Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nationale Postcodeloterij - Waar houdt het op?

Geplaatst door: chris999 op: 16-07-2011 18:49
Het lijkt er sterk op dat bij de Nationale Postcodeloterij de klantenservice wordt bemand door één (halve?) ongeïnspireerde FTE-er en er op de verkoopafdeling een paar honderd overijverige bonus-jagende gladjanussen die 24-7 aan het werk zijn. Het is echt bizar dat zo'n organisatie nog steeds weg komt met een volledig doorgeslagen, overagressief en zwaar klantonvriendelijk beleid en daar kennelijk nog grof winst mee maakt ook. Ik ben vrij skeptisch en daarmee behouden als het gaat om verkooppraatjes van dit soort bedrijven, maar november vorig jaar, op vrijdagavond een uurtje of half 9 wist een van de vele verkooptalenten die de Nationale Postcodeloterij rijk is me toch een lidmaatschap aan te praten. Het ging om een actie waarbij ze me verzekerde dat ik als ik het binnen 3 weken weer zou opzeggen, ik wel het gratis lot zou krijgen (die zou ik dan immers inmiddels al hebben ontvangen) maar géén lidmaatschapskosten zou hoeven te betalen. In de praktijk vertaalde het zich ietsje anders. Ik heb nooit een lot ontvangen, wist ook niet of ik nu wel of niet lid was geworden en heb daarom, voor de zekerheid, binnen 3 weken toch maar die ondertekende opzegbrief verstuurd. Een week of 6-7 later bleek dat de lidmaatschapskosten evengoed van mijn rekening waren afgeschreven. Van de opzegbrief nooit iets vernomen, van het gratis lot ook niet trouwens. Postcodeloterij gebeld: 'ja meneer, vervelend etc. uw opzegging is in elk geval wel doorgevoerd hoor, maar u kunt altijd een klachtenbrief opsturen natuurlijk'. Ik stuur een wederom keurig opgestelde en ondertekende klachtenbrief op, met als verzoek om het bedrag teruggestort te krijgen. Nu, maanden later, nog steeds geen reactie op gehad. Ik heb het inmiddels opgegeven, die 21 Euro zie ik niet meer terug en heb ook nooit echt meegespeeld denk ik, want heb er niet één lot voor terug gezien. Wat ik wel heb gezien zijn enkele grote enveloppen van Neerlands 'grootste goededoelenloterij' met daarin blitse felgekleurde teksten over winstkansen die ik echt niet mag mislopen en een bijgevoegd inschrijfformulier. Ook ben ik sinds november 3 keer gebeld door een collega-gladjakker van de dame van die bewuste vrijdagavond met de vraag of ik niet toch opnieuw lid wil worden. Na het tweede (zeer korte) gesprek heb ik direct via het belregister - dit komt aansluitend na zo'n telemarketing telefoontje - aangegeven niet meer gebeld te willen worden door de Nationale Postcodeloterij. Na afloop haal ik opgelucht adem, daar was ik mooi van af. Wordt ik afgelopen week gebeld: 'Meneer, mag ik u even storen, ik heb namelijk een hele mooie aanbieding voor u...' Goed, voor als je tot aan hier gekomen bent. Mijn discussiepunt is denk ik duidelijk: Wat vinden jullie nou van dit soort praktijken en zou hier niet iets tegen gedaan moeten/kunnen worden, want dit loopt echt de zogeheten spuitgaten uit! Ik ben benieuwd naar andere ervaringen en jullie mening hierover.
Reactie door vladja op 17-07-2011 10:12
Je ontvangt nooit een lot bij de postcodeloterij, omdat je meespeelt met je postcode. Dan heb je dus geen lot nodig. Vladja
Reactie door tdehond op 17-07-2011 11:34
Het is even aandringen om een schriftelijke bevestiging einde deelname bij dit bedrijf los te peuteren, maar uiteindelijk is deze mij wel toegestuurd.
Reactie door de motormuis op 17-07-2011 17:54
Ze blijven gewoon op allerlei manieren proberen mensen mee te laten spelen, of met meerdere loten mee te gaan spelen.Het gaat hun gewoon om de verdienste, en dit dan ook nog onder het mom dat ze heel veel goede doelen steunen.Laat ze dat overigens dan ook maar eens door harde feiten bewijzen.
Reactie door druifje01 op 17-07-2011 18:58
Het betreft geen dienstverlening waarbij u recht heeft op service. Het hengelen naar deelnemers staat voorop. Gewoon een bikkelharde centenzaak.
