ze de levering weer terug moeten draaien naar de oude leverancier zo niet, betaald hij geen cent tot vandaag, de N.E.M heeft geen poot om op te staan, telkens als de zaak voor de rechter dreigt te komen trekt de N.E.M zich terug, daar ze geen bewijs hebben dat mijn zwager is overgestapt, daar ze nu vaak gebeld worden en als mijn zwager opneemt word het gesprek verbroken en neemt mijn zus op, wordt haar gevraagd of ze mee wil doen aan een ankete, en of ze een paar vragen met ja of nee wil beantwoorden, en u raad het al als ze vraagt om welk bedrijf dit gaat, beëindigen ze het gesprek.
Dus blijf ver weg bij de N.E.M.
Ik werd gisteren gebeld door 'anoniem'. Bleek de Nedl. Energie Maatschappij. Dat ik al veel te lang veel te veel geld betaalde voor mijn stroom! Dat zij het 25% goedkoper konden leveren. Moest deze jongen eerst allerlei gegevens weten en dan lag er binnenkort een brief op de mat, waarop ik dan binnen 5
dagen moest reageren. Toen de jongen naar ons rekeningnummer vroeg kreeg ik argwaan. Ik was niet van plan deze te geven en
nu bleek dat deze jongen mij gewoon een heel nieuw contract wilde aansmeren. Hij kon niet eerst een informatiepakket aanleveren!
Ben net blij dat ik alles bij de Essent heb ondergebracht! Maar hij beweerde dat ze dat contract konden afkopen? Dan bleef Essent nog steeds wel de netwerkleverancier. ( daar betaal je volgens mij nog weer apart voor). Ik had hier geen zin in en heb hem afgekapt. Dus ik zeg: oppassen! Je kunt het beter eerst zelf goed uitzoeken en dan kan je je nog altijd aanmelden bij hen!
vrijdag komt er een advertentie van de Nem en Froger in de krant.
Ze moeten hun excuses aanbieden.
Nu nog geld terug naar de gedupeerden.
Ik ben blij dat ze mij nooit bellen, maar ik ben dan ook al tijden geregistreerd bij infofilter.
Dat houdt niet alles tegen, maar wel energiebedrijven
ja ze gaan heel ver in hun verkoop.Mijn dochter van 12 pakte de telefoon op en ze hebben haar zo ver gekregen om onze bankrekening door te geven.Toen moest ze overal ja op zeggen want het werd opgenomen op een bandje.Ze heeft wel gezegd dat ze nog maar een kind was,maar dat was niet erg volgens de telefoniste.Ik kwam gelukkig net op tijd thuis want toen mijn dochter vertelde dat ik er weer was gooiden ze de haak erop.Ik heb ze zelf terug gebeld om ze te zeggen dat ik zowiezo nu echt geen klant van hun werd,ook al kreeg ik de stroom gratis.Het was 3 maanden rustig maar sinds een paar weken geleden bellen ze al weer.In ieder geval wil ik niks meer met ze te maken hebben.
DE NEM NOOITMAAR DAN OOK NOOIT DOEN, DOE HET NIET !!!!!,
GA NIET MET ZE PRATEN GOOI DE TELEFOON ER DIRECT OP,
ZEG INDERDAAD NIKS WAT HEN DE AANLEIDING GEEFT OM EEN VOLGENDE VRAAG TE STELLEN. [edit redactie: ZIJN HET, GROTE [edit redactie: !!!!! EN STALKERS ZIJ HET OOK, IK HEB HEN ZO VAAK VERZOCHT MIJ NIET MEER TE BELLEN, MAAR ZE PROBEREN HET STEEDS WEER. IK VOEL ME AL EEN PAAR JAAR LASTIGGEVALLEN DOOR DIT BEDRIJF. EN NU IS ER ZELFS EEN BN-er DIE HUN RECLAME-SPOTJES OPLEUKT, DAT KAN TOCH NIET, ZE MOEST BETER WETEN; WETEN DAT HET EEN [edit redactie: ORGANISATIE IS !!!!
ZO, dat lucht weer op...
[edit redactie:
Wil Eneco mij dumpen of kletst de NEM?
