Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Miele werkwijze support wees op uw hoede!!!!!

Geplaatst door: van andel op: 24-02-2014 14:20
Sinds 2005 zijn wij in het bezit van een Miele wasmachine W 2521. Vanaf het begin ontdekten wij hele kleine gaatjes in onze kleding, aangezien wij twee katten hebben dachten wij dat het dus aan de katten lag en hier verder nooit geen aandacht meer aan geschonken. Maar d.d.12-02-2014 krijgen wij een bericht van goede vrienden, dat wij eens moesten gaan kijken op het internet met deze klachten. Tot onze verbazing kwamen wij de een na de andere klachten tegen over de Miele wasmachine. De tip was met een pantykous door de trommel te gaan en dan controleren of de panty niet blijft haken. Vervolgens bleek de panty te haken in de trommel, wij hebben gelijk contact gezocht met Miele en de beste mevrouw vertelde dat wij het nog eens moesten proberen met een panty en dan weer contact opnemen met Miele. Zo gezegd zo gedaan wij weer contact opgenomen met Miele en Miele kwam gelijk met een antwoord van dan komt er een monteur langs en wij zouden een bericht krijgen via de mail of sms. 17-02-2014 staat er een monteur van Miele voor onze deur, de monteur vraagt hebben jullie ook een pantykous en hij checkt wat en inderdaad de panty blijft haken. De monteur pakt een stukje schuurpapier en begint te schuren, klaar. Dat was nog geen 5 min werk, ik gaf hier nog een reactie op van dat had ik zelf ook wel gekund maar ik dacht dat je niet met schuurpapier in de trommel mag schuren?. Vervolgens pakt hij een laptop met een soort printer erbij en gaat wat aan de slag deze administratie heeft zeker wel 30 min geduurd. Vervolgens krijg ik een factuur van een dik uur met voorrijkosten van bijna 100 euro? Ik heb gelijk tegen de monteur gezegd van hier ga ik niet mee akkoord. Als eerste wisten wij niet dat hier kosten aan vast zitten en dat is ons vooraf niet gemeld. Tot slot meldt Miele ons dat wij dat zelf hadden moeten vragen dus mensen wees op uw hoede, en vraag eerst of hier kosten aan vast zitten. Dus trap er niet gelijk in dat ze gelijk roepen van we sturen u een monteur langs. Tevens is de klantvriendelijkheid ver te zoeken bij Miele support. Wij zullen nu na deze ervaring met Miele geen Miele producten meer aanschaffen.
Reactie door zoekster op 24-02-2014 16:13
Miele is ook niet meer wat het geweest is. Een vriend van mij had een peperdure nieuwe Miele, maar er is binnen 1 jaar al drie keer wat mee misgegaan. Werd wel steeds opgelost. Ik denk dat je met een middenmoter (bijv. Bosch) ook prima af bent. Ik zou vanaf nu wel bedacht zijn op roestvlekken, want dat is wel een erg makkelijke oplossing dat schuren met schuurpapier. Vraag me af of ze dat ook met een nieuwe wasmachine hadden gedaan.
Reactie door tijger1 op 24-02-2014 18:06
Een hele slechte zaak dat schuren met schuurpapier van de roestvast stalen trommel. Die plek had nadien behandeld moeten worden met passiveer om roesten te voorkomen. Als ik u was zou ik een klacht indienen bij Miele over deze zeer ondeskundige handelwijze van de monteur.
Reactie door aurora1 op 25-02-2014 00:42
Bij de rubriek Vraag & Beantwoord zijn vaker zulke klachten voorbij gekomen: klik hier. Mogelijk vind u bij de reacties nog meer tips over hoe verder te handelen.klik hier
Reactie door joentje1978 op 27-02-2014 18:19
Tja, wat verwacht u van Miele als uw machine al 9 jaar oud is? Is algemeen bekend dat je standaard maar een paar jaar fabrieksgarantie op een wasmachine hebt en er na 9 jaar dus geen garantie meer op de wasmachine zit (mits u destijds voor meerprijs een Miele 10 jarig servicecertificaat heeft gekocht). In dat geval betekend dat automatisch dat het geld gaat kosten als u een monteur langs laat komen. Busje van de monteur rijd niet op water en de tijd die de monteur kwijt is om naar u toe te rijden, probleem op te lossen en administratief af te handelen moet ook betaald worden. Waar ik mij op forums zoals dit wel eens vaker aan irriteer is dat mensen altijd de schuld bij een ander leggen terwijl ze van te voren zelf helemaal nergens naar geinformeerd hebben.