Reactie door vladja op 17-07-2011 19:59
Quote: druifje01 schreef op zondag 17 jul 2011, 18:58: Het betreft geen dienstverlening waarbij u recht heeft op service. Het hengelen naar deelnemers staat voorop. Gewoon een bikkelharde centenzaak. einde Quote Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het bij loterijen niet om de centen gaan, maar dat het dienstverleners zijn! Stond die deur al ver open, toen je 'm intrapte?
Reactie door valerius-2 op 17-07-2011 22:37
Gewoon niet meed doen met deze goede doelen loterijen, het isalleen maar het spekken van de bovenzijde van de leiding hiervan. Alsje leest wat de leiding hier aan salarissen overhoud dan is dit het goede doel wat voor hun de bedoeling is.
Reactie door helenenabben op 18-07-2011 12:29
omdat ik moeite had om weer op de arbeidsmarkt terecht te komen, heb ik jaren geleden gesolliciteerd bij ''de annies'' ; dit is de benaming voor de meiden die voor de postcodeloterij gaan werken!!!!! na een intensieve cursus van enkele dagen kreeg je te horen of je werd aangenomen ; de eisen waren uiteraard een goede verkoop, een zogenaamd target halen...... omdat ik verschrikkelijk eerlijk ben en dus niemand om de tuin kan en wil leiden waren mijn telefoongesprekken meestal erg prettig. ondanks dat ik wist dat mijn gesprekken (en van alle andere medewerkers) konden worden afgeluisterd, was ik altijd erg duidelijk hoe alles ECHT in zijn werk ging en gaf meteen de benodigde gegevens door om op te zeggen na ontvangst van gratis lot. feit was namelijk dat je inderdaad kunt opzeggen, maar de gegevens erg moeilijk te verkrijgen zijn. bovendien ging er minimaal een maand overheen voordat je de brief met benodigde gegevens om überhaupt op te kunnen zeggen ontving. m.a.w. je zit minimaal 2 a 3 maanden vast aan abonnement!!!! zoals te begrijpen, ben ik na enkele maanden ontslagen omdat ik niet voldeed en te weinig mensen iets aan had gesmeerd onder het mom dat ze een grote kans maakten om juist die week iets extra's te winnen.....pfffffffffffffff deze loterij is er echt niet voor ons en alle goede doelen, maar enkel voor de oprichters!!!!!! ga lekker op zoek naar een leuk doel waaraan je rechtstreeks iets kunt geven of iets voor kunt doen.
Reactie door kaneeltje op 18-07-2011 13:03
Ik wordt doodziek van die postcode-loterij. Voornamelijk met hun leuke acties die in December plaats vinden. Dan ontvang ik op mijn adres reclame troep , op naam van mijn ex man , die al 6 jaar niet meer op dit adres woont , en al 3 jaar is overleden. Dit is zeer pijnlijk voor de kinderen. Ik heb dit al menige malen doorgegeven , en de troep teruggestuurd , maar ze kunnen dit kennelijk niet in hun computer aanpassen. WEG MET DE POSTCODELOTERIJ!
Reactie door tdehond op 18-07-2011 13:09
Quote: kaneeltje schreef op maandag 18 jul 2011, 13:03: Ik wordt doodziek van die postcode-loterij. Voornamelijk met hun leuke acties die in December plaats vinden. Dan ontvang ik op mijn adres reclame troep , op naam van mijn ex man , die al 6 jaar niet meer op dit adres woont , en al 3 jaar is overleden. Dit is zeer pijnlijk voor de kinderen. Ik heb dit al menige malen doorgegeven , en de troep teruggestuurd , maar ze kunnen dit kennelijk niet in hun computer aanpassen. WEG MET DE POSTCODELOTERIJ!einde Quote U zou uw ex man kunnen aanmelden bij het overledenen register: klik hier klik hier
Reactie door kaneeltje op 18-07-2011 13:19
tdehond Bedankt voor de tip , ik had er nooit van gehoord. Ik heb het direct aangemeld op die site. Scheelt een hoop ergenis en verdriet.
Reactie door tenormin op 18-07-2011 13:46
Dit verhaal bevestigd maar weer eens dat er letterlijk niets wordt nagelaten om weer een vis aan de haak te slaan. Ik deed on line mee aan het "gratis" spelletje één tegen honderd. Was leuk; totdat ik afschrijvingen zag van mijn giro.Hoe ze aan mijn gironummer kwamen is tot op heden ook een raadsel. En geloof me, nergens was geschreven dat ik dan lid zou worden!! Het heeft me behoorlijk centjes gekost, aangetekende brieven, want op gewone post werd niet gereageerd, maar e i n d e l ij k was ik er van af, maanden geduurd. Ook geld terug op de giro, terwijl ik al vanaf het begin bij bel-me-niet register stond ingeschreven. Hoe ze het flikken, ik heb geen idee, maar ik ga nergens meer op in bij de postcodeloterij. En dat Vladja al die duimen krijgt begrijp ik ook niet; want ik heb ook nog nooit een lot gezien toen ik, vroeger, wel meespeelde; je postcode is toch je meespeel"nummer"!