Ik sta ook op de NEM lijst...helaas...en telkens a ls ik gebeld wordt op mijn mobiel en ik vraag hoe men aan mijn nummer komt zegt men dat Eneco het nummer heeft gegeven!
Kan ik me niet voorstellen, Eneco zegt dat ze hier blij mee zijn nadat ik dat had doorgegeven maar ontkent niet door gegegeven te hebben.... en: hoe komt men anders aan mijn nummer!? Wat een [edit redactie: , beide organisaties.
Wel heeft NEM doorzettingsvermogen, ik ben tenminste al 8 x gebeld !
Groet, Sander
Ze worden steeds slimmer. Men vertelt je nu dat je (afwezige) partner een prijs heeft gewonnen, nl 25 % korting op de energierekening door mee te doen aan de een of andere enquete. Of je dat niet geweldig vindt. Ja, natuurlijk lijkt dat geweldig tot men ineens verteld dat voortaan de rekening veranderd, dat zij dat allemaal voor je in orde maken en dat er voortaan bovenaan de rekening NEM zal staan. Toen ging er bij mij een lichtje branden, aangezien dit mij bekend voorkwam van verhalen uit consumentenprogramma,s. Ik heb hen (hopelijk) duidelijk gemaakt dat ik NIET wens te wijzigen. Daarna was het gesprek gelukkig snel afgelopen. Dus let op.
Aanmelden bij www.infofilter.nl is prima om telefonisch niet door allerlei bedrijven lastig te worden gevallen. Echter:
DE NEM HEEFT ZICH NIET BIJ INFOFILTER AANGESLOTEN EN ZAL ONS LASTIG BLIJVEN VALLEN MET HUN MISLEIDENDE TELEFOONTERREUR.
Enige remedie is, direct zeggen dat je niet geïnteresseerd bent en gesprek beëindigen of de telefoon niet opnemen. Ze bellen anoniem. Met vrienden en familie die, om wat voor reden dan ook anoniem bellen, een code afspreken.
Helaas zullen er dan toch slachtoffers blijven vallen onder ouderen, mensen met een verstandelijke beperking en n.a.v. deze reclamecampagne met moeder Theresa als spreekbuis, ook mensen die Natas op haar blauwe ogen geloven.
Verder is het nu ook tot P.Schoen en moeder Theresa doorgedrongen, dat deze campagne, 'die inhaakt op het programma 'Geen Cent te makken', zoals vermeld in de presentatie van deze campagne, voor deze doelgroep en ook voor andere kleinverbruikers helemaal niet goedkoper is, maar veel duurder. Excuses en ze gaan het voor deze mensen oplossen. Gaan ze het ook oplossen voor de duizenden mensen die al vanaf 2005 ellende met de NEM hebben gehad en de mensen die tot op heden met grote financiële problemen kampen, door deze grootste oplichter onder de energiebedrijven? We zullen zien. Maar als je toegeeft dat wat je in je commercial verkondigt, op z'n minst niet opgaat voor de doelgroep waar Natasja zich bij betrokken voelt, waarom wordt en mag deze irritante en MISLEIDENDE commercial dan nog steeds worden uitgezonden? Hoe kan het zijn dat moeder Theresa, die m.i. ook door de NEM is misleid, niet eist dat deze reclamecampagne met onmiddelijke ingang wordt gestopt? Met een goede advocaat moet dat contract toch te verbreken zijn? Niet dat ik het met Natas te doen heb hoor. Iemand die nalaat zich goed te informeren voor ze met een commercieel bedrijf in dienst gaat, zeker met het daar haar zelf opgebouwde imago, is verbijsterend onnozel, netjes uitgedrukt. Allemaal een klacht indienden bij www.reclamecodecommissie.nl
W.b. de vraag hoe ze aan onze telefoonnummers komen. Ik denk echt niet dat uw huidige energiebedrijf uw telefoonnummer aan de NEM verkoopt, maar misschien wel aan andere bedrijven, zoals aan Neckermann, Veronica, ECI en verder koopt de NEM (en anderen) telefoonnummers op bij alle bedrijven waar u weleens een telefoonnummer achter heeft gelaten. Daarnaast bellen ze gewoon alle opvolgende nummers, of u nou in de telefoongids vermeld staat of niet of een geheim nummer heeft. Ik werd zowel op mijn gewone telefoon gebeld (geheim nummer) als mobiel. Mijn mobiele nummer is alleen bekend bij mijn familie en vrienden.
