Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Misleiding levertijd Wehkamp.nl

Geplaatst door: yamee op: 09-11-2010 09:35
Op 08-11-2010 heb ik bij wehkamp.nl een Samsung wasmachine besteld. Bij dit artikel stond vermeld dat het direct leverbaar was en dat ik hem het snelst in huis zou hebben bij een betaling via I-Deal. Er van uit gaande dat deze info ook klopte heb ik de bestelling direct voldaan via I-Deal. Vervolgens kwam ik in het scherm terecht waar je de afleverdatum kunt zien en daar zag ik tot mijn grote verbazing dat de wasmachine pas op 17 november geleverd kan worden! Aangezien mijn huidige wasmachine kapot is vind ik dit heel erg vervelend, want met een gezin met 2 kinderen kan je niet anderhalve week zonder wasmachine. Ik vind het zeer misleidend dat er bij het artikel staat dat het direct leverbaar is terwijl dit niet zo is. Ook vind ik het misleidend dat je de afleverdatum pas kunt zien nadat je hebt betaald!! Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice en zij wisten mij te vertellen dat de levertijd te maken had met bezorgschema’s. Dat kan best zo zijn maar als er op de website wordt vermeld dat iets direct leverbaar is verwacht ik ook dat dit word nagekomen. Ik heb dan geen boodschap aan deze bezorgschema’s omdat dit niet vermeld wordt bij het artikel. Vervolgens verzoek ik de klantenservice medewerker mijn bestelling te annuleren en mijn geld terug te boeken zodat ik ergens anders een wasmachine kan bestellen die wel binnen een redelijke termijn geleverd kan worden. Daarop krijg ik het antwoord dat het wel een maand kan duren voordat ik mijn geld terug heb!! Ik vind dit ronduit schandalig!! Om een artikel snel in huis te hebben moet je via I-Deal betalen en als wehkamp.nl vervolgens zijn belofte niet kan nakomen kan ik vier weken wachten op mijn geld!? Op deze manier word ik gedwongen om toch de levering van deze wasmachine af te wachten want ik heb niet de financiele middelen om ergens anders een wasmachine te bestellen als mijn geld niet z.s.m. word terugboekt. Ik ben erg teleurgesteld in Wehkamp en als dit de manieren van Wehkamp.nl zijn, zal ik daar nooit meer terugkeren als klant! Inmiddels heb ik Wehkamp een klacht gestuurd via hun website, deze klacht staat ook op klachtenoplossing.nl Meer mensen deze ervaring? En hoe is dat uiteindelijk afgelopen?
Reactie door sonjaatje op 09-11-2010 10:22
Ik heb er geen ervaring mee, koop daar nooit, maar geef je helemaal gelijk dat dit niet klopt. De afleverdatum zou voor betaling zichtbaar moeten zijn.
Reactie door yamee op 09-11-2010 14:16
De klantenservice heeft inmiddels contact met mij opgenomen. A.s. vrijdag 12 november wordt de wasmachine geleverd. Als dit inderdaad gebeurd, ben ik alsnog dik tevreden!
Reactie door birdies op 09-11-2010 14:21
Nou, een bezorgtijd van 9 dagen is inderdaad idioot lang! Had je wel gekeken of een eerdere bezorgdag mogelijk was? Er staat n.l. standaard een bezorgdag ingevuld, maar die kun je zelf wijzigen. Dit staat overigens op hun site: Bezorgen In de kassa maak je zelf een keuze uit de beschikbare bezorgdagen. Kleinere artikelen die direct leverbaar zijn heb je de volgende dag meestal al in huis. Wasmachines, drogers, vaatwassers en televisies kunnen binnen twee werkdagen worden geleverd. Overige grote voorradige artikelen heb je vrijwel altijd binnen 5 werkdagen in huis. Bij bedrijven als Wehkamp kun je beter met acceptgiro betalen, hoef je geen weken te wachten om je geld terug te krijgen bij annulering.
Reactie door yamee op 09-11-2010 14:24
De eerst mogelijke bezorgdag was dus 17 november....... Maar inmiddels is het waarschijnlijk opgelost, zie rea hierboven :) Quote: birdies schreef op dinsdag 9 nov 2010, 14:21: Nou, een bezorgtijd van 9 dagen is inderdaad idioot lang! Had je wel gekeken of een eerdere bezorgdag mogelijk was? Er staat n.l. standaard een bezorgdag ingevuld, maar die kun je zelf wijzigen. Dit staat overigens op hun site: Bezorgen In de kassa maak je zelf een keuze uit de beschikbare bezorgdagen. Kleinere artikelen die direct leverbaar zijn heb je de volgende dag meestal al in huis. Wasmachines, drogers, vaatwassers en televisies kunnen binnen twee werkdagen worden geleverd. Overige grote voorradige artikelen heb je vrijwel altijd binnen 5 werkdagen in huis. Bij bedrijven als Wehkamp kun je beter met acceptgiro betalen, hoef je geen weken te wachten om je geld terug te krijgen bij annulering.einde Quote
Reactie door invalide op 10-11-2010 17:30
Ik weet als Web winkelier die ook Samsung wasmachines leverde dat de importeur de levertijd op geeft. Als later bleek dat dit niet klopte, komt bij meerdere merken voor noem ik de langere levertijd en bied aan een ander wel sneller leverbaar type aan wat ongeveer gelijkwaardig is. Zo kan het dus ook en mijn winkel is niet of nauwelijks duurder dan de grote Wehkamp. De opgave van levertijd is dus een opgave importeur die voorraad heeft, en 99% van alle webwinkels hebben geen enkele voorraad! Daarom heb ik voor langer dan oorspronkelijk opgegeven deze regel gemaakt die door vele concurrenten is overgenomen. Het probleem is dat de Winkel ook pas bij definitief bestelde goederen de werkelijke aflever datum krijgen en dat is dus pas na betalen! Maar ook wij winkels kunnen binnen 24 uur annuleren of wijzigen zonder kosten als de levertijd langer is dan opgegeven dus het kan aangepast worden. Wij zijn als online winkel juist goedkoper omdat we geen rente verlies over voorraden hebben en nooit met modellen blijven zitten. Ik of Wehkamp, zij zijn alleen iets groter dankzij de dikke boeken uit het verleden!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!