Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nationale Nederlanden

Geplaatst door: gert1961 op: 09-06-2012 19:08
Bij Nationale Nederlanden had ik diversen verzekeringen goed voor een premie van circa € 447 per maand. Eigenlijk had ik de verzekeringen afgesloten met de RVS. Maar de RVS ging eind 2010 op in de Nationale Nederlanden. In 2011 werd de premie van mijn AOV-verzekering 4 maal verhoogt. Als ik belde kreeg ik verschillende verhalen te horen. In januari 2012 was ik het zat en wilde mijn verzekeringen opzeggen ondanks dat de verzekering eigenlijk loop tot 2015. Toen was men bij Nationale Nederlanden in alle staten. Nu is het allemaal mijn schuld en hoor je hen niet over de leugens. De Nationale Nederlanden doet de zaak gewoon af met: Je moet betalen. Excuses voor verkeerde informatie en de leugens, komen er niet. Wie heeft er ook slechte ervaringen met de Nationale Nederlanden?
Reactie door *zonnebloem* op 10-06-2012 12:19
Ik ben ook verzekerd bij RVS, nu dus Nationale Nederlanden, maar bij mij is niets verhoogd.
Reactie door inekel1953 op 10-06-2012 15:00
Beste Gert, U bent nu dus verzekerd bij één van de bekende verzekeringsmaatschappijen met hun even bekende woekerpolissen handel, die in al die jaren duizendemensen heeft opgelicht. Kapé Breukelaar is een onafhankelijk persoon die al vaker bij het programma van Kassa maar ook bij Radar een boekje heeft open gedaan over deze (criminele) praktijken. Ik wens u sterkte. M.vr.gr., Ineke L.
Reactie door hereistom op 10-06-2012 16:01
Tja allemaal erg vervelend, maar u had gelijk op moeten zeggen tijdens de premieverhoging! Als de verzekering steeds stilzwijgend verlengt wordt kunt u wel per maand gewoon opzeggen, dus kijk daar eens goed naar! Ik heb onlangs ook al mijn verzekeringen eens tegen het licht gehouden en ben overgestapt naar anderen, hiermee heb ik een besparing van ruim 100 euro per maand!
Reactie door 1.korenwolf op 10-06-2012 16:57
Quote: hereistom schreef op zondag 10 jun 2012, 16:01: Tja allemaal erg vervelend, maar u had gelijk op moeten zeggen tijdens de premieverhoging! Als de verzekering steeds stilzwijgend verlengt wordt kunt u wel per maand gewoon opzeggen, dus kijk daar eens goed naar! Ik heb onlangs ook al mijn verzekeringen eens tegen het licht gehouden en ben overgestapt naar anderen, hiermee heb ik een besparing van ruim 100 euro per maand! einde Quote Wat heeft ts aan om de verzekeringen bij Nationale Nederlanden op te zegggen? Ligt er aan wat voor verzekeringen en komt het 2015 premievrij?
Reactie door hereistom op 10-06-2012 17:06
Volgens mij had TS het over de AOV=ArbeidsOngeschiktheidsVerzekering en die komt echt niet premievrij ;-)
Reactie door 1.korenwolf op 11-06-2012 03:25
Quote: hereistom schreef op zondag 10 jun 2012, 17:06: Volgens mij had TS het over de AOV=ArbeidsOngeschiktheidsVerzekering en die komt echt niet premievrij ;-)einde Quote Ts had het ook over verschillende verzekeringen, goed voor een gezamenlijke premie van € 447,00 per maand. Wat was de huidige premie van de AOV voor de verhoging? Wat rechtvaardigt de premie van de AOV dan met 400% te verhogen? Moet NN ineens meer gaan uitbetalen op de aanspraken van de AOV? Lijdt (of Leed) NN verlies op de AOV?
Reactie door gert1961 op 11-06-2012 18:26
Even een reactie op verschillende berichten. Ik heb direct na de laatste verhoging opgezegt. De totale € 447 premie is na de verhogingen. Het gaat om verschillende verzekeringen. De AOV is er één van. Dat de NN daar moeilijk over doet omdat zij er waarschijnlijk schandalig veel aan verdienen. De AOV loopt tot 2015. Daarna moet hij verlengd worden. Vandaag heb ik weer eens gebelt. Opnieuw krijg ik andere verhalen over de verhogingen. Gek wordt je er van. Bij mij NOOIT meer NN.
Reactie door nico w. op 11-06-2012 19:59
Voor klachten over banken, verzekeraars en beleggingsinstellingen kunt u bij het KIFID terecht. Die afkorting staat voor: Klachteninstituut Financiele Dienstverlening. Zie ook de website www.kifid.nl
Reactie door gert1961 op 12-06-2012 10:15
Hallo Nico; Ik heb de zaak aangemeld bij KIFID. Maar eerlijk gezegt, verwacht ik daar niet veel van. Toen ik de zaak aanmelde, had ik ook telefonisch contact met KIFID. Er werd mij te verstaan gegeven dat zij het erg druk hadden. Dus ik ben benieuwd.
Reactie door 1.korenwolf op 13-06-2012 19:48
De financiële ombudsman is volgens mij ook geen helder licht in de duisternis.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!