Iedereen die klachten over de NEM heeft, moet dit ook melden aan de redactie van Kassa, zie home en bij www.consuwijzer.nl
Ik ben op het verkeerde been gezet. In een gesprek met een colporteur van de ze maatschappij deelde deze me mede dat de oude maatschappij bij overstap in de laatste 9 maanden van dit contract wettelijk geen kosten mag berekenen. Gat bleek later niet te kloppen voor OXIO waar ik was. Bij een klacht deelde men mij mede dat dit 6 maanden was hetgeen ook niet klopte want oxio berekende 50 euro per aansluiting en doet alleen gratis overdragen de aaste maand van het contract.
Dit kost mij dus 100 euro maar gelet op het feit dat de NEM voor mij 250 euro per jaar goekoper is heb ik dat maar laten lopen Maar netjes is bet zeker niet van de NEM
Hier nog even de meest recente versie van veel voorkomende klachten over dit bedrijf:
- in de consumentenposts staat vaak dat de NEM/NLEnegie zegt dat je informatie krijgt, maar in plaats daarvan sturen zij meteen een kontrakt en dat noemen ze dan een welkomstpakket of proefpakket
- de NEM/NLEnergie zou alleen opzeggingen accepteren per aangetekende brief binnen 7 dagen. In eerste instantie ontkennen ze volgens sommige berichten, dat ze een aangetekende annuleringsbrief tijdig hebben ontvangen
- in de klachten over de NEM/NLEnergie lees je vrijwel altijd, dat ze zich voordoen als Eneco of Essent of NUON en soms noemen ze de Consumentenbond, de Vakantiekaart, Veronica of Neckerman, dit om je op een dwaalspoor te zetten
- vaak lees je, dat de medewerker van de NEM/NLEnergie suggereert dat jouw huidige leverancier stopt met het leveren van de energie en dat de NEM/NLEnergie die levering overneemt
- bijna altijd wordt in de berichten gemeld dat er sprake is van een zeer agressieve werving door callcentermedewerkers die door de NEM/NLEnergie zijn ingehuurd
- vaak lees je dat het callcenter dat ingehuurd is door de NEM/NLEnergie, de consument telefonisch stalkt. Ze blijven eindeloos bellen en maken op die manier stelselmatig en opzettelijk inbreuk op iemands persoonlijke levenssfeer
–er zijn op de verschillen consumentensites (forums) berichten dat de NEM/NLEnergie soms de voicelog zou aanpassen als je vraagt om die op te sturen of te beluisteren
- vaak lees je dat de medewerkers van de NEM/NLEnergie alleen maar praten over de inkoopsprijs en niet over de consumentenprijs
-het vastrecht van de NEM/NLEnergie is ongeveer 3x zo hoog in vergelijking met andere aanbieders, dit wordt in het telefonisch gesprek niet vermeld of zelfs ontkend
-de NEM/NLEnergie garandeert in haar verkooppraatje dat ze de goedkoopste zijn en het verschil dubbel zullen uitbetalen, maar als het er op aankomt geven ze -zo wordt bericht- niet thuis en beroepen zich op het verschil in algemene voorwaarden. Bovendien zou dit enkel gelden voor het leveringstarief van electriciteit en dus niet voor gas (dat 75% van de kosten betreft)
-de Nederlandse Mededingsautoriteit constateert, dat het aantal klachten over de NEM/NLEnergie op consuwijzer.nl in vergelijking tot andere energiemaatschappijen zeer hoog is (peildatum 1-3-2009)
-positief is, dat de NEM/NLEnergie volgens de directeuren sinds kort alle bandopnames van de telefoongesprekken op het hoofdkantoor beluistert. Bovendien krijgen de nieuwe klanten een extra belletje om te checken of alles duidelijk is
-er zijn berichten dat de NEM/NLEnergie vanaf nu bij haar telefonische klantenwerving het gehele gesprek opneemt, zodat er geen misverstanden meer kunnen ontstaan over de inhoud van dat gesprek
-in sommige consumentenberichten staat dat de wettelijk verplichte vragen nu gesteld worden aan het begin van het gesprek (en dat is dan wettelijk weer verboden omdat aan het begin van een KOA- gesprek eerst andere wettelijk verplichte informatie moet worden gegeven (zoals de naam van het bedrijf en het doel van het gesprek)
-de 2 directeuren van de NEM/NLEnergie verklaren in het AD (24-3-2009) dat ingehuurde callcenters die tóch nog klanten aanbrengen die eigenlijk niet wilden/willen, daarvoor financieel gestraft zullen worden
-de NEM/NLEnergie heeft sinds kort een apart e-mailadres ingesteld, waar klanten met klachten terecht kunnen
-mogelijk ook positief is, dat de NEM/NLEnergie is aangesloten bij de Geschillencommissie Energie en Water, zodat je bij een geschil terecht kunt bij deze commissie voor een bindende uitspraak.
Lees ook:
Pedro.
ik ben er met open ogen in getuind!
ik ben wel overgestapt van de nuon naar de nem.en ik heb zó'n spijt.ja ik tuinde in hun mooie praatje dat ik veel goedkoper uit zou zijn dan bij de nuon.[hier heb ik 23 jaar bij gezeten en nooit problemen gehad. ik betaalde voor een 3 personen huishouden bij de nuon €175,-p/m maar kreeg elkjaar ruim €500,- terug.
bij nem ging ik €9,- minder per maand betalen[dat was al een tegen valler ze hadden me me meer beloofd.
door hun slechte administratie [ik kreeg elke maand incasso op me dak terwijl ik netjes betaalde: was ik het zat en stapte over naar eneco.
toen kwam de eind afrekening van NEM.je zou verwachten dat ik terug ging krijgen nou mooi niet!of ik even € 893,11 terug wil betalen.ik zou dus per maand met hun berekening meer betalen dan bij de nuon nl =/- €256,- p/m €166,- + € 893,11:10=€ 255,31.kortom ik ben opgelicht onder valse voorwenselen naar binnen gelokt en nu zit ik met de gebakken peren.
wij kregen in oktober 2008 de afrekening van het gas en licht
deze was veel te hoog, we hebben direct contact opgenomenmet de NEM maar ze konden niets voor ons doen we moesten schriftelijk reageren.
dit hebben we gedaan. 3x hebben we geschreven ook aangetekend weggestuurd met bericht van ontvangst en ook een intrekking van de machtiging. Ze hebben de brieven aangenomen, maar we hebben nooit een schrijven teruggehad, tot op de dag van vandaag niet. We hebben dreigbrieven gehad van afsluiting, terwijl wij maandelijks een bedrag betalen tot het is uitgezocht.
We hebben nu alles bij de Rechtbijstand liggen, die ook al heel veel problemen met deNEM hebben omdat ze niet reageren. ze hebben nu alles naar de Geschillencommissie gedaan.
De rechtbijstand heeft brieven geschreven en gefax maar bij de NEM waren ze doof en blind.
en ook het incassobureau CANNOCK CHASE te leidsendam hadden het te druk om te reageren ze bleven brieven sturen dat we zouden worden afgesloten tot 3x toe.ze schreven dat ze het druk en achterstand hebben Tja dat kan ook niet anders met zo'n zooi.
nu heeft de rechtbijstand het voor elkaar gekregen dat we de geschillencommissie afwachten.
Wij hopen dat de NEM gestopt wordt met die Maffia praktijken.
Natasja Froger moet toch beter laten uit zoeken met wie dat ze contracten afsluit.
nou niet dus, ik ben vorige week gebeld en dacht laat ik eens opnemen i.p.v. de voicemail over te laten gaan. had ik nooit moeten doen ik vond het een mooi praatje maar toen het "gesprek" opgenomen werd vond ik t al niet helemaal fris. ik vroeg namelijk om schriftelijke INFORMATIE en wat kreeg ik vrijdag op de mat? een welkomstpakket met een bevesting aanmelding! en nu moet ik nog schriftelijk opzeggen ook! BELACHELIJK!!!
dus ik zou ook zeggen NIET DOEN! (
maar je moet t zelf weten natuurlijk)
Nooit overstappen naar de NEM. Zij belazeren de boel al jaren! Zodra je ze aan de telefoon krijgt, gelijk zeggen. 'geen interesse'.
Op www.energieleveraars.nl kunt u deze maatschappij punten geven. Belangrijk omdat dit een zeer betrouwbare vergelijkingssite is. Door lage punten te geven, blijven ze bij de slechtst gewaardeerde energiebedrijven staan. Dit weerhoudt mensen die zich van te voren oriënteren om naar de NEM over te stappen.
Daarnaast kunt u ook uw klacht kwijt op de volgende link.
http://www.energieleveranciers.nl/energie/energie.asp?lev_id=59&ac=vragen
U moet uw klacht ook doorgeven aan www.consuwijzer.nl Die geeft uw klacht door aan de door de overheid aangestelde toezichthouders (NMA en DTe)
Lieve allemaal,
Heb zojuist mijn jaarnota ontvangen van Nederlandse Energie Maatschappij. Daarop heb ik ruim €600,- teruggehad. Mijn maandbedrag was inderdaad iets hoger dan bij mijn vorige leverancier, maar op jaarbasis heb ik in totaal €400 bespaart ten opzichte van vorig jaar. En ik heb zelfs iets meer verbruikt!
Ik moet toegeven dat ik altijd erg pessimistisch was wat betreft de NEM, maar ik moet hier toch eventjes kwijt dat ik mijn negatieve woorden uit het verleden terug moet nemen. Ik adviseer iedereen om naar NEM over te stappen. Per maand waren ze het eerste jaar iets duurder (dat kwam door mijn vorige verbruik ofzo? ik snapte het niet echt..) maar nu krijg ik toch veel mer terug dan bij mijn vorige leverancier!! En mijn maandbedrag gaat keurig omlaag!
Ik zeg: DOEN !!!
Jasper van V.
Dat ben jij waarschijnlijk een van de weinigen die geld terug hebben gehad, na al de verhalen hier gelezen te hebben. Ik denk, dat je je dat verbeeld. Je zult wel gewoon teveel maandelijks betaalt hebben en dat krijg je nu terug.
Je maakt mij niet wijs, als dat je meer verstookt of verbruikt, je geld toe krijgt. Of wacht anders volgend jaar maar ff af.
' De leveringsprijzen kunnen soms lager liggen, maar de vaste kosten op jaarbasis zijn € 6.99 per maand per product. Dat is op jaarbasis € 168!!!'
Dit zijn vastrechtkosten voor gas, waar ik voorheen ipv € 6,99 € 14,13 betaalde bij Greenchoice die GOEDKOPER IS DAN BIJ ESSENT.
Dus onzin....
Deze zelfde vaste kosten zijn bij nuon, essent, eneco etc... gemiddeld 20 euro per jaar! HOE KOM JE HIERBIJ? IS klinkklare nonsens.
Ik ben net overgestapt en ben nu wel erg benieuwd. Hier wordt veel onzin geschreven. De eindafrekening kan nooit hoger zijn dan de afspraak is en alles staat zwart op wit.
Ik bespaar enorm veel, ik heb nu lage tarieven, geen vastrecht voor elektra, betaal minder vastrecht voor gas en krijg 312 euro terug na 12 maanden. Daarna zeg ik op.
Ik heb alle voorwaarden en prijzen hier dus ik houd hen aan hun eigen voorwaarden. Zoniet hebben ZIJ een dikke claim.
Geachte medewerker ik hoop dat U mij kunt helpen,ik heb jaren bij de nuon energie gezeten en ben sinds maart 2009 over gestapt,naar energie RWE waar ik aan zienlijk minder betaal.Ik woon alleen en betaalde bij nuon 165 euro p/m nu 146 p/m van nuon kreeg ik een jaar afrekening in nov 2008 ik kreeg altijd terug zo ook nu, maar nu ik ben over gestapt naar RWE kreeg ik van nuon een eind afrekening over 4 maanden en dat was maar liefst 570 euro hoe kan dit dit is toch wel pure oplichterij en ik ben ook niet van plan dit te betalen over het hele jaar krijg ikm altijd terug en nu over 4 maanden moet ik 570 betalen dit gaat toch wel te ver ik leef van een wao uitkering hoe moet ik dit betalen.