Reactie door wallia op 18-07-2011 13:50
Uit goede bron vernomen dat de PostcodeLoterij voortaan de PESTcodeLoterij zal gaan heten !!!!
Reactie door tenormin op 18-07-2011 13:52
tdehond, prima site die u geeft. Mijn man is weliswaar pas op 17 maart overleden maar het schijnt niet te helpen om dat mee te delen aan zelfs instanties als de BELASTINGEN!! Heeft niets met dit onderwerp van doen, maar is voor mij prima om deze site ook te benaderen. Bedankt.
Reactie door ritavaneijk op 18-07-2011 14:32
Hoewel ik nog nooit heb meegespeeld met de postcodeloterij krijg ik al jaren zeer regelmatig allerlei post van ze. Ik stuur dan alles (maar dan ook ALLES) terug in hun antwoordenvelop, met het verzoek te stoppen met de toezending. NIETS HELPT!!! Ik dacht er na onze verhuizing vanaf te zijn, maar ongewenste post stoppen lukt niet, je nieuwe adres achterhalen wel.
Reactie door tdehond op 18-07-2011 14:37
Quote: ritavaneijk schreef op maandag 18 jul 2011, 14:32: Hoewel ik nog nooit heb meegespeeld met de postcodeloterij krijg ik al jaren zeer regelmatig allerlei post van ze. Ik stuur dan alles (maar dan ook ALLES) terug in hun antwoordenvelop, met het verzoek te stoppen met de toezending. NIETS HELPT!!! Ik dacht er na onze verhuizing vanaf te zijn, maar ongewenste post stoppen lukt niet, je nieuwe adres achterhalen wel. einde Quote Aanmelden bij postfilter.nl Zodra dat in werking treedt bent u van alle geadresseerde reclame uitingen verlost. Klik op bovenstaande link bij mijn reactie: tdehond maandag 18 jul 2011, 13:09
Reactie door tenormin op 18-07-2011 15:34
tdehond, heb zojuist uw advies van het register opgevolgd en kreeg net bevestiging. Voor mij super advies, vooral de post die ik NIET WIL. Dank u nogmaals.
Reactie door tdehond op 18-07-2011 15:41
Quote: engelandvaarder schreef op maandag 18 jul 2011, 15:34: tdehond, heb zojuist uw advies van het register opgevolgd en kreeg net bevestiging. Voor mij super advies, vooral de post die ik NIET WIL. Dank u nogmaals.einde Quote Graag gedaan.
Reactie door ankhor op 19-07-2011 10:45
Postcodeloterij, ik heb na bijna 20 jaar eindelijk de knoop doorgehakt begin dit jaar en opgezegd, en meteen bang dat ze bijna direkt in mijn straat zouden komen. Maar dat is in die 20 jaar nooit gebeurd dus nu zal dat ook wel niet gebeuren. ;o) En goede doelen? Ik doe(oops, deed) niet mee om de goede doelen, dan kan je beter meteen het geld storten. In 20 jaar 9 bakken ijs, die ik trouwens niet eens te vreten vond, ijs met etensresten, ijs met cookiedough, ijs met weet ik wat ze erin propten. En ja, bellen deden ze ook, maar de laatste tijd niet meer, gelukkig. Ik ben van de postcodeloterij af, en de angst om op te zeggen, want wie weet? Het is een pak van mijn hart.
Reactie door nbw op 20-07-2011 02:57
De postcodeloterij heeft blijkbaar een vergunning en mag legaal gebruik maken van het basisbeginsel. Op tv straten en winnaars feliciteren met prijzen terwijl de niet deelnemers als losers geboekt staan want de winnende postcode is publiek. Onder het mom van goede doelen en keiharde direct marketing is vooral "het kunnen veroorloven van loten" nederland deelnemer. Bij de schuldsanering gaat allereerst deze zoektocht naar geluk verdwijnen door keihard opzeggen. Triest is het deze loterij
Reactie door diumenge op 20-07-2011 12:24
Ik ben (afkloppen!) volgens mij eindelijk van de oneindige stroom ongevraagde reclamefolders van deze waardeloze loterij af. Heb daarvoor wel een hele tijd alles retour afzender moeten sturen, met steeds hardere teksten er bij.
Reactie door tenormin op 20-07-2011 13:09
Quote: diumenge schreef op woensdag 20 jul 2011, 12:24: Ik ben (afkloppen!) volgens mij eindelijk van de oneindige stroom ongevraagde reclamefolders van deze waardeloze loterij af. Heb daarvoor wel een hele tijd alles retour afzender moeten sturen, met steeds hardere teksten er bij.einde Quote U schrijft (afkloppen) dus zeker bent u nog niet. Volg dan het advies van tdehond van 18 juli, 13:09 en u kunt van nog meer zaken af, als u dat wilt, zonder dat u allerlei boze teksten moet gaan gebruiken.
Reactie door edrick3 op 20-07-2011 18:11
Hallo chris999, Maar even terug naar de vraag: .....Na het tweede (zeer korte) gesprek heb ik direct via het belregister - dit komt aansluitend na zo'n telemarketing telefoontje - aangegeven niet meer gebeld te willen worden door de Nationale Postcodeloterij. Na afloop haal ik opgelucht adem, daar was ik mooi van af. Wordt ik afgelopen week gebeld: 'Meneer, mag ik u even storen, ik heb namelijk een hele mooie aanbieding voor u...'..... Ik heb een klacht, wat moet ik doen? Er kan maximaal 6 weken voorbij gaan, voordat uw aanmelding in alle bellijsten is doorgevoerd. Heeft u zich ingeschreven in het Bel-me-niet Register en wordt u desondanks toch gebeld, dan kunt u een klacht indienen bij Consuwijzer. Klik hier om naar de website van Consuwijzer te gaan. Telemarketeers mogen geen mensen bellen die staan ingeschreven in het Bel-me-niet Register. Let op: u mag wel gebeld worden door bedrijven van wie u klant bent (geweest) voor een vergelijkbaar product of dienst. Bedenk dus goed aan wie u uw telefoonnummer geeft. Voor bedrijven van wie u klant bent of bent geweest, gelden de normale regels. Zij moeten u in het verkoopgesprek twee vragen stellen. 1. wilt u nogmaals gebeld worden namens dit bedrijf? 2. wilt u ingeschreven worden in het Bel-me-niet Register? Met vr.gr. hier
Reactie door chris999 op 17-08-2011 14:07
Quote: edrick3 schreef op woensdag 20 jul 2011, 18:11: Hallo chris999, ... Ik heb een klacht, wat moet ik doen? Er kan maximaal 6 weken voorbij gaan, voordat uw aanmelding in alle bellijsten is doorgevoerd. Heeft u zich ingeschreven in het Bel-me-niet Register en wordt u desondanks toch gebeld, dan kunt u een klacht indienen bij Consuwijzer. Klik hier om naar de website van Consuwijzer te gaan. Telemarketeers mogen geen mensen bellen die staan ingeschreven in het Bel-me-niet Register. Let op: u mag wel gebeld worden door bedrijven van wie u klant bent (geweest) voor een vergelijkbaar product of dienst. Bedenk dus goed aan wie u uw telefoonnummer geeft. Voor bedrijven van wie u klant bent of bent geweest, gelden de normale regels. Zij moeten u in het verkoopgesprek twee vragen stellen. 1. wilt u nogmaals gebeld worden namens dit bedrijf? 2. wilt u ingeschreven worden in het Bel-me-niet Register? Met vr.gr. einde Quote Ik ben dus blijkbaar semi-officieel klant geweest bij de Nationale Postcodeloterij, dus volgens de uitleg hierboven zouden ze me mogen bellen. Wat enigzins vreemd zou zijn aangezien er niet voor niets een belregister bandje achteraan komt lijkt me. Hoe dan ook, ik weet niet of toen die 6 weken voorbij zijn, nu in elk geval wel dus als ze me nog een keer bellen dien ik zeker een klacht in bij consuwijzer. Bedankt voor de tip. Het blijft schandalig dat zo'n bedrijf onder het mom van goede doelen een marketingbeleid kan hanteren waar de grote energiemaatschappijen nog niet bij in de schaduw mogen staan.
Reactie door chris999 op 17-08-2011 14:13
Wat ik overigens ook jammer vind is dat Vara Kassa geen dynamische titels gebruikt voor het forumpagina's. Als ze de alle forumpagina's als title tag de titel van het onderwerp geven komen deze pagina's veel hoger in de zoekresultaten bij Google. Ik ben zelf online marketeer en weet dat alleen deze aanpassing toch al een aardige impact kan hebben op de rankings in Google. Op dit moment staat deze pagina ong. als 130e zoekresultaat bij de zoekterm 'nationale postcodeloterij'. Ik vermoed dat de Vara dit bewust doet om grote bedrijven niet te hard voor hun kop te stoten. Jammer, want het zou Kassa flink wat extra gewicht geven.
