MORRES WONEN HULST FAILLIET
Geplaatst door: kroonmeester op: 16-06-2009 00:27
MORRES WONEN in Hulst is failliet verklaard.
Een begrip van ruim honderd jaar is niet meer:
'Nooit meer een dagje Moressen!' in Hulst.
MORRES Wonen was een begrip voor de gehele BeNeLux!
De klantenkaart van Morres vernietig ik maar en de kortingsbonnen gaan bij het oud papier.
Er komt geen doorstart van Morres, de bonden waren overdonderd, zo las ik dat op de teletekstpagina's van EEN en Omroep Zeeland.
Wie volgt ... Piet Klerx Waalwijk? Deze is ook niet florisant bezig naar mijn mening.
Met mijn innige deelneming voor de 120 personeelsleden.
De kwaliteit en het assortiment vond ik de laatste sterk verslechterd. Kocht er alleen dekbedhoezen met flinke afprijzing. Meubels, niet meer! In 2005 kocht ik voor het laatst een bureaustoel € 265,00.
Paul Morres werkt aan een doorstart/overname van Morres Wonen.
De kredietcrisis en de daaropvolgende recessie hebben het voor het bestaande bedrijf onmogelijk gemaakt om de financiële ballast uit het verleden, zoals sluiting van de Nederlandse vestigingen in Deventer en Zaanstad en de hoge financieringslasten verder te dragen.
Een geplande reorganisatie van Morres Wonen bleek niet voldoende financiële slagkracht te bieden.
In overleg met de curator zal worden gekeken naar mogelijke allianties met grotere partijen. Dit alles om een deel van de werkgelegenheid te behouden en het bedrijf een nieuwe fase in te leiden. Morres Wonen bestaat dit jaar 100 jaar en is één van de grootste meubelretailbedrijven van de Benelux.
Gezien de kracht van het merk Morres en de geplande ontwikkeling van een groot woonthemacentrum “Lifestyle Village Hulst” is Paul Morres hoopvol gestemd om met krachtige partners een nieuwe toekomst te vinden voor het bedrijf en de gemeente Hulst.
Voor verdere vragen kan u contact opnemen met onze klantenservice
: o
Voor Nederlandse klanten: 0114-388.663
o
Voor Belgische klanten: 0031-114.388.663
Het treft mij niet het faillissement.
Hoe zit het nu met mijn eventuele garantieaanspraak op het gekochte bankstel na het faillissement van MORRES?
Van Bouman Meubelen, Rotterdam-Kralingseveer, die de boeken - opheffingsuitverkoop - gaan neerleggen, weet ik dat er een naserviceteam achter de hand staat voor garantieaanpraak e.d.
Het failliet verklaarde MORRES Wonen te Hulst is overgenomen door MANDEMAKERS te Waalwijk.
Zaterdag 27 juni 2009 gaan weer de deuren open van "MORRES" te Hulst.
Mandemakers gaat met het MORRES concept verder.
Mandemakers gaat ook de geplaatste orders - voor het faillissement - uitvoeren.
Kortom: we kunnen weer een dagje MORRES-sen!!
Ik ben weer welkom als klant bij Morres Wonen te Hulst.
Wij hebben meubels besteld op 18 april... levering zou plaatshebben tussen 8 juni en 24 juli. Tot vrijdag dus de tijd om te leveren.
We hebben al gebeld om te vragen wanneer er geleverd kan worden, maar de curator moet eerst nog met de leveranciers om de tafel om een en ander te regelen.
Hoeveel tijd kan en mag ik Morres geven om mijn bestelling alsnog te leveren?? Wanneer is er een wanprestatie betreffende een te late levering??
Hoeveel tijd kan en mag ik Morres geven om mijn bestelling alsnog te leveren?? Wanneer is er een wanprestatie betreffende een te late levering??
Nou je mag blij zijn dat je ze nu nog krijgt - gevalletje overmacht lijkt me - maar bij failliet was je meubel en geld kwijt als je pech had
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!