Graag U reatie.
Ook ik ben al een aantal keren benaderd door NEM.Mij werd verteld dat ik gewoon bij essent zou blijven.Maar dat zij voor mij een aantrekkelijke korting hadden waar ik niet omheen kon,Er zou niks voor mij veranderen.Ik heb dus gevraagd wat ze hier zelf voor baat bij hadden.Daar wist ze niet goed antwoord op te geven.Heb nog een aantal vragen beantwoord en daarna zo'n 3 keer gezegd dat ik bij essent wil blijven en niets wil veranderen.Hier werd de vrouw kwaad over.Ze zei het volgende:Als u 300 euro op straat ziet liggen loopt u er toch ook niet omheen???Ik heb geantwoord van wel en dat ik dit telefoongesprek wil beeindigen.Wederom de vraag waarom ik het niet wou en of ik het leuk vond om teveel te betalen.Heb hier ook weer ja op geantwoord.Hierop begon ze te lachen,,,,,Heb gezegd dat ik op zou hangen en daar ratelde ze weer doorheen.Heb toen gezegd dat ik haar manier van doen niet passend vond en haar erg opdringerig vond en alleen daarom niet meer het gesprek wilde voortzetten.Heb daarna de verbinding verbroken.
Dag laatste gast,
Als deze ingehuurde en onbeschofte NEM-medewerkster over jouw NAW-gegevens beschikt, dan zit het er dik in dat je binnenkort een welkomstpakket van hen krijgt. Je hebt immers meerdere keren het woordje "ja" gebruik en er zijn berichten op de verschillende consumentensites, dat er creatief geknipt en geplakt wordt, zodat het lijkt dat er een legitieme voicelog is gemaakt. Krijg je zo'n pakket, dan moet je binnen 7 werkdagen de zogenaamde overeenkomst schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst, ontbinden.
Ongevraagd advies: voortaan zo'n callcentermedewerker niet meer uit laten praten en de verbinding binnen 10 seconden verbreken. Dat lijkt onbeschofd, maar dat is het niet.
Zij
zijn onbeschofd en dringen zich op in jouw privé leven.
LS
LS, dat doe ik dus ook altijd. 10 seconden wordt bij mij niet eens gehaald en ja, het is onbeschoft maar hun zijn dat ook om op deze manier zieltjes te winnen.
@@@
Hier nog even de meest recente versie over de werkwijze van dit bedrijf:
- in de consumentenposts staat meestal dat de NEM/NLEnergie zegt dat je informatiepakket krijgt, maar in plaats daarvan sturen zij meteen een kontrakt en dat noemen ze dan een welkomstpakket of proefpakket
- de NEM/NLEnergie zou alleen opzeggingen accepteren per aangetekende brief binnen 7 dagen. In eerste instantie ontkennen ze volgens sommige berichten, dat ze een aangetekende annuleringsbrief tijdig hebben ontvangen
- in de klachten over de NEM/NLEnergie lees je vrijwel altijd, dat ze zich voordoen als Eneco of Essent of NUON en soms noemen ze de Consumentenbond, de Vakantiekaart, Veronica of Neckerman, dit om je op een dwaalspoor te zetten
-vaak suggereert de medewerker van de NEM/NLEnergie, dat de huidige leverancier stopt met het leveren van de energie en dat de NEM/NLEnergie die levering overneemt
-bijna altijd wordt in de berichten gemeld dat er sprake is van een zeer agressieve werving door callcentermedewerkers die door de NEM/NLEnergie zijn ingehuurd
-vaak lees je dat het callcenter dat ingehuurd is door de NEM/NLEnergie, de consument telefonisch stalkt. Ze blijven eindeloos bellen en maken op die manier stelselmatig en opzettelijk inbreuk op iemands persoonlijke levenssfeer
-steeds vaker wordt er door de consument bericht, dat bij een financieel geschil de NEM/NLEnergie direct een incassobureau inschakelt. Dat incassobureau dreigt bij het eerste telefonische kontakt met de klant al meteen met afsluiting, aldus de geïntimideerde klant(en)
