Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Moe van Wehkamp

Geplaatst door: *zonnebloem* op: 29-06-2012 12:08
Ik zal vast niet de enige zijn maar ik baal van Wehkamp. Ik ben lang klant. heb met tevredenheid regelmatig besteld maar de laatste tijd maken ze er een zooitje van. Ik wilde via een incasso opdracht mijn openstaande rekening betalen. Er stond een bedrag van 347,94. Ik heb aangegeven dat ze het van mijn rekening kunnen halen per incasso. Later als ik verder kijk bij mijn bestellingen, kom ik tot een bedrag wat aanzienlijk lager is nl 257,94, als ik mijn bestellingen nareken, klopt dit bedrag. Ik vraag me toch af hoe waar dit verschil vandaan komt. Ik stuur een mail naar klantenservice, krijg ik een mail terug. Klantenservice zegt dat mijn openstaande bedrag 136,80 is. ??? Kortom wéér een ander bedrag. Heeft wehkamp personeel in dienst dat zelf niet kan rekenen? Of personeel dat eigenlijk totaal niet bekwaam en geinteresseerd is en niet de moeite neemt alles even na te kijken of het zelf ook niet snappen? Ik heb nu me voorgenomen om daar nooit meer iets te bestellen maar vraag me toch af of dit vaker gebeurt. Zijn er meer mensen die dit mee gemaakt hebben en ook maar niet meer bij Wehkamp bestellen?
Reactie door jorisw op 29-06-2012 14:05
Zijn de bedragen gespecificeerd?
Reactie door joselang op 29-06-2012 14:12
Ik kreeg een gratis vocher van 10 euro op een bestelling. Toen ik de waardebon invoerde, zag ik niks gebeuren in beeld. Ik had nog een andere waardebon en die pakte het systeem wel, maar bracht 20 euro in mindering. Wat kan ik aan hun systemen doen? Toen een paar dagen later een mail van wehkamp, ik had ten onrechte een voucher verzilverd die terug moest. De dreigende taal, die men daarbij gebruikte schrok ik toch wel van. Ik kreg een vervelende medewerker aan de telefoon, die ik wanhopig probeerde te vertellen dat het niet mijn schuld was. Het voelde alsof ik gestolen had van ze. Was een goede direct betalende klant van wehkamp. Heb ze nu overal geblokkeerd in mijn pc. NOOIT meer zaken met wehkamp. wehkamp heeft wel meer moeite met de systemen.
Reactie door *zonnebloem* op 29-06-2012 14:28
Quote: jorisw schreef op vrijdag 29 jun 2012, 14:05: Zijn de bedragen gespecificeerd? einde Quote Bij het bedrag waar ik op uit kom wel. Dat zie ik bij bestellingen en retouren staan. Bij het bedrag van de klantenservice en website staat verder niks, alleen een bedrag. Ik kan het bedrag van hun ook nergens terugvinden, kom zelf dus op een ander bedrag uit. En zij kunnen mij ook niet vertellen waar zij hun bedragen vandaan halen. Maar sowieso al vreemd dat de website en klantenservice ook al 2 verschillende bedragen van openstaand saldo aangeven.. Geen goeie administratie.
Reactie door *zonnebloem* op 29-06-2012 14:30
Quote: joselang schreef op vrijdag 29 jun 2012, 14:12: Was een goede direct betalende klant van wehkamp. Heb ze nu overal geblokkeerd in mijn pc. NOOIT meer zaken met wehkamp. einde Quote Ik ook. Ik bestel er niet meer.
Reactie door empyria op 29-06-2012 16:58
Wehkamp en dergelijken... Wat er m.i. niet goed gaat: Je kan niet meer controleren/bewijzen wat je al dan niet hebt gehad. Je kan niet meer controleren/bewijzen wat je al dan niet hebt retour gestuurd. Het is allemaal op basis van vertrouwen en dat vertrouwen raken de mensen en masse kwijt met zulk administratief geklungel.
Reactie door jorisw op 29-06-2012 16:59
Quote: joselang schreef op vrijdag 29 jun 2012, 14:12: De dreigende taal, die men daarbij gebruikte schrok ik toch wel van. einde Quote Wat zeiden ze dan?
Reactie door jorisw op 29-06-2012 17:02
Quote: empyria schreef op vrijdag 29 jun 2012, 16:58: Wehkamp en dergelijken... Wat er m.i. niet goed gaat: Je kan niet meer controleren/bewijzen wat je al dan niet hebt gehad. Je kan niet meer controleren/bewijzen wat je al dan niet hebt retour gestuurd. Het is allemaal op basis van vertrouwen en dat vertrouwen raken de mensen en masse kwijt met zulk administratief geklungel.einde Quote Andersom is het ook vertrouwen: Wehkamp is 1 van de weinigen die zonder meer bestellingen uitlevert zonder vooruitbetaling of andere vorm van betaalgarantie.
Reactie door joselang op 29-06-2012 18:18
Quote: jorisw schreef op vrijdag 29 jun 2012, 16:59: Quote: joselang schreef op vrijdag 29 jun 2012, 14:12: De dreigende taal, die men daarbij gebruikte schrok ik toch wel van. einde Quote Wat zeiden ze dan?einde Quote dat hun systeem had opgemerkt dat ik onterecht en misbruik had gemaakt van een waardebon. Mijn email om uit te leggen waarom werd niet begrepen. Er denkt geen mens meer na bij dat bedrijf. Computers hebben hun stem overgenomen. voor alle duidelijkheid, het ging om slechts 10 euro die ik voor het eerst van mijn leven probeerde te verzilveren. Want ze geven die dingen wel snel, maar als je niks nodig hebt en ook de verzendkosten erbij rekent, kun je iets voor 4 euro kopen. wat kun je voor 4 euro kopen dan? nu hebben ze meer schade..want ik bestelde er heel veel..
Reactie door 1.korenwolf op 29-06-2012 19:09
Goh wat was het vroeger (1966-1990) - internet en webwinkelen bestond nog niet - toch gezelliger met die dikke papieren catalogi 2x per jaar. Bestelkaart invullen, posten, 1 week wachten en als je geluk had kreeg je een vervangend artikel aangeboden. Bestelde je een (modernere)sportbroekje* dan stuurde ze een gympakje als vervangend artikel. Soms was het lachwekkend! Hup, weer naar het (helaas terziele gegane) postkantooor voor retourzending met een verzendbewijs afgestempeld. *Ik ben van die tijd dat het sportbroekje nog een (Robey) ballonbroek(je) heette.
Reactie door Wehkamp_Webcare op 05-07-2012 16:31
Geachte '' zonnebloem '' , Graag wil u voor u bemiddelen in deze kwestie. Indien u van dit aanbod gebruik wenst te maken, dan graag uw klantnummer/adres aan mij mailen. Alvast bedankt voor uw medewerking. Met vriendelijke groet, Herman Kok webcareteam@wehkamp.nl
Reactie door picone op 05-07-2012 20:05
Herman Kok leest mee! Goed opgelost Herman, ga in dialoog? Als "Zonnebloem" het resultaat van dit contact na afloop nog even vermeld?
Reactie door valerius-2 op 05-07-2012 23:32
Waarom wehkamp, er zijn bedrijven genoeg waar je terecht kan zonder dat je via kassa een topic maakt en ze dan pas gaan reageren. Mosterd na de maaltijd,
Reactie door festinger op 06-07-2012 02:19
Quote: joselang schreef op vrijdag 29 jun 2012, 18:18: Quote: jorisw schreef op vrijdag 29 jun 2012, 16:59: Quote: joselang schreef op vrijdag 29 jun 2012, 14:12: De dreigende taal, die men daarbij gebruikte schrok ik toch wel van. einde Quote Wat zeiden ze dan?einde Quote dat hun systeem had opgemerkt dat ik onterecht en misbruik had gemaakt van een waardebon. Mijn email om uit te leggen waarom werd niet begrepen. Er denkt geen mens meer na bij dat bedrijf. Computers hebben hun stem overgenomen. voor alle duidelijkheid, het ging om slechts 10 euro die ik voor het eerst van mijn leven probeerde te verzilveren. Want ze geven die dingen wel snel, maar als je niks nodig hebt en ook de verzendkosten erbij rekent, kun je iets voor 4 euro kopen. wat kun je voor 4 euro kopen dan? nu hebben ze meer schade..want ik bestelde er heel veel..einde Quote Zie de schade voor wehkamp niet als ze u als klant verliezen.
Reactie door cococat op 06-07-2012 09:57
Toch altijd vreemd dat als je problemen hebt met een webwinkel zoals wehkamp, je na een topic op deze site wél ineens gehoord wordt. Ik zou er gewoon nooit meer iets bestellen.
Reactie door *zonnebloem* op 06-07-2012 10:37
Quote: cococat schreef op vrijdag 6 jul 2012, 09:57: Toch altijd vreemd dat als je problemen hebt met een webwinkel zoals wehkamp, je na een topic op deze site wél ineens gehoord wordt. Ik zou er gewoon nooit meer iets bestellen. einde Quote Vind ik ook. Ik neem contact op met meneer Kok van webcare en laat weten hoe het afloopt.
Reactie door joselang op 14-07-2012 17:59
Quote: festinger schreef op vrijdag 6 jul 2012, 02:19: Quote: joselang schreef op vrijdag 29 jun 2012, 18:18: Quote: jorisw schreef op vrijdag 29 jun 2012, 16:59: Quote: joselang schreef op vrijdag 29 jun 2012, 14:12: De dreigende taal, die men daarbij gebruikte schrok ik toch wel van. einde Quote Wat zeiden ze dan?einde Quote dat hun systeem had opgemerkt dat ik onterecht en misbruik had gemaakt van een waardebon. Mijn email om uit te leggen waarom werd niet begrepen. Er denkt geen mens meer na bij dat bedrijf. Computers hebben hun stem overgenomen. voor alle duidelijkheid, het ging om slechts 10 euro die ik voor het eerst van mijn leven probeerde te verzilveren. Want ze geven die dingen wel snel, maar als je niks nodig hebt en ook de verzendkosten erbij rekent, kun je iets voor 4 euro kopen. wat kun je voor 4 euro kopen dan? nu hebben ze meer schade..want ik bestelde er heel veel..einde Quote Zie de schade voor wehkamp niet als ze u als klant verliezen. einde Quote werkt u ook met Herman Kok en voor Wehkamp?
Reactie door jctillie op 02-08-2012 17:46
Hoe is het afgelopen?
Reactie door *zonnebloem* op 02-08-2012 22:24
Mail van klantenservice ontvangen dat het hun fout was. Hoefde de meneer van wehkamp webcare dus niet in te schakelen.
Reactie door *zonnebloem* op 02-08-2012 22:26
Ik was op vakantie, vandaar niet gemeld hoe het was afgelopen Bij deze dus..

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor