Miele W3205 wasmachine stuk geen reparatie
Geplaatst door: souhael op: 21-07-2014 18:44
Wij hebben 2008 een Miele W3205 wasmachine gekocht die nu al stuk blijkt te zijn. Wij hebben natuurlijk de NIET GEWELDIGE Serviceverzekering afgesloten voor 10 jaar. Gebeld naar de servicedesk voor een afspraak met de expert. Vandaag kwam de expert langs haalt de wasmachine uit elkaar en constateert dat de
Miele WPC module stuk blijkt te zijn. Hij vertelt dat dit niet onder de garantie valt omdat de oorzaak vocht blijkt te zijn....... in een wasmachine!?!? Vraagt dood leuk 425 euro voor de reparatie, zonder coulance of wat dan maar ook. Wat kan ik hier tegen doen?
Reactie door valerius-2 op 21-07-2014 19:11
Geen miele producten meer kopen.
Reactie door zoekster op 21-07-2014 20:05
Nee, dit klopt niet. Vochtschade bij een wasmachine, ze verzinnen wat.
Een tienjarige serviceverzekering is een tienjarige serviceverzekering. Ik vraag me alleen wel af wie er achter die verzekering zit. Is dat Miele, de verkoper, een derde partij? En heeft u daar bij koop 1 bedrag voor betaald, of betaald u ieder jaar een bijdrage?
Is de reparatie al gedaan en heeft u betaald?
Reactie door tot15karakters op 21-07-2014 20:21
Zoekster heeft leesbril nodig of nieuwe PC met groter scherm!
Er is geen 10 jaar verzekering gesloten.....
Maar vocht in wasmachine?
Was het een badkamer of keuken waar veel gekookt of gewassen word?
Een schuurtje die meer als gemiddeld vochtig is?
Elk merk dus ook Miele monteerde afgelopen jaren steeds meer printplaten en niet alle waren waterdicht verpakt of bestand.
Dus bij vochtige ruimtes graag extra verzekeren... anders hoeft het niet.
Ja, ook Miele gaat wel eens stuk en onderdelen & montage is niet goedkoop.
Soms is een Bosch of gelijkwaardige met dezelfde levensduur per wasbeurt goedkoper en helaas is Miele niet meer altijd de beste.
Reactie door zoekster op 21-07-2014 20:23
Wij hebben 2008 een Miele W3205 wasmachine gekocht die nu al stuk blijkt te zijn. Wij hebben natuurlijk de NIET GEWELDIGE Serviceverzekering afgesloten voor 10 jaar.
Wat staat daar dan?
Reactie door souhael op 21-07-2014 21:03
We hebben dus wel de garantie afgesloten en dit direct bij miele gedaan, dit is in 1 koop gedaan. De repetitie is niet gedaan we bellen morgen met de service van Miele en gaan vragen voor een second opinion en/of coulance regeling.
Reactie door zoekster op 21-07-2014 21:45
Quote: souhael schreef op maandag 21 jul 2014, 21:03: We hebben dus wel de garantie afgesloten en dit direct bij miele gedaan, dit is in 1 koop gedaan. De repetitie is niet gedaan we bellen morgen met de service van Miele en gaan vragen voor een second opinion en/of coulance regeling. einde Quote
U moet geen second opinion vragen, ik kan u nu al voorspellen (zelfs verzekeren!) dat die tweede monteur precies hetzelfde gaat vertellen als de eerste.
U heeft een verzekering voor 10 jaar afgesloten bij Miele met de verzekering dat als er wat mis zou zijn met het apparaat dat u voor de schade zou zijn verzekerd. En nu er uitbetaald moet worden geven ze niet thuis. Ze hebben indertijd honderden van die verzekeringen afgesloten en dan maar hopen dat er niet wordt geclaimd. Dat is lekker verdienen voor Miele en er niets voor leveren.
Tenzij er in de algemene voorwaarden staat dat uw wasmachine niet in de badkamer mag staan, dan moeten ze gewoon uitbetalen. Er even vanuit gaande dat uw machine daar staat.
Zeg maar dat u met uw klacht op het Kassaforum staat. Het beste is dit per mail te doen, maar ik snap dat u haast heeft met de reparatie van uw wasmachine. U kunt het wel per mail én telefoon doen. Als u een mail stuurt, geef dan een link naar deze discussie en verzoek om een schriftelijk antwoord dat u ook weer hier op de site plaatst.
Reactie door zoekster op 21-07-2014 21:46
Quote: tot15karakters schreef op maandag 21 jul 2014, 20:21: Zoekster heeft leesbril nodig of nieuwe PC met groter scherm!