Reactie door tenormin op 17-08-2011 14:41
Quote: vladja schreef op zondag 17 jul 2011, 10:12: Je ontvangt nooit een lot bij de postcodeloterij, omdat je meespeelt met je postcode. Dan heb je dus geen lot nodig. Vladja einde Quote Begrijp niet dat Vladja nota bene 5 rode duimen krijgt; ze schrijft toch exact zoals het is? Ik heb ook nog nooit een lot gezien van de postcode loterij, dom hè?
Reactie door empyria op 18-08-2011 07:02
Postcodeloterij...waar houdt het op? Als we allemaal gewoon stoppen om mee te doen met die idioterie!
Reactie door empyria op 18-08-2011 22:05
Quote: tdehond schreef op maandag 18 jul 2011, 14:37: Aanmelden bij postfilter.nl Zodra dat in werking treedt bent u van alle geadresseerde reclame uitingen verlost. Klik op bovenstaande link bij mijn reactie: tdehond maandag 18 jul 2011, 13:09 einde Quote Ik heb me ook aangemeld bij dit postfilter. Ik krijg nog steeds reclamepost van PCL maar niet meer op mijn naam. Het is nu geadresseerd aan: "de bewoner van dit pand" Zucht...:-/
Reactie door tenormin op 18-08-2011 23:11
Quote: empyria schreef op donderdag 18 aug 2011, 22:05: Quote: tdehond schreef op maandag 18 jul 2011, 14:37: Aanmelden bij postfilter.nl Zodra dat in werking treedt bent u van alle geadresseerde reclame uitingen verlost. Klik op bovenstaande link bij mijn reactie: tdehond maandag 18 jul 2011, 13:09 einde Quote Ik heb me ook aangemeld bij dit postfilter. Ik krijg nog steeds reclamepost van PCL maar niet meer op mijn naam. Het is nu geadresseerd aan: "de bewoner van dit pand" Zucht...:-/einde Quote Ja, maar ik ben net zo koppig als de PCL: maak telkens de envelop voorzichtig open, doe er plat karton in (ik weet dat het moeite kost) knip dat op maat, is verzwaard en dan retour afzender met: bewoner van dit pand is geen bewoner meer. Het is nu "al 3 maanden geleden" dus ik denk dat het heeft geholpen; eerst iedere maand.
Reactie door tenormin op 18-08-2011 23:15
Even toevoeging Empyria: vergeten: ik had ook de raad van tdehond opgevolgd, (was vergeten dat ik dat vorige maand gedaan) misschien dat het daardoor stopte? Maar tot juli dus inderdaad iedere maand dat ge o.h.
Reactie door nbw op 19-08-2011 02:04
Wat is die commercie toch veel slimmer dan de stupide consument. Want de postcodeloterij heeft een vergunning en mag legaal met het excuus van goede doelen gewoon blind doorgaan met mailen en reclame maken. Nog steeds zijn ze trots dat ze zoveel geld weg kunnen geven aan deelnemers die winnend altijd het excuus van goede doelen gebruiken op tv. En wat mensen zien op tv is allemaal geregistreerde fake. En nooit live. Zoiets kan enkel maar duiden op het feit dat de bedenkers rijker worden dan die enkele winnaar. Nooit een zwerver en nooit een probleemgezin in de sanering . Als je geld over hebt koop je postcodeloten en als je gevoelig bent voor al die junkmail.
Reactie door tenormin op 19-08-2011 10:24
NBW, we mogen dan wel stupide zijn; dat het niet live is kunnen we allemaal zien (als we dat willen) door naar één tegen honderd te kijken. Ik doe niet mee met de PCL en blijf trachten die berg post te stoppen, maar kijk graag naar dat programma, domweg om de vragen. Dat vind ik wel leuk en soms leerzaam ook.