Reactie door tijger1 op 27-02-2014 18:37
@joentje1978 Bedoelt u niet: MITS? In plaats van tenzij?
Reactie door tijger1 op 27-02-2014 18:39
@joentje1978 Natuurlijk andersom. Bedoelt u niet: Tenzij, in plaats van mits.
Reactie door van andel op 27-02-2014 20:14
Quote: joentje1978 schreef op donderdag 27 feb 2014, 18:19: Tja, wat verwacht u van Miele als uw machine al 9 jaar oud is? Is algemeen bekend dat je standaard maar een paar jaar fabrieksgarantie op een wasmachine hebt en er na 9 jaar dus geen garantie meer op de wasmachine zit (mits u destijds voor meerprijs een Miele 10 jarig servicecertificaat heeft gekocht). In dat geval betekend dat automatisch dat het geld gaat kosten als u een monteur langs laat komen. Busje van de monteur rijd niet op water en de tijd die de monteur kwijt is om naar u toe te rijden, probleem op te lossen en administratief af te handelen moet ook betaald worden. Waar ik mij op forums zoals dit wel eens vaker aan irriteer is dat mensen altijd de schuld bij een ander leggen terwijl ze van te voren zelf helemaal nergens naar geinformeerd hebben. einde Quote
Reactie door van andel op 27-02-2014 20:18
Quote: joentje1978 schreef op donderdag 27 feb 2014, 18:19: Tja, wat verwacht u van Miele als uw machine al 9 jaar oud is? Is algemeen bekend dat je standaard maar een paar jaar fabrieksgarantie op een wasmachine hebt en er na 9 jaar dus geen garantie meer op de wasmachine zit (mits u destijds voor meerprijs een Miele 10 jarig servicecertificaat heeft gekocht). In dat geval betekend dat automatisch dat het geld gaat kosten als u een monteur langs laat komen. Busje van de monteur rijd niet op water en de tijd die de monteur kwijt is om naar u toe te rijden, probleem op te lossen en administratief af te handelen moet ook betaald worden. Waar ik mij op forums zoals dit wel eens vaker aan irriteer is dat mensen altijd de schuld bij een ander leggen terwijl ze van te voren zelf helemaal nergens naar geinformeerd hebben. einde Quote Dit bericht klinkt mij heel bekend in de oren, als dit niet van Miele afkomstig is van de zeer vriendelijke dame van de support.
Reactie door tijger1 op 27-02-2014 21:14
@van andel Als Miele hier reageert, doen ze dat wel onder hun eigen naam. Maar als u dus een antwoord krijgt wat niet in uw straatje past, is een reactie blijkbaar niet goed. Joentje heeft groot gelijk. En ik ben de directeur van Miele, als u dat wilt weten.
Reactie door joentje1978 op 27-02-2014 21:56
Foutje, ik bedoel inderdaad tenzij. Anders zou je na 9 jaar geen garantie meer hebben omdat je juist een Miele 10 jarig servicecertificaat gekocht hebt. En ik werk ook niet bij Miele. Heb wel ooit bij een winkel gewerkt die o.a. witgoed verkocht en toen konden klanten zo'n certificaat kopen. Is al heel erg lang geleden maar heb het nog onthouden.
Reactie door van andel op 27-02-2014 22:56
Ten eerste Hebben we het niet eens over de garantie gehad. Ten tweede Heb ik niet gevraagd om een monteur, maar Miele stuurt mij zonder voorwaarden een monteur waar achteraf blijkt dat hier kosten aan vastzitten wat vooraf niet gemeld zijn. Ten derde moet ik voor 5 minuten schuurwerk €100 betalen, en waarschijnlijk is door het schuurwerk onze trommel ook nog naar de klote!! Ten vierde tijger1 dan heb ik een verzoek om uw personeel bij de afdeling support wat meer respect te tonen tegenover de klant, u al directeur kunt hier wel wat aan doen toch.
Reactie door joentje1978 op 27-02-2014 23:05
Ja Tijger1, breng jij je personeel eens even wat manieren bij zodat ze meer respect hebben voor de klant, HAHAHAHAHA.
