MELKPRIJS
Geplaatst door: kroonmeester op: 11-10-2009 23:37
Zou u de 'melkboer' steunen met een hogere melkprijs per liter, dan nu de 'melkboer' 20 cen† per liter ontvangt, terwijl de 'melkboer' minstens 40 cent per liter zou moeten ontvangen om uit de kosten te komen. De tussenhandel en eindleveranciers (o.a. supermarkt) verdienen het meest aan.
Wij kennen de acties van o.a. eerlijke koffieprijs en cacacao voor de telers.
Bent u bereid om voor een liter melk het 2, 3, 4 voudige van de huidige zuivelprijs te gaan betalen opdat de 'melkboer' een eerlijk en rechtvaardig inkomen zou kunnen krijgen?
Ik ben best bereid meer te betalen voor de melk, zeker wel 1,20 EUR per liter.
De winst op melk(produkten) gaat naar managers bij de zuivelfabrieken.
Die arme producenten mogen niet eens meer naar buiten en staan de hele dag op een vrolijke vierkantie meter.
Hun baasjes hebben het giga druk hun eigen hoofd boven water te houden, leveren het product aan bij de zuivelgigant ........
Die laatsen lachen.
Ik hoef geen melk meer.
Kassa nieuwsbrief
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!