Reactie door eenigma op 19-08-2011 20:34
Quote: tdehond schreef op maandag 18 jul 2011, 13:09: Quote: kaneeltje schreef op maandag 18 jul 2011, 13:03: Ik wordt doodziek van die postcode-loterij. Voornamelijk met hun leuke acties die in December plaats vinden. Dan ontvang ik op mijn adres reclame troep , op naam van mijn ex man , die al 6 jaar niet meer op dit adres woont , en al 3 jaar is overleden. Dit is zeer pijnlijk voor de kinderen. Ik heb dit al menige malen doorgegeven , en de troep teruggestuurd , maar ze kunnen dit kennelijk niet in hun computer aanpassen. WEG MET DE POSTCODELOTERIJ!einde Quote U zou uw ex man kunnen aanmelden bij het overledenen register: klik hier einde Quote tdehond heel hartelijk dank voor deze tip, mijn moeder krijgt af en toe nog steeds post voor mijn 4 jaar gelden overleden vader en dan is ze flink van slag, zo pijnlijk, heb het meteen geregeld. Wat betreft de postcode loterij............ ik ben lid geworden toen ze net was opgericht en heb dus een lot met nr 001 achter mijn postcode. Een korte tijd later was ik met familie op vakantie op Texel en vertelde hen dat ik het een mooi idee vond, een lot waar je goede doelen mee steunt en jezelf ook een kansje geeft. We gingen naar een avond van Ecomare, de zeehonden opvang van Texel, de lezing was beëindigd toen de medewerker vertelde dat ze daar blij verrast waren door de Postcodeloterij. Die had eerder gemeld dat zij een bedrag wilde geven aan hen en men hoopte op misschien wel 10.000 gulden voor een nieuw verblijf voor de zieke vogels maar het bleek een ton te zijn............... De medewerkers van Ecomare waren echt volkomen van hun stuk en oprecht in hun blijdschap. Ik speel nog steeds mee, inmiddels met 2 loten omdat ik in het begin een brief niet goed begreep en dacht dat je die retour moest zenden om mee te doen met een extra trekking maar het bleek om een extra lot te gaan, een praktijk waar ze voor op de vingers zijn getikt en sindsdien niet meer toepassen. ik ben mee gaan doen in de eerste plaats vanwege de goede doelen omdat ik ook toen al van een minimum uitkering rond moet komen en dus geen lid kan zijn van alle goede doelen die ik zou willen steunen als ik daar het geld voor had. Zo draag ik mijn steentje bij en geef mezelf een kansje op een prijs, de goede doelen die zo graag willen dat ik lid van hen wordt of een donatie wil doen vertel ik dat ik door mijn deelname aan de postcode loterij hen steun omdat ze bijna allemaal wel geld van ze krijgen, van Unicef tot Amnesty en heel veel daar tussenin. Dat tweede lot is overgezet naar mijn latere adres zodat ik met twee verschillende postcodes meespeel want ik vind het leuk om mijn lot met nr 001 te houden. In tegenstelling wat er dus beweerd wordt door sommigen gaat het mij dus om de combinatie van ten eerste goede doelen steunen en ten tweede meespelen met een loterij zodat ik af en toe even weg kan dromen in een wat, als, dan scenario. Ik weet heus wel dat de kans op een grote prijs heel erg klein is dus is de belangrijkste reden nog altijd het steunen van die goede doelen, ook van mijn kleine inkomen.
Reactie door tdehond op 19-08-2011 21:11
@ eenigma Graag gedaan. Fijn dat u graag mee speelt vanwege de goede doelen die gesteund worden. Ik doe niet meer mee. Ik gun mijn buren de hoofdprijs in een loterij zonder de behoefte te hebben er ook aan mee te doen. Ik zal me dan ook geen verliezer voelen als zij winnen. Ik heb immers niet mee gedaan. Ik heb het gevoel dat veel mensen toch min of meer gemanipuleerd worden door de gedachte dat zij geen prijs winnen en de buren wel. Ik vind het prima dat goede doelen gesteund worden maar dat hoeft niet noodzakelijker wijs via de PCL. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Reactie door nbw op 20-08-2011 03:09
Wens absoluut niemand als persoon te beledigen hier. Maar de postcodeloterij heeft een vergunning te doen wat ze doen. Voorwaarden voor het afgeven van deze vergunning is dat 65% van de opbrengst naar goede doelen moet. Stichting dit of dat waarbij niemand zich ooit druk maakt of het geld wel daar komt waar nodig. Echter de agressie waarmee ze miljoenen besteden aan brievenbusterreur geeft mij een bizar en vooral naar gevoel. Je moet haast loten kopen anders hoor je er niet bij. Gelukkig begrijpen steeds meer mensen deze onzin .
Reactie door nbw op 21-08-2011 03:09
En bedenk zelf eens hoe hard en massaal mensen lopen nadat de folders van de supermarkten in de bus vallen teneinde toch als 1e erbij te zijn voordat de schappen leeg en jammer maar helaas het credo is. En consumenten ervaren trots dat ze er optijd bijwaren te profiteren van de aanbieding. Je zou zeggen wat heeft dat met postcodeloterij van doen. Ervaar hetzelfde egoisme. Stel dat je de kans mist en je doet niet mee.Dan mis je ook al die superaanbiedingen voor haast niets. Met een lange tong van trots.Ik ben slim er was er wel in te slaan.
Reactie door tdehond op 21-08-2011 07:26
Quote: nbw schreef op zondag 21 aug 2011, 03:09. Ervaar hetzelfde egoisme. Stel dat je de kans mist en je doet niet mee.Dan mis je ook al die superaanbiedingen voor haast niets. einde Quote Bij PCL speelt meer de factor: stel dat de buren een grote prijs winnen en ik niet. Wel m.i. winnen dan de buren een grote prijs en ik hoop dat ze er leuke dingen mee gaan doen. Verhuizen b.v. :)
Reactie door empyria op 21-08-2011 12:03
Ik doe niet mee met de PCL en ik win toch altijd evenveel als mijn buren die wel mee doen. Namelijk: helemaal niks!
Reactie door chris999 op 31-08-2011 16:35
Het meest extreme van dat hele over-agressieve marketingbeleid van de Nationale Postcodeloterij is nog wel dat, zodra je jezelf afmeld, zij jouw adresgegevens vrolijk doorspelen naar allerlei aanverwante en soortgelijke loterijen. Ik kreeg voorheen nooit, maar dan ook echt nooit post van loterijen, maar sinds ik bij de Postcodeloterij heb opgezegd ligt er om de 2-3 weken wel een brief in de bus van de Vriendenloterij, Bankgiroloterij, etc. Uiteraard is er weer goed de best gedaan om deze promotiepost tactisch te verpakken. De ene keer heeft de enveloppe de schijn van een serieuze brief, zonder duidelijke afzender, de andere keer is het van de buitenkant al vormgegeven een prijzencircus dat je niet mag missen. Blijkbaar denkt de Nationale Postcodeloterij dus dat als zij echt niks meer aan je kunnen verdienen, hun concurrenten (of partners?) dat misschien wel kunnen. Je hebt tenslotte ooit interesse getoond in loterijen... Zouden de Postcodeloterij op deze manier zelf ook adresjes krijgen van opzeggingen bij de Vriendenloterij? Ik ga voorzichtig voor 'ja, ongetwijfeld!'... :)
Reactie door janboezeroen op 26-12-2011 22:37
Quote: nbw schreef op zaterdag 20 aug 2011, 03:09: Wens absoluut niemand als persoon te beledigen hier. Maar de postcodeloterij heeft een vergunning te doen wat ze doen. Voorwaarden voor het afgeven van deze vergunning is dat 65% van de opbrengst naar goede doelen moet. Stichting dit of dat waarbij niemand zich ooit druk maakt of het geld wel daar komt waar nodig. Echter de agressie waarmee ze miljoenen besteden aan brievenbusterreur geeft mij een bizar en vooral naar gevoel. Je moet haast loten kopen anders hoor je er niet bij. Gelukkig begrijpen steeds meer mensen deze onzin . NPL+Vriendenloterij+Bankgiroloterij, volgens hun website inkomsten € 700 miljoen euro waarvan 50% = € 350 miljoen naar goede doelen, 35% = € 245 miljoen in de prijzenpot en organisatiekosten 15%= € 105 miljoen. Dus er gaat GEEN 65% naar de goede doelen. Nergens kun je zien wat het management in zijn zak steekt maar reken maar dat dat heel veel is.
Reactie door haarp op 26-12-2011 23:09
[url=http://mijngeld.blog.nl/bespaartips/2009/12/30/ik-kan-de-postcode-loterij-nu-opzeggen: Ik kan de Postcode Loterij nu opzeggen...[/url: Bespaar honderden Euro's en zeg al die loterijen op. Er zijn genoeg goede doelen die je kan steunen ..........
Reactie door katja1000 op 27-12-2011 13:06
Zeer ergerlijk inderdaad! Tip: registreer je in het bel-me-niet register en ga nooit direkt in op schijnlijk aantrekkelijke aanbiedingen. Slaap er eerst maar eens een nachtje over...
Reactie door katja1000 op 27-12-2011 13:20
Quote: haarp schreef op maandag 26 dec 2011, 23:09: [url=http://mijngeld.blog.nl/bespaartips/2009/12/30/ik-kan-de-postcode-loterij-nu-opzeggen: Ik kan de Postcode Loterij nu opzeggen...[/url: Bespaar honderden Euro's en zeg al die loterijen op. Er zijn genoeg goede doelen die je kan steunen ..........einde Quote Een topadvies! En: plak een nee-nee of nee-ja sticker op je bievenbus, registreer je in het bel me niet register. Dat geeft rust!
Reactie door godefrieda op 27-12-2011 13:28
Het houdt pas op als iedereen zijn/haar „lidmaatschap” c.q. abonnement(en) lot(en) beëindigt per direct en die hebzucht vergeet. Ruim 95% is voldoende! Dan houdt ook de Nationale Postcodeloterij op met bestaansrecht: geen leden, geen inkomsten. Maar ja klagen doen wij graag, een daad stellen c.q. standpunt innemen wel doch niet uitvoeren. Ondertussen schrijf ik in het luchtledige: iederen is met je eens, maar verdommen het daadwerkelijk hun lidmaatschap te beëindigen. Stel je voor dat ik de ijsprijs, de winterprijs of een knullig bosje bloemen mijn neus voorbijgaat.