-vaak lees je dat de medewerkers van de NEM/NLEnergie alleen maar praten over de inkoopsprijs en niet over de consumentenprijs
-het vastrecht van de NEM/NLEnergie is meer dan 3x zo hoog in vergelijking met andere aanbieders, dit wordt in het telefonisch gesprek niet vermeld of zelfs ontkend
-de NEM/NLEnergie garandeert in haar verkooppraatje dat ze de goedkoopste zijn en het verschil dubbel zullen uitbetalen, maar als het er op aankomt geven ze -zo wordt bericht- niet thuis en beroepen zich op het verschil in algemene voorwaarden. Bovendien zou dit enkel gelden voor het leveringstarief van electriciteit en dus niet voor gas (dat 75% van de kosten betreft)
-de Nederlandse Mededingsautoriteit constateert, dat het aantal klachten over de NEM/NLEnergie op consuwijzer.nl in vergelijking tot andere energiemaatschappijen zeer hoog is (peildatum 1-3-2009)
-positief is, dat de NEM/NLEnergie volgens de directeuren sinds kort alle bandopnames/voicelogs van de telefoongesprekken op het hoofdkantoor beluistert. Bovendien krijgen de nieuwe klanten een extra belletje om te checken of alles duidelijk is
-er zijn berichten dat de NEM/NLEnergie sinds kort bij haar telefonische klantenwerving het gehele gesprek opneemt, zodat er geen misverstanden meer kunnen ontstaan over de inhoud van dat gesprek
-de 2 directeuren van de NEM/NLEnergie verklaren in het AD (24-3-2009) dat ingehuurde callcenters die tóch nog klanten aanbrengen die eigenlijk niet wilden/willen, daarvoor financieel gestraft zullen worden
-de NEM/NLEnergie heeft sinds kort een apart e-mailadres ingesteld, waar klanten met klachten terecht kunnen
-mogelijk ook positief is, dat de NEM/NLEnergie is aangesloten bij de Geschillencommissie Energie en Water, zodat je bij een geschil terecht kunt bij deze Commissie voor een bindende uitspraak, mits zij niet zoals bijvoorbeeld Pretium bij verlies van een geschil alsnog naar de rechter stappen.
Lees ook:
Pedro.
8 maand klant geweest, berekend voorschot 20x te hoog,
na minimaal 30 keer bellen niet aangepast, geld niet terug te
kijgen, wel sturen ze de deurwaarder!!! Nu dus zeker geen klant meer.
En nog vele andere problemen enz enz enz...
Arnold en Loes
Met miljoenen tegelijk janken we mee met Hart in Actie. Wendy nam ons 8 keer per seizoen mee met zorgvuldig geselecteerde meest tranenende aanmeldingen. Het waren er misschien wel 100.000 duizend zielige verhalen met maar 8 winnaars per seizoen. Toen ineens was wendy weg en mocht Natasja het over nemen. Wederom tranengieters bij die paar haast lottowinnaars. En de meerderheid van Nederland kijkt niet verder dan dit. Natasja is de goedheid zelve en volledig te vertrouwen. En natuurlijk leeft ze mee met die 8 per seizoen. De N.E.M. ziet dat ook en betaald heel veel voor haar status in reclame op te treden. Waar ze een feilloos optreden verzorgd. En zie nu wat de gevolgen zijn. Talloze consumenten laten zich blind overhalen met mooie woorden. En het werkt weer niet. Totale ellende voor 100.000 min 8 gelukkigen.
Ergens heb ik geen enkel medelijden meer met deze slachtoffers. Commerciele televisie en hun Wendy's of Natasja zijn gemaakt geld te verdien. Hoe maakt niet uit.
1 Advies zie je reclame en krijg je telefoon. Denk en handel nee. Hou betrouwbaar het ook klinkt of hoe goed ook : nee antwoorden en desnoods opleggen. Alles wat belt buiten je kenniskring of familie is er enkel op uit geld te scoren met een mooi praatje.
Zijn de mensen nu echt zo dom dat, omdat ma frogert deze ellende aanbeveelt, ze denken dat ze een goede deal hebben?