Er is geen 10 jaar verzekering gesloten.....
einde Quote
Nog wat te melden, praatjesmaker???
Reactie door diumenge op 21-07-2014 23:10
Quote: zoekster schreef op maandag 21 jul 2014, 21:46: Quote: tot15karakters schreef op maandag 21 jul 2014, 20:21: Zoekster heeft leesbril nodig of nieuwe PC met groter scherm!
Er is geen 10 jaar verzekering gesloten.....
einde Quote
Nog wat te melden, praatjesmaker???einde Quote
Burn!
Reactie door tijger1 op 22-07-2014 00:14
Er is toch niet per ongeluk iemand van Dynafix langsgekomen? ;-)
Krankzinnig verhaal van die monteur. Als je een was draait op 90 graden geeft dat sowieso damp af in die machine en daar zou een wasmachine niet tegen moeten kunnen?
Ik ken de voorwaarden van die verzekering niet, weet wel dat dat rechtstreeks bij Miele wordt afgesloten.
Geen reclame voor Miele, zo'n uitspraak van die monteur.
Reactie door zoekster op 22-07-2014 02:03
Ik heb de algemene voorwaarden van het certificaat gevonden.
U heeft recht op kosteloos herstel van uw wasmachine.
klik HIER
Nergens kan ik iets van toepassing vinden waarom u geen claim zou kunnen indienen.
Allemaal zwammerij van die monteur. Bellen morgen en op uw strepen gaan staan.HIER
Reactie door slobberbone op 22-07-2014 09:50
Klacht aanmaken op Klachtenkompas en u beroepen op de garantievoorwaarden.
Reactie door pvdheuvel op 04-08-2014 11:44
Mijn Miele wasmachine, 3,5 jaar oud, had een kapotte printplaat. De reparatiekosten van 400,- werden uit coulance verlaagd naar 170,01. Zowel Miele (reparateur) als de Witgoeddiscounter.nl, waar ik hem kocht, vinden dat ik deze kosten dragen moet. Dit klopt toch niet?
Reactie door slobberbone op 04-08-2014 12:05
Quote: pvdheuvel schreef op maandag 4 aug 2014, 11:44: Mijn Miele wasmachine, 3,5 jaar oud, had een kapotte printplaat. De reparatiekosten van 400,- werden uit coulance verlaagd naar 170,01. Zowel Miele (reparateur) als de Witgoeddiscounter.nl, waar ik hem kocht, vinden dat ik deze kosten dragen moet. Dit klopt toch niet?einde Quote
U u geen uitgebreide garantie van 10 jaar ? Dan vindt ruim 50% coulance zeer netjes.
Reactie door tot15karakters op 04-08-2014 13:20
natuurlijk de NIET GEWELDIGE Serviceverzekering afgesloten voor 10 jaar.
Als iemand een dergelijke tekst met NIET GEWELDIGE schreef kan ik het verkeerd begrijpen.
Een duidelijker vraag was beter geweest.
Als er een 10 jarige verzekering loopt, dan gewoon protesteren tegen de afgewezen herstel door monteur.
Maar ik las Niet Verzekerd... en dan krijg je foute antwoorden...
Sorry maar ik lees wel eens snel en dan begrijpen of ze wel of niet verzekerd zijn...
Ze worden altijd aangeboden maar enkele nemen deze.....
Gewoon Miele bellen en laten herstellen, en de rekening weigeren met verzekeringsbewijs in de hand....
Reactie door zoekster op 04-08-2014 15:17
Quote: tot15karakters schreef op maandag 4 aug 2014, 13:20:
Sorry
einde Quote
Je excuses zijn aanvaard!
:-P
Reactie door zoekster op 04-08-2014 15:25
Quote: pvdheuvel schreef op maandag 4 aug 2014, 11:44: Mijn Miele wasmachine, 3,5 jaar oud, had een kapotte printplaat. De reparatiekosten van 400,- werden uit coulance verlaagd naar 170,01. Zowel Miele (reparateur) als de Witgoeddiscounter.nl, waar ik hem kocht, vinden dat ik deze kosten dragen moet. Dit klopt toch niet?einde Quote
Leest u dit er eens op na.
klik HIER
U heeft recht op kosteloos herstel of vervanging. Een defecte printplaat is geen slijtage gevoelig onderdeel en eigenlijk nooit de schuld van de koper en moet minstens zo'n 10 jaar meegaan.
Als het enigszins kan, zorg voor een achteraf betaling en betaal dan niet, waarbij u zich beroept op een product dat non-conform de overeenkomst is geleverd.
Wilt u back-up, neem dan contact op met het juridisch loket.
HIER
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!