Reactie door foreverfan op 28-08-2012 08:52
Iemand heeft bij mijn moeder per ongeluk het verkeerde rekeningnummer gebruikt bij het bestellen van Loten bij de postcodeloterij. Op 31-7-2012 werd er 11,- afgeschreven door de Postcode Loterij terwijl zij of ik geen lid zijn. Mijn moeder heeft moeten bellen naar een 0900 nummer en heb hiervoor telefoonkosten gemaakt, welke niet vergoed worden door de Postcodeloterij. Op 21-8-2012 heeft zij een herstelboeking van 11 euro ontvangen. Maar wat schetst onze verbazing op 21-8-2012 wordt er 6x 11 euro afgeboekt. Blijkbaar heeft degene die het verkeerde nummer gebruikte nu 6 loten gekocht. Alweer naar Postcodeloterij gebeld, deze zullen het onderzoeken, alweer telefoonkosten gemaakt die niet vergoed worden. En alweer kan mijn moeder 1 maand wachten voordat het bedrag van de 6 loten weer op mijn rekening staat. ING boekt de bedragen niet terug omdat het om een loterij gaat ook al is dit onterecht gebeurt. Terugboeking geschied door Postcode Loterij zelf... Al met al reden voor ons om nooit zelf lid te worden van de Postcode Loterij. Mijn moeder overweegt aangifte te doen tegen de Postcode Loterij.
Reactie door hk_mr308 op 28-08-2012 10:49
Quote: foreverfan schreef op dinsdag 28 aug 2012, 08:52: Iemand heeft bij mijn moeder per ongeluk het verkeerde rekeningnummer gebruikt bij het bestellen van Loten bij de postcodeloterij. Op 31-7-2012 werd er 11,- afgeschreven door de Postcode Loterij terwijl zij of ik geen lid zijn. Mijn moeder heeft moeten bellen naar een 0900 nummer en heb hiervoor telefoonkosten gemaakt, welke niet vergoed worden door de Postcodeloterij. Op 21-8-2012 heeft zij een herstelboeking van 11 euro ontvangen. Maar wat schetst onze verbazing op 21-8-2012 wordt er 6x 11 euro afgeboekt. Blijkbaar heeft degene die het verkeerde nummer gebruikte nu 6 loten gekocht. Alweer naar Postcodeloterij gebeld, deze zullen het onderzoeken, alweer telefoonkosten gemaakt die niet vergoed worden. En alweer kan mijn moeder 1 maand wachten voordat het bedrag van de 6 loten weer op mijn rekening staat. ING boekt de bedragen niet terug omdat het om een loterij gaat ook al is dit onterecht gebeurt. Terugboeking geschied door Postcode Loterij zelf... Al met al reden voor ons om nooit zelf lid te worden van de Postcode Loterij. Mijn moeder overweegt aangifte te doen tegen de Postcode Loterij.einde Quote een auto incasso moet ALTIJD te blokkeren zijn en terug storten moet de bank ook doen op uw verzoek, loterij of niet.
Reactie door harrie op 28-08-2012 11:43
hk_mr308 Het storneren van een loterij is niet mogelijk. Zou het wel mogelijk zijn bestonden er geen loterijen meer. Alle verliezers zouden gaan storneren.... Het zou wel de ideale oplossing zijn ;-)) Ex-Haagsche Harrie
Reactie door haarp op 28-08-2012 15:29
Het geld dat je kwijt bent aan loterijen is gigantisch op jaarbasis. Het is mij een raadsel dat er zo weinig mensen bewust van zijn. Immers het is maar een eenvoudige rekensom. Bij de miloenen loterij kun je voor 4 of 8 keer meespelen en wordt je abonnement automatisch stopgezet. Dit laatste is erg praktisch je hoeft niet meer naar de sigarenboer te rennen voor een lot.
Reactie door kamphuysen op 28-08-2012 23:19
Ze zitten gewoon op kantoor in amsterdam schrijf ze een briefje dat je verlost wilt worden van ze en voila opgelost die gasten kennen geen genade. Zijn doortrapte gauwdieven!
Reactie door foreverfan op 29-08-2012 08:24
Ik heb ze inmiddels gisteren (namens mijn moeder) een brief geschreven. Hierbij ook verzocht om de door mij (of mijn moeder) niet verleende machtiging stop te zetten, ik heb tevens nogmaals verzocht om mijn telefoonkosten te vergoeden. Dit omdat ik niet gevraagd heb om de extra telefoonkosten en ook niet om de afschrijvingen natuurlijk. Hopelijk wordt het idd opgelost. Mijn moeder is zo boos dat ze aangifte overweegt.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!