Zij wil ook graag wat verdienen, of zij ook bedrogen is door de NEM maakt niet zoveel uit. we hebben door de jaren heen al meerdere bekende Nederlanders gehad die hun imago aan het grote geld verbonden hebben. Dat ze daarmee redelijk afgaan, is hun zaak. Als iemand roept dat ie je een grote korting gaat bezorgen, dient u op uw hoede te zijn, wie het ook is!
Ik wil niet meer gebeld worden!
Ik wordt sinds 2 weken elke dag gebeld door NEM (is eingelijk een callcenter), ik hang altijd gelijk op, maar ze blijven bellen! Waar kan ik klagen???
Zojuist ben ik voor de 5de keer door het callcenter gebeld !! Ik had reeds eerder aangegeven dat ik dit niet op prijs stel. Dit heb ik wederom medegedeeld aan deze medewerker, waarop ik direct door hem ben bedreigd met de volgende woorden " ik maak je af, weet je te wonen, ....straat, ....(achternaam), ik weet je te vinden"
Daarop opgehangen en zelf direct de Nem gebeld via het 0800 nummer. Direct doorverbonden met de supervisor. die me vertelde, dat zij er niet veel aan kunnen doen, daar er in naam van de NEM, 19 callcenters, contracten voor de NEM verkopen en deze doorverkopen aan de NEM.. Vindt dit een merkwaardige handeling en zeker als je naam hiervoor wordt gebruikt en als mevrouw Froger, zelf zegt dat mensen niet zelf worden gebeld door de NEM !!!
Hallo,GOED BERICHT VOOR ALLEN!!!!!
Ik las op de site van de kamer van koophandel dat de NEDERLAND ENERGIE MAATSCHAPPIJ daar niet ingeschreven staat,en dat alle contrakten ongedaan kunnen worden gemaakt, zonder boetes.
Dat is toch echt prettig om te weten dacht ik
.
Lees het nogeens goed na op die site want je word er goed wijzer van.
www.kvk.nl
Weg met de oplichtingspraktijken van de Nederland energie maatschappij,we zijn lang genoeg bedrogen door hun.
Ik heb een mail gestuurt naar de kvk om te vragen wat ik precies kan en moet doen,en hoop dus morgen bericht terug te krijgen.
Hallo,GOED BERICHT VOOR ALLEN!!!!!
Ik las op de site van de kamer van koophandel dat de NEDERLAND ENERGIE MAATSCHAPPIJ daar niet ingeschreven staat,en dat alle contrakten ongedaan kunnen worden gemaakt, zonder boetes.
Dat is toch echt prettig om te weten dacht ik
.
Lees het nogeens goed na op die site want je word er goed wijzer van.
www.kvk.nl
Weg met de oplichtingspraktijken van de Nederland energie maatschappij,we zijn lang genoeg bedrogen door hun.
Ik heb een mail gestuurt naar de kvk om te vragen wat ik precies kan en moet doen,en hoop dus morgen bericht terug te krijgen,in de hoop dat ik vanaf dan weer lekker kan slapen.
Hallo,GOED BERICHT VOOR ALLEN!!!!!
Ik las op de site van de kamer van koophandel dat de NEDERLAND ENERGIE MAATSCHAPPIJ daar niet ingeschreven staat,en dat alle contrakten ongedaan kunnen worden gemaakt, zonder boetes.
Dat is toch echt prettig om te weten dacht ik
.
Lees het nogeens goed na op die site want je word er goed wijzer van.
www.kvk.nl
Weg met de oplichtingspraktijken van de Nederland energie maatschappij,we zijn lang genoeg bedrogen door hun.
Ik heb een mail gestuurt naar de kvk om te vragen wat ik precies kan en moet doen,en hoop dus morgen bericht terug te krijgen.
Ik heb twee zogenaamde verkopers van NEM aan de deur gehad en die probeerden dus gewoon hun verhaal te vertellen, maar zodra ik WIJ ZIJN VAN DE NEM...... hoorde zei ik tegen hun, jongens luister 's ik zit bij Oxxio en dat is goed zo, het tweede is dat ik jullie heel goed ken vooral van KASSA
en toen zei die ene: NEE dat zijn wij niet en zweeg en werd rood HAHAHAHA, en daarop zei ik weer duidelijk???? en deed de deur dicht.
Zo moet je dat doen als ze langs komen
Helaas, Infofilter helpt dus
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!