Reactie door tijger1 op 27-02-2014 23:49
@van andel Ik zal Joentje beslist toespreken. Ik weet natuurlijk niet of u of uw eventuele partner werkt, maar ik neem aan dat als dat het geval is, u ook verwacht dat er aan het eind van de maand een bedrag op uw bankrekening wordt gestort. Raar genoeg verwachten onze servicemonteurs dat ook en omdat ik geen filantropische instelling ben, moeten de klanten dus betalen.
Reactie door olgadg op 20-10-2015 10:42
Bij ons precies hetzelfde ook softtronic van 2005. Wij hebben gelijk meerdere keren klacht gemeld over kleine gaatjes in het wasgoed. Voor 1000en euro's schade. Steeds weer het verhaal dat het onmogelijk is en tegenstrijdige verhalen. Bv. verhaal dat er mogelijk een spijker in de trommel is gekomen en dus eigen schuld, tot verhaal dat het onmogelijk is dat er spijkertjes in komen omdat dit juist niet kan bij een softtronic (zo is het ook verkocht door verkoper) Of dat kleding van tegenwoordig slechter is van kwaliteit. En dat er waarschijnlijk splinters ergens aan een tafel of stoel zitten. Of mogelijk dat we op rotan stoelen zitten. Elke keer weer het verhaal dat het niet door de wasmachine kan komen. Nadat ik twee nieuwe shirtjes en een overhemd in de was had gestopt die goed waren en weer met meerdere gaten eruit kwamen, voor de zoveelste keer in jaren de helpdesk gebeld. Toen te horen gekregen dat er waarschijnlijk een haakje in zit doordat bv. de knoop van een spijkerbroek er te hard tegenaangeslagen is.??? Vervolgens het aanbod gekregen dat een monteur zou kunnen komen om dit te controleren. (Ook omdat in eerdere jaren steeds was aangegeven dat dit onmogelijk was. Op mijn vraag hoe dat dan gaat, kwam het verhaal met het pantykousje. Toen gaf ik aan dat ik dat zelf natuurlijk ook wel kan doen, daar geen monteur voor nodig heb. Toen ik vroeg wat er zou gebeuren indiene er inderdaad een haakje in zat hoorde ik dat dan de trommel vervangen zou worden voor ruim 300 euro excl. werkloon, voorrijkosten etc. Je begrijpt het al, ik heb een pantykousje gepakt en ja hoor op 2 plekken weer haakjes. Ik had uberhaubt geen zin in een rekening van misschien wel 500 euro, ook omdat het wolprogramma ook al niet meer goed werkte, dus heb zelf schuurpapier gepakt. En klaar. Ondertussen was ik nu al weer 2 jaar zonder gat. Er is nooit weer een haakje gekomen, dus dat verhaal van die spijkerbroek is ook flauwekul, want die was ik wekelijks. Dat wist ik al, maar zij nog niet. Hoop dat dit gelezen wordt door Miele. Wat mij het allermeeste stoort is dat ik dit vrijwel gelijk gemeld heb (dus binnen garantie periode) maar dat er geen registratie is van de klachten die ik gemeld heb. Alsj j de klacht meldt in de garantieperiode en zij blijkbaar pas intern na de garantieperiode doorhebben dat dit euvel inderdaad geen fantasie is, krijg je dus 0 op request. Dit in tegenstelling tot bv. Bosch en Siemens, die dit keurig voor elkaar hebben. Als ik hen bel over iets, hebben ze de hele historie van telefoontjes en monteurs. En een goede service. Want natuurlijk kan er wel iets kapot gaan. Een goede helpdesk en klachtenregistratie is dan belangrijk. Dit is iets waar Radar in mijn ogen wel een keer een programma aan kan wijden. Vanaf de fabriek was deze machine niet goed, dat is overduidelijk, maar Miele steekt kop in het zand en zal zo ook niet leren van zijn fouten. Voor mij nooit meer een Miele. Miele helpdesk, er is geen slechtere!
Reactie door slobberbone op 20-10-2015 14:15
Probleem was bekent en u kunt het na 10 jaar zelf oplossen mooi toch.Het is gewoon altijd verstandig om meerdere malen per jaar je trommel goed te inspecteren. En dat heeft niets met een Miele te maken.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor