Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mijn sport BH

Geplaatst door: jolanda64 op: 12-09-2014 09:48
Op 8 aug. 2014 bestelde ik online bij [url=http://: www.mijnsportbh.nl[/url: , een sport BH. Ze zijn voorzien van een thuiswinkel waarborg zegel, echter zie je die pas bij de bestelling [url=http://: http://www.mijnsportbh.nl/index.php?route=checkout/cart [/url: . Dus ik dacht dat zit wel snor. Mijn BH zou er met 5 werkdagen zijn, dat werden er 19 dagen, hij was bij de info@danswinkel.nl blijven hangen. Kan gebeuren. Maar helaas de BH zat niet goed dus, dezelfde dag van ontvangst weer terug gestuurd. Op 2 sept. kreeg ik mail dat ze de BH ontvangen hadden het bedrag zou worden terug gestort. het is nu 12 sept. en geen bedrag gezien. Gisteren heb ik ze nogmaals gemaild hierover en ze 24 uur de kans gegeven, deze is nog niet om. Maar mocht het einde van de dag er nog niet op staan, zal ik dit gaan melden. Ik heb verder geen klachten gevonden over www.mijnsportbh.nl. Maar voor mij was dit de eerste en de laatste keer dat ik bij deze shop iets bestel.
Reactie door zoekster op 12-09-2014 10:16
Wettelijk gezien hebben ze maximaal 14 dagen de tijd om je geld terug te storten. Dus even geduld a.u.b.
Reactie door jolanda64 op 12-09-2014 11:05
Kwam er achter dat ze ook misbruik maken van de thuiswinkel waarborgzegel. Ze zijn er niet bekend....... Inderdaad binnen 14 dagen retour, [url=http://: http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/nieuwe-regels-consumentenrechten/nieuwe-regels-consumentenrechten/#item1[/url: maar ze reageren ook niet meer op mijn mail, dus ja........aangezien het ook al duurde voor de BH er was, heb ik er nu geen vertrouwen meer in.
Reactie door zoekster op 12-09-2014 11:42
Ik zie ook geen thuiswinkel logo op hun site. Wel zie ik in de AV dat je een klacht in kan dienen bij thuiswinkel waarborg als er problemen zijn. Dus dat is wat vreemd. Hoewel het wel mogelijk is voor thuiswinkel om te bemiddelen met niet aangesloten webshops. Maar ze hebben een levensechte winkel in Hilversum en ook een levensecht telefoonnummer. Bel ze eens, als je het niet vertrouwt. 035-6217111
Reactie door jolanda64 op 12-09-2014 12:31
Quote: zoekster schreef op vrijdag 12 sep 2014, 11:42: Ik zie ook geen thuiswinkel logo op hun site. Wel zie ik in de AV dat je een klacht in kan dienen bij thuiswinkel waarborg als er problemen zijn. Dus dat is wat vreemd. Hoewel het wel mogelijk is voor thuiswinkel om te bemiddelen met niet aangesloten webshops. Maar ze hebben een levensechte winkel in Hilversum en ook een levensecht telefoonnummer. Bel ze eens, als je het niet vertrouwt. 035-6217111einde Quote Joh dat weet ik, had ze al een paar keer gebeld waar mijn BH bleef. Je moet eerst bestellen, dan pas zie je de waarborg zegel, probeer maar uit. Maar had via winkelwaarborg al klacht ingediend en ze konden nu ineens wel reageren. Zij hanteren nog 30 dagen geld retour, dat is dus niet correct.
Reactie door zoekster op 12-09-2014 12:46
Nee, dat is zelfs onwettig, daar kunnen ze grote moeilijkheden mee krijgen, als ze zo doorgaan. Mocht je er nog wat meer vaart achter willen zetten, dan kun je na de veertien dagen deze voorbeeldbrief per mail naar ze toe sturen. klik HIER Misschien dat ze dan wakker worden. (overigens verzendkosten, dat gaat over de verzendkosten naar jou toe, niet over de retourkosten)HIER
Reactie door zoekster op 12-09-2014 12:49
Mijn tussen haakjes sloeg op de voorbeeldbrief. Voor de duidelijkheid.
Reactie door jolanda64 op 12-09-2014 13:55
Quote: zoekster schreef op vrijdag 12 sep 2014, 12:49: Mijn tussen haakjes sloeg op de voorbeeldbrief. Voor de duidelijkheid.einde Quote Dank je wel voor deze tip! Ik begrijp dat ik dus ook de verzendkosten dus terug moet krijgen? Dat is nieuw voor mij!
Reactie door zoekster op 12-09-2014 14:54
Ja, als de sportbh bijv. 40 euro kostte met 4 euro verzendkosten en jij hebt 44 euro betaald, dan moeten ze 44 euro terugstorten. Heb jij voor het terugsturen van het artikel zelf ook weer 4 euro (retourkosten) moeten betalen, dan krijg je die niet terug.
Reactie door 1953 op 12-09-2014 18:06
Eigenlijk hoorde de vraag thuis bij 'Vraag & beantwoord'! Het bedrijf heeft 30 dagen de tijd om het bedrag volledig aan u over te maken. Een ogenblikje geduld alstublieft!
Reactie door zoekster op 12-09-2014 18:18
Quote: 1953 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:06: Eigenlijk hoorde de vraag thuis bij 'Vraag & beantwoord'! Het bedrijf heeft 30 dagen de tijd om het bedrag volledig aan u over te maken. Een ogenblikje geduld alstublieft!einde Quote Nee, dat heeft het niet. Er zijn sinds 13 juni 2014 nieuwe aangescherpte wettelijke regels! Kip zonder kop.
Reactie door 1953 op 14-09-2014 02:25
Herstel op mijn bericht van 12 september jl. 18:08 uur! Men leze 14 dagen, i.p.v. 30 dagen, terugbetalingstermijn webwinkel, zie ook link terugbetalingstermijn na herroepingterugbetalingstermijn na herroeping
Reactie door jolanda64 op 16-09-2014 16:43
Goed nieuws gisteren bericht gekregen dat het geld gestort werd, wel nadat ik ze op de hoogte had gebracht van de nieuwe wet met onderstaande. " Volgens de wet bent u verplicht om, binnen veertien dagen na ontbinding van de overeenkomst, het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten) terug te betalen. Belangrijke kenmerken vanaf 13-06-2014: Bedenktijd van 14 dagen. Modelformulier voor retourneren moet worden verstrekt. Duidelijke informatie verstrekken. Rechten respecteren van de klant. Geen opties van te voren aanvinken. Overzichtelijk bestelproces. Geen hoge kosten voor betaalopties. Geen hoge belkosten. Basisverzendingskosten terugbetalen bij retourneren. Binnen 14 dagen geld terug na retourneren." Gezien er geen klachten zijn over de webwinkel MIJN sport BH.nl. ben ik ook van mening dat zij geen kwade bedoelingen hadden. Ze hebben het alleen zelf nog niet aangepast op hun site. [url=http://: http://www.mijnsportbh.nl/ruilen-retourneren[/url: . Hopelijk doen ze dat nog wel! Zoekster bedank voor je tips, dat heeft zeker een bijdrage geleverd!
Reactie door zoekster op 16-09-2014 17:07
Graag gedaan en mooi dat je je geld terug hebt. Goed dat je de webshop op de hoogte hebt gesteld van de nieuwe regels. Het zal wel goed komen. (ze moeten wel) Hopelijk verloopt je volgende internetaankoop wat vlotter en anders maar naar de gewone stenen winkel